Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Tiskin takana kaveri naureskelee että on opeleissa vähän niinkuin ominaisuus.
Eli ovat sitä mieltä että kun ei ole vikakoodejakaan niin ei ole vikaakaan. Noh, kun laitetaan vikavaloa polttava umpio kuntoon niin täytyy kyllä keskustella asia uudestaan.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Tiskin takana kaveri naureskelee että on opeleissa vähän niinkuin ominaisuus.
Eli ovat sitä mieltä että kun ei ole vikakoodejakaan niin ei ole vikaakaan. Noh, kun laitetaan vikavaloa polttava umpio kuntoon niin täytyy kyllä keskustella asia uudestaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuli ruuvattua talvirenkaat alle, mutta takavasemman anturi ei suostu parittumaan sitten millään Kaikki nyt renkaat menee samantien, mutta viimeistä ei vaan löydä. Ja luonnollisesti kun tuota rengasta ei löydy, niin ei sitten näe muidenkaan renkaiden paineita. Mahtaako anturi sitten olla hajonnut vai missä vika. Mahtavatko suostua takuuseen vaihtamaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
^ Kerro toki kuinka kävi, eli kuuluuko anturien paristotkin takuuseen?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oliskohan tuo nykiminen ainoastaan manuaalivaihteisten ongelma? Mä en ole 2016 automaatissani huomannut mitään nykimistä, mutta tällähän täyskaasukiihdytykset ei ikinä lähdekään mistään kolmesta tonnista, vaan mielummin +4000 rpm.Lasu kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ootko kokeillut antaa kunnolla monoa? Useita kertoja kierrosrajoittajalle asti, väheneekö nykiminen sen jälkeen?Lasu kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Tiskin takana kaveri naureskelee että on opeleissa vähän niinkuin ominaisuus.
Eli ovat sitä mieltä että kun ei ole vikakoodejakaan niin ei ole vikaakaan. Noh, kun laitetaan vikavaloa polttava umpio kuntoon niin täytyy kyllä keskustella asia uudestaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
38tkm kaasulla ajettu ilman suurempia ongelmia.
Omia huomioita:
- kylmänä bensalla ajaessa nykii ensimmäisen kilometrin jonka jälkeen vaihtuu kaasulle ja nykiminen loppuu, lämpimänä ei nyi bensallakaan
- kaasuversion alusta on korkeampi ja jäykempi kuin bensa/dieselin ja omaan makuuni hieman liian jäykkä(kaasusäiliö on hieman normitankkeja alempana, johtunee tästä)
- pirun hyvät istuimet nämä AGR:t
- Näytöt toimineet ongelmitta, samoin BT
- Öljyä kuluu 15tkm vaihtovälillä puolisen litraa
- 17" Contin kesäkumeilla melu häiritsee huonoimmilla päällysteillä mutta 16" kitkoilla melu katoaa lähes täysin - vaimennus on vielä tekemättä
- ohjauskulmien säädöistä huolimatta hakee hieman urissa, uusi säätö odottaa seuraavassa huollossa
- automaattipyyhinten toiminnassa ei oikeastaan mitään järkeä, valoisuus tai sateen määrä ei vaikuta pyyhintänopeuteen vaikka sulat ovat uudet
- laatikko ujeltaa moottorijarrutuksessa kakkosella ja tuntuu hieman väljältä, joskaan tuo tuntuma ei ole pahentunut vähään aikaan -> mainittava seuraavassa huollossa
- Intelliluxit ovat kerrassaan hyvät valot
- kytkinpolkimen liike liian pitkä
- kaasun kulutus on Spritmonitorin mukaan 3.89kg/100km omassa ajossani joka koostuu enimmäkseen moottoriteitä välttelevästä maantieajosta
- irroitettava vetokoukku on sieltä syvältä mutta toimii silti virheettömästi
Jokseenkin ongelmatonta menoa on ollut, ja tämän perusteella uskallan suositella Astraa muillekin.
