Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Lasu
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Loka 2018, 11:19

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.

Tiskin takana kaveri naureskelee että on opeleissa vähän niinkuin ominaisuus.
Eli ovat sitä mieltä että kun ei ole vikakoodejakaan niin ei ole vikaakaan. Noh, kun laitetaan vikavaloa polttava umpio kuntoon niin täytyy kyllä keskustella asia uudestaan.
G_G
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 07:57

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja G_G »

Tuli ruuvattua talvirenkaat alle, mutta takavasemman anturi ei suostu parittumaan sitten millään :x Kaikki nyt renkaat menee samantien, mutta viimeistä ei vaan löydä. Ja luonnollisesti kun tuota rengasta ei löydy, niin ei sitten näe muidenkaan renkaiden paineita. Mahtaako anturi sitten olla hajonnut vai missä vika. Mahtavatko suostua takuuseen vaihtamaan.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

^ Kerro toki kuinka kävi, eli kuuluuko anturien paristotkin takuuseen?
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Lasu kirjoitti: 27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Oliskohan tuo nykiminen ainoastaan manuaalivaihteisten ongelma? Mä en ole 2016 automaatissani huomannut mitään nykimistä, mutta tällähän täyskaasukiihdytykset ei ikinä lähdekään mistään kolmesta tonnista, vaan mielummin +4000 rpm.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Lasu kirjoitti: 27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.

Tiskin takana kaveri naureskelee että on opeleissa vähän niinkuin ominaisuus.
Eli ovat sitä mieltä että kun ei ole vikakoodejakaan niin ei ole vikaakaan. Noh, kun laitetaan vikavaloa polttava umpio kuntoon niin täytyy kyllä keskustella asia uudestaan.
Ootko kokeillut antaa kunnolla monoa? Useita kertoja kierrosrajoittajalle asti, väheneekö nykiminen sen jälkeen?
G_G
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 07:57

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja G_G »

Askoik kirjoitti: 27 Loka 2018, 16:49 ^ Kerro toki kuinka kävi, eli kuuluuko anturien paristotkin takuuseen?
Tammikuussa 18 luovutettu auto, joten kuvittelisin että vielä pitäisi toimia. Tammikuun huoltoon asti varmaan saa asia kuitenkin odottaa.
rinkeli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 74
Liittynyt: 21 Elo 2008, 19:19
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja rinkeli »

38tkm kaasulla ajettu ilman suurempia ongelmia.
Omia huomioita:
- kylmänä bensalla ajaessa nykii ensimmäisen kilometrin jonka jälkeen vaihtuu kaasulle ja nykiminen loppuu, lämpimänä ei nyi bensallakaan
- kaasuversion alusta on korkeampi ja jäykempi kuin bensa/dieselin ja omaan makuuni hieman liian jäykkä(kaasusäiliö on hieman normitankkeja alempana, johtunee tästä)
- pirun hyvät istuimet nämä AGR:t
- Näytöt toimineet ongelmitta, samoin BT
- Öljyä kuluu 15tkm vaihtovälillä puolisen litraa
- 17" Contin kesäkumeilla melu häiritsee huonoimmilla päällysteillä mutta 16" kitkoilla melu katoaa lähes täysin - vaimennus on vielä tekemättä
- ohjauskulmien säädöistä huolimatta hakee hieman urissa, uusi säätö odottaa seuraavassa huollossa
- automaattipyyhinten toiminnassa ei oikeastaan mitään järkeä, valoisuus tai sateen määrä ei vaikuta pyyhintänopeuteen vaikka sulat ovat uudet
- laatikko ujeltaa moottorijarrutuksessa kakkosella ja tuntuu hieman väljältä, joskaan tuo tuntuma ei ole pahentunut vähään aikaan -> mainittava seuraavassa huollossa
- Intelliluxit ovat kerrassaan hyvät valot
- kytkinpolkimen liike liian pitkä
- kaasun kulutus on Spritmonitorin mukaan 3.89kg/100km omassa ajossani joka koostuu enimmäkseen moottoriteitä välttelevästä maantieajosta
- irroitettava vetokoukku on sieltä syvältä mutta toimii silti virheettömästi

Jokseenkin ongelmatonta menoa on ollut, ja tämän perusteella uskallan suositella Astraa muillekin.
Astra K CNG 2018
Lasu
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Loka 2018, 11:19

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Kyllähän tui omakin astma on hoitanut hommansa varsin hyvin, mutta tuo nykiminen jättää ikävän maun.
Ei vaikuta asiaan vaikka miten ois polkenut tai mitä bensiinilaatua käyttää. Täyskaasulla sen huomaa siksi helpoiten että pedaalipohjassa kiihdytykset on helppo toistaa samanlaisina ja ilmiö esiintyy melken joka vedolla.
Tulpatkin tuohon kerran vaihdettiin joten alkaa kohta itsekin uskoa että tuo moottorimalli on vaan surkea.
köriläs
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Maalis 2016, 23:38

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja köriläs »

Viesti Kirjoittaja jarkkis » 24 Loka 2018, 21:18

Moottorinohjaukseen on päivitys olemassa, sytytystulppiin tullu vissiin ainaki kolme numerosarjamuutosta eli ne kannattaa vaihdattaa viimesimpiin
Tietääkö kukaan viimeisimpien sytytystulppien tyyppiä? Laittavat huollossa muuten sellaiset tulpat mitkä ekana käteen sattuu :no:
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

G_G kirjoitti: 27 Loka 2018, 13:50 Tuli ruuvattua talvirenkaat alle, mutta takavasemman anturi ei suostu parittumaan sitten millään :x Kaikki nyt renkaat menee samantien, mutta viimeistä ei vaan löydä. Ja luonnollisesti kun tuota rengasta ei löydy, niin ei sitten näe muidenkaan renkaiden paineita. Mahtaako anturi sitten olla hajonnut vai missä vika. Mahtavatko suostua takuuseen vaihtamaan.
Omassa kolmannella yrityksellä perjantaina löytyi kaikki anturit.
Eka yritys oikea takarengas ei löydy. Tällä kertaa olisi mennyt takarenkaat väärinpäin, jos tuo oikea olisi lopulta löytynyt.
Toinen yritys vasen eturengas ei löydy ekalla yrityksellä ja tuo oikea takarengas ei löydy. Edessä olisi ollut väärinpäin jos olisi takaakin onnistunut. Ja itseasiassa takaakin.
Kolmannelle yritykselle vaihtoi palikasta autoksi Astra gtc, niin sitten löytyi kaikki anturit.

Samalla Boschin palikalla on onnistuneesti hoidettu opetus kerralla läpi viime syksynä ja tänä keväänä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Ekalla kertaa meni tälläkin kertaa anturien kuittaus kiinakapulalla, ei ole ollut se kanssa pngelmia. Ja nykimistä ei ole edelleenkään esiintynyt, ei ennen takaisinkutsupäivitystä eikä sen jälkeenkään. Sytytystulppina ne mitkä tehtaalla asennettu ja bensana 95, 1.4 150 hv.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Mulla oli kiinankapulan neitsyyttä aikoinaan viedessäni sellainen ongelma, että pidin sitä kädessä kuin munaa ja sohin sillä kapulan "antennilla" venttiilin hattuun, niin eihän se meinannut tunnistaa ensimmäistäkään rengasta. Kun oikea tapa on pitää kapulan kyljistä sormenpäillä ja laittaa kapulan "maha" makaamaan renkaan kylkeä vasten.... ilmeisesti siinä asennossa että kapulan "antenni" on venttiilin hatun päällä ja kapulan pohja suoraan poispäin pyörän navasta. Nyt kun olen oppinut pitämään sitä oikeassa asennossa, niin pari edellistä kausivaihtoa on mennyt heittämällä läpi.

Myös käyttööohjeeseen piti kynällä kirjoittaa täydennys, että kun paritusmoodi on tarkoitus käynnistää ratissa olevalla "kuittauspainikkeella", niin sitä painiketta täytyy pitää pohjassa 2 - 3 sekuntia. Käyttöohjeessa luki vaan jotain, että "paina sitä", niin enhän mä ymmärtänyt pitää sitä pohjassa riittävän pitkään.

Tänään onnistuin ensimmäistä kertaa tekemään tuon parituksen myös niin, että auto ei ollut käynnissä. Tuo onnistuu, kun pitää käynnistyspainiketta pohjassa 7 sek niin autoon tulee "täydet virrat" ja pääsee valikoissa surffailemaan. Jos käynnistyspainiketta painaa vain lyhyesti (ilman jarrua), tulee ainoastaan apulaitevirrat eikä ajotietokoneen valikoihin pääse.
Avatar
SB9x
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SB9x »

Ja taas jotain ihmeteltävää :)
Mitähän ovat säätäneet Puolan tuotantolinjalla? Kesäpyöriä pestessä ihmettelin mitä mönjää vanteisiin on tarttunut, kun ei liuotinvesipesulla lähde puhtaaksi. Joka vanteen takapinnalla kehällä oli noin puolen kierroksen verran ja oikeastaan koko kehän leveydeltä jotain tahmaa? Mineraalitärpätillä tuo tahma kyllä lähti hyvin pois. En kyllä keksi, että oman omistusajan ja 6,5tkm aikana olisi mitään tapahtumaa ollut jossa olisi tuollaista tahmaa vanteisiin saattanut tulla. Ovatko tuotantolinjan lopussa huomanneet, että voihan paska alustan suojavaha puuttuu ja pyöräyttäneet auton suojauksen kautta? :-? :roll:
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
MikaMo
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Loka 2018, 22:38

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja MikaMo »

Samaa ihmettelin viimeviikolla kun vaihdoin jo etelässäkin kitkat alle: 2018 tammikuussa käyttöönotetun (ostin kesällä Länsiauton esittelyauton) 1.4 farkun kesävanteissa kaikissa neljässä n. 30 cm pätkä sisäpuolen ulkokehällä ihme möhjää n. millin kerros, ei lähde vaikka kuinka painepesuria/liuotinpesuainetta/tiskiharjaa näytin... Loppujen lopuksi raavin nätisti lastalla enimmät pois ja tärpätillä+rätillä loput. Itsekin arvailin jotain alustan suojaa...

SB9x kirjoitti: 28 Loka 2018, 21:09 Ja taas jotain ihmeteltävää :)
Mitähän ovat säätäneet Puolan tuotantolinjalla? Kesäpyöriä pestessä ihmettelin mitä mönjää vanteisiin on tarttunut, kun ei liuotinvesipesulla lähde puhtaaksi. Joka vanteen takapinnalla kehällä oli noin puolen kierroksen verran ja oikeastaan koko kehän leveydeltä jotain tahmaa? Mineraalitärpätillä tuo tahma kyllä lähti hyvin pois. En kyllä keksi, että oman omistusajan ja 6,5tkm aikana olisi mitään tapahtumaa ollut jossa olisi tuollaista tahmaa vanteisiin saattanut tulla. Ovatko tuotantolinjan lopussa huomanneet, että voihan paska alustan suojavaha puuttuu ja pyöräyttäneet auton suojauksen kautta? :-? :roll:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13539
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

MikaMo kirjoitti: 28 Loka 2018, 22:50 Samaa ihmettelin viimeviikolla kun vaihdoin jo etelässäkin kitkat alle: 2018 tammikuussa käyttöönotetun (ostin kesällä Länsiauton esittelyauton) 1.4 farkun kesävanteissa kaikissa neljässä n. 30 cm pätkä sisäpuolen ulkokehällä ihme möhjää n. millin kerros, ei lähde vaikka kuinka painepesuria/liuotinpesuainetta/tiskiharjaa näytin... Loppujen lopuksi raavin nätisti lastalla enimmät pois ja tärpätillä+rätillä loput. Itsekin arvailin jotain alustan suojaa...

SB9x kirjoitti: 28 Loka 2018, 21:09 Ja taas jotain ihmeteltävää :)
Mitähän ovat säätäneet Puolan tuotantolinjalla? Kesäpyöriä pestessä ihmettelin mitä mönjää vanteisiin on tarttunut, kun ei liuotinvesipesulla lähde puhtaaksi. Joka vanteen takapinnalla kehällä oli noin puolen kierroksen verran ja oikeastaan koko kehän leveydeltä jotain tahmaa? Mineraalitärpätillä tuo tahma kyllä lähti hyvin pois. En kyllä keksi, että oman omistusajan ja 6,5tkm aikana olisi mitään tapahtumaa ollut jossa olisi tuollaista tahmaa vanteisiin saattanut tulla. Ovatko tuotantolinjan lopussa huomanneet, että voihan paska alustan suojavaha puuttuu ja pyöräyttäneet auton suojauksen kautta? :-? :roll:
Keltaista suojavahaa. Ja ilmeisesti vedetän aina lopuksi kun vanteet paikoillaan. Löytyy myös corsan ja insigniankin vanteista vaihtelevissamäärin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin