Joo toikin on hyvä tapa, mutta itse olen päätynyt seuraavan ratkaisuun: Ostin Motonetistä halvan momenttiavaimen (20€) ja te stasin piruttani sitä kalibroidun momenttiavaimen kanssa ja totesin sen toimivan mainiosti. Käytännössä vedän pulttipyssyllä pultit ykkös teholla kiinni (siinä on maksimi nelonen) ja sen jälkeen momenttiavaimella 140 NM. (tosin kokemukseni mukaan ne pysyvät myös hyvin 110 NM:n kireydellä kiinni, tätä momenttia käytetään vanhemmissa Opel malleissa. Oon tosiaan vahingossa käyttäny tätä momenttia myös K Astrassa).otj kirjoitti:On momenttivarsi paineilmavääntimessä, mutta varmuuden vuoksi olen vielä kiristellyt ristikkoavaimella niin tiukalle kuin jaksan vääntää. Joka kerran on lähteneet hyvin auki, eli eivät ole liian tiukalle tällä "hartiamomentilla" menneet.Ristoj kirjoitti:Jos joku vaihtaa itse renkaat niin mihin momenttiin kiristätte aluvanteiden pultit ?
Tänään oli kova sumu niin liikennemerkkien tunnistus ja kaistavahti poistui käytöstä.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Moikka,
Sain vaihdettua työkaverini kanssa nastarenkaani kitkoihin (hän halusi nastarenkaat). Nyt kun on kitkarenkaat alla, ei enää tarvitse valittaa rengasmelusta. Itse asiassa nyt olen todella tyytyväinen tähän ratkaisuun. Kitkarenkaani ovat Goodyearin Ultragrip Ice Artic, todella hiljaiset
Suosittelen kyllä kitkoja mikäli rengasmelu ärsyttää.
Sain vaihdettua työkaverini kanssa nastarenkaani kitkoihin (hän halusi nastarenkaat). Nyt kun on kitkarenkaat alla, ei enää tarvitse valittaa rengasmelusta. Itse asiassa nyt olen todella tyytyväinen tähän ratkaisuun. Kitkarenkaani ovat Goodyearin Ultragrip Ice Artic, todella hiljaiset
Suosittelen kyllä kitkoja mikäli rengasmelu ärsyttää.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
TexasMan kirjoitti:Joo toikin on hyvä tapa, mutta itse olen päätynyt seuraavan ratkaisuun: Ostin Motonetistä halvan momenttiavaimen (20€) ja te stasin piruttani sitä kalibroidun momenttiavaimen kanssa ja totesin sen toimivan mainiosti. Käytännössä vedän pulttipyssyllä pultit ykkös teholla kiinni (siinä on maksimi nelonen) ja sen jälkeen momenttiavaimella 140 NM. (tosin kokemukseni mukaan ne pysyvät myös hyvin 110 NM:n kireydellä kiinni, tätä momenttia käytetään vanhemmissa Opel malleissa. Oon tosiaan vahingossa käyttäny tätä momenttia myös K Astrassa).otj kirjoitti:On momenttivarsi paineilmavääntimessä, mutta varmuuden vuoksi olen vielä kiristellyt ristikkoavaimella niin tiukalle kuin jaksan vääntää. Joka kerran on lähteneet hyvin auki, eli eivät ole liian tiukalle tällä "hartiamomentilla" menneet.Ristoj kirjoitti:Jos joku vaihtaa itse renkaat niin mihin momenttiin kiristätte aluvanteiden pultit ?
Tänään oli kova sumu niin liikennemerkkien tunnistus ja kaistavahti poistui käytöstä.
Mitähän mää nyt oon sählännyt kun tuli tuohon viestiin tuo "hammer"? Ei ollut tarkoitukseni, sorry. Saako sen jotenkin pois?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ensimmäinen kampanijahuolto takana ja auton intellilink firmis päivitettiin (17-R-020) ja toinen oli ohjelmistovika ja siihen liittyvä ohjelmistopäivitys.
Ohjelmistovian kuvaus: Dieselmoottorin hapetuskatalysaattorin (DOC) ja dieselmoottorin hiukkassuodattime (DFP) regenrointi ei toimi johtuen pakokaasun lämpötilan jumittumisesta diagnostiikassa (DTC: P2080/P2084). Tämä saattaa aiheuttaa PDF:n ja DOC:n tukkeutumisen.
Jännä juttu oli ett kumpikaan ei näkynyt opelin omassa softassa android puhelimessa, vaikka siellä on se "tarkista kampanijat" nappi.
Edit: Android Auto 2.7.573953-release (arm) October 17, 2017 on muuten saatavilla.
Edit2: Jos joku kaipaa TPMS ohjelmointia niin mulla on semmonen kapula. Et jos Pöytyä/Aura suunnalla liikkuu niin voi parkkipaikalla laittaa.
Ohjelmistovian kuvaus: Dieselmoottorin hapetuskatalysaattorin (DOC) ja dieselmoottorin hiukkassuodattime (DFP) regenrointi ei toimi johtuen pakokaasun lämpötilan jumittumisesta diagnostiikassa (DTC: P2080/P2084). Tämä saattaa aiheuttaa PDF:n ja DOC:n tukkeutumisen.
Jännä juttu oli ett kumpikaan ei näkynyt opelin omassa softassa android puhelimessa, vaikka siellä on se "tarkista kampanijat" nappi.
Edit: Android Auto 2.7.573953-release (arm) October 17, 2017 on muuten saatavilla.
Edit2: Jos joku kaipaa TPMS ohjelmointia niin mulla on semmonen kapula. Et jos Pöytyä/Aura suunnalla liikkuu niin voi parkkipaikalla laittaa.
1.6 Bi Turbo Astra K MY17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Äh, eivät ole, ne ovat siis Goodyearin Ultra Grip Ice 2. Tänään ei taida mikään mennä putkeenTexasMan kirjoitti:Kitkarenkaani ovat Goodyearin Ultragrip Ice Artic,
No todella hiljaiset ne ovat anyway, mulla ne ovat olleet muutaman viikon alla jo
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Terve!
Tätä foorumia ja ko. lankaa lukeneena tilasin seuraavaa:
astra st 1,6 at diesel innovation+ innovation more webastolla ja 17" kesäkiekoilla. Luovutus 2018. Vaihdossa menee 2011 inkku 2,0 diesel manuaali, johon ennätin tykästyä 3 v. aikana jo kovin.
Odottavan aika on pitkä, mutta hankintalistalla on vielä kitkat vanteilla, koska 1500€ talvirengassetti jäi marmorille ja nyt siis pitäisi löytää 16" setti talvelle. Onko hyviä ehdotuksia vanteineen?
Onko muuta ratkaisua saada rengaspaineantureita huijattua talvisetin osalta, muuta kuin täällä muutaman mainitseman tmps (tms.) Kiinan työkalu (ja liittyiköhän tämä edes tähän)?
Myyjä puhui myös että huhuja autojen päästöverotuksen muutoksesta on kuulunut ja jatkossa vero määräytyisi todellisten päästöjen - ei siis laskennallisten labratulosten perusteella. Voimaantulon aikataulua ja paikaansapitävyyttä voi siis toistaiseksi vain arvailla, mutta toivotaan että oma astra tippuu syliin ennen tätä.
Ps. Eka viesti tälle foorumille
Tätä foorumia ja ko. lankaa lukeneena tilasin seuraavaa:
astra st 1,6 at diesel innovation+ innovation more webastolla ja 17" kesäkiekoilla. Luovutus 2018. Vaihdossa menee 2011 inkku 2,0 diesel manuaali, johon ennätin tykästyä 3 v. aikana jo kovin.
Odottavan aika on pitkä, mutta hankintalistalla on vielä kitkat vanteilla, koska 1500€ talvirengassetti jäi marmorille ja nyt siis pitäisi löytää 16" setti talvelle. Onko hyviä ehdotuksia vanteineen?
Onko muuta ratkaisua saada rengaspaineantureita huijattua talvisetin osalta, muuta kuin täällä muutaman mainitseman tmps (tms.) Kiinan työkalu (ja liittyiköhän tämä edes tähän)?
Myyjä puhui myös että huhuja autojen päästöverotuksen muutoksesta on kuulunut ja jatkossa vero määräytyisi todellisten päästöjen - ei siis laskennallisten labratulosten perusteella. Voimaantulon aikataulua ja paikaansapitävyyttä voi siis toistaiseksi vain arvailla, mutta toivotaan että oma astra tippuu syliin ennen tätä.
Ps. Eka viesti tälle foorumille
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Alkuperäiset vanteet maksavat aina enemmän. Ainakin nykyiset 16 tuumaiset tuntuvat olevan aika laadukkaan oloiset eli pinnaltaan suht vahvat. Joskus 10 vuotta sitten lähti Decent tarvikevanteista pintakerros muutamasta kolhusta kuoriutumaan. Toisena hyvänä puolena alkuperäisissä on, että sopivat yleensä hyvin auton malliin, koska asiaa on tehtaalla mietitty tarkkaan. Paketti on monesti viimeistellymmän näköinen vs tarvike vanteilla. Eli itse maksoin mukisematta 1500 eur Contin kitkoista ja orkkis vanteista. Mittaristossa tietenkin palaa valo tällä hetkellä ja katsotaan kuinka kauan sitä jaksaa katsella.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tervetuloa forumille!Hoki kirjoitti:Odottavan aika on pitkä, mutta hankintalistalla on vielä kitkat vanteilla, koska 1500€ talvirengassetti jäi marmorille ja nyt siis pitäisi löytää 16" setti talvelle. Onko hyviä ehdotuksia vanteineen?
Tein itse aivan saman päätöksen, kun juurikin laitoin Astran tilaukseen.
Olen jo muutamia tarjouksia kysellyt ja kyllä alle tonnilla lähtee koko setti aluvanteilla, premium-renkailla ja TPMS-antureilla, joten teit ihan fiksun päätöksen. Lisäksi nykyisin nämä eurooppalaiset tarvike-aluvanteet kyllä kestävätkin ihan hyvin. Takavuosina tilanne saattoi olla toinen.
Kannattaa kysellä eri paikoista, mutta jos et halua huvikseen maksaa ylimääräistä, niin suosittelen jättämään väliin nämä nimeltä mainitsemattomat rengasmerkkien omat ketjut.
Eräs vaihtoehto on autotek.fi. Sieltä saa myös antureita ja oma kokemukseni on, että hinta-laatu on kohdallaan. Nettikauppojakin kannattaa selata läpi, mutta itse olen kyllä aina löytänyt ns. kivijalkakaupoista renkaat/koko paketin sen verran huokeaan hintaan, ettei ole tarvinnut verkosta tilata. Helpompaa se varmasti olisi.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt on sitten katvealueen merkkivalot palaneet viikon peileissä yhtäsoittoo ( siis liikkeellä ollessa).
Onkohan jotain hajonnut vai olisko kurakeleillä jotain osuutta asiaan?
Anturit (mikälin katsoin oikeita) eivät näyttäneet likaisilta.
Onko kellään helppiä asiaan?
Onkohan jotain hajonnut vai olisko kurakeleillä jotain osuutta asiaan?
Anturit (mikälin katsoin oikeita) eivät näyttäneet likaisilta.
Onko kellään helppiä asiaan?
Opel Astra K 1.4 T 150 hp Innovation 2016 Hatchback
-
- 'Kadett'
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Joulu 2016, 11:23
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tämä on ensimmäinen auto jossa on keskeltä sivulle pyyhkivät sulat. Jestas kun kerää hienon kasan A-pilarin viereen lunta, joutuu jo kurottelemaan että näkee kulman yli vaikka olenkin n.190 cm äijänköriläs. Samalla kerää lunta erittäin tehokkaasti tuohon pyyhkijöiden syvennykseen, kaikkea sitä ilmanvastuksen pienentämisen takia joutuu kärsimään Tämä on taas näitä koeta kestää asioita
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T AT6 2017 My17
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 84
- Liittynyt: 25 Loka 2016, 12:01
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
On myös olemassa HYVIÄ toteutuksia... Seat Alteassa pyyhkijät lepäävät a-pilaria vasten ja pyyhkivät siten koko lasin. En tiedä onko Seatilla joku patentti siihen kun muissakin merkeissä on toteutettu yhtä tökerösti kuin Astrassa.Farkkuasta My17 kirjoitti:Tämä on ensimmäinen auto jossa on keskeltä sivulle pyyhkivät sulat. Jestas kun kerää hienon kasan A-pilarin viereen lunta, joutuu jo kurottelemaan että näkee kulman yli vaikka olenkin n.190 cm äijänköriläs. Samalla kerää lunta erittäin tehokkaasti tuohon pyyhkijöiden syvennykseen, kaikkea sitä ilmanvastuksen pienentämisen takia joutuu kärsimään Tämä on taas näitä koeta kestää asioita
Astra K 1.6 CDTI A
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Töissä nähnyt paljon noita vanteita (talvi) Perus hopeat aina parempia. 1993vm ronal orkkis vanteissa ei hapettumaa vaikka kuinka oli kolhittu. Dezenz tummanharmaat kaikki maalit irti 4-vuoden iässä. Kuten myös orginaaleista kiiltäväpuolaisista lakatuista vanteista. Rial 10-vuotiassa vanteissa ei ollut vikaa muutoun kuin puuttuvat/huonot sovitteet.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eihän ole vetokoukku paikoillaan?tati kirjoitti:Nyt on sitten katvealueen merkkivalot palaneet viikon peileissä yhtäsoittoo ( siis liikkeellä ollessa).
Onkohan jotain hajonnut vai olisko kurakeleillä jotain osuutta asiaan?
Anturit (mikälin katsoin oikeita) eivät näyttäneet likaisilta.
Onko kellään helppiä asiaan?
Huollosta tätä kysyin,sanoivat että kun koukku laitetaan kiinni,kytkee katvevaroittimet pois päältä ja ne jää sen takia palamaan
Missä kohtaa lienee anturit kyseiselle toiminnalle?
Opel Astra Sports Tourer K Innovation 1.4AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Koukku kyllä paikallaan, ollut kokoajan, mutta nyt vasta katvevaroittimet alkaneet palamaan kokoajan.OJK-462 kirjoitti:Eihän ole vetokoukku paikoillaan?tati kirjoitti:Nyt on sitten katvealueen merkkivalot palaneet viikon peileissä yhtäsoittoo ( siis liikkeellä ollessa).
Onkohan jotain hajonnut vai olisko kurakeleillä jotain osuutta asiaan?
Anturit (mikälin katsoin oikeita) eivät näyttäneet likaisilta.
Onko kellään helppiä asiaan?
Huollosta tätä kysyin,sanoivat että kun koukku laitetaan kiinni,kytkee katvevaroittimet pois päältä ja ne jää sen takia palamaan
Missä kohtaa lienee anturit kyseiselle toiminnalle?
Eikös tuo tapahdu silloin, kun peräkärry kytketty?
Kärry ei ole ollut kertaakaan vielä kiinni.
Voisi vetokoukun napsasta irti kokonaan, kun ei ole käyttöä. Laittaa sitten takaisin kun tarvitsee.
Opel Astra K 1.4 T 150 hp Innovation 2016 Hatchback
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nuo nykypäivän vitsaukset, rankaiden paineanturit, alkoivat talvirenkaiden vaihdon jälkeen kiukuttelemaan. Opetin kyllä kapulalla autolle renkaiden paikat, mutta nyt valittaa että painetta joka renkaassa liian vähän vaikka todellisuudessa tällä hetkellä joka kumissa 2,5 baria. Missäköhän mahtaa olla vika ja onko kellään käynyt samalla tavalla?