Ohjetta: https://redirect.viglink.com/?format=go ... 942C6a.pdfimmu. kirjoitti:Oletteko vaihtaneet raitisilmasuodatinta autoihinne?Yritin googlettaa aiheesta, mutta en löytänyt yhtään ohjetta.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Opel Astra K MY17 1.4T Innovation
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla ainakin merkkiliikkeenki asennuksessa tuo westfalian koukku vaati pienen kolon kairaamisen. Muuten siisti asennus eikä tuohon ainakaan mitään suojaläppää saanu eli pitää itte tehdä jos häiritsee mutta ei mua ainakaa vielä oo häirinny kun muuten siisti asennus.otj kirjoitti:Huomattavaa on, että tehdaskoukussa takapuskurissa on irtotettava muoviläppä, joka peittää koukun asennuskolon ja pistorasian. Koukun asennus on täysin huomaamaton. Liekö läppää sellaisissa autoissa, joissa ei ole tehdaskoukkua? Ainakin J-Astrassa, kun asensivat koukun jälkikäteen, rouhivat liikkeellä vaan ruman kolon puskurin alamuoveihin, eikä siinä ollut suojaläppää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei ihan noin paljon tarvitse purkaa.Freyeri kirjoitti:Ohjetta: https://redirect.viglink.com/?format=go ... 942C6a.pdfimmu. kirjoitti:Oletteko vaihtaneet raitisilmasuodatinta autoihinne?Yritin googlettaa aiheesta, mutta en löytänyt yhtään ohjetta.
Pääty pois, jonka takaa löytyy 2 ruuvia, kannen alla vasemmalla kaksi ruuvia ja yksi lokeron takaseinässä. Lokerikon alla on sitten yksi nasta, jolla kotelo on kiinni alapahvissa.
Sitten nykäisee koko lokeron taaksepäin. Yläreunassa on kaksi painokiinnikettä.
Sieltä takaa sitten löytyy tuo ilmansuodattimen kotelo, radio ja webaston ohjainmoduuli.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitos!Nible kirjoitti:Ei ihan noin paljon tarvitse purkaa.Freyeri kirjoitti:Ohjetta: https://redirect.viglink.com/?format=go ... 942C6a.pdfimmu. kirjoitti:Oletteko vaihtaneet raitisilmasuodatinta autoihinne?Yritin googlettaa aiheesta, mutta en löytänyt yhtään ohjetta.
Pääty pois, jonka takaa löytyy 2 ruuvia, kannen alla vasemmalla kaksi ruuvia ja yksi lokeron takaseinässä. Lokerikon alla on sitten yksi nasta, jolla kotelo on kiinni alapahvissa.
Sitten nykäisee koko lokeron taaksepäin. Yläreunassa on kaksi painokiinnikettä.
Sieltä takaa sitten löytyy tuo ilmansuodattimen kotelo, radio ja webaston ohjainmoduuli.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oulussa Koukkupajan hinta irroitettavalle koukulle on 670€ joten pitääpä kysyä hintaa myös paikalliselta Opel-pajalta.jarkkis kirjoitti:Otin uutena koukun niin sama westfalian irrotettava oli mitä koukkupajakin laittaa. En tiedä koukkupajan hintaa tuolle mutta täällä oli merkkiliikkeessä 700€ koukunhinta asennettuna.
-Jukkis
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos sattuu sielläkin olla noin pieni ero merkkiliikkeen ja koukkupajan välillä ni suosittelen teettämään merkkiliikkeessä. Täälläkin koukkupaja on, mutta en edes kysynyt kun tuli kätevästi tuossa samalla niin sai valmiin auton luovutuksessa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Täälläkin foorumilla on varmasti ollut puhetta led-ajovaloautomatiikan oudosta toiminnasta. Päiväajovalot toimivat suurimmaksi osaksi oikein, mutta sitten on aurinkoisia päiviä kun valot ovat "hämäräasennossa" ja itsellä saattaa aurinkoisenakin päivänä valot toimia siihen saakka oikein kunnes ajan tunneliin ja sieltä poistuttaessa valot eivätkään ikinä palaudu päiväajotilaan vaikka kuinka pitkään ajelisi. Normaalitoiminnassa valot räpsähtävät melkeinpä heti tunnelista poistuttaessa takaisin päivävaloille.
Merkkikorjaamolta sanoivat, että Opel tutkii vikaa ja mitään muuta ei ollut asiasta sanoa. Päätin kysyä Opelilta asiaa ja laitoin tuonne gmfinlandoy.fi sähköpostiin mailia. Kuukauteen eivät vastanneet mitään ja kun tänää tiedustelin asiaa uudelleen vastasivat melkeinpä heti. Vastaus oli suhteellisen tyly ja pääpiirteissään sisälsi viestin, että ei tällaisia ominaisuuksia välttämättä edes korjata. Omasta mielestäni tämä on kyllä ihan vikatilanne, onhan noita ajovaloautomatiikkoja ollut jo vuosia ja ovat toimineetkin ihan hyvin.
Onko muilla kokemuksia/ratkaisuja tuohon ongelmaan?
Merkkikorjaamolta sanoivat, että Opel tutkii vikaa ja mitään muuta ei ollut asiasta sanoa. Päätin kysyä Opelilta asiaa ja laitoin tuonne gmfinlandoy.fi sähköpostiin mailia. Kuukauteen eivät vastanneet mitään ja kun tänää tiedustelin asiaa uudelleen vastasivat melkeinpä heti. Vastaus oli suhteellisen tyly ja pääpiirteissään sisälsi viestin, että ei tällaisia ominaisuuksia välttämättä edes korjata. Omasta mielestäni tämä on kyllä ihan vikatilanne, onhan noita ajovaloautomatiikkoja ollut jo vuosia ja ovat toimineetkin ihan hyvin.
Onko muilla kokemuksia/ratkaisuja tuohon ongelmaan?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
900€ olisi irroitettava koukku asennettuna Opel-liikkeessä. Pitääpä hiukka tuumia mistä ottaa...Jukkis69 kirjoitti:Oulussa Koukkupajan hinta irroitettavalle koukulle on 670€ joten pitääpä kysyä hintaa myös paikalliselta Opel-pajalta.jarkkis kirjoitti:Otin uutena koukun niin sama westfalian irrotettava oli mitä koukkupajakin laittaa. En tiedä koukkupajan hintaa tuolle mutta täällä oli merkkiliikkeessä 700€ koukunhinta asennettuna.
-Jukkis
-Jukkis
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oho. Kannattaa vielä huudattaa, että miks muualla merkkiliikkeissä saa halvemmalla asennuksenJukkis69 kirjoitti:900€ olisi irroitettava koukku asennettuna Opel-liikkeessä. Pitääpä hiukka tuumia mistä ottaa...Jukkis69 kirjoitti:Oulussa Koukkupajan hinta irroitettavalle koukulle on 670€ joten pitääpä kysyä hintaa myös paikalliselta Opel-pajalta.jarkkis kirjoitti:Otin uutena koukun niin sama westfalian irrotettava oli mitä koukkupajakin laittaa. En tiedä koukkupajan hintaa tuolle mutta täällä oli merkkiliikkeessä 700€ koukunhinta asennettuna.
-Jukkis
-Jukkis
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko valoissa uusin softa?Jeessi kirjoitti:Täälläkin foorumilla on varmasti ollut puhetta led-ajovaloautomatiikan oudosta toiminnasta. Päiväajovalot toimivat suurimmaksi osaksi oikein, mutta sitten on aurinkoisia päiviä kun valot ovat "hämäräasennossa" ja itsellä saattaa aurinkoisenakin päivänä valot toimia siihen saakka oikein kunnes ajan tunneliin ja sieltä poistuttaessa valot eivätkään ikinä palaudu päiväajotilaan vaikka kuinka pitkään ajelisi. Normaalitoiminnassa valot räpsähtävät melkeinpä heti tunnelista poistuttaessa takaisin päivävaloille.
Merkkikorjaamolta sanoivat, että Opel tutkii vikaa ja mitään muuta ei ollut asiasta sanoa. Päätin kysyä Opelilta asiaa ja laitoin tuonne gmfinlandoy.fi sähköpostiin mailia. Kuukauteen eivät vastanneet mitään ja kun tänää tiedustelin asiaa uudelleen vastasivat melkeinpä heti. Vastaus oli suhteellisen tyly ja pääpiirteissään sisälsi viestin, että ei tällaisia ominaisuuksia välttämättä edes korjata. Omasta mielestäni tämä on kyllä ihan vikatilanne, onhan noita ajovaloautomatiikkoja ollut jo vuosia ja ovat toimineetkin ihan hyvin.
Onko muilla kokemuksia/ratkaisuja tuohon ongelmaan?
Jos "automaattivalot päällä" (vihreä lampunkuva mittaristossa) asetus pysyy muistissa auton sammuttamisen jälkeen, niin todennäköisesti softa on uusin.
Minulla valojenkin päivityksen asennus oli pitkän rukoilun ja kiristyksen takana. Valojen käyttäytyminen kuitenkin parani tuon jälkeen.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kysellyt myös pariin otteeseen asiasta sekä jälleenmyyjältä että GmFinlandilta. Viimeisin vastaus oli maaliskuulta tämä: "Kyseinen ilmiö on tällä hetkellä ominaisuus, jolle emme pysty tekemään mitään.Jeessi kirjoitti:Täälläkin foorumilla on varmasti ollut puhetta led-ajovaloautomatiikan oudosta toiminnasta. Päiväajovalot toimivat suurimmaksi osaksi oikein, mutta sitten on aurinkoisia päiviä kun valot ovat "hämäräasennossa" ja itsellä saattaa aurinkoisenakin päivänä valot toimia siihen saakka oikein kunnes ajan tunneliin ja sieltä poistuttaessa valot eivätkään ikinä palaudu päiväajotilaan vaikka kuinka pitkään ajelisi. Normaalitoiminnassa valot räpsähtävät melkeinpä heti tunnelista poistuttaessa takaisin päivävaloille.
