Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivika?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Soittelin vielä Delta-Auton varaosiin (ja aiemmin Länsi-Autoon) ja tuo 1235281 oli ainoa mikä löytyi oman auton rekkarilla, 13242365 oli kuulema Chevroletin varaosa. Eli pitäisi toimia kyllä tuolla 1235281:llä :cry:

Pitää vielä käydä johdot ja liitokset läpi, kun vaan pääsee parempiin tiloihin tutkimaan :)
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 115
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja iZero »

Toinen noista mun numerolla 13242365 olevista antureista on merkkiliikkeessä vaihdettu, toinen itse vaihdettu ebaysta tilattu osa. Minkä vuosimallin Insignia sulla on? Ja kurkkaappas mikä on moduulin numero (löytyy kontista vasemman puolen sivuluukun takaa, kännykällä kun nappaa kuvan siitä niin näkee sen helposti eikä tarvi alkaa mitään purkamaan). Mietin nimittäin että mitähän osanumeroa ne tarjoaa nykyään tuolle moduulille, oisko se päivittynyt sitten matkan varrella. Näyttää siihenkin olevan tarjolla aika montaa eri vaihtoehtoa.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

iZero kirjoitti:Toinen noista mun numerolla 13242365 olevista antureista on merkkiliikkeessä vaihdettu, toinen itse vaihdettu ebaysta tilattu osa. Minkä vuosimallin Insignia sulla on? Ja kurkkaappas mikä on moduulin numero (löytyy kontista vasemman puolen sivuluukun takaa, kännykällä kun nappaa kuvan siitä niin näkee sen helposti eikä tarvi alkaa mitään purkamaan). Mietin nimittäin että mitähän osanumeroa ne tarjoaa nykyään tuolle moduulille, oisko se päivittynyt sitten matkan varrella. Näyttää siihenkin olevan tarjolla aika montaa eri vaihtoehtoa.
Vuosimalli 2011. Moduulin numero: 13 317 368, jos oli oikea palikka :)
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Näköjään olikin Control unit, rear lamp :D

Missä kohti se oikein on siellä.. ?
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Noniin oliki sisäreunassa, ekalla kerralla ei heti huomannut.

Numero on: 20928121
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

harri kirjoitti:Noniin oliki sisäreunassa, ekalla kerralla ei heti huomannut.

Numero on: 20928121
Ecatin kuvien mukaan pitäisi olla yhteensopiva.
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/2 ... 6259,6235/

Huomasin vielä, kun ajoin töistä, että herja tulee kun nopeus laskee alle 11 km/h, jolloin ilmeisesti resetoi tutkan, jotta sen voi laittaa taas napista päälle (jossain mailleissa vissiin tutka silloin automaattisesti päälle).

Olisiko vika jossain linjassa joka resetoi tutkan..
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

harri kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:kokeile käyttää koko auto virrattomana. Eli akun navat irti.
Täytyypä koittaa. Tarviiko sen jälkeen syöttää Security Codea tai vastaavaa?
ei tartte muutakun navat takasi kiinni.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Jartsa kirjoitti:
harri kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:kokeile käyttää koko auto virrattomana. Eli akun navat irti.
Täytyypä koittaa. Tarviiko sen jälkeen syöttää Security Codea tai vastaavaa?
ei tartte muutakun navat takasi kiinni.
Tämäkin testattu, ei auttanut, tai ehkä mahdollisesti nollasi vikakoodit, mutta vika toistui ajolenkin aikana.
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Masi »

harri kirjoitti:Soittelin vielä Delta-Auton varaosiin (ja aiemmin Länsi-Autoon) ja tuo 1235281 oli ainoa mikä löytyi oman auton rekkarilla, 13242365 oli kuulema Chevroletin varaosa. Eli pitäisi toimia kyllä tuolla 1235281:llä :cry:

Pitää vielä käydä johdot ja liitokset läpi, kun vaan pääsee parempiin tiloihin tutkimaan :)
Pakko oikaista vielä kerran: Tuo 13242365 on kyllä varmasti tuotantonumero eli se numero, mikä löytyy ko. komponentista. Mitenkään erikseen Chevroletille korvamerkitty osanumero se ei ole, vaikkakin sama osa käykin tiettyihin Chevroletteihin. Asiaa on varmaankin sotkenut se, että yleensä tuotantonumerolla ei osia haeta/osteta, vaan luottelonumerolla (Opel) tai sitten osanumerolla. Ja kannattaa huomata, että tuotantonumero voi vaihtua, osa/luettelonumeron pysyessä samana, vaikkakin nykyään niitäkin generoidaan helposti uusia. Ugh! Olen puhunut...liikaakin...

Ohessa aikaisempi vastaukseni: "Huoli pois osat ainakin ovat oikeita ja kysymys on molemmissa tapauksissa itseasiassa samasta osasta eli tuo 1235281 on luettelonumero (varsinainen osanumero olisi 93191445) ja tuo 13242365 taas on tuotantonumero, joka on stanssattu itse tuotteeseen."
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Masi kirjoitti:
harri kirjoitti:Soittelin vielä Delta-Auton varaosiin (ja aiemmin Länsi-Autoon) ja tuo 1235281 oli ainoa mikä löytyi oman auton rekkarilla, 13242365 oli kuulema Chevroletin varaosa. Eli pitäisi toimia kyllä tuolla 1235281:llä :cry:

Pitää vielä käydä johdot ja liitokset läpi, kun vaan pääsee parempiin tiloihin tutkimaan :)
Pakko oikaista vielä kerran: Tuo 13242365 on kyllä varmasti tuotantonumero eli se numero, mikä löytyy ko. komponentista. Mitenkään erikseen Chevroletille korvamerkitty osanumero se ei ole, vaikkakin sama osa käykin tiettyihin Chevroletteihin. Asiaa on varmaankin sotkenut se, että yleensä tuotantonumerolla ei osia haeta/osteta, vaan luottelonumerolla (Opel) tai sitten osanumerolla. Ja kannattaa huomata, että tuotantonumero voi vaihtua, osa/luettelonumeron pysyessä samana, vaikkakin nykyään niitäkin generoidaan helposti uusia. Ugh! Olen puhunut...liikaakin...
Ok, osat pitäisi olla kunnossa, mutta vika pysyy. Täytyy odotella sitä lukijaa, kaikki keinot käytetty.. Jos ei kellään ideoita ;)
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 115
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja iZero »

Masi kirjoitti:"Huoli pois osat ainakin ovat oikeita ja kysymys on molemmissa tapauksissa itseasiassa samasta osasta eli tuo 1235281 on luettelonumero (varsinainen osanumero olisi 93191445) ja tuo 13242365 taas on tuotantonumero, joka on stanssattu itse tuotteeseen."
Itselläni on siis ollut neljää eri tuotantonumeroa (anturissa oleva GM stanssi):
13282884, merkkiliikkeessä laitettu, nyt rikki, mattapohjainen
13242365, toinen merkkiliikkeessä laitettu, toinen mun ebaysta tilaama ja vaihtama, mattapohjaisia
15945176, ebaysta, kiiltäväpohjainen
1235281, ebaysta, kiiltäväpohjainen

Tällä hetkellä paikallaan nuo 365 loppuiset osat ja nyt tutka tuntuu toimivan joka tilanteessa. Jos paikallaan on jompi kumpi tai kumpikin noista kahdesta jälkimmäisestä niin tutka herjaa jos sitä ei "resetoi" käyttämällä vaihteen valitsinta p:llä.

Mulla on noita 281-loppuisia vielä 2 lisää, niitä en ole kokeillut vielä, mutta mittasin ne juuri. Toinen niistä on kiiltäväpohjainen (made in mexico) ja toinen mattapohjainen (made in spain). Kaikilla noilla mattapohjaisilla osilla, stanssinumerosta riippumatta, signaalipinnin ja jännitepinnin (eli reunapinnien) välinen vastus on n. 50kOhm kun taas noissa kiiltäväpohjaisissa se on 2,2kOhm. Eli veikkaukseni on nyt että jos laitan paikalleen tuon mattapintaisen anturin niin tutka toimii normaalisti. Pitää kokeilla lähiaikoina.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

harri kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
harri kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:kokeile käyttää koko auto virrattomana. Eli akun navat irti.
Täytyypä koittaa. Tarviiko sen jälkeen syöttää Security Codea tai vastaavaa?
ei tartte muutakun navat takasi kiinni.
Tämäkin testattu, ei auttanut, tai ehkä mahdollisesti nollasi vikakoodit, mutta vika toistui ajolenkin aikana.
ok. itellä kans ei meinannut lähteä rokkaamaan kun vaihdoin taakse reunimmaiset anturit. koodit kun poisti niin sen jälkeen rupesi toimimaan, sillä ehdotin tuota auton virrattomana käyttämistä.

itellä on juurikin tuo op-com v1.45 ja sillä näkee insigniasta hienosti koodit jokapaikasta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

Pitääkö pitää miten kauan akunkenkiä irti, jotta nollaantuu? Itse pidin about 10 minuuttia..

OP-Com:in pitäs tulla ens viikolla.
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Viime viikonloppuna koitin fiksata omasta Astra J:stä tutkaa, mutta ei tullut kuntoon uusilla antereilla. Yksi anturi vaikutti olevan kuollut, ei naputtanut sormeen. Tilasin kaksi uutta ja vaikk miten päin noita vaihteli, niin ei lähtenyt toimimaan. En nyt muista millä numeorolla oli, eri joka tapauksessa kuin tehtaalta. Onko tuo akun irroitus seuraava mitä kokeilla? Torquella ei taideta koodeta nollailla.
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri »

JukeN kirjoitti:Viime viikonloppuna koitin fiksata omasta Astra J:stä tutkaa, mutta ei tullut kuntoon uusilla antereilla. Yksi anturi vaikutti olevan kuollut, ei naputtanut sormeen. Tilasin kaksi uutta ja vaikk miten päin noita vaihteli, niin ei lähtenyt toimimaan. En nyt muista millä numeorolla oli, eri joka tapauksessa kuin tehtaalta. Onko tuo akun irroitus seuraava mitä kokeilla? Torquella ei taideta koodeta nollailla.
Torquella pääsee vain moottorin vikakoodeihin kiinni.
Itse koitin käyttää akkua irti, ei auttanut, en tiedä olisiko pitänyt pitää kauemmin irti..
OP-com on tulossa ensi viikolla (toivottavasti), niin sillä näkis paremmin noi vikakoodit.
Tilasin vielä pari anturia numerolla: 13242365, tuleepahan testattua vielä nekin.
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Vastaa Viestiin