1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
mobutu
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Heinä 2008, 13:30

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja mobutu »

lähinnä että onko kytkin menossa samaan syssyyn tai laakerit leipomassa kiinni?
Paroni
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 17 Tammi 2006, 16:48
Paikkakunta: Tampere

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Paroni »

mobutu kirjoitti: 28 Kesä 2018, 19:52 Tänään tuli arvio autossa (Mokka 1.4t 4x4) kuuluvasta, nopeuden mukaan muuttuvasta ulinasta. Asentaja arvuutteli vian johtuvan laatikon laakeriviasta.
Autosta on jo saman äänen ja toki ratin nypyttämisen takia vaihdettu myös etujarrulevyt ja -palat ilman äänen häviämistä.
Kysymyksenä, onko kellään ollut laatikkovian yhteydessä tullut esiin otsonin haju ohjaamossa?
Kai nyt pyöränlaakeriviat on rajattu pois? ennenku alkaa hirveästi pistää vehkeitä palasiks?
Zafira Tourer 2.0cdti
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

Onkos tätä samaa ongelmaa myös uusissa astroissa.. siis puhutaan -16 -17-18 vuosmallin k astroista 1.4 t koneella...
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:22

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja pkuitune »

Mulla on -18 Astra 1,4-litraisella koneella, mutta kaasuversiona. Oli miten oli, vaihdelaatikko lienee tuo täsmälleen sama kuusilovinen. Voimansiirrosta kuuluu ulinaa ajettaessa (kytkin ylhäällä) matalilla kierroksilla noin kierrosalueella 1200-1800 rpm vaihteilla 1,2 ja 3. Kun kytkimen painaa pohjaan, myös ulina lakkaa. Ajattelin heti, että ääni tulisi vaihdelaatikon laakereista, mutta Länsiauton ensimmäinen tuomio oli, että kyseessä olisi kytkimen painelaakeri. Noh, painelaakeri vaihtuu tulevana keskiviikkona, jonka jälkeen ollaan jälleen hieman viisaampia :)
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Nible »

Nile_ kirjoitti: 05 Elo 2018, 22:44 Onkos tätä samaa ongelmaa myös uusissa astroissa.. siis puhutaan -16 -17-18 vuosmallin k astroista 1.4 t koneella...
K Astrassa 1.4T on s/s:n kanssa varustettu M22 laatikolla ei M32. Ilman s/s:ä laatikko olisi M32, mutta suomeen niitä ei kaiketi ole tullut.
M32:n on tehty korjauksia jossain vaiheessa tuossa 2012-2013 ja ei kaiketi enää tuo päätylaakerien ongelma ole kovinkaan yleinen.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:22

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja pkuitune »

Nible kirjoitti: 06 Elo 2018, 12:08
Nile_ kirjoitti: 05 Elo 2018, 22:44 Onkos tätä samaa ongelmaa myös uusissa astroissa.. siis puhutaan -16 -17-18 vuosmallin k astroista 1.4 t koneella...
K Astrassa 1.4T on s/s:n kanssa varustettu M22 laatikolla ei M32. Ilman s/s:ä laatikko olisi M32, mutta suomeen niitä ei kaiketi ole tullut.
M32:n on tehty korjauksia jossain vaiheessa tuossa 2012-2013 ja ei kaiketi enää tuo päätylaakerien ongelma ole kovinkaan yleinen.
Kaasuversiossa ei ole S/S:a, eli tarkoittanee sitä, että siinä on myös tuo M32? :banghead:
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Enempi niitä ikuisesti toimivia laatikoita on, kuin mitä hajoavia, joten sen vuoksi en menettäisi yöunia.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Saako noin uuden tarkistettua opel-infos.de ?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

Joo start/stoppi näkyy olevan aina M22 laatikolla..

Btw. Löytyy sieltä ihan samallailla vanhempiinki tietoo tuolta opelinfos.de..
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:22

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja pkuitune »

pkuitune kirjoitti: 06 Elo 2018, 11:04 Mulla on -18 Astra 1,4-litraisella koneella, mutta kaasuversiona. Oli miten oli, vaihdelaatikko lienee tuo täsmälleen sama kuusilovinen. Voimansiirrosta kuuluu ulinaa ajettaessa (kytkin ylhäällä) matalilla kierroksilla noin kierrosalueella 1200-1800 rpm vaihteilla 1,2 ja 3. Kun kytkimen painaa pohjaan, myös ulina lakkaa. Ajattelin heti, että ääni tulisi vaihdelaatikon laakereista, mutta Länsiauton ensimmäinen tuomio oli, että kyseessä olisi kytkimen painelaakeri. Noh, painelaakeri vaihtuu tulevana keskiviikkona, jonka jälkeen ollaan jälleen hieman viisaampia :)
Nyt huollossakin huomattiin, että ääni tulee vaihdelaatikosta. Uusi vaihdelaatikko tulee maarahtina Saksata, eli sitä odotellessa :food:
Sam_u
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 16 Touko 2018, 14:01

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Sam_u »

Nyt on oma auto viittä vaille valmis korjattuna. Eli ostin astran kesäkuun alussa 187tkm ajettuna. Huomasin heti kun hain liikkeestä että keppi liikkuu(en tiennyt koeajolla tarkistaa). Vein heti myyjäliikkeeseen Kokkolan Käyttöautoon, jossa asiantuntija kävi koeajolla, ja totesi auton olevan kunnossa. Meinasivat että tukikumet kuluneet ja että dieselkone tärisee sen verran että keppi heilahtaa 1,5 ja 6 vaihteilla. Vein sitten ÅStrömille kun eivät lähteneet millekkään myyjäliikkeessä, ja Åströmillä sanoivat että laakerivika vaihteistossa. Nyt on auto korjattavana Åströmillä, kun lomien takia eivät pystyneet aikaisemmin tekemään. Yksi laakerin kooli oli kerennyt pyöriä lootan poskessa, joten joutui koneistamaan ja asentamaan holkin väliin. Samalla hoksasivat kytkimen työsylinterin olevan menossa rikki, joten vaihtavat samalla(samaa osaa painelaakerin kanssa?). No eipä siinä soitin Käyttöautolle, niin ilmoittivat korvaavansa 10% kustannuksista. Meni siis kuluttajariitalautakunnan hommiksi tämä. Ketuttaahan tuo että eivät lähteneet myyjäliikkeessä millekkään. Joko koittivat huollossa kusettaa tai sitten eivät oikeasta osaa hommaansa, jota epäilen suuresti. Mielenkiintoista olisi tietää mitä olisivat diagnosoineet jos olisin mennyt "maksavana" asiakkaana viemään kyseistä autoa.
Sam_u
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 16 Touko 2018, 14:01

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Sam_u »

