Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivika?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

OP-com oli tullut tänään :thumbsup: ja pienen säätämisen jälkeen sain luettua koodit:

DTC B0958 3A: Parking Assist Rear Sensor Left Corner Circuit Incorrect Component Installed
DTC B0961 01: Parking Assist Rear Sensor Right Corner Circuit Short to Battery

Eli paskan myivät :) Toi jälkimmäinen hieman epäilyttää, mutta uskoisin, että johtuu anturista. Toivottavasti tuolta kolmannesta paikasta tulisi toimivat, muuten joutuu alistumaan ja ostamaan marmorilta :evil:
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 115
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja iZero »

Tuolta saa ihan Opel/GM leimattuna alkuperäisosat kohtuuhintaan, näköjään nykyään tuo minimitilausrajakin on kohtuullinen (viimeksi kun ite tilasin niin oli 250e)

http://eshop.original-teile.de/index.ph ... am=1235281
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Uudet anturit saapuivat tänään ja eivät toimi nekään, tai toimivat osittain, samalla tavalla kuin ensimmäiset, täytyy "resetoida" pakin kautta, kun rajanopeus ylitetty. :evil:

Parin viikon päästä pääsee parempiin tiloihin, niin pitää koittaa vaihtaa noita vielä eri paikkoihin, jos käyttäs takapuskurin irti ja samalla tutkis liittimet.
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Itse vaihtelin anturin takakulmaan tänään eikä ruvennut toimimaan mutta jäi mietityttämään että eikö liittimen pitäisi napsahtaa kiinni parkkitutkaan niin ettei se lähde pelkästään kohtuullisella voimalla vetämällä irti?
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

cm-cali kirjoitti:Itse vaihtelin anturin takakulmaan tänään eikä ruvennut toimimaan mutta jäi mietityttämään että eikö liittimen pitäisi napsahtaa kiinni parkkitutkaan niin ettei se lähde pelkästään kohtuullisella voimalla vetämällä irti?
Kyllähän niiden pitäs napsahtaa, niin että ei lähde vetämällä irti. Oisko hiekkaa yms. välissä, jos ei mene pohjaan asti?
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

harri kirjoitti:
cm-cali kirjoitti:Itse vaihtelin anturin takakulmaan tänään eikä ruvennut toimimaan mutta jäi mietityttämään että eikö liittimen pitäisi napsahtaa kiinni parkkitutkaan niin ettei se lähde pelkästään kohtuullisella voimalla vetämällä irti?
Kyllähän niiden pitäs napsahtaa, niin että ei lähde vetämällä irti. Oisko hiekkaa yms. välissä, jos ei mene pohjaan asti?
Pitää koittaa sitten vielä paineilmaa jos napsahtais.
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Blink
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Maalis 2015, 08:17

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Blink »

cm-cali kirjoitti:Itse vaihtelin anturin takakulmaan tänään eikä ruvennut toimimaan mutta jäi mietityttämään että eikö liittimen pitäisi napsahtaa kiinni parkkitutkaan niin ettei se lähde pelkästään kohtuullisella voimalla vetämällä irti?

Sama vika Rahikaisella: vaihtelin eilen kumpaankin takakulmaan (niin jotta napsahtivat kiinnni) ja sormella kokeilemalla antoivat säksätyksen. Ennen vaihtoa olivat mykkiä.
Silti herjaa parkkitutkasta. En ehtinyt vielä käyttämään akun napoja irti, eikä ole op-comia käytössä, joten pitää vielä tänään testata olisiko vikakoodista johtuva jumi.

