Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Tollanen ehkä tulossa.
Mitä tulisi huomioida Renuun ja Opelin yhteishankkeesta ?
Hihnanvaihtoväli ?
6v toiminta ?
Muita tyyppivikoja ?
Mitä tulisi huomioida Renuun ja Opelin yhteishankkeesta ?
Hihnanvaihtoväli ?
6v toiminta ?
Muita tyyppivikoja ?
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Alustan osat kuulemma kulutustavaraa (Laguna). Robotti automaattilaatikko kallis uusia, manuaali parempi. 2.0 dci ketjukone ok. Ei ruosteongelmia
GM Saab
Opcom
Opcom
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Eli tuo 2.5 onkin vain remmillä ?
Yllättäen 2.0 taas parempi kuten diesel-Omegoissa.
Yllättäen 2.0 taas parempi kuten diesel-Omegoissa.
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
No ei todellakaan ole tuo 2.0 parempi kuin 2.5.
Eise ketjukaan ikuinen ole,ja remontti helvatan paljon kalliimpi kuin remmikoneessa..
Remmin vaihtovälikin lähentelee näissä jo 100tkm.
Näin 100tkm kokemuksella voin sanoa että 2.5CDti 146hp versio ,6v manuaali lootalla ylivoimaisesti parasta mitä vivaroon on saatavana..
Tuohon kun nappaa kunnon ohjelman, josta DPF(jos on) ja Egr poistettu niin avot. Todella miellyttävä ja varmatoiminen kone.
Kulutus seka ajossa (työkalu kuorman kanssa) n.6.5l, ei monella tuon ikäisellä pakula pääse samaan!
Raidetangonpäät olen joutunut tuon 1ootkm aikana vaihtamaan kerran, muita niveliä ei ole mennyt ja autolla kuitenkin jo mittarissa 217tkm. Ei mielestäni kovinkaan suuret remontti kustannukset?
Eise ketjukaan ikuinen ole,ja remontti helvatan paljon kalliimpi kuin remmikoneessa..
Remmin vaihtovälikin lähentelee näissä jo 100tkm.
Näin 100tkm kokemuksella voin sanoa että 2.5CDti 146hp versio ,6v manuaali lootalla ylivoimaisesti parasta mitä vivaroon on saatavana..
Tuohon kun nappaa kunnon ohjelman, josta DPF(jos on) ja Egr poistettu niin avot. Todella miellyttävä ja varmatoiminen kone.
Kulutus seka ajossa (työkalu kuorman kanssa) n.6.5l, ei monella tuon ikäisellä pakula pääse samaan!
Raidetangonpäät olen joutunut tuon 1ootkm aikana vaihtamaan kerran, muita niveliä ei ole mennyt ja autolla kuitenkin jo mittarissa 217tkm. Ei mielestäni kovinkaan suuret remontti kustannukset?
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
150tkm remminvaihtoväli ?
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
2.5 moottoreissa sitten välillä sellaista vikaa että jakohihnan alapyörä kuluu ja sen vaihtaminen tarkoittaa moottorin irroitusta ja jakopäänkotelon täydellistä purkamista. Eli 2.0=parempi.
'
Tuossa on siis sekajakopää, kampiakselilta voima tulee puoliväliin vastaan rattailla ja siitä vaihtuu remmiksi.
'
Tuossa on siis sekajakopää, kampiakselilta voima tulee puoliväliin vastaan rattailla ja siitä vaihtuu remmiksi.
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Eikö nuo 1.9 ja 2.0. Ole pakettiautoissa lähinnä terveisien kuskaamiseen.
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Suvussa nyt -08 2.0 dieseli vivaro lyhyt ja matala ja jaksaa kyl hyvin mennä ja läjtee alhaaltaki vääntää, eli pystyy muutaki kiikuttaa ku tervesiä. Alustan osia manaillaan huhujen mukaan mut ny ku on kokemusta ni leimalla menny ens kerrasta läpi ja alustan osia ei ole vaihdettu vielä, mittaris 215tkm. Koskahan niiden alustan osien pitäs porsia ku niitä kuulemma menee ku leipää edes klapinoita ei kuulunu vielä joten tikis tuntuu olevan. Taitaa olla maanantai malli ku vielä kunnos. Taitaa näiski olla niin että ne manaa jotka ei oo ikään omistanu ja ole omakohtaista kokemusta. Kirjaan tähän sit raporttia miten toimii jatkossa. Ja sellanen lisähuomio et mukavee tällänen on ajaa kun ransiitti, hiace ja portteri. Makuasioita tietty mut kyl vivaro selvästi oli edukseen ajoominaisuuksis ylläoleviin työjuhtiin.
