Astra K
Re: uusi astra (k) suomessa
Huomasin k astran ohjekirjassa maininnan, että vetokoukkua ei saa käyttää muuhun kuin pyörätelineeseen jos on 110 kw automaatti. https://www.opel.fi/huolto-ja-lisavarus ... on=Desktop
Soitin länsiautoon josta vastattiin että ongelmia alkupään autoissa vetolujuiden kanssa ja 16.5 versiossa ongelmia ei pitäisi enää olla.
Hieman jo huolestuin.
Soitin länsiautoon josta vastattiin että ongelmia alkupään autoissa vetolujuiden kanssa ja 16.5 versiossa ongelmia ei pitäisi enää olla.
Hieman jo huolestuin.
Re: uusi astra (k) suomessa
Piti kirjottaa alle 60 nopeuksissaTerOpel kirjoitti:Sama on volkkarin dsg:n kanssa. 7 sisällä välillä alle 50 nopeuksissa.Fisherman kirjoitti:Muutaman päivän on nyt bensafarkku ollut käytössä ja kovin on mieluisa omaan makuun.
Yksi asia kuitenkin ihmetyttää kun automaattivaihteisto kytkee vitosta ja kutosta silmään jo taajamanopeuksissa kierrosluvun jäädessä n. 1100-1200 tienoille ja auto jyristää eteenpäin loivaa ylämäkeä. Kaasua hiukan lisäämällä vaihtaa pienemmälle mutta kohta taas takaisin isommalle. Soittelin jo myyjälle asiasta ja on kuulemma nykyautojen ominaisuus.
Saahan manuaalisti vaihteen pienemmälle mutta kuitenkin
Re: uusi astra (k) suomessa
Pari päivää ollut 1,6cdti a6 alla ja sama toteamus kuin fishermanilla. Kovin aikaiseen tunkee isointa pykälää silmään eikä edes dieselin vääntö tunnu riittävän ilman jyristystä. Ehkä se oppii tavoille kun tulee tossua saamaan kunnolla. Rengasmeteli tuntuu myös kovemmalta kuin huhtikuussa koeajamassani. Lienee ollut kitkat vielä alla mutta hieman häritsee 17"/michelin yhdistelmällä. Toivottavasti lopullisten autojen saavuttua on alle laitettu 16" vanteet. 5-ovisen tilat, jopa takakontti ovat riittävät. Olisin ehkä tullut toimeen jo sellaisellakin. Hieman ohjauksen tunnottomuus häiritsi. Ei se huono ole mutta näissä nykyisissä kun perinteinen hydraulinen tehostin niin tuntuma tiehen on kyllä parempi.
Eipä autossa suurempia puutteita löytynyt ja ihan soiva peli. Vielä kun enjoyn tilalle tulee innovation-varusteinen niin eiköhän tyytyväisyys parane entisestään. Ruutia koneessa saisi olla hieman enemmän mutta automaattina ei toistaiseksi saa tehokkaampaa.
Eipä autossa suurempia puutteita löytynyt ja ihan soiva peli. Vielä kun enjoyn tilalle tulee innovation-varusteinen niin eiköhän tyytyväisyys parane entisestään. Ruutia koneessa saisi olla hieman enemmän mutta automaattina ei toistaiseksi saa tehokkaampaa.
Re: uusi astra (k) suomessa
Tuo on kyllä outoa... Itsekin kuumeisena ja ostohousut jalassa olisin varmaankin tilannut uuden Astran jos liukulootan olisi saanut noiden tehokkaimpien myllyjen kaveriksi. Useinmitenhan hinnaston lopussa on liukulootalla varustettu menomoottori. Miksiköhän Astrassa ollaan juurikin jätetty tuo yhdistelmä pois? "säästellään" markkinoita OPC mallille vai mitä ihmettä?JakeS kirjoitti:Ruutia koneessa saisi olla hieman enemmän mutta automaattina ei toistaiseksi saa tehokkaampaa.
Joutui sitten tyytymään sopivasti sisäänajettuun BiT Cantri Insigniaan
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: uusi astra (k) suomessa
Nyt on Astran uusi hinnasto ladattavissaLarppe kirjoitti:Suomen Opelin sivuille näköjään myös konfiguraattori päivittynyt. Löytyy adaptiivinen vakkari ja esim. OnStar, mutta OPC-line pakettia ei näy. (Tässä vielä pari kuvaa minkä näköinen tuo OPC-line olisi: Kuva 1, Kuva 2, Kuva 3)
Suomen sivuilla antaa valita adaptiivisen vakkarin esim. biturboon, vaikka Saksan sivuilla ei anna sen koneen yhteyteen.
Hinnastoja sivuille ei kuitenkaan ole vielä päivitetty.
Nopeasti katsottuna esim. Innovation varustetasossa muutokset vanhaan ovat pienentyneet vanteet ja OnStar:in mukaan tulo. Parin värin nimet muuttuneet, tiedä sitten onko itse värisävy muuttunut mitenkään.
Corsa E OPC
Re: uusi astra (k) suomessa
bi-turbon saa vain manuaalina astraan.Ehkä tehoruikutukseni voi jättää omaan arvoonsa koska minulla on asiasta tullut hieman vääristynyt kuva vuosien mittaan. Paluu normiautoihin on osittain edessä ja se vaatii vielä sopeutumista mutta puolustuksekseni vaimokin hieman kommentoi asiaa samalla linjalla kuin minä. Osittain asiaan saatta vaikuttaa myös laatikon ohjelmointi, se kun tuppaa isoa pykälää silmään niin julmetun aikaisin.Ahnuld kirjoitti:Tuo on kyllä outoa... Itsekin kuumeisena ja ostohousut jalassa olisin varmaankin tilannut uuden Astran jos liukulootan olisi saanut noiden tehokkaimpien myllyjen kaveriksi. Useinmitenhan hinnaston lopussa on liukulootalla varustettu menomoottori. Miksiköhän Astrassa ollaan juurikin jätetty tuo yhdistelmä pois? "säästellään" markkinoita OPC mallille vai mitä ihmettä?JakeS kirjoitti:Ruutia koneessa saisi olla hieman enemmän mutta automaattina ei toistaiseksi saa tehokkaampaa.
Joutui sitten tyytymään sopivasti sisäänajettuun BiT Cantri Insigniaan
Re: uusi astra (k) suomessa
Ei voi olla tottaTerOpel kirjoitti:Huomasin k astran ohjekirjassa maininnan, että vetokoukkua ei saa käyttää muuhun kuin pyörätelineeseen jos on 110 kw automaatti. https://www.opel.fi/huolto-ja-lisavarus ... on=Desktop
Soitin länsiautoon josta vastattiin että ongelmia alkupään autoissa vetolujuiden kanssa ja 16.5 versiossa ongelmia ei pitäisi enää olla.
Hieman jo huolestuin.
Mitähän tuo ihan oikeasti tarkoittaa? Auto myytiin tehdaskoukulla varustettuna eikä todellakaan ollut tarkoitus pelkkää polkupyörää kuljetella.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: uusi astra (k) suomessa
Fisherman kirjoitti:
Ei voi olla totta
Mitähän tuo ihan oikeasti tarkoittaa? Auto myytiin tehdaskoukulla varustettuna eikä todellakaan ollut tarkoitus pelkkää polkupyörää kuljetella.
Sen kun tietäisi. My16 ohjekirjassa ei ole ko. mainintaa, mutta my16.5 on. Oma auto siis tilattu 18.6, oma myyjä vielä pari viikkoa vapailla mut soitan sille sit vielä ja kysyn tarkemmin. Tämä myyjä jonka kanssa juttelin sanoi laittavansa heti maahantuojalle viestiä. Nyt enemmänkin on kysymysmerkkinä, onko koukku pyörätelineenpidike my16 vai my16.5 malleissa ja millä valmistus välillä tuo koukku on ongelma.
Harva suomalainen ottaa tonnin koukkua pyörätelinettä varten, etenkään jos ei pyörätelinettäkään ole,saati pyörää.
Kandee kysyy myyjältä että miten on.
Re: uusi astra (k) suomessa
Tarkistin Trafin sivuilta oman auton rekisteriotteen tiedot ja siellä ainakin seisoi mustaa valkoisella että ajoneuvoni suurin sallittu perävaunumassa on jarruttomana 640kg.
Eli sen mukaan saa kuljettaa vähän isompaakin polkupyörää jos vain koukku kestää
Tai ehkä Trafissa on sitten luettu ohjekirja huolimattomasti
Eli sen mukaan saa kuljettaa vähän isompaakin polkupyörää jos vain koukku kestää
Tai ehkä Trafissa on sitten luettu ohjekirja huolimattomasti
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: uusi astra (k) suomessa
Onko kukaan valinnut Power Red-väriä (uusi Absolut Red)? Esitteessä mainitaan brilliant väri, niin onko se vain nimitys maalille vai onko siinä joku käsittely, kuten Finikor mainostaa?
Nykyisessä Vectrassani on Perma-Shine käsittely ja olen ollut siihen tyytyväinen, joten ajattelin ottaa sen uuteen Astraankin.
Nykyisessä Vectrassani on Perma-Shine käsittely ja olen ollut siihen tyytyväinen, joten ajattelin ottaa sen uuteen Astraankin.
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
Re: uusi astra (k) suomessa
Sitä tiedä. En ole ikinä kuullutkaan autosta johon saa peräkoukun mutta ei saa vetää sillä mitään etenkään auton oman omistajan ohjekirjan mukaan.Fisherman kirjoitti:Tarkistin Trafin sivuilta oman auton rekisteriotteen tiedot ja siellä ainakin seisoi mustaa valkoisella että ajoneuvoni suurin sallittu perävaunumassa on jarruttomana 640kg.
Eli sen mukaan saa kuljettaa vähän isompaakin polkupyörää jos vain koukku kestää
Tai ehkä Trafissa on sitten luettu ohjekirja huolimattomasti
Toi on vaan semmonen kohta mitä ei varmaan moni edes huomaa ohjekirjasta, koska moottorikoodi ja automaatti mainittu. Enkä tiedä miten aktiivisesti asiasta on mainittu koukun ja ton yhdistelmän ostajia noin niiku yleisesti.
Mut sit ei muuta ku kärryllä vaan kovaa vetoa ja jos perä jää tielle niin tietää kenelle soittaa
Re: uusi astra (k) suomessa
Muistelisin että näissä opelin väreissä tuo brilliant viittaa vaan kirkaslakkaan maalipinnan päällä. Ei siis mihinkään käsittelyyn.Hyrysysy kirjoitti:Onko kukaan valinnut Power Red-väriä (uusi Absolut Red)? Esitteessä mainitaan brilliant väri, niin onko se vain nimitys maalille vai onko siinä joku käsittely, kuten Finikor mainostaa?
Nykyisessä Vectrassani on Perma-Shine käsittely ja olen ollut siihen tyytyväinen, joten ajattelin ottaa sen uuteen Astraankin.
Hinnaston mukaan vakkari kuitenkin saatavilla kuten Saksassa, eli moottoreiden 1.4T 150hv, 1.6T 200hv ja 1.6CDTI 136hv kanssagooskine kirjoitti:Nyt on Astran uusi hinnasto ladattavissaLarppe kirjoitti:Suomen Opelin sivuille näköjään myös konfiguraattori päivittynyt. Löytyy adaptiivinen vakkari ja esim. OnStar, mutta OPC-line pakettia ei näy. (Tässä vielä pari kuvaa minkä näköinen tuo OPC-line olisi: Kuva 1, Kuva 2, Kuva 3)
Suomen sivuilla antaa valita adaptiivisen vakkarin esim. biturboon, vaikka Saksan sivuilla ei anna sen koneen yhteyteen.
Hinnastoja sivuille ei kuitenkaan ole vielä päivitetty.
Nopeasti katsottuna esim. Innovation varustetasossa muutokset vanhaan ovat pienentyneet vanteet ja OnStar:in mukaan tulo. Parin värin nimet muuttuneet, tiedä sitten onko itse värisävy muuttunut mitenkään.
Re: uusi astra (k) suomessa
Kävin jututtamassa myyjää tuosta ohjekirjan peräkärryn vetokiellosta ja hän oli aluksi täysin tietämätön koko asiasta. Vaadittuani asiaan selvitystä muistikin että maahantuojalta oli tullut joku tiedote asiaan liittyen. Löysikin lopulta koneeltaan viestin joka kuului jotenkin seuraavasti:
"Ilouutinen Opel kauppiaille: 1.4 farmari automaattiin on hyväksytty perävaunun kokonaismassaksi 750kg jarrullisena"
Siinä sitten yhdessä ihmeteltiin miksi myöhemmin päivitettyyn ohjekirjaan tuo kielto on tullut ja aikaisemmassa ei ollut.
Hiukan jäi koko asiasta vieläkin epämääräinen kuva.
Joka tapauksessa auton rekisteriotteeseen on präntätty sallitut perävaunumassat 640kg jarruttomana ja 750kg jarrullisena.
Kaippa tuo kielto johtuu automaattilaatikosta ja laatikon mahdollinen rikkoutuminen menee sitten käyttäjän piikkiin kun ei ole noudattanut valmistajan? ja ohjekirjan kieltoa
"Ilouutinen Opel kauppiaille: 1.4 farmari automaattiin on hyväksytty perävaunun kokonaismassaksi 750kg jarrullisena"
Siinä sitten yhdessä ihmeteltiin miksi myöhemmin päivitettyyn ohjekirjaan tuo kielto on tullut ja aikaisemmassa ei ollut.
Hiukan jäi koko asiasta vieläkin epämääräinen kuva.
Joka tapauksessa auton rekisteriotteeseen on präntätty sallitut perävaunumassat 640kg jarruttomana ja 750kg jarrullisena.
Kaippa tuo kielto johtuu automaattilaatikosta ja laatikon mahdollinen rikkoutuminen menee sitten käyttäjän piikkiin kun ei ole noudattanut valmistajan? ja ohjekirjan kieltoa
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: uusi astra (k) suomessa
Kiitos Fisherman vaivannäöstä!Fisherman kirjoitti:Kävin jututtamassa myyjää tuosta ohjekirjan peräkärryn vetokiellosta ja hän oli aluksi täysin tietämätön koko asiasta. Vaadittuani asiaan selvitystä muistikin että maahantuojalta oli tullut joku tiedote asiaan liittyen. Löysikin lopulta koneeltaan viestin joka kuului jotenkin seuraavasti:
"Ilouutinen Opel kauppiaille: 1.4 farmari automaattiin on hyväksytty perävaunun kokonaismassaksi 750kg jarrullisena"
Siinä sitten yhdessä ihmeteltiin miksi myöhemmin päivitettyyn ohjekirjaan tuo kielto on tullut ja aikaisemmassa ei ollut.
Hiukan jäi koko asiasta vieläkin epämääräinen kuva.
Joka tapauksessa auton rekisteriotteeseen on präntätty sallitut perävaunumassat 640kg jarruttomana ja 750kg jarrullisena.
Kaippa tuo kielto johtuu automaattilaatikosta ja laatikon mahdollinen rikkoutuminen menee sitten käyttäjän piikkiin kun ei ole noudattanut valmistajan? ja ohjekirjan kieltoa
Tuo sinun viimeinen lause on juurikin se mitä tässä itekin ounastelisin. Tosin, aina voi vedota tämän jälkeen siihen mitä myyjä on kertonut tai jättänyt kertomatta vetokoukkua auton varustelistaukseen lisättäessä
Et sattunut kysymään, mitä sillä sai vetää ennen viestiä ? ja millonkohan tommonen info oli niille tullut?
Nooh. Kerron omat vastaukseni mitä myyjältä saan kuhan palailee lomalta. Täytyy sanoo, että kaikkeen outoon sitä törmääkin kun lukee auton ohjekirjaa, etenkin kun ei vielä autoa omista, lauantai aamuna puoliunisena. Ja näissäkin tapauksissa muutamalla saattaa jo se koukku olla tai on menossa, jotka auton omistaa mutta ei ole tuota ko. kohtaa manuskasta löytänyt tai siihen reagoinut.
Lähinnä just motiivi tuon tiedon olemassa olosta ja myyjien tietämys asiasta kiinnostaa.
Kiitos vielä.
Re: uusi astra (k) suomessa
Ei saanut kuulemma myydä automaattivaihteiseen tehdasvetokoukkua lainkaan. Koski ilmeisesti myös 5-ovista.TerOpel kirjoitti:
Et sattunut kysymään, mitä sillä sai vetää ennen viestiä ? ja millonkohan tommonen info oli niille tullut?
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13