Merkkikorjaamolta sanoivat, että Opel tutkii vikaa ja mitään muuta ei ollut asiasta sanoa. Päätin kysyä Opelilta asiaa ja laitoin tuonne gmfinlandoy.fi sähköpostiin mailia. Kuukauteen eivät vastanneet mitään ja kun tänää tiedustelin asiaa uudelleen vastasivat melkeinpä heti. Vastaus oli suhteellisen tyly ja pääpiirteissään sisälsi viestin, että ei tällaisia ominaisuuksia välttämättä edes korjata. Omasta mielestäni tämä on kyllä ihan vikatilanne, onhan noita ajovaloautomatiikkoja ollut jo vuosia ja ovat toimineetkin ihan hyvin.
Onko muilla kokemuksia/ratkaisuja tuohon ongelmaan?
Asialle on ehkä tulossa uusi osa, mutta varmuutta en pysty sanomaan."
Opel Astra K MY17 1.4T Innovation
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tääkin on kyllä mielenkiintoista, itsellä juuri auto oli Länsi-Autossa Vantaalla ja Dexos2 laitettiin eikä ollut edes mitään oikeaa tietoa mistään uusista öljysuosituksista.Jukkis69 kirjoitti:Auto kävi huollossa ja tosiaan pelkkiä tarkastuksia siellä tehtiin öljynvaihdon lisäksi. Ne uudet Gen2-öljyt laitettiin Oulussa autoon erikseen pyytämättä.otj kirjoitti:30000 km:n huollossa ei taideta tehdä oikein mitään muuta kun vaihtaa öljyt + suodatin ja tehdään tarkistukset. Mutta siis osia ei sen kummemmin vaihdeta. 60000 km huollossa taidetaan vaihtaa ilmansuodattimia myös.
-Jukkis
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vaatikaa ehdottomasti nuo Gen2-öljyt. Kertoo aikamoisesta osaamattomuudesta, jos vielä vanhoja laittavat. Minulle antavat sen loppupönikän vielä matkaan, niin on "todistusaineistona" että ovat gen2-öljyt laittaneet. Ihan itse sanoivat huollossa, että näin toimitaan ja jää vielä tarvittaessa lisäysöljyä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt on 60 000 km huolto takana ja kustansi 420 e. Koneeseen tuli Dexos 1 gen 2 -öljyt ja loppupurkki mukaan. Etupäästä alkoi kuulua pari viikkoa sitten vollotus, ajattelin ensin sen johtuvan Euroopan erilaisista asfalteista, vaikka muuten rengasmelu olikin olematonta. Vollotus ja jurina on vain voimistunut ja huollossa syyksi paljastui oikean etupyörän laakeri. Osia ei tietenkään ole edes koko maassa, joten parin viikon päästä sitten taas korjuulle.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Samaa kans ihmetellyt. Joskus voi tosiaan pitkän aikaa olla valot päällä ja sit yhtäkkiä päättääkin et ei tarvii pitää valoja päällä. Ei aikaisempian autojen kanssa ole ollut tällaisia ominaisuuksia.Freyeri kirjoitti:Kysellyt myös pariin otteeseen asiasta sekä jälleenmyyjältä että GmFinlandilta. Viimeisin vastaus oli maaliskuulta tämä: "Kyseinen ilmiö on tällä hetkellä ominaisuus, jolle emme pysty tekemään mitään.Jeessi kirjoitti:Täälläkin foorumilla on varmasti ollut puhetta led-ajovaloautomatiikan oudosta toiminnasta. Päiväajovalot toimivat suurimmaksi osaksi oikein, mutta sitten on aurinkoisia päiviä kun valot ovat "hämäräasennossa" ja itsellä saattaa aurinkoisenakin päivänä valot toimia siihen saakka oikein kunnes ajan tunneliin ja sieltä poistuttaessa valot eivätkään ikinä palaudu päiväajotilaan vaikka kuinka pitkään ajelisi. Normaalitoiminnassa valot räpsähtävät melkeinpä heti tunnelista poistuttaessa takaisin päivävaloille.
Merkkikorjaamolta sanoivat, että Opel tutkii vikaa ja mitään muuta ei ollut asiasta sanoa. Päätin kysyä Opelilta asiaa ja laitoin tuonne gmfinlandoy.fi sähköpostiin mailia. Kuukauteen eivät vastanneet mitään ja kun tänää tiedustelin asiaa uudelleen vastasivat melkeinpä heti. Vastaus oli suhteellisen tyly ja pääpiirteissään sisälsi viestin, että ei tällaisia ominaisuuksia välttämättä edes korjata. Omasta mielestäni tämä on kyllä ihan vikatilanne, onhan noita ajovaloautomatiikkoja ollut jo vuosia ja ovat toimineetkin ihan hyvin.
Onko muilla kokemuksia/ratkaisuja tuohon ongelmaan?
Asialle on ehkä tulossa uusi osa, mutta varmuutta en pysty sanomaan."
1.6 Bi Turbo Astra K MY17