Astra K
Re: uusi astra (k) suomessa
Lisätietoa Android autosta: https://www.docdroid.net/Qmd8T4a/my16-f ... o.pdf.html
Re: uusi astra (k) suomessa
Nyt kun suomen mittapuulla on helteitä ollut niin pari huomiota. Ilmastointi hoitaa asiansa mielestäni ihan hyvin, automaattinen ilmastointi on säädetty keskitason nopeudelle joka on mielestäni ok kompromissi jäähdytyksen ja mekkalan suhteen. Manuaali säätöjä en ole edes jaksanut kokeilla koska tuo on toiminut omaan makuun kivasti.
AGR penkkien(nahka) tuuletus on vähän erikoinen mielestäni. Välistä tuntuu, että se jotain hönkisi (miedosti kylläkin) mutta esim. eilen shorteissa ja t-paidassa en kyllä huomannut mitään tuuletusta vaikka penkintuuletus oli täysillä. Eli jakaako se vähemmän tuuletusta penkkien suuntaan jos muut venttiilit huutavat jo täysillä. Mene ja tiedä
AGR penkkien(nahka) tuuletus on vähän erikoinen mielestäni. Välistä tuntuu, että se jotain hönkisi (miedosti kylläkin) mutta esim. eilen shorteissa ja t-paidassa en kyllä huomannut mitään tuuletusta vaikka penkintuuletus oli täysillä. Eli jakaako se vähemmän tuuletusta penkkien suuntaan jos muut venttiilit huutavat jo täysillä. Mene ja tiedä
Astra K Sports Tourer 1.6T -16
ex: Astra J HB 1.4T -11, Astra H HB 1.6 Twinport -06
ex: Astra J HB 1.4T -11, Astra H HB 1.6 Twinport -06
Re: uusi astra (k) suomessa
Sain oman uuden Astran helmikuussa. Pari vikaa löytyy ja satunnaisia sekoiluja halusin nyt mainita, jos muillakin ollut samoja havaintoja.
Toisen pesettämisen jälkeen joskus maaliskuussa jäi sokean kulman valot palamaan peileihin ja mittariston näyttöön vilkutti vähän väliä sokean kulman toiminnasta. Joko painaa ratista OK, että se ohittaa viestin tai sitten se menee itsestään pois. Ajattelin, että vika häviää kun auto kuivuu. Sen jälkeen ongelma on toistunut satunnaisesti lähes joka ajokerta. Ei ole väliä paistaako aurinko vai sataako vettä. Välillä vilkuttaa peileissä valoja, vaikka ei viereisellä kaistalla tai takana ketään. Sitten kun se tuon sekoilun jälkeen jossain vaiheessa sammuu, niin se ei edes aktivoidu, vaikka joku on tulossa ohi vasemmalta tai oikealta. Toisin sanoen siihen ei voi yhtään luottaa, että parempi vain ottaa se pois päältä asetuksista.
Vein auton huoltoon toissa päivänä ja sanoivat, että vikakoodeja ei löydy. Huoltomies ei meinannut uskoa, että on oikeasti kyse viasta, vaan sanoi, että ne ovat todella herkkiä. Hän lupasi kuitenkin selvittää, koska eräs toinenkin asiakas on ilmoittanut samasta ongelmasta.
Sokean kulman varoitin toimi täydellisesti noin 1,5kk ennen kuin pesetin sen Shellin Perfect premium -pesussa. En tiedä liittyykö se tuohon vai oliko vain sattumaa.
Toisena vikana on ollut ihan alusta alkaen, että istuin ei mene joka kerta edelliseen muistettuun asentoon kun käynnistän auton. Välillä se menee monta kertaa putkeen ja välillä monta kertaa jättää menemättä. Se on täysin satunnaista ja aina menen autoon samalla tavalla ja käynnistän samalla avaimella. Painan 1-nappulaa pohjassa istuimesta, jotta saan oikean asennon. Tämä ei ole niin kriittinen ongelma, mutta ärsyttävä. Siihenkään huolto ei osannut sanoa mitään, kun eivät uskoneet tähän ennen kuin näytin itse useamman kerran autoa käynnistäessä. Lupasivat tutkia asiaa.
On jotain muitakin satunnaisia sähkö-/softa -vikoja ollut, että auto on luullut avaimen poistuneen ajoneuvosta kun olen sammuttanut auton ja joskus ollut random herja turvalaitteen deaktivoinnista. Ei ollu tarkempaa mainintaa keskinäytössä ja piti vain kuitata OK:lla. Tuo ilmestynyt vain kerran.
Löysin brittifoorumilta samoja havaintoja tuosta sokean kulman sekoilusta:
http://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=461
Toivottavasti nuo saadaan softapäivityksellä korjattua.
Toisen pesettämisen jälkeen joskus maaliskuussa jäi sokean kulman valot palamaan peileihin ja mittariston näyttöön vilkutti vähän väliä sokean kulman toiminnasta. Joko painaa ratista OK, että se ohittaa viestin tai sitten se menee itsestään pois. Ajattelin, että vika häviää kun auto kuivuu. Sen jälkeen ongelma on toistunut satunnaisesti lähes joka ajokerta. Ei ole väliä paistaako aurinko vai sataako vettä. Välillä vilkuttaa peileissä valoja, vaikka ei viereisellä kaistalla tai takana ketään. Sitten kun se tuon sekoilun jälkeen jossain vaiheessa sammuu, niin se ei edes aktivoidu, vaikka joku on tulossa ohi vasemmalta tai oikealta. Toisin sanoen siihen ei voi yhtään luottaa, että parempi vain ottaa se pois päältä asetuksista.
Vein auton huoltoon toissa päivänä ja sanoivat, että vikakoodeja ei löydy. Huoltomies ei meinannut uskoa, että on oikeasti kyse viasta, vaan sanoi, että ne ovat todella herkkiä. Hän lupasi kuitenkin selvittää, koska eräs toinenkin asiakas on ilmoittanut samasta ongelmasta.
Sokean kulman varoitin toimi täydellisesti noin 1,5kk ennen kuin pesetin sen Shellin Perfect premium -pesussa. En tiedä liittyykö se tuohon vai oliko vain sattumaa.
Toisena vikana on ollut ihan alusta alkaen, että istuin ei mene joka kerta edelliseen muistettuun asentoon kun käynnistän auton. Välillä se menee monta kertaa putkeen ja välillä monta kertaa jättää menemättä. Se on täysin satunnaista ja aina menen autoon samalla tavalla ja käynnistän samalla avaimella. Painan 1-nappulaa pohjassa istuimesta, jotta saan oikean asennon. Tämä ei ole niin kriittinen ongelma, mutta ärsyttävä. Siihenkään huolto ei osannut sanoa mitään, kun eivät uskoneet tähän ennen kuin näytin itse useamman kerran autoa käynnistäessä. Lupasivat tutkia asiaa.
On jotain muitakin satunnaisia sähkö-/softa -vikoja ollut, että auto on luullut avaimen poistuneen ajoneuvosta kun olen sammuttanut auton ja joskus ollut random herja turvalaitteen deaktivoinnista. Ei ollu tarkempaa mainintaa keskinäytössä ja piti vain kuitata OK:lla. Tuo ilmestynyt vain kerran.
Löysin brittifoorumilta samoja havaintoja tuosta sokean kulman sekoilusta:
http://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=461
Toivottavasti nuo saadaan softapäivityksellä korjattua.
Re: uusi astra (k) suomessa
Aika nihkeästi on tulevasta tietoa, mutta onkos kukaan kuullut (vieläkään) mielenkiintoisia huhuja MY2017 muutoksista? Englesmannien Vauxhall foorumilla on juttua ainakin mukautuvan vakkarin tulosta. On star onkin jo tiedossa ja muutamia muita juttuja myös. Itsellä on sormi liipaisimella heti kun acc pamahtaa hinnastoon. Jos ei tule niin... Joskus myöhemmin kesän/syksyn aikana kaiketi tulee virallisesti julki tulevan mallivuoden hinnasto. Tällä hetkellä loppuu ruksattava kesken - tai sitten on liian kova nälkä. Juttujen perusteella saa varmaan sitten aikanaan odotella 10 kuukautta koslaa luovutukseen, jos vaatimukset ylipäänsä täyttyy. Pula-aika!
http://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=702
http://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=702
-Kaazu-
Re: uusi astra (k) suomessa
Tänään ilmestyi Auto Bild. Siinä oli saksalaisten tekemä vertailutesti, Golf voitti ja Astra kakkonen. Ei kait siinä mitään erikoista syytä ollut, muuta kuin Golfin tasaisempi suoritus. Astran "karkeaa työnjälkeä" moitittiin, keskikonsolin muovit eivät miellyttäneet testaajia. Tämä se on ihme juttu, kun Golfin keskikonsoli on ihan samaa kovaa muovia, ja niin myös esim. CLA Mersussakin.
Re: uusi astra (k) suomessa
Tuota on ilmennyt tuossa omassa J:ssäkin. En muista että oliko ihan alusta asti, mutta ainakin tuolloin viime syksynä sitä oli enemmän. Hetkeksi se rauhoittui ja ei esiintynyt enää niin paljon, kun ottivat renkaiden vaihdon yhteydessä rekisterikilven takaa muovilevyn pois, kun se häiritsi etututkia.Lost1 kirjoitti:Sain oman uuden Astran helmikuussa. Pari vikaa löytyy ja satunnaisia sekoiluja halusin nyt mainita, jos muillakin ollut samoja havaintoja.
Toisen pesettämisen jälkeen joskus maaliskuussa jäi sokean kulman valot palamaan peileihin ja mittariston näyttöön vilkutti vähän väliä sokean kulman toiminnasta. Joko painaa ratista OK, että se ohittaa viestin tai sitten se menee itsestään pois. Ajattelin, että vika häviää kun auto kuivuu. Sen jälkeen ongelma on toistunut satunnaisesti lähes joka ajokerta. Ei ole väliä paistaako aurinko vai sataako vettä. Välillä vilkuttaa peileissä valoja, vaikka ei viereisellä kaistalla tai takana ketään. Sitten kun se tuon sekoilun jälkeen jossain vaiheessa sammuu, niin se ei edes aktivoidu, vaikka joku on tulossa ohi vasemmalta tai oikealta. Toisin sanoen siihen ei voi yhtään luottaa, että parempi vain ottaa se pois päältä asetuksista.
Vein auton huoltoon toissa päivänä ja sanoivat, että vikakoodeja ei löydy. Huoltomies ei meinannut uskoa, että on oikeasti kyse viasta, vaan sanoi, että ne ovat todella herkkiä. Hän lupasi kuitenkin selvittää, koska eräs toinenkin asiakas on ilmoittanut samasta ongelmasta.
Sokean kulman varoitin toimi täydellisesti noin 1,5kk ennen kuin pesetin sen Shellin Perfect premium -pesussa. En tiedä liittyykö se tuohon vai oliko vain sattumaa.
Löysin brittifoorumilta samoja havaintoja tuosta sokean kulman sekoilusta:
http://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=461
Toivottavasti nuo saadaan softapäivityksellä korjattua.
Tuo oma kyllä on toiminut silloin ihan oikein kun sille on ollut todellista tarvetta. Sitten kun se on ollut jonkin aikaa tarpeettomana, niin tippuu pois päältä ja ilmoitus ruutuun ja kumpaankin peiliin valot. Saattaa olla pois päältä sekunnin tai pari minuuttiakin ja sitten valot sammuvat ja taas toimii niinkuin pitää jonkin aikaa. Välillä se sitten sammuttaa nuo valot ja sytyttää samantien uudestaan.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: uusi astra (k) suomessa
Sokean kulman tunnistimet täälläkin vähän reistanneet. Yleensä tulee maantiellä turhia hälyjä oikean puolen tunnistimesta (puut, pensaat?) ja sateella/kostealla ilmoittelee vasenkin tunnistin. Kuitenkin ei herjoja ole tainnut tulla kun ehkä max 1 kerran jotta järjestelmässä jotain häikkää.
Hieman kerännyt listaa asioista mitkä pitää ekassa vuosihuollossa tarkistaa mutta nyt oli pakko viedä huoltoon kun pientä tiputusta ilmeni vasemman takarenkaan kohdalla korin puolella. Luulin, että jarrunesteet olisi vähän tiputelleet mutta nyt ilmeni, että takaiskari vähän vuotaa.
Parin viikon päästä vaihdetaan siis molemmat takaiskarit. Näitä ei vielä varastossa ollut ja tulee merirahtina niin vähän kestää. Kyseessä on siis valmistusvirhe iskarissa ja ajoa kuitenkin voi jatkaa. Kannattaa kuitenkin tarkkailla josko itsellä jotain lätäkköä sinne muodostuu. Aika äkkiä huomasin kun itsellä auto on laatoituksen päällä parkissa.
Hieman kerännyt listaa asioista mitkä pitää ekassa vuosihuollossa tarkistaa mutta nyt oli pakko viedä huoltoon kun pientä tiputusta ilmeni vasemman takarenkaan kohdalla korin puolella. Luulin, että jarrunesteet olisi vähän tiputelleet mutta nyt ilmeni, että takaiskari vähän vuotaa.
Parin viikon päästä vaihdetaan siis molemmat takaiskarit. Näitä ei vielä varastossa ollut ja tulee merirahtina niin vähän kestää. Kyseessä on siis valmistusvirhe iskarissa ja ajoa kuitenkin voi jatkaa. Kannattaa kuitenkin tarkkailla josko itsellä jotain lätäkköä sinne muodostuu. Aika äkkiä huomasin kun itsellä auto on laatoituksen päällä parkissa.
Astra K Sports Tourer 1.6T -16
ex: Astra J HB 1.4T -11, Astra H HB 1.6 Twinport -06
ex: Astra J HB 1.4T -11, Astra H HB 1.6 Twinport -06
Re: uusi astra (k) suomessa
Nyt on jännästi toiminut 2 päivää täydellisesti sokean kulman varoitin. Eilen oli aurinkoista ja tänään satoi vettä kaatamalla. En ole siis löytänyt mitään kaavaa tuon oikkuiluun.
Re: uusi astra (k) suomessa
R4.0 Intellilink on vähän aiheuttanut kummastusta. Laite sekoilee ja radiokanavien suosikkien nimet ei pysy muistissa. Alareunan suosikkilistan nimien kohdalla vaihtuu omia aikojaan näyttämään pelkkiä megahertsejä ja välillä taas tulee suosikkien nimet omia aikojaan takaisin. Aikani asiaa ihmettelin ja kaikkea kokeilin, kunnes kysyin GM:ltä asiaa. Kyseessä softavika, johon puuhataan päivitystä. Kehoitettiin kysymään jälleenmyyjältä muutaman kuukauden päästä tilannetta päivityksen suhteen. Tämä siis tiedoksi, jos muilla on samoja murheita.
Re: uusi astra (k) suomessa
Ok. Tuo sekoilu selittää sen, miksi YleX on Mansessa pääosin SUDRADIO.
Re: uusi astra (k) suomessa
Sudradio se on täällä Savossakin.
Re: uusi astra (k) suomessa
moi
Pannaan tähän hieman ensituntemuksia omasta farkusta, joka on ollut viikon ajossa. Eli autohan on 14-bensa farkku Innovation nahkapenkeillä. Mitään vikaa ei ole tullut eteen eikä huoltoon ole tarvinnut soitella. Ajettavuus hyvä, saksalaisen napakka, joka on omaan mieleen. Rengasmelua tulee hieman takapäästä mutta ei ainakaan minua häiritsevästi. Muutama eka päivä meni kaikkia turvajärjestelmiä ihmetellessä ja opetellessa. Noita on vähän liikaakin omaan makuun. Vähemmälläkin pärjäisi Tiivistettynä, erittäin tyytyväinen olen ostokseen tässä vaiheessa. Tässä vielä jotain plus/miinus-listaa äkkiä keksittynä:
+AGR-nahkapenkit: aivan mahtavat, säätöjä riittää ja kun ne saa kohdilleen niin laittaa muistiin. Auton mukana tuli kaksi avainta. Toinen on nyt sitten oma ja toinen on emännän. Nuo penkin säädöt menee avaimen muistiin ja auton startti-nappia painaessa auto ajaa penkin avaimen muistin mukaan, mukavaa. Jotain muitakin auton asetuksia jää avaimen muistiin mutta en niihin ole vielä ehtinyt perehtyä. Tuo penkin tuuletus taitaa mutu-tuntumalla pelata sellaisella logiikalla, että penkki imee ilmaa lattian rajasta ja puhaltaa sen penkin vaakasuoran osan reikien läpi. Eli mitä kylmempää ilmaa pusket auton jalkotiloihin, sitä kylmempää saat omiin persuksiin. Hierontaa en ole edes vielä testannut.
+Navi 900 kosketusnäyttötsydeemi: tosi helppokäyttöinen ja looginen käyttää. Apinakin osaa käyttää Tosin jos puhelimesta soittaa musiikkia blutoothilla, en ole saanut biisejä näkymään albumeittain vaan ne näkyy yksi albumi kerrallaan. Olisko joku softabugi?
+Paljon puhuttu Wattin linkki ja Acustic-pack löytyy
- Takakontin aukaisu jalkaa puskurin alla heilauttamalla: ei ole auennut kertaakaan. Ei mulla eikä autoliikkeen myyjällä Liekkö tekniikkavirhe vai susi jo syntyessään.
- Autosta ei löydy tunkkia eikä rengasavainta koska autossa on vararenkaan tilalla korjausvaahto+pikku kompura. Taitaa olla näin muillakin merkeillä nykypäivänä.
Yhteenvetona, tosi mukava ja tilava auto omiin tarpeisiin. Toivottavasti ei ilmene mitään tyyppivikoja ja kone+laatikko on kestäviä. No, onhan tuossa onneksi 4 vuoden jatkettu takuu.
Pitää vielä semmoinen mainita, että aika paljon aiheuttaa hämminkiä rengasmyyjilläkin nuo K-Astran rengaspaineanturit. Mullahan jäi saamatta Opelin talvirengaspaketti-tarjous kun otin lisä-takuun ja ilmaiset huollot. Kävin sitten kysymässä vanne+rengas+anturit-tarjousta käyttämästäni rengasliikkeestä. Kovasti vaan väittävät, että autossa on itseoppiva-systeemi Ajat jonkun matkaa ja auto oppii antureiden paikat. Näytti oikein tietokoneelta jotain softaa jossa oli heidän antureiden asennusohjeet yms. Ei uskonut minua kun väitin, että autolle pitää opettaa kapulalla kunkin anturin ID ja paikka. No, pitää mennä ensi kerralla manuaalin kera liikkeeseen ja sanoa, että lueppa tuosta
-Jukkis
Pannaan tähän hieman ensituntemuksia omasta farkusta, joka on ollut viikon ajossa. Eli autohan on 14-bensa farkku Innovation nahkapenkeillä. Mitään vikaa ei ole tullut eteen eikä huoltoon ole tarvinnut soitella. Ajettavuus hyvä, saksalaisen napakka, joka on omaan mieleen. Rengasmelua tulee hieman takapäästä mutta ei ainakaan minua häiritsevästi. Muutama eka päivä meni kaikkia turvajärjestelmiä ihmetellessä ja opetellessa. Noita on vähän liikaakin omaan makuun. Vähemmälläkin pärjäisi Tiivistettynä, erittäin tyytyväinen olen ostokseen tässä vaiheessa. Tässä vielä jotain plus/miinus-listaa äkkiä keksittynä:
+AGR-nahkapenkit: aivan mahtavat, säätöjä riittää ja kun ne saa kohdilleen niin laittaa muistiin. Auton mukana tuli kaksi avainta. Toinen on nyt sitten oma ja toinen on emännän. Nuo penkin säädöt menee avaimen muistiin ja auton startti-nappia painaessa auto ajaa penkin avaimen muistin mukaan, mukavaa. Jotain muitakin auton asetuksia jää avaimen muistiin mutta en niihin ole vielä ehtinyt perehtyä. Tuo penkin tuuletus taitaa mutu-tuntumalla pelata sellaisella logiikalla, että penkki imee ilmaa lattian rajasta ja puhaltaa sen penkin vaakasuoran osan reikien läpi. Eli mitä kylmempää ilmaa pusket auton jalkotiloihin, sitä kylmempää saat omiin persuksiin. Hierontaa en ole edes vielä testannut.
+Navi 900 kosketusnäyttötsydeemi: tosi helppokäyttöinen ja looginen käyttää. Apinakin osaa käyttää Tosin jos puhelimesta soittaa musiikkia blutoothilla, en ole saanut biisejä näkymään albumeittain vaan ne näkyy yksi albumi kerrallaan. Olisko joku softabugi?
+Paljon puhuttu Wattin linkki ja Acustic-pack löytyy
- Takakontin aukaisu jalkaa puskurin alla heilauttamalla: ei ole auennut kertaakaan. Ei mulla eikä autoliikkeen myyjällä Liekkö tekniikkavirhe vai susi jo syntyessään.
- Autosta ei löydy tunkkia eikä rengasavainta koska autossa on vararenkaan tilalla korjausvaahto+pikku kompura. Taitaa olla näin muillakin merkeillä nykypäivänä.
Yhteenvetona, tosi mukava ja tilava auto omiin tarpeisiin. Toivottavasti ei ilmene mitään tyyppivikoja ja kone+laatikko on kestäviä. No, onhan tuossa onneksi 4 vuoden jatkettu takuu.
Pitää vielä semmoinen mainita, että aika paljon aiheuttaa hämminkiä rengasmyyjilläkin nuo K-Astran rengaspaineanturit. Mullahan jäi saamatta Opelin talvirengaspaketti-tarjous kun otin lisä-takuun ja ilmaiset huollot. Kävin sitten kysymässä vanne+rengas+anturit-tarjousta käyttämästäni rengasliikkeestä. Kovasti vaan väittävät, että autossa on itseoppiva-systeemi Ajat jonkun matkaa ja auto oppii antureiden paikat. Näytti oikein tietokoneelta jotain softaa jossa oli heidän antureiden asennusohjeet yms. Ei uskonut minua kun väitin, että autolle pitää opettaa kapulalla kunkin anturin ID ja paikka. No, pitää mennä ensi kerralla manuaalin kera liikkeeseen ja sanoa, että lueppa tuosta
-Jukkis
Re: uusi astra (k) suomessa
Onnea Jukkis uudelle autolle! Nyt vaan kovaa ajoa!
Onko ensiasennusrenkaat Misukat vai Bridgestonet? Jos jälkimmäiset, ne on brittifoorumin mukan aika meluisat.
Onko ensiasennusrenkaat Misukat vai Bridgestonet? Jos jälkimmäiset, ne on brittifoorumin mukan aika meluisat.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: uusi astra (k) suomessa
Tuota joskus näyttelyssä kans testailin ni ei meinannu millään toimia.Jukkis69 kirjoitti:
- Takakontin aukaisu jalkaa puskurin alla heilauttamalla: ei ole auennut kertaakaan. Ei mulla eikä autoliikkeen myyjällä Liekkö tekniikkavirhe vai susi jo syntyessään.
Re: uusi astra (k) suomessa
Oletko kokeillut edestakaisella jalan heilautuksella?Jukkis69 kirjoitti:- Takakontin aukaisu jalkaa puskurin alla heilauttamalla: ei ole auennut kertaakaan. Ei mulla eikä autoliikkeen myyjällä Liekkö tekniikkavirhe vai susi jo syntyessään.
Corsa E OPC