Terveppä terve foorumille.
Vanha Ooppelisti hankki J Astran kun oli niin nätti ja hyväntuntuinen koeajolla. Toki niin kaupasta kotiin ajellessa kun loota lämpeni alkoi vieno ujellus 6 vaihteella moottorijarrutuksessa noin 80 vauhdissa. Tiesin kyllä näistä laatikkovioista mutta eipä tuo esiin tullut pienellä koeajolla.
Nyt täytyi tehdä uudet tunnukset tänne, vanhojen jo kadottua ties minne.
Tuntuuhan auto toki vieläkin hyvälle niinkuin ooppelin kuuluukin mutta tuo 5- ja 6- vaihteen pieni vollotus moottorijarrulla varmaan viittaa tähän laakerivikaan. Vuosimalli 2011 1.4t farmari ja rullattu toki jo 136tkm. Pitkään menty jos ei remonttia vielä tehty. (mistä sen sitte tietää)
Nyt olen lukenut tuon sivuakselin laakerinvaihtotopikin ja tämän niin edelleen jäänyt vähän epäselväksi että kannaattaako tuo viedä jonnekin teamf40 pajalle laakerinvaihtoon (abaut2000€) vai riittääkö esim Delta auton päätykopankautta tehty lakrunvaihto? Mitä esimerkiksi jää vaihtamatta päätykopankautta ja mikä on kokemusperäinen kestoikä jos homma tehdään halvemmalla tavalla.
Vai onko sen halvempi?
Toisekseen kannattaako tuolla nyt rullutella vai mikä se vihellyksestä tuhoon kilometrimäärä on? Pari tankkia menty kauppojen jälkeen enkä nyt osaa sanoa onko pahentunut.
Ainii joo. Kävin jossainkohtaa VAG leirissäkin. 45tkm oli mittarissa TeeSeItse koneella kun ajoin liikkeestä ulos, 48tkm kun tehtiin jakopää uusiks ja myyjäliike osallistu 100€ koko hommaan. Olin ostotilanteessa päivitelly jakopääongelmista nii ei tarvi kuulema korvata kun tiesin että voi olla. Koeajokin sovittiin työpäivän lopuksi niin klonksvaakenihan odotti käynnissä pihalla