Omia huomioita:
- kylmänä bensalla ajaessa nykii ensimmäisen kilometrin jonka jälkeen vaihtuu kaasulle ja nykiminen loppuu, lämpimänä ei nyi bensallakaan
- kaasuversion alusta on korkeampi ja jäykempi kuin bensa/dieselin ja omaan makuuni hieman liian jäykkä(kaasusäiliö on hieman normitankkeja alempana, johtunee tästä)
- pirun hyvät istuimet nämä AGR:t
- Näytöt toimineet ongelmitta, samoin BT
- Öljyä kuluu 15tkm vaihtovälillä puolisen litraa
- 17" Contin kesäkumeilla melu häiritsee huonoimmilla päällysteillä mutta 16" kitkoilla melu katoaa lähes täysin - vaimennus on vielä tekemättä
- ohjauskulmien säädöistä huolimatta hakee hieman urissa, uusi säätö odottaa seuraavassa huollossa
- automaattipyyhinten toiminnassa ei oikeastaan mitään järkeä, valoisuus tai sateen määrä ei vaikuta pyyhintänopeuteen vaikka sulat ovat uudet
- laatikko ujeltaa moottorijarrutuksessa kakkosella ja tuntuu hieman väljältä, joskaan tuo tuntuma ei ole pahentunut vähään aikaan -> mainittava seuraavassa huollossa
- Intelliluxit ovat kerrassaan hyvät valot
- kytkinpolkimen liike liian pitkä
- kaasun kulutus on Spritmonitorin mukaan 3.89kg/100km omassa ajossani joka koostuu enimmäkseen moottoriteitä välttelevästä maantieajosta
- irroitettava vetokoukku on sieltä syvältä mutta toimii silti virheettömästi
Jokseenkin ongelmatonta menoa on ollut, ja tämän perusteella uskallan suositella Astraa muillekin.
Astra K CNG 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllähän tui omakin astma on hoitanut hommansa varsin hyvin, mutta tuo nykiminen jättää ikävän maun.
Ei vaikuta asiaan vaikka miten ois polkenut tai mitä bensiinilaatua käyttää. Täyskaasulla sen huomaa siksi helpoiten että pedaalipohjassa kiihdytykset on helppo toistaa samanlaisina ja ilmiö esiintyy melken joka vedolla.
Tulpatkin tuohon kerran vaihdettiin joten alkaa kohta itsekin uskoa että tuo moottorimalli on vaan surkea.
Ei vaikuta asiaan vaikka miten ois polkenut tai mitä bensiinilaatua käyttää. Täyskaasulla sen huomaa siksi helpoiten että pedaalipohjassa kiihdytykset on helppo toistaa samanlaisina ja ilmiö esiintyy melken joka vedolla.
Tulpatkin tuohon kerran vaihdettiin joten alkaa kohta itsekin uskoa että tuo moottorimalli on vaan surkea.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tietääkö kukaan viimeisimpien sytytystulppien tyyppiä? Laittavat huollossa muuten sellaiset tulpat mitkä ekana käteen sattuuViesti Kirjoittaja jarkkis » 24 Loka 2018, 21:18
Moottorinohjaukseen on päivitys olemassa, sytytystulppiin tullu vissiin ainaki kolme numerosarjamuutosta eli ne kannattaa vaihdattaa viimesimpiin
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omassa kolmannella yrityksellä perjantaina löytyi kaikki anturit.G_G kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 13:50 Tuli ruuvattua talvirenkaat alle, mutta takavasemman anturi ei suostu parittumaan sitten millään Kaikki nyt renkaat menee samantien, mutta viimeistä ei vaan löydä. Ja luonnollisesti kun tuota rengasta ei löydy, niin ei sitten näe muidenkaan renkaiden paineita. Mahtaako anturi sitten olla hajonnut vai missä vika. Mahtavatko suostua takuuseen vaihtamaan.
Eka yritys oikea takarengas ei löydy. Tällä kertaa olisi mennyt takarenkaat väärinpäin, jos tuo oikea olisi lopulta löytynyt.
Toinen yritys vasen eturengas ei löydy ekalla yrityksellä ja tuo oikea takarengas ei löydy. Edessä olisi ollut väärinpäin jos olisi takaakin onnistunut. Ja itseasiassa takaakin.
Kolmannelle yritykselle vaihtoi palikasta autoksi Astra gtc, niin sitten löytyi kaikki anturit.
Samalla Boschin palikalla on onnistuneesti hoidettu opetus kerralla läpi viime syksynä ja tänä keväänä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ekalla kertaa meni tälläkin kertaa anturien kuittaus kiinakapulalla, ei ole ollut se kanssa pngelmia. Ja nykimistä ei ole edelleenkään esiintynyt, ei ennen takaisinkutsupäivitystä eikä sen jälkeenkään. Sytytystulppina ne mitkä tehtaalla asennettu ja bensana 95, 1.4 150 hv.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla oli kiinankapulan neitsyyttä aikoinaan viedessäni sellainen ongelma, että pidin sitä kädessä kuin munaa ja sohin sillä kapulan "antennilla" venttiilin hattuun, niin eihän se meinannut tunnistaa ensimmäistäkään rengasta. Kun oikea tapa on pitää kapulan kyljistä sormenpäillä ja laittaa kapulan "maha" makaamaan renkaan kylkeä vasten.... ilmeisesti siinä asennossa että kapulan "antenni" on venttiilin hatun päällä ja kapulan pohja suoraan poispäin pyörän navasta. Nyt kun olen oppinut pitämään sitä oikeassa asennossa, niin pari edellistä kausivaihtoa on mennyt heittämällä läpi.
Myös käyttööohjeeseen piti kynällä kirjoittaa täydennys, että kun paritusmoodi on tarkoitus käynnistää ratissa olevalla "kuittauspainikkeella", niin sitä painiketta täytyy pitää pohjassa 2 - 3 sekuntia. Käyttöohjeessa luki vaan jotain, että "paina sitä", niin enhän mä ymmärtänyt pitää sitä pohjassa riittävän pitkään.
Tänään onnistuin ensimmäistä kertaa tekemään tuon parituksen myös niin, että auto ei ollut käynnissä. Tuo onnistuu, kun pitää käynnistyspainiketta pohjassa 7 sek niin autoon tulee "täydet virrat" ja pääsee valikoissa surffailemaan. Jos käynnistyspainiketta painaa vain lyhyesti (ilman jarrua), tulee ainoastaan apulaitevirrat eikä ajotietokoneen valikoihin pääse.
Myös käyttööohjeeseen piti kynällä kirjoittaa täydennys, että kun paritusmoodi on tarkoitus käynnistää ratissa olevalla "kuittauspainikkeella", niin sitä painiketta täytyy pitää pohjassa 2 - 3 sekuntia. Käyttöohjeessa luki vaan jotain, että "paina sitä", niin enhän mä ymmärtänyt pitää sitä pohjassa riittävän pitkään.
Tänään onnistuin ensimmäistä kertaa tekemään tuon parituksen myös niin, että auto ei ollut käynnissä. Tuo onnistuu, kun pitää käynnistyspainiketta pohjassa 7 sek niin autoon tulee "täydet virrat" ja pääsee valikoissa surffailemaan. Jos käynnistyspainiketta painaa vain lyhyesti (ilman jarrua), tulee ainoastaan apulaitevirrat eikä ajotietokoneen valikoihin pääse.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja taas jotain ihmeteltävää
Mitähän ovat säätäneet Puolan tuotantolinjalla? Kesäpyöriä pestessä ihmettelin mitä mönjää vanteisiin on tarttunut, kun ei liuotinvesipesulla lähde puhtaaksi. Joka vanteen takapinnalla kehällä oli noin puolen kierroksen verran ja oikeastaan koko kehän leveydeltä jotain tahmaa? Mineraalitärpätillä tuo tahma kyllä lähti hyvin pois. En kyllä keksi, että oman omistusajan ja 6,5tkm aikana olisi mitään tapahtumaa ollut jossa olisi tuollaista tahmaa vanteisiin saattanut tulla. Ovatko tuotantolinjan lopussa huomanneet, että voihan paska alustan suojavaha puuttuu ja pyöräyttäneet auton suojauksen kautta?
