Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla ne kakkulat on hakeutuneet siihen missä on Power Flex Bar:in uurre (siis se mihin kuulemma saa sen "hienon" sähkökäyttöisen wunderbaumin)
Muutaman kerran laseja piti käännellä että ne löysi paikkansa, mutta nyt ei tarvitse muuta sijoitusta edes ajatella.
Muutaman kerran laseja piti käännellä että ne löysi paikkansa, mutta nyt ei tarvitse muuta sijoitusta edes ajatella.
Astra K Sports Tourer Innovation (+Innovation) 1.4 AT6 -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Saa siihen Powerflex bariin myös näppärän puhelintelineen, josta muuten on tullut uusi malli, johon sopii isotkin puhelimet.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itse kun kävin ajamassa joskus ton K Astran niin kyllä siinä se melu on selkeesti kovenmpi kun J Astrassa. Helpoin tapa on vaimentaa rengas melua kun ei aja urissa. Omassa J astrassa desibelin muutos kun ei aja urassa oli muistaakseni 8 desibeliä mielestäni ihan helvetisti. Tuossa K Astrassa varmaan samaa luokkaa. Itsellä 17 tuumaset neljättä kesää alla ja edeleen on huomattavasti hiljaisempi kun K Astra. Mulla jäi vaihtamatta juurikin tuon kovan metelin ja muovisen sisätila ratkaisujen takia. Tarvii oottaa viel hetki jos Mokkaan tulee jotain kivaa. PSA paskaa en enään osta sitten kun Opelia ei enään saa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kovasti kehuttiin Astraa tuoreessa Tuulilasin kestotestissä. Litraista mottia kehuttiin. Auto oli Enjoy ilman lisävarusteita. Oikeastaan ainut moite liittyi tuohon rengasmeluun ja liian aikaisin huoltoon komentaneeseen huoltomuistuttimeen, eli öljyillä pääsi vain olikohan 18000 km.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ihan hyvä vaan et ajoissa infoaa öljynvaihdosta, noi 30tkm vaihtovälit ei säästele moottoria kyllä pidemmän päälle. Eihän toi mikää paska olekkaan vaikka moni niin antaa ymmärtääkkin, vertaa edellisiin tuotoksiin niin onhan tää ny ihan omas luokassaan ja kehitys mennyt todella parempaan. Toki aina ne huonot asiat mielummin muistetaan kuin hyvät sehän kuuluu suomalaiseen luonteeseen.
Uusi Astra (K) Suomessa
Itselläkin huoltomuistutin meni nollaan 18tkm kohdalla (1.4 150 hp). Huolto maksoi n. 230€ ja oli vaihdettu Dexos 1 gen 2 öljyt.
Valitin ajovalojen valoisuustunnistuksesta huoltoon viedessä. Välillä aurinkoisella säällä lyhyet valot jäivät palamaan autohallista ulos ajaessa ja huomiovalot eivät syttyneet. Huollossa oli vaihdettu tuohon liittyen ajovalojen valoisuustunnistin.
Mistähän päin tuo tunnistin löytyy?
Valitin ajovalojen valoisuustunnistuksesta huoltoon viedessä. Välillä aurinkoisella säällä lyhyet valot jäivät palamaan autohallista ulos ajaessa ja huomiovalot eivät syttyneet. Huollossa oli vaihdettu tuohon liittyen ajovalojen valoisuustunnistin.
Mistähän päin tuo tunnistin löytyy?
_______________________
Opel Astra K 1.4 150hp
Opel Astra K 1.4 150hp
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla näyttää öljyn käyttöikänä 7% 20 000km ajetussa, n 8kk käytössä olleessa 1.4 150 automaatissa. Varmaan vähissä ne yksilöt jotka tuohon luvattuun 30 000km pääsee, hiukan ylioptimistinen arvo, ainakin Suomen olosuhteissa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Parhaimmillaan olen itse päässyt 22000 km:n. Tälläkin hetkellä laskennallisesti vaihto tulisi eteen tuossa 22000 km kohdalla.
Tuulilasissa kehuttiin myös 30000 km:n jälkeen Astran maalipintaa hyväkuntoiseksi. Aika jännä, kun oma kokemus on, ettei näin heikkoa maalipintaa ollut J:ssä tai H:ssa. Konepelti piti maalauttaa nyt 69000 km:n kohdalla. Siinä oli huonoa tuuriakin, kun lensi sen verran isompia kiviä pellille, että pelti oli lommoilla. Testiautossa oli punainen brilliantväri, joka on rakenteeltaan samanlainen kuin oma valkoiseni, eli ei metallinhohtoväriä mutta lakka kuitenkin päällä.
Nyt vedettiin pintaan suorakiiltoakryylimaali, jota tuli paksu kerros. Maalari osasi hommansa, joten ei tehdastekoisesta kyllä millään tavoin erota.
Ja vielä näihin Astran murheisiin - kaikki on suhteellista. Käykääpä lukemassa VAGarenan puolella 149-sivuinen Octavia III:n vika- ja murheketju. Octavia on kuitenkin jollain lailla luokkansa mittapuu ja Suomen myydyin auto. Täällä on Astra K-ketju 136-sivuinen, eikä vikoja ja murheita käsittele tämän ketjun viesteistä kuin pieni osa...
Tuulilasissa kehuttiin myös 30000 km:n jälkeen Astran maalipintaa hyväkuntoiseksi. Aika jännä, kun oma kokemus on, ettei näin heikkoa maalipintaa ollut J:ssä tai H:ssa. Konepelti piti maalauttaa nyt 69000 km:n kohdalla. Siinä oli huonoa tuuriakin, kun lensi sen verran isompia kiviä pellille, että pelti oli lommoilla. Testiautossa oli punainen brilliantväri, joka on rakenteeltaan samanlainen kuin oma valkoiseni, eli ei metallinhohtoväriä mutta lakka kuitenkin päällä.
Nyt vedettiin pintaan suorakiiltoakryylimaali, jota tuli paksu kerros. Maalari osasi hommansa, joten ei tehdastekoisesta kyllä millään tavoin erota.
Ja vielä näihin Astran murheisiin - kaikki on suhteellista. Käykääpä lukemassa VAGarenan puolella 149-sivuinen Octavia III:n vika- ja murheketju. Octavia on kuitenkin jollain lailla luokkansa mittapuu ja Suomen myydyin auto. Täällä on Astra K-ketju 136-sivuinen, eikä vikoja ja murheita käsittele tämän ketjun viesteistä kuin pieni osa...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juurikin näin. Aika toimivia kuitenkin loppupeleissä nämä Astran ovat olleet. Itsellänikin tosiaan kokemusta kolmesta Golfista ennen tätä ja enemmän niissä on vikoja ollut kuin nykyisessä Astrassa. Eli kyllä Opel on onnistunut Astran kohdalla mielestäni erittäin hyvin.otj kirjoitti:Parhaimmillaan olen itse päässyt 22000 km:n. Tälläkin hetkellä laskennallisesti vaihto tulisi eteen tuossa 22000 km kohdalla.
Tuulilasissa kehuttiin myös 30000 km:n jälkeen Astran maalipintaa hyväkuntoiseksi. Aika jännä, kun oma kokemus on, ettei näin heikkoa maalipintaa ollut J:ssä tai H:ssa. Konepelti piti maalauttaa nyt 69000 km:n kohdalla. Siinä oli huonoa tuuriakin, kun lensi sen verran isompia kiviä pellille, että pelti oli lommoilla. Testiautossa oli punainen brilliantväri, joka on rakenteeltaan samanlainen kuin oma valkoiseni, eli ei metallinhohtoväriä mutta lakka kuitenkin päällä.
Nyt vedettiin pintaan suorakiiltoakryylimaali, jota tuli paksu kerros. Maalari osasi hommansa, joten ei tehdastekoisesta kyllä millään tavoin erota.
Ja vielä näihin Astran murheisiin - kaikki on suhteellista. Käykääpä lukemassa VAGarenan puolella 149-sivuinen Octavia III:n vika- ja murheketju. Octavia on kuitenkin jollain lailla luokkansa mittapuu ja Suomen myydyin auto. Täällä on Astra K-ketju 136-sivuinen, eikä vikoja ja murheita käsittele tämän ketjun viesteistä kuin pieni osa...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
8190km mittarissa ja 50% huoltomuistutin. 1.0T ect ja ei vielä mitään ongelmia. Ainoastaan perseestä noi kokoajan piipittävät parkkianturit!
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Muistaakseni tunnistin on se kojelaudan päällä oleva punainen pallon puolikas.Tume82 kirjoitti:Itselläkin huoltomuistutin meni nollaan 18tkm kohdalla (1.4 150 hp). Huolto maksoi n. 230€ ja oli vaihdettu Dexos 1 gen 2 öljyt.
Valitin ajovalojen valoisuustunnistuksesta huoltoon viedessä. Välillä aurinkoisella säällä lyhyet valot jäivät palamaan autohallista ulos ajaessa ja huomiovalot eivät syttyneet. Huollossa oli vaihdettu tuohon liittyen ajovalojen valoisuustunnistin.
Mistähän päin tuo tunnistin löytyy?
Korjasiko tuo mitenkään tuota ongelmaa? Ja syttyvätkö valot illalla yhtä aikaisin kuin ennen?
Ollut normi toimintaa kahdessa edellisessä J:ssä ja tässä K:ssa että pilvettömänä päivänä, kun ajaa auton katoksesta pois niin valot päällä useita kilometrejä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eilen kävin vaihdatuttamassa Dexos 1 gen 2 öljyt koneeseen, tekivät veloituksetta.Pari kuukautta sitten 30t huollossa laittoivat Neste City prota koneeseen, joilla nykimistä esiintyi.Nyt kone toimii ensituntuman mukaan huomattavasti paremmin.Kysäisin hyvitystä uuteen inkku farmarin, ja täytyy sanoa että houkuttelevan tarjouksen sain.Viime vuoden Kesäkuussa luovutetun auton hinta oli kaikkineen 29400€, nyt hyvittäisivät 26000€.Autolla kilsoja 21000, pistää kyllä miettimään jos vaikka vaihtaisi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei oo paljoa arvo tippunut et hyvältä vaihtohyvitys kuulostaa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei yhtään huono tarjous, uusi inkku on kyll kivan näköinen
1.6 Bi Turbo Astra K MY17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
On todella hyvä, minulla on sulanut samassa ajassa hinnasta jo yli kymppi, toki kilsoja on pian jo 70 tkm. Kuulemma kun vastaa ajomäärältään normaalia kolmevuotiasta vaihdokkia niin hintakin menee lähes sen mukaan, vaikka on vielä melkein vuoden takuutakin jäljellä.