Sam_u kirjoitti: 22 Elo 2018, 08:14 Nyt on oma auto viittä vaille valmis korjattuna. Eli ostin astran kesäkuun alussa 187tkm ajettuna. Huomasin heti kun hain liikkeestä että keppi liikkuu(en tiennyt koeajolla tarkistaa). Vein heti myyjäliikkeeseen Kokkolan Käyttöautoon, jossa asiantuntija kävi koeajolla, ja totesi auton olevan kunnossa. Meinasivat että tukikumet kuluneet ja että dieselkone tärisee sen verran että keppi heilahtaa 1,5 ja 6 vaihteilla. Vein sitten ÅStrömille kun eivät lähteneet millekkään myyjäliikkeessä, ja Åströmillä sanoivat että laakerivika vaihteistossa. Nyt on auto korjattavana Åströmillä, kun lomien takia eivät pystyneet aikaisemmin tekemään. Yksi laakerin kooli oli kerennyt pyöriä lootan poskessa, joten joutui koneistamaan ja asentamaan holkin väliin. Samalla hoksasivat kytkimen työsylinterin olevan menossa rikki, joten vaihtavat samalla(samaa osaa painelaakerin kanssa?). No eipä siinä soitin Käyttöautolle, niin ilmoittivat korvaavansa 10% kustannuksista. Meni siis kuluttajariitalautakunnan hommiksi tämä. Ketuttaahan tuo että eivät lähteneet myyjäliikkeessä millekkään. Joko koittivat huollossa kusettaa tai sitten eivät oikeasta osaa hommaansa, jota epäilen suuresti. Mielenkiintoista olisi tietää mitä olisivat diagnosoineet jos olisin mennyt "maksavana" asiakkaana viemään kyseistä autoa.
Tosiaan nyt ajettu noin 190tkm.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Nible kirjoitti: 06 Elo 2018, 12:08
Nile_ kirjoitti: 05 Elo 2018, 22:44 Onkos tätä samaa ongelmaa myös uusissa astroissa.. siis puhutaan -16 -17-18 vuosmallin k astroista 1.4 t koneella...
K Astrassa 1.4T on s/s:n kanssa varustettu M22 laatikolla ei M32. Ilman s/s:ä laatikko olisi M32, mutta suomeen niitä ei kaiketi ole tullut.
M32:n on tehty korjauksia jossain vaiheessa tuossa 2012-2013 ja ei kaiketi enää tuo päätylaakerien ongelma ole kovinkaan yleinen.
M32 - laatikon ongelmat eivät ole poistuneet parannusten myötä. Tosin viimeisimmät parannukset ovat tehdyt 2017. 2012-2013 parannuksissa on kavatettu päätylaakerin kokoa ja vaihdettu laakerivalmistajaa. Väärin shimmattu päätylaakeri kestää siis pidempään , ennenkuin alkaa oireilemaan ja hajoaa. Kuten mainittu, enemmän on tosiaan toimivia laatikoita kuin hajoavia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Sam_u kirjoitti: 22 Elo 2018, 08:15
Sam_u kirjoitti: 22 Elo 2018, 08:14 Nyt on oma auto viittä vaille valmis korjattuna. Eli ostin astran kesäkuun alussa 187tkm ajettuna. Huomasin heti kun hain liikkeestä että keppi liikkuu(en tiennyt koeajolla tarkistaa). Vein heti myyjäliikkeeseen Kokkolan Käyttöautoon, jossa asiantuntija kävi koeajolla, ja totesi auton olevan kunnossa. Meinasivat että tukikumet kuluneet ja että dieselkone tärisee sen verran että keppi heilahtaa 1,5 ja 6 vaihteilla. Vein sitten ÅStrömille kun eivät lähteneet millekkään myyjäliikkeessä, ja Åströmillä sanoivat että laakerivika vaihteistossa. Nyt on auto korjattavana Åströmillä, kun lomien takia eivät pystyneet aikaisemmin tekemään. Yksi laakerin kooli oli kerennyt pyöriä lootan poskessa, joten joutui koneistamaan ja asentamaan holkin väliin. Samalla hoksasivat kytkimen työsylinterin olevan menossa rikki, joten vaihtavat samalla(samaa osaa painelaakerin kanssa?). No eipä siinä soitin Käyttöautolle, niin ilmoittivat korvaavansa 10% kustannuksista. Meni siis kuluttajariitalautakunnan hommiksi tämä. Ketuttaahan tuo että eivät lähteneet myyjäliikkeessä millekkään. Joko koittivat huollossa kusettaa tai sitten eivät oikeasta osaa hommaansa, jota epäilen suuresti. Mielenkiintoista olisi tietää mitä olisivat diagnosoineet jos olisin mennyt "maksavana" asiakkaana viemään kyseistä autoa.
Tosiaan nyt ajettu noin 190tkm.
Varsin huonoa mainosta tuollainen toiminta Käyttöautolle. Voi vaikuttaa ihmisten ostopäätöksiin. Voisi olettaa korvauksen olevan 30% luokkaa.
On ollut osaamaton henkilö käsittelemässä asiaa siellä Käyttöautolla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Käyttöautosta kannata ku rikkaiden ostaa autoja, huonoja tulemaan vastan kun auto hajoaa ja ainaki täälä ei saa tavallinen duunari palvelua. Pitää olla rikkaan näköönen :D
Vastaa Viestiin