Mitähän ovat säätäneet Puolan tuotantolinjalla? Kesäpyöriä pestessä ihmettelin mitä mönjää vanteisiin on tarttunut, kun ei liuotinvesipesulla lähde puhtaaksi. Joka vanteen takapinnalla kehällä oli noin puolen kierroksen verran ja oikeastaan koko kehän leveydeltä jotain tahmaa? Mineraalitärpätillä tuo tahma kyllä lähti hyvin pois. En kyllä keksi, että oman omistusajan ja 6,5tkm aikana olisi mitään tapahtumaa ollut jossa olisi tuollaista tahmaa vanteisiin saattanut tulla. Ovatko tuotantolinjan lopussa huomanneet, että voihan paska alustan suojavaha puuttuu ja pyöräyttäneet auton suojauksen kautta?
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Samaa ihmettelin viimeviikolla kun vaihdoin jo etelässäkin kitkat alle: 2018 tammikuussa käyttöönotetun (ostin kesällä Länsiauton esittelyauton) 1.4 farkun kesävanteissa kaikissa neljässä n. 30 cm pätkä sisäpuolen ulkokehällä ihme möhjää n. millin kerros, ei lähde vaikka kuinka painepesuria/liuotinpesuainetta/tiskiharjaa näytin... Loppujen lopuksi raavin nätisti lastalla enimmät pois ja tärpätillä+rätillä loput. Itsekin arvailin jotain alustan suojaa...
SB9x kirjoitti: ↑28 Loka 2018, 21:09 Ja taas jotain ihmeteltävää
Mitähän ovat säätäneet Puolan tuotantolinjalla? Kesäpyöriä pestessä ihmettelin mitä mönjää vanteisiin on tarttunut, kun ei liuotinvesipesulla lähde puhtaaksi. Joka vanteen takapinnalla kehällä oli noin puolen kierroksen verran ja oikeastaan koko kehän leveydeltä jotain tahmaa? Mineraalitärpätillä tuo tahma kyllä lähti hyvin pois. En kyllä keksi, että oman omistusajan ja 6,5tkm aikana olisi mitään tapahtumaa ollut jossa olisi tuollaista tahmaa vanteisiin saattanut tulla. Ovatko tuotantolinjan lopussa huomanneet, että voihan paska alustan suojavaha puuttuu ja pyöräyttäneet auton suojauksen kautta?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13539
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Keltaista suojavahaa. Ja ilmeisesti vedetän aina lopuksi kun vanteet paikoillaan. Löytyy myös corsan ja insigniankin vanteista vaihtelevissamäärin.MikaMo kirjoitti: ↑28 Loka 2018, 22:50 Samaa ihmettelin viimeviikolla kun vaihdoin jo etelässäkin kitkat alle: 2018 tammikuussa käyttöönotetun (ostin kesällä Länsiauton esittelyauton) 1.4 farkun kesävanteissa kaikissa neljässä n. 30 cm pätkä sisäpuolen ulkokehällä ihme möhjää n. millin kerros, ei lähde vaikka kuinka painepesuria/liuotinpesuainetta/tiskiharjaa näytin... Loppujen lopuksi raavin nätisti lastalla enimmät pois ja tärpätillä+rätillä loput. Itsekin arvailin jotain alustan suojaa...
SB9x kirjoitti: ↑28 Loka 2018, 21:09 Ja taas jotain ihmeteltävää
Mitähän ovat säätäneet Puolan tuotantolinjalla? Kesäpyöriä pestessä ihmettelin mitä mönjää vanteisiin on tarttunut, kun ei liuotinvesipesulla lähde puhtaaksi. Joka vanteen takapinnalla kehällä oli noin puolen kierroksen verran ja oikeastaan koko kehän leveydeltä jotain tahmaa? Mineraalitärpätillä tuo tahma kyllä lähti hyvin pois. En kyllä keksi, että oman omistusajan ja 6,5tkm aikana olisi mitään tapahtumaa ollut jossa olisi tuollaista tahmaa vanteisiin saattanut tulla. Ovatko tuotantolinjan lopussa huomanneet, että voihan paska alustan suojavaha puuttuu ja pyöräyttäneet auton suojauksen kautta?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.