Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivika?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5210
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Jartsa » 14 Helmi 2015, 00:28

ascona_c kirjoitti:
tomimatti kirjoitti:Viallisen anturin tunnistaa kuuntelemalla stetoskoopilla ( Motonetistä kympillä ), auto käyntiin, parkki päälle, kuuntele. Ehjät naputtaa ja vialliset on hiljaa. Tämä siis vaikka kojetaulussa ei valo palaisi.
Myös herkällä sormenpäällä tuntee tuon naputuksen.


ja kuulee.

itsellä sinänsä käyttäytyy oudosti koska vikakoodit antaa takareunoista mutta kaikki taka-anturit ovat mykkiä, etuset kyllä sykkii.
Vectra GTS BioPower & Zafira B 1.8

Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5210
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Jartsa » 17 Helmi 2015, 20:32

uudet kaksi orkkista (Bosch) tuli saksasta 50€ rahteineen ja taas toimii.

http://www.ebay.co.uk/itm/Bosch-Parksen ... 3f4706de8c
Vectra GTS BioPower & Zafira B 1.8

Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Jape76 » 18 Helmi 2015, 22:32

Kuinkas tutkan antureita vaihtaneet ovat hoitaneet maalauksen? Eikös ne mustana tule paketista.
Voikos sen anturin sipaista ihan sillä maalikynällä, jolla noita keulan kiveniskemiäkin on tullut korjailtua? Marmoritiskillä laittoivat tuolle maalauksellekin ihan tähtitieteellisen hinnan, mutta ei kai tuollainen neliösentin pläntti mitään erikoisvehkeitä tarvitse..
Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08

vmoi73
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 09:30

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja vmoi73 » 19 Helmi 2015, 09:37

Jape76 kirjoitti:Kuinkas tutkan antureita vaihtaneet ovat hoitaneet maalauksen? Eikös ne mustana tule paketista.
Voikos sen anturin sipaista ihan sillä maalikynällä, jolla noita keulan kiveniskemiäkin on tullut korjailtua? Marmoritiskillä laittoivat tuolle maalauksellekin ihan tähtitieteellisen hinnan, mutta ei kai tuollainen neliösentin pläntti mitään erikoisvehkeitä tarvitse..
Spray-maalilla saa homman hoidettua kaikkein helpoimmin.

Avatar
M lampinen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 2071
Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
Paikkakunta: mikkeli

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja M lampinen » 19 Helmi 2015, 09:40

suosittelen spray maalia kun pensselillä tulee heposti liian paksu kerros ja epäsiisti :o
opel vectra 2,8 v6 turbo -06 + opel zafira 1,8 -06
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi,ohjelmoinnit.
(opel soittimista+näytöistä turvakoodin haku eepromista+rec+uec+cim+ipc+uhp4)

Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri » 19 Helmi 2015, 17:08

Itselle tuli tänään kaks Boschia Espanjasta 47e rahteineen. Vaihdoin heti ensimmäisenä vänkärin takakulman, mut ei ollut se, edelleen herjas: "Huolla pysäköintitutka". Laitoin vanhan takas, pitää seuraavaks koittaa kuskin takakulmaa, oli vaan piha niin vetinen, että saa jäädä toiseen kertaan.
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH

Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 619
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Masi » 20 Helmi 2015, 00:26

Jape76 kirjoitti:Kuinkas tutkan antureita vaihtaneet ovat hoitaneet maalauksen? Eikös ne mustana tule paketista.
Voikos sen anturin sipaista ihan sillä maalikynällä, jolla noita keulan kiveniskemiäkin on tullut korjailtua? Marmoritiskillä laittoivat tuolle maalauksellekin ihan tähtitieteellisen hinnan, mutta ei kai tuollainen neliösentin pläntti mitään erikoisvehkeitä tarvitse..
Noiden antureiden alkuperäispakkauksessa on mukana sellainen pahvinen kaulus, joka rajaa maalattavan alueen oikein. Ja sitten ruiskulla vain suhauttaa tai sitten spray maali + lakka. Voi niitä maalata myös maali+lakka kynilläkin - maalikerros ei mene liian paksuksi toiminnan kannalta noillakaan, kunhan ei vedä kuin kerroksen molempia.

sippe23
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Marras 2014, 18:14

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja sippe23 » 20 Helmi 2015, 13:40

Tuo penkinlämmitin homma mietityttää.
Ongelma itellä vänkärinpenkissä. Menee päälle(kuvakkeen mukaan), mutta sammuu n. 15 sekunnissa.
Kerran olin kaverin kanssa reissussa ja hällä tylsää, niin testattiin. Kyllä se penkki lämpeää, vaikkakin joutui noin 15 sekunnin välein laittamaan lämmityksen uudelleen päälle. Eli vikahan ei ole silloin lämmitinelementissä. Välttämättä?
Miten muilla on ongelma ilmennyt ja mitä on syyksi kuultu? Vai onko uusittu vaan kampanjan mukaan?

Pääasiassa ajan itsekseni, kangasverhoilu+esilämmitys ja tosiaan kuskinpenkissä pelittää, niin tarve tuolle lämmitykselle ei ole kovin suuri. Toimiahan sen kyllä pitäisi.

Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri » 20 Helmi 2015, 14:27

Tänään vaihdoin kuskin takakulman, oli muuten huomattavasti vittumaisempi :), herjas edelleen. Koitin sit vielä samalla vaihtaa vänkärin kulmaan kans, sitten lähti toimimaan 8) eli molemmat kulmat oli kyrvähtäny :worship:
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH

iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja iZero » 22 Helmi 2015, 12:44

Sainpa itsekin viimein tutkan taas toimimaan kun löytyi paikka mistä se johto oli poikki. Itseasiassa se vika oli kirjaimellisesti roikkunut silmien edessä jo aiemmin kun tutkin tuota ongelmaa, mutta nyt vasta sen hoksasin. Eli se liitin mikä yhdistää anturien johdot ja korin sisäänvievän johtosarjan oli jossain vaiheessa tipahtanut kiinnikeestään roikkumaan pelkkien johtojen varaan sinne pakoputken pään ja puskurin välimaastoon. Sitten ajan saatossa tuo yksi johto oli hiertynyt pikkuhiljaa runkoa vasten, mennyt pinnastaan rikki ja sitten hapettunut poikki.

https://app.younited.com/?shareObject=9 ... 30727c2a6d

Oli vaan vähän haastavampi homma se korjata, mutta onneksi johdot ylsivät just ja just puskurin raosta kun päästeli johtosarjaa irti kiinnikeistään.

https://app.younited.com/?shareObject=7 ... 64ecdbfe01

Tuo liittimen kiinnitys tuonne oikealle paikalleen tuntui vähän hepposelta kyllä, pitää katsella josko sen sais niputettua sinne paremmin jossain vaiheessa. Tuntuu että jos tulee isompi töyssy niin saattaa tipahtaa alas uudestaankin.
- Insignia Sports Tourer Edition Business 1.6 CDTi 100kW A -16

iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja iZero » 22 Helmi 2015, 14:41

sippe23 kirjoitti: Miten muilla on ongelma ilmennyt ja mitä on syyksi kuultu? Vai onko uusittu vaan kampanjan mukaan?
Molempiin etuistuimiin on vaihdettu elementti, kuskin puolelta sain rahat takaisin myöhemmin kun oli se kampanja päällä mutta huolto ei sitä tuolloin jostain syystä tiennyt. Ja sama vika, se merkkivalo syttyy n. minuutiksi ja sammuu sitten. En kyllä huomannut että istuimet ois lämmennyt jos paineli useammin peräkkäin. Vänkärin penkkiin kun vaihdettiin elementti niin tilasin osan itse saksasta ja pyysin sen vanhan elementin takaisin juurikin sitä varten että voin sitä tutkia. Siitä ei ole lankoja poikki, en tiedä sitten mikä on vialla. Ottaisiko se liikaa virtaa ja jokin suoja katkaisee sitten virrat?
- Insignia Sports Tourer Edition Business 1.6 CDTi 100kW A -16

Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri » 23 Helmi 2015, 19:31

harri kirjoitti:Tänään vaihdoin kuskin takakulman, oli muuten huomattavasti vittumaisempi :), herjas edelleen. Koitin sit vielä samalla vaihtaa vänkärin kulmaan kans, sitten lähti toimimaan 8) eli molemmat kulmat oli kyrvähtäny :worship:
Jaahas, ei näköjään toimi vieläkään kunnolla.

Auto käyntiin, ei virheilmoitusta.
Pakki päälle, tutka toimii normaalisti.
Kesken ajon tutka napista päälle, virheilmoitus: "Huolla pysäköintitutka"
Auto parkkiin, pakki päälle, tutka toimii normaalisti.
Tämän jälkeen toimii myös napista normaalisti.

Mistähän mahtaa johtua?
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH

iZero
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Touko 2005, 21:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja iZero » 24 Helmi 2015, 07:26

Mulla on itseasiassa sama vika tuon johtosarjan korjauksen jälkeen. Liikkeelle lähtiessä toimii, sitten kun ajamisen jälkeen yrittää käyttää niin herjaa, eikä toimi. Kotiin tullessa yllättäen alkaa taas toimimaan kun käyttää vaihteiston välillä p-asennossa. Mulla on nyt kans molemmissa kulmissa nuo Espanjasta tulleet anturi, tai oikeastaan ne taisi tulla loppujen lopuksi Bulgariasta. Pitää lukaista vikakoodit ja katsoa mitä se sanoo.
- Insignia Sports Tourer Edition Business 1.6 CDTi 100kW A -16

Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja harri » 24 Helmi 2015, 08:48

iZero kirjoitti:Mulla on itseasiassa sama vika tuon johtosarjan korjauksen jälkeen. Liikkeelle lähtiessä toimii, sitten kun ajamisen jälkeen yrittää käyttää niin herjaa, eikä toimi. Kotiin tullessa yllättäen alkaa taas toimimaan kun käyttää vaihteiston välillä p-asennossa. Mulla on nyt kans molemmissa kulmissa nuo Espanjasta tulleet anturi, tai oikeastaan ne taisi tulla loppujen lopuksi Bulgariasta. Pitää lukaista vikakoodit ja katsoa mitä se sanoo.
Oiskohan nuo anturit joltain osin ei yhteensopivat, nuo uudet on osanumerolla: 1235281 ja vanhat oli muistaakseni: 13242365, perkele ku ehdin heitää jo roskiin.

Tai olisiko jäänyt joku vikakoodi muistiin..

Itellä pudottaa tutkan myös pois kun nopeus yli 40km/h (taitaa olla ominaisuus), sen jälkeen ei mene enää päälle ennen kuin käyttää vähintään R-asennossa.

Ilmottele, jos jotain selviää ;)
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH

Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 619
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Parkkitutkaviat ja penkinlämmitinviat Insignian tyyppivi

Viesti Kirjoittaja Masi » 24 Helmi 2015, 16:22

harri kirjoitti:
...Oiskohan nuo anturit joltain osin ei yhteensopivat, nuo uudet on osanumerolla: 1235281 ja vanhat oli muistaakseni: 13242365, perkele ku ehdin heitää jo roskiin...
Huoli pois osat ainakin ovat oikeita ja kysymys on molemmissa tapauksissa itseasiassa samasta osasta eli tuo 1235281 on luettelonumero (varsinainen osanumero olisi 93191445) ja tuo 13242365 taas on tuotantonumero, joka on stanssattu itse tuotteeseen.

Vastaa Viestiin