Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivika?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

mulla ei tietenkään enää menny penkinlämmitin opelin piikkiin ku se oli jo vaihdettu kertaalleen niinku kirjotin.

otin yhteyttä maahantuojaan et eikö muka uudella tekniikalla kuulu yli 2 vuotta kestää penkinlämmitin vaikka 30 vuotta vanha asconan penkinlämmitin toimii vieläkin ni ei ole vielä vastausta kuulunut... samalla kysyin myös jakopää hommasta...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 115
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja iZero »

Itse vaihdatin ensin (syksy '11) jaettuun omaan/myyntiliikkeen piikkiin kuskin penkinlämmittimen ja seuraavassa huollossa meinasivat vaihtaa sen ilmaiseksi uudelleen kampanjan puolesta. Sain sitten rahat takaisin tuosta vaihdosta. Viime talvena vänkärin penkinlämmitin meni omaan piikkiin. Selvitin sitä etukäteen (samahan se osa on molemmilla puolilla) mutta ei kuulunut kampanjaan ainakaan tuolloin.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Jaetaan nyt tänne koottuihin paloihin myös oma tarina :)
Larppe kirjoitti:
Larppe kirjoitti:Toissapäivänä sitten itselläkin pihasta kun lähin liikkeelle ja laitoin pakin päälle, niin tuli ilmoitus "huolla parkkitutka" näyttöön. No kahden vuoden takuuhan näissä taisi olla ja se umpeutui kaksi kuukautta sitten, eli kesti juuri riittävän pitkään valmistajan rahoja ajatellen....
Noniin, viime viikolla viimein kerkesin käydä Metro-Autossa asiasta tiedustelemassa. Sovittiin tälle päivälle aika, että tarkistavat missä vika ja tekevät Opelille "goodwill" tiedustelun asiasta, koska takuu oli umpeutunut hieman alle 2,5 kuukautta ennen vikaantumista (huoltoaikaa sopiessa oli tosin jo kulunut 3kk ja 5päivää). Testerin mukaan takaa molemmat laitimmaiset sensorit antavat herjaa. :lollis: Tästä tekee huvittavaa lähinnä se, että kun varasin aikaa ja sanoin tämän ilmeisesti olevan melko yleistä, kerrottiin, että pari kappaletta näitä tulee vuodessa. Ilmeisesti nyt sitten tuplasin Metro-Auton tilastot tässä viassa.. :lol:
Ja ehkä sekin vähän naurattaa, että tätä ei nähdä tyyppiviaksi, vaikka samasta autostakin menee heittämällä useampi anturi pimeäksi..... Huonoa tuuria kai vaan. Tai ehkä tää pk-seudun tiestö on niin huonokuntoista, että menee sen piikkiin. Tai ehkä 50tkm ajettu auto ei vaan enää pysy kasassa.

Puolisen tuntia sitten soi puhelin ja ilmoittivat että Opelilta on tuo hyväntahtoisuus (<- allekirjoittaneen vapaa käännös "goodwill". Englannin kielessä tuolla yleensä tarkoitetaan yrityksen aineetonta arvoa, eli mainetta jne. joka ei ainakaan nyt omissa silmissä kohentunut) päässyt jo loppumaan tältä vuodelta, eli eivät tule korjauksessa vastaan yhtään millään tavalla..
Sitten vaan kysyivät, että tulenko maksamaan vikakoodin luvun paikan päälle vai laittaako laskun tulemaan. Siinä vaiheessa oli ketutus sen verran korkealla, kun mistään hinnoista/maksuista/veloituksista yms. ei ollut missään vaiheessa mitään puhetta. Joten sanoin vaan, että laita lasku tulemaan ja sanoin hyvästi ennen kuin olisin sanonut pahasti. Jahka tässä on joogannut hetken, niin pitää varmaan mennä sivistyneesti keskustelemaan Metro-Autoon tuosta maksusta. Kai veloituksesta olis vähintään kohteliasta edes ilmoittaa etukäteen, eikä työmääräyksessä summa kohdassa ole minkäänlaista eurolukemaa ja itse tyhmänä kuvittelin tällaisen pienen kuluttajan asiaa puolustavan goodwill palvelun olevan mahdollisesti veloituksetonta.

Ai niin, Metro-Auton hintoja kyselin silloin aikasemmin noille korjauksille, niin arvioivat yhden anturin vaihtamisen maksavan noin 350e ja tänään kyselin pelkän anturin hintaa heidän kautta tilattuna, niin 70e annettiin hinnaksi. Ymmärtääkseni maalaamattomana. Eli kahden tutkan vaihto lähentelis varmaan jotain 500e hintaluokkaa :D

Ei tässä voi kuin hymyillä, vaikka fiilis onkin tuollainen --> :lovin:
Toisaalta turha kai tässä vinkua kun takuu on jo mennyt ja hyväntahtoisuus.
Pahoittelen tekstin pituutta.
TRi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Elo 2013, 10:49

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja TRi »

Vielä omasta parkkitutkaseikkailusta. Tilasin eBaystä 4 kpl parkkisensoreita yhteishintaan 55€ kotiin toimitettuna. Yritin tunnistaa rikkoutuneen sensorin sormituntumalla, mutta en onnistunut. Tällä palstalla saatujen hyvien vinkkien kannustamana, irrotin takaa oikean puoleisen anturin ( selälleen vaan auton takapään alle ja anturi varovasti irti, kiinnitystavan näkee mikä helpotti hommaa). Sitten vaan uusi anturi tilalle. Arvaus osui oikeaan ja tutka alkoi toimimaan. Ohmimittarillakin pystyi vanhan anturin toteamaan vialliseksi, sillä sen arvot liittimen pinnien välillä ei ollut yhteyttä, kun taas uuden anturin pinnien välillä oli. Eikä tosiaan ole ihme, että anturi oli viottunut. Sen liitin oli kurapaskaa täynnä. Vaihtamani anturin liittimen +kaapelin päälle vedin vulkanointiteippiä reilusti,- eikä varmasti enää mene kosteus hajottamaan anturia. Takaoikea on helpoin vaihdettava, lähes yhtä helppo on taka vasen, etupään osalta ei minulla ole vielä kokemusta. Minä jään odottamaan seuraavan anturin hajoamista ja hoidan homman varmasti itse.
ante
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 04 Maalis 2004, 02:00

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja ante »

TRi kirjoitti:Vielä omasta parkkitutkaseikkailusta. Tilasin eBaystä 4 kpl parkkisensoreita yhteishintaan 55€ kotiin toimitettuna. Yritin tunnistaa rikkoutuneen sensorin sormituntumalla, mutta en onnistunut. Tällä palstalla saatujen hyvien vinkkien kannustamana, irrotin takaa oikean puoleisen anturin ( selälleen vaan auton takapään alle ja anturi varovasti irti, kiinnitystavan näkee mikä helpotti hommaa). Sitten vaan uusi anturi tilalle. Arvaus osui oikeaan ja tutka alkoi toimimaan. Ohmimittarillakin pystyi vanhan anturin toteamaan vialliseksi, sillä sen arvot liittimen pinnien välillä ei ollut yhteyttä, kun taas uuden anturin pinnien välillä oli. Eikä tosiaan ole ihme, että anturi oli viottunut. Sen liitin oli kurapaskaa täynnä. Vaihtamani anturin liittimen +kaapelin päälle vedin vulkanointiteippiä reilusti,- eikä varmasti enää mene kosteus hajottamaan anturia. Takaoikea on helpoin vaihdettava, lähes yhtä helppo on taka vasen, etupään osalta ei minulla ole vielä kokemusta. Minä jään odottamaan seuraavan anturin hajoamista ja hoidan homman varmasti itse.
tarviikos noissa uusissa sensoreissa olla sama numerosarja kuin rikki menneissä vai onko sillä mitään merkitystä toiminnan kannalta?
TRi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Elo 2013, 10:49

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja TRi »

Itse tarkistin, että sensori oli saman valmistajan (Bosch), ulkonäkö täsmäsi ja myös tyyppinumerot. Kun etsin sopivia antureita luotin tietoisella riskillä, että myyjä tietää mitä on myymässä = insignian parking sensors.... Ja vastaavia sieltä postista tulla tupsahti. Todennäköisesti sensoreita saattaa ola erilaisia niin ulkomuodon että sähköisten arvojen osalta eli kannattaa varmistaa samankaltaisuus ennen kuin niitä autoon asentaa.
kadettgsi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 628
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja kadettgsi »