Kun nuo vaihdetut sensorit kumminkin säksättävät niinkuin muutkin, luulisi olevan oikeaa mallia. Btw, tilasin aliexpressin kautta 17 taalaa kipale: PDC Parking sensor Back Up System OEM 13242365 For GM For Opel.
Insignia Sports Tourer 2010 1.6T
Blink
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Maalis 2015, 08:17

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Blink »

Ei auttanut virtojen kierrätys, odotellaan op-comia.
Insignia Sports Tourer 2010 1.6T
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Mulla tuli kuntoon kun autto ruuvarilla liitintä lukittumaan. Sitten käytti virtoja jolloin vielä herjasi "huolla parkkitutka" mutta tutka lähti toimimaan ja sen jälkeen ei tullut ilmoitusta toimimattomuudesta.
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Blink
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Maalis 2015, 08:17

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Blink »

cm-cali kirjoitti:Mulla tuli kuntoon kun autto ruuvarilla liitintä lukittumaan. Sitten käytti virtoja jolloin vielä herjasi "huolla parkkitutka" mutta tutka lähti toimimaan ja sen jälkeen ei tullut ilmoitusta toimimattomuudesta.
Edelsikö tuota puskurin irroitus tms. toimenpide, että sait ruuvarilla liittimet lukittumaan? Itse tuikkasin yhdellä kädellä tutkat kiinni liittimiin sieltä lokarin välistä ja voi tietty olla etteivät menneetkään tarpeeksi syvälle.. :-?
Insignia Sports Tourer 2010 1.6T
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Itseasiassa vain apparin puoleista tarvi avittaa ruuvarilla ja en irroittanut puskuria kun sen liittimen sai pujotettua siitä hinauskoukun reiästä ulos ja näin oli tilaa operoida uusi tutka paikalleen.
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Tänään pääsi takapuskurin irrotushommiin, kävi nopeesti kolme T20 torxia auki molemmista pyöräkoteloista ja kolme muoviklipsua alareunasta ja puskuri irti.

Paljon oli kurapaskaa jokapaikassa, vähän paineilmaa ja enimmät pois. Liittimet auki, kaikki näytti olevan kunnossa, johdot myös.

Vaihdoin vielä ebayn anturit kulmista keskeen ja auto takaisin läjään. Pikainen ajolenkki ja sama virheilmoitus kuin aiemmin.

Testailin vielä kaikki anturit kädellä läpi ja kaikki reagoivat pilpattamalla normaalista ja lopulta käsi tarpeeksi lähellä yhtenäisellä piippauksella paitsi kuskin etukulma, joka ei pilpattanut ollenkaan paitsi käsi ihan kiinni anturissa.

Luin vielä OP-Comilla vikakoodit ja herjasi takaa keskimmäisiä antureita (not present), eli vika siirtyi antureiden mukana. Pitää nyt lopultakin ostaa alkuperäiset anturit.

Ihmetyttää kyllä se etukulma, voiko se aiheuttaa tuon ongelman, että kun käy lenkin ni tulee huolla tutka, kun vauhti tippuu alle 10km/h. Eikö silloin juuri etututkat ole tarkoitus kytkeä yleensä päälle ja joissakin menee silloin automaattisesti päälle.

Takatutkat toimii kuitenkin täysin oikein, vaikka koodia antavatkin.
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Nyt toimii pysäköintitutka :yes: vika korjaantui niinkin helposti kuin, että ostin alkuperäiset anturit :worship:

Henkimaailman hommia näyttää olevan, kun osalla porukasta on toiminut noi ebayn anturitkin. Itsellä olis nyt neljä ylimääräistä anturia, joilla omassa autossa tutka toimi vain osittain. Jos joku kiinnostunut kokeilemaan omaan autoon lähettyvillä, ni laittakaa viestiä. :)
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 115
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja iZero »

Jep, oma luuloni että noista ebayssa myytävistä antureista on nykyään ainakin osa jotain pois jotain dumpattua kakkoslaatua tai kiinan väärennöksiä tms., joten voi saada vähän mitä sattuu. Onneksi noita alkuperäisiäkin saa jo kohtuu hintaan. Itellä on tosiaan aikaisemmat "ebay-anturit" ollut ok, mutta tällä erää vain yksi viidestä oli toimivia. Onneksi palautukset toimi kuitenkin ok.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Yllättävän huonoa laatua, vaikka nuo pari paikkaa mistä tilailin vaikutti luotettavalta isommalta firmalta missä myytiin paljon muutakin tavaraa. :no:

Mutta on kyllä mukava ajella, kun ei joka lenkillä tule jo niin tutuksi tullutta "huolla tutka" -ilmoitusta. :D
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Vastaa Viestiin