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Edelliseen -03 Viagaraan vaihdettiin joka leimalla joku etupään nivel, kunnes valittiin tarvike pallot vanhoihin varsiin, senjälkeen ei tarvinnut vaihdella. 1,9 kone oli sitkeä ja ripeä. Nyt -10 pitkänä 2l ketjukoneella, ei vielä sanomista, vasta parikytonnii ajettu...
Opel Zafira Tourer Drive 1,6 CDTI ecoFLEX S/S 100 - 16
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Tässä tullaankin siihen että ensimmäisissä juu, mut nyt puhutaan uudemmista, eli jos se mallisarjan eka syö niveliä ni sitä tämä toinen ei tee, joten ei sekoteta niitä keskenään. Täs jälkimmäises on jo nivelet laadukkaampia, en ryönänny vielä auton alla niin tarkasti tönärin kans et onko myös fyysisesti isommat, mut vakuutti mut kyl laadullisesti. Paljon hiljasempi alustaltaan ku esim. tuo mun h-astra. Mulla toki madallettu mut silti
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Kysyin huoltohepulta Metro-autossa, kun kai 3:tta pallukka oltiin vaihtamassa, ett onko nää nivelet jotenkin susia? Rehellinen vastaus kuului: on, sit kysyin onko näihin tehty jotain muutoksia jos kerran näin on todettu? Vastaus; ei, samaa paskaa. Ei sitten takuun päättymisen jälkeen tarvinnut merkkihuoltoa käyttääkään ja löyty paremmat tarvikkeet. Mullekkin kerrottiin alustan osien olevan Lagunasta. Silti ajettavuudeltaan mukavampi kuin verrokkina olleet Hiace, Mazda ja Vitaro.jarkkis kirjoitti:Tässä tullaankin siihen että ensimmäisissä juu, mut nyt puhutaan uudemmista, eli jos se mallisarjan eka syö niveliä ni sitä tämä toinen ei tee, joten ei sekoteta niitä keskenään. Täs jälkimmäises on jo nivelet laadukkaampia, en ryönänny vielä auton alla niin tarkasti tönärin kans et onko myös fyysisesti isommat, mut vakuutti mut kyl laadullisesti. Paljon hiljasempi alustaltaan ku esim. tuo mun h-astra. Mulla toki madallettu mut silti
Opel Zafira Tourer Drive 1,6 CDTI ecoFLEX S/S 100 - 16
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Onko kokemuksia automaattilootast ton 2.5cdti:n peräs, tosin vuosimalli on -06..?
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Vivarossa ei puhdasta automaagia ole ollut vaan automatisoitu manuaaliloota aka easytronic. Sen käyttölaite on heikko lenkki joka maksaa hajotessaan toistatonnia, käyttölaitteen hytikkaöljykin on poskettoman hintaista.
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
alle 700€ löytyy korjattuja ebaysta. Ja jos yhtään osaa itese tehdä niin löytyy pelkkä pumppu 250€. Parhaassa tapauksessa on pumpusta vain hiilet loppu, jotka ei vissiin hirveitä maksa jos onnistuu vaihtaminen.Rak kirjoitti:Vivarossa ei puhdasta automaagia ole ollut vaan automatisoitu manuaaliloota aka easytronic. Sen käyttölaite on heikko lenkki joka maksaa hajotessaan toistatonnia, käyttölaitteen hytikkaöljykin on poskettoman hintaista.
Toki sitten maksaaa jos joutuu muualla teettämään työt.
-08 Vivaro 2.5cdti
Entiset:
-05 Mazda 5 1.8 -10 Renault Trafic 2.0dci
-09 Corolla Verso 2.2 D-4D -98 BMW 318i
Entiset:
-05 Mazda 5 1.8 -10 Renault Trafic 2.0dci
-09 Corolla Verso 2.2 D-4D -98 BMW 318i
Re: Vivaro 2.5 CDTI -08 huomioitavaa ?
Välipäivitystä tuohon isännän vivaroon, on toiminut moitteetta tähän asti, ajettu pitkää matkaa jonkun verran kun käy Harjavallasta tääl e-Pllä moonta kertaa vuodessa. Vivaro sai lisälämmittimen tavaratilaan sekä koirille rosterista häkit. Päivitellään taas kun on jotain kerrottavaa.