Larppe kirjoitti:Jaetaan nyt tänne koottuihin paloihin myös oma tarina :)
Larppe kirjoitti:
Larppe kirjoitti:Toissapäivänä sitten itselläkin pihasta kun lähin liikkeelle ja laitoin pakin päälle, niin tuli ilmoitus "huolla parkkitutka" näyttöön. No kahden vuoden takuuhan näissä taisi olla ja se umpeutui kaksi kuukautta sitten, eli kesti juuri riittävän pitkään valmistajan rahoja ajatellen....
Noniin, viime viikolla viimein kerkesin käydä Metro-Autossa asiasta tiedustelemassa. Sovittiin tälle päivälle aika, että tarkistavat missä vika ja tekevät Opelille "goodwill" tiedustelun asiasta, koska takuu oli umpeutunut hieman alle 2,5 kuukautta ennen vikaantumista (huoltoaikaa sopiessa oli tosin jo kulunut 3kk ja 5päivää). Testerin mukaan takaa molemmat laitimmaiset sensorit antavat herjaa. :lollis: Tästä tekee huvittavaa lähinnä se, että kun varasin aikaa ja sanoin tämän ilmeisesti olevan melko yleistä, kerrottiin, että pari kappaletta näitä tulee vuodessa. Ilmeisesti nyt sitten tuplasin Metro-Auton tilastot tässä viassa.. :lol:
Ja ehkä sekin vähän naurattaa, että tätä ei nähdä tyyppiviaksi, vaikka samasta autostakin menee heittämällä useampi anturi pimeäksi..... Huonoa tuuria kai vaan. Tai ehkä tää pk-seudun tiestö on niin huonokuntoista, että menee sen piikkiin. Tai ehkä 50tkm ajettu auto ei vaan enää pysy kasassa.

Puolisen tuntia sitten soi puhelin ja ilmoittivat että Opelilta on tuo hyväntahtoisuus (<- allekirjoittaneen vapaa käännös "goodwill". Englannin kielessä tuolla yleensä tarkoitetaan yrityksen aineetonta arvoa, eli mainetta jne. joka ei ainakaan nyt omissa silmissä kohentunut) päässyt jo loppumaan tältä vuodelta, eli eivät tule korjauksessa vastaan yhtään millään tavalla..
Sitten vaan kysyivät, että tulenko maksamaan vikakoodin luvun paikan päälle vai laittaako laskun tulemaan. Siinä vaiheessa oli ketutus sen verran korkealla, kun mistään hinnoista/maksuista/veloituksista yms. ei ollut missään vaiheessa mitään puhetta. Joten sanoin vaan, että laita lasku tulemaan ja sanoin hyvästi ennen kuin olisin sanonut pahasti. Jahka tässä on joogannut hetken, niin pitää varmaan mennä sivistyneesti keskustelemaan Metro-Autoon tuosta maksusta. Kai veloituksesta olis vähintään kohteliasta edes ilmoittaa etukäteen, eikä työmääräyksessä summa kohdassa ole minkäänlaista eurolukemaa ja itse tyhmänä kuvittelin tällaisen pienen kuluttajan asiaa puolustavan goodwill palvelun olevan mahdollisesti veloituksetonta.

Ai niin, Metro-Auton hintoja kyselin silloin aikasemmin noille korjauksille, niin arvioivat yhden anturin vaihtamisen maksavan noin 350e ja tänään kyselin pelkän anturin hintaa heidän kautta tilattuna, niin 70e annettiin hinnaksi. Ymmärtääkseni maalaamattomana. Eli kahden tutkan vaihto lähentelis varmaan jotain 500e hintaluokkaa :D

Ei tässä voi kuin hymyillä, vaikka fiilis onkin tuollainen --> :lovin:
Toisaalta turha kai tässä vinkua kun takuu on jo mennyt ja hyväntahtoisuus.
Pahoittelen tekstin pituutta.
Missäs Metro-Autossa kävit?
Kuullostaa ihan Espoon Koskelon per....reiältä :lollis:
Siellä ei ainakana asiakaspalvelusta ole kuultu saati muustakaan normaalista toiminnasta.

J-P
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Larppe »

kadettgsi kirjoitti: Missäs Metro-Autossa kävit?
Kuullostaa ihan Espoon Koskelon per....reiältä :lollis:
Siellä ei ainakana asiakaspalvelusta ole kuultu saati muustakaan normaalista toiminnasta.

J-P
Tikkurilassa kävin. Palvelun taso tosin kuulostaa tutulta. :wink:
Parasta tossa omassa parkkitutkaseikkailussa näyttäis olleen se, kun olin GM Finlandiin yhteydessä palautteen muodossa. Kirjoitin heille, että voisivat tuota goodwill-kyselyn käytäntöä hieman parantaa kun se etten saanut edes mitään varsinaista vastausta kyselyyn ei kuvasta kauhean hyvästä palvelusta. Sieltä puolestaan ihmettelivät miksei liike ollut kertonut vastausta, kun sellainen kuitenkin kyselyyn annetaan ja kysyivät tarkempia tietoja tapauksesta. Ilmoitin ne ja sieltäpä sitten vastasivat, etteivät voi kertoa syytä, koska koko kyselyä ei ole edes välitetty sinne. Kun virhevastuu tällaisessa käytettynä ostetun auton tilanteessa on kokonaan auton myyneellä liikkeellä, ei maahantuojalla. Metro-Autossa kun olin kysynyt työnjohtajalta minkälaisen syyn kielteiseen vastaukseen olivat Opelilta antaneet, vastasi ettei mitään syitä anneta, että ilmoittavat vaan etteivät osallistu kuluihin. Kuulostaa siis suoralta valehtelulta, jolla haluttiin peittää oma virhe toiminnassa tms.
Ja kaiken lisäksi olis halunnu vielä laskuttaa vikakoodin luvusta joka oli tehty goodwilliä varten, jota ei edes oltu tehty??
Hyvin meni :thumbsup:
Ai niin, jotain positiivista kuitenkin. Suostuivat silloin hyvittämään tuon vikakoodinluku-laskun.. ..lopulta. Pari kertaa vaan jouduin työnjohtajan kanssa väittelemään asiasta puhelimitse ja paikan päällä, soittamaan hänen esimiehelleen jne.
Silloin jos olisin jo tiennyt, ettei koko kyselyä edes oltu tehty, niin olisin varmasti käyttänyt värikkäämpää kieltä. Kaiken lisäksi kuluttajaviraston mukaan huoltoarvion maksullisuudesta on kerrottava ja omasta mielestä tuo on hyvinkin pitkälle huoltoarvio, jos tehdään kysely siitä paljon tulisi maksamaan itselle korjaus vai tuleeko maksamaan mitään.
Tämä paikallinen työnjohtaja sanoi "olevansa pahoillaan" siitä, että tunsin tulleeni k*setetuksi ja että huollon varannut olisi ehkä voinut mainita maksusta, mutta lasku olisi maksettava.
Sitten vielä nasevasti tokaisi, että sanottiinko jossain vaiheessa tämän muka olevan ilmaista. :roll:
Lopputulemana itse menetin hermoni ja aika paljon aikaa. Metro-Auto nyt lähinnä menetti asiakkaan ja ehkä vähän mainettaan.
Olis mulla Metro-Autosta muitakin tapauksia kerrottavana, ihan jo yhteisen taipaleen ensi metreiltä ja sieltä ostetun uuden Opelin kuraläppien asentamisesta peltiruuveilla lähes suoraan jne... :no: Ihme että 6 vuotta jaksoin kantaa rahojani sinne ja katella noita pelleilyjä.
Ote MetroAuto-konsernin arvoista. Ensimmäinen arvo:
"Olemme asiakkaitamme varten
Kaikki mitä teemme, tehdään asiakkaan näkökulma huomioiden. Tunnistamme asiakkaiden erilaiset tarpeet ja kehitämme jatkuvasti toimintojamme vastaamaan näitä tarpeita."
Ote työnjohtajan puheista:
"Oisithan sä voinu kysyä maksaako tää jotain."
"Sanottiinko tän jossain vaiheessa muka olevan ilmaista."
Asiakkaan näkökulmaa kerrakseen :lollis:

Lopuksi voisin pahoitella, että aiheetta moitin aiemmin Opelia/GM Finlandia tuosta goodwillistä, kun eivät raukat näköjään olleet edes missään vaiheessa tekemisissä oman tapaukseni kanssa.
TRi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Elo 2013, 10:49

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja TRi »

Taitaa olla parasta, että seuraavan kerran lähestymme Opelia ja sen huoltoliikkeitä sosiaalisen median keinoin: tapaukset esim Twitteriin jatkossa. Kuulemma em. tapa patistaa oikean suuntaisen toimintaan.
kadettgsi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 628
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja kadettgsi »

Larppe kirjoitti:
kadettgsi kirjoitti: Missäs Metro-Autossa kävit?
Kuullostaa ihan Espoon Koskelon per....reiältä :lollis:
Siellä ei ainakana asiakaspalvelusta ole kuultu saati muustakaan normaalista toiminnasta.

J-P
Tikkurilassa kävin. Palvelun taso tosin kuulostaa tutulta. :wink:
Parasta tossa omassa parkkitutkaseikkailussa näyttäis olleen se, kun olin GM Finlandiin yhteydessä palautteen muodossa. Kirjoitin heille, että voisivat tuota goodwill-kyselyn käytäntöä hieman parantaa kun se etten saanut edes mitään varsinaista vastausta kyselyyn ei kuvasta kauhean hyvästä palvelusta. Sieltä puolestaan ihmettelivät miksei liike ollut kertonut vastausta, kun sellainen kuitenkin kyselyyn annetaan ja kysyivät tarkempia tietoja tapauksesta. Ilmoitin ne ja sieltäpä sitten vastasivat, etteivät voi kertoa syytä, koska koko kyselyä ei ole edes välitetty sinne. Kun virhevastuu tällaisessa käytettynä ostetun auton tilanteessa on kokonaan auton myyneellä liikkeellä, ei maahantuojalla. Metro-Autossa kun olin kysynyt työnjohtajalta minkälaisen syyn kielteiseen vastaukseen olivat Opelilta antaneet, vastasi ettei mitään syitä anneta, että ilmoittavat vaan etteivät osallistu kuluihin. Kuulostaa siis suoralta valehtelulta, jolla haluttiin peittää oma virhe toiminnassa tms.
Ja kaiken lisäksi olis halunnu vielä laskuttaa vikakoodin luvusta joka oli tehty goodwilliä varten, jota ei edes oltu tehty??
Hyvin meni :thumbsup:
Ai niin, jotain positiivista kuitenkin. Suostuivat silloin hyvittämään tuon vikakoodinluku-laskun.. ..lopulta. Pari kertaa vaan jouduin työnjohtajan kanssa väittelemään asiasta puhelimitse ja paikan päällä, soittamaan hänen esimiehelleen jne.
Silloin jos olisin jo tiennyt, ettei koko kyselyä edes oltu tehty, niin olisin varmasti käyttänyt värikkäämpää kieltä. Kaiken lisäksi kuluttajaviraston mukaan huoltoarvion maksullisuudesta on kerrottava ja omasta mielestä tuo on hyvinkin pitkälle huoltoarvio, jos tehdään kysely siitä paljon tulisi maksamaan itselle korjaus vai tuleeko maksamaan mitään.
Tämä paikallinen työnjohtaja sanoi "olevansa pahoillaan" siitä, että tunsin tulleeni k*setetuksi ja että huollon varannut olisi ehkä voinut mainita maksusta, mutta lasku olisi maksettava.
Sitten vielä nasevasti tokaisi, että sanottiinko jossain vaiheessa tämän muka olevan ilmaista. :roll:
Lopputulemana itse menetin hermoni ja aika paljon aikaa. Metro-Auto nyt lähinnä menetti asiakkaan ja ehkä vähän mainettaan.
Olis mulla Metro-Autosta muitakin tapauksia kerrottavana, ihan jo yhteisen taipaleen ensi metreiltä ja sieltä ostetun uuden Opelin kuraläppien asentamisesta peltiruuveilla lähes suoraan jne... :no: Ihme että 6 vuotta jaksoin kantaa rahojani sinne ja katella noita pelleilyjä.
Ote MetroAuto-konsernin arvoista. Ensimmäinen arvo:
"Olemme asiakkaitamme varten
Kaikki mitä teemme, tehdään asiakkaan näkökulma huomioiden. Tunnistamme asiakkaiden erilaiset tarpeet ja kehitämme jatkuvasti toimintojamme vastaamaan näitä tarpeita."
Ote työnjohtajan puheista:
"Oisithan sä voinu kysyä maksaako tää jotain."
"Sanottiinko tän jossain vaiheessa muka olevan ilmaista."
Asiakkaan näkökulmaa kerrakseen :lollis:

Lopuksi voisin pahoitella, että aiheetta moitin aiemmin Opelia/GM Finlandia tuosta goodwillistä, kun eivät raukat näköjään olleet edes missään vaiheessa tekemisissä oman tapaukseni kanssa.

Hmm, kovin mielenkiintoista. Itsellä on tuolta tikkurilasta vain hyviä kokemuksia ja kaikki asioinnit on siellä sujunut täysin ongelmitta.
Juurikin toissa viikolla siellä tehtiin takuuseen tuo parkkitutkan anturin vaihto ja vuosi sitten Metro-auton piikkiin huolto kun eivät olleetkaan Turun Metrossa sitä tehneet.

Kuullosti tuo toiminta niin tutulta mitä tuolla Espoon Koskelossa on. Asiakaspalvelusta ei ole tietoakaan.

Itse kävin vajaa kuukausi sitten koeajamassa diesel inkkua jolla piti olla kilometrit n. 15 000. Kyseisen auton kilometrit olikin yli 20 000.
Omassa silloin n. 30100.
Hieman väännettiin kättä myyjän kanssa autojen hinnoista ja välirahasta, tietysti tuloksetta.
Kaksi viikkoa sitten asioin tuon parkkitutkan tiimoilta Tikkurilassa niin aloin tiskillä ihmettelemään miksi oman auton kilometrit on hiukan yli 10 000 km enemmän kuin mitä mittarissa on (eivät olleet edes autoa siellä silloin nähneet). Selityksenä oli, että kilometrit on lisätty toisessa heidän toimipisteesään reilu viikko sitten, ilmeisesti siellä Koskelossa. Eli autokauppias oli laittanut ihan omat kilometrinsä papereihin, ei edes silloin vaivautunut autoa katsomaan.

No itse ainakin asioin nykyäänkin ainoastaan Länsiautossa (Magneetti), nämäkin kerrat oli helpompi hoitaa Metron kanssa kun auto uutena Metron myymä.

J-P
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Nyt kyrvähti parkkitutka. Herjaa huolla parkkitutkaa. Koitin täällä neuvottua ohjetta, sormella testata läpi nuo anturit, en huomannut "naputusta" minkään anturin kohdalla. Pitäisikö edes naputtaa, jos virhetila on päällä? Täytyy varmaan ottaa irti ja mittailla.

Oliko jollain tiedossa mistä antureita kannattaa tilata, kävin ebay:ta läpi, mutta ei ainakaan kovin edullisesti saanut..
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Nyt löytyi kohtuu halvalla:

http://www.ebay.com/itm/OPEL-INSIGNIA-Z ... 3384932c2b

Näyttäs tulevan Espanjasta, joten tullin ei pitäs vittuilla veroista..

Länsi-Autossa ois ollu yli 70e kpl.
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
kadettgsi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 628
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja kadettgsi »

harri kirjoitti:Nyt löytyi kohtuu halvalla:

http://www.ebay.com/itm/OPEL-INSIGNIA-Z ... 3384932c2b

Näyttäs tulevan Espanjasta, joten tullin ei pitäs vittuilla veroista..

Länsi-Autossa ois ollu yli 70e kpl.
Montako ajattelit tilata?
Itselläkin olisi yhdelle tarvetta, jos vaikka kuluja jaettaisiin??

J-P
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Pitäs ensin selvittää monta on paskana :) Mut ei noi postit ollu ku muutaman euron, kun kattoo tuolta Shipping and payments -välilehdeltä.
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
kadettgsi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 628
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja kadettgsi »

Luultavasti toinen takakulma on rikki.
Itsekkään en omasta saanut selville sormella koittamalla mikä olisi se rikkinäinen. Välillä toimii ja välillä herjaa vikaa yleensä kun kelit on nollan tuntumassa.

Huollon mukaan anturin ulkonäöstä voi päätellä (viallinen monasti pullistunut) toki vaatii auton alle könyämisen ja luultavasti anturin irroituksen.

J-P
Vastaa Viestiin