Onko Vivaro oikeasti huono paku ?

Keskustelua Opeleista
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Mulla ruostui molemmat pannat poikki, sopivan levyisestä lattaraudasta tehtiin uudet. - 04 malli ja reilu 300tkm ajettu.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Jule
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 21:12
Paikkakunta: Sipoo

Re: Onko Vivaro oikeasti huono paku ?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Mä olen laskenut 2.0CDTI Vivarolla tammikuu 07 - elokuu 18 välisen ajan, ja 215tkm auton mittariin, joista ehkä yht 10tkm jonkun muun ajamia.

Vaihdelaatikko vaihdettiin 165tkm kohdalla, mutta ajamalla meni nosturille. Kun aski otettiin pois, niin oikean vetarin stefa oli korkannut, eli jos ei olisi mennyt vähille öljyille olisi ehkä kestänyt pidempään. Uudella laatikolla asetin säännön että min 90km/h kutosella.

Alapallot ei kestä. Raidetangon päistä ja koiranluista on menossa kolmannet, mutta alapalloja on mennyt kyllä enemmän. Kaikki on kuitenkin helppo ja edullinen vaihtaa, varsinkin kun tietää että ne joutuu pian vaihtamaan niin suojaa kierteen pään, niin ettei mutteria tarvitse pakottaa ruosteen läpi pois. Eka alapallonvaihto on tietysti työläämpi kun tehtaan alapallot on niitattu tukivarteen. Takajarrut ei ole kovin pitkäikäiset, en oikein tiedä miksi, varaosakuitin mukaan ne on samat palikat kuin Transportterissa, jossa jarrut kestää. Ehkä nuo jarrut on vaan jotenkin takapainoiset tms. Takapyörän laakerit ei ole kovin kestävät, mutta laakeri on prässätty jarrulevyyn, eikä pelkästään laakerin vaihtaminen ole järkevää vaikka olenkin sen tehnyt, joten mä en oikein voi sanoa mikä orkkislaakerin kesto on.

Eberi hajosi ihan uutena (2kk tjsp) , jonka jälkeen siitä otettiin automaatti toiminto pois, nyt 11 vuotta vanhana on alkanut temppuilemaan, mutta on käytetty paljon sitä.

tuo 2.0 ketjukone on ollut ongelmaton. Kaverilla 2,5 kone, joka jännä sekasikiö jossa sekä ketju että jakohihna (ketju pyörittää ratasta jossa jakohihna kanteen), todella ahdas rako vaihtaa. Samainen 2,5 koneesta tuli rauta lohkon kyljestä läpi (viritetty 190hv, öljynvaihtoväli yli 45tkm, käyttäjän virhe), uutta konetta etsiessäni huomasin että 1,9 ja 2,0 koneita on hyviä paljon tarjolla, 2,5 koneet on kiven alla. Se 2,5l kone oli varsinkin renuissa hyvin yleinen, eli ilmeisesti niille on vaan paljon enemmän kysyntää.

Nyt mulla on alla Proace, ja kyllä tuo on ihan hirveä kikotin Vivaroon verrattuna. Ainoa mikä Proacessa on paremmin on automaattivaihteisto, jota Vivaroon ei saa. Vivaro on edelleen talossa, mutta nyt vähemmällä käytöllä.

Tosin juuri tänään luin että uusi esitelty Vivaro on sama auto kuin tuo Proacekin.
Astra G & Vivaro
Vastaa Viestiin