Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellä Conteissa samaa ongelmaa juuri vaihdetun auton kanssa. 1,5 talvikautta ajettuna ja nastoja oli irronnut useampi renkaista. Ei jatkoon. Aikoinaan myös huonoja kokemuksia Contin kesärenkuloista vesikelin liukkauden kanssa ja kuluivat nopeasti.
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellä J mallissa täysin päinvastoin. Ei ikinä Continentaleja. Oli surkeat ja vaaralliset ajaa (tosin IceContact1). Ehkä automalli, rengastyyppi ja massa vaikuttaa tms? Nyt Hakkapeliitat alla. Kulutuskin tippui mitatessa. On ääneekkäämmät hiukan mutta vakaat ja pitää kuin tauti.KKN kirjoitti: ↑17 Helmi 2019, 21:06Nastoilla täälläkin jatketaan, samoista syistä. Kuluneet Contin IceContact 2:set vaihtui pari viikkoa sitten Hakkapeliitta 9 renkaisiin. Contit olivat erinomaiset talvirenkaat ja nastat paikoillaan. Nämä Hakkapeliitat ovat olleet pettymys. Asfaltilla melu on hirveä Conteihin verrattuna ja auto ei kulje suoraan, vaan kokoajan saa paimentaa. Jäällä ja lumella pito on toki hyvä, mikä tietysti tärkeintä talvirenkaassa. Rengaspaineiden kanssa olen pelannut, mutta laihoin tuloksin. Ujeltavat siihen malliin, että epäilin jo pyöränlaakerin olevan hajalla. Sisäänajoa takana kohta 1000km, mutta eipä ole meteli muuttunut. Ei enää ikinä Hakkapeliittoja.Mitä talvikumeja täällä on muilla alla? Itselläni oli kitkat pitkään tilauslistalla mutta kun vaimokin toisinaan ajaa autolla niin perustelin turvallisuussyillä nastat.
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Näin ne mieltymykset vaihtelee. Itsellä Contin kitkoista pelkästään positiivisia kokemuksia eikä kiinnostusta enää löysärunkoisiin toisen merkkisiin, joilla ajettavuus kärsisi. Eikä nastoihin melun vuoksi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tosin eipä ne Contin kitkat aivan hiljaisimmat ole. Koeajoautossa niitä testasin ja mielestäni jyrisivät asfaltilla yllättävän paljon kitkoiksi. Ostin omaani Good Year UGI 2:t. Nämä on kyllä hiljaiset ja varsinkin paljaalla asfaltilla hyvät ajaa. Liukkaalla varmasti häviävät hieman pitokyvyssä Contille, mutta hyvin olen pärjännyt.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
S/S toiminasta vielä.
Painamalla kytkimen ja jarrun pohjaan ja laittamalla vaihteen vapaalle auto sammuu. Laittamalla vaihteen silmään ja päästämällä tällöin kytkimen ylös tulee ilmoitus info näyttöön, että auto käynnistyy kytkintä painamalla. Tämän jälkeen kytkintä painamalla auton starttaa.
Eli käynnistys tavan voi valita jarrupolkimen ja kytkinpolkimen väliltä.
Painamalla kytkimen ja jarrun pohjaan ja laittamalla vaihteen vapaalle auto sammuu. Laittamalla vaihteen silmään ja päästämällä tällöin kytkimen ylös tulee ilmoitus info näyttöön, että auto käynnistyy kytkintä painamalla. Tämän jälkeen kytkintä painamalla auton starttaa.
Eli käynnistys tavan voi valita jarrupolkimen ja kytkinpolkimen väliltä.
_______________________
Opel Astra K 1.4 150hp
Opel Astra K 1.4 150hp
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Täytyy avautua hieman tuosta valoanturin käyttäytymisestä.
Viikonloppuna taas pilvetön (sininen) taivas aurinko paistoi. Kello noin puolipäivä. Kuskilla auskat päässä.
Astralla liikkeelle ja valoanturin mielestä on niin pimeää, että tarvitaan päivävalojen sijasta ajovaloja.
Noin 15 kilomertin ajon jälkeen Astran aivot tajuaa, että on valoisaa ja vaihtaa päivävaloihin.
Tämän jälkeen valot toimii oikein, vaikka auto käynnistetään uudelleen.
Tätä ominaisuutta on yritetty Deltan puolesta korjata muutaman kerran onnistumatta. Ilmeisesti jotain kalibrointia.
Eihän nuo ajovalojen päälläroikkuminen harmita muuten kun navin kuvan tummumisena. (Valikostahan tuon saa vaihdettua vaaleaksi, mutta ei aina viitsi).
Vieläkö uusimmissa Astroissa nuo sekoilevat noin? Mulla 2016 malli.
Pihallani on 2 kiinassa valmistettua akuilla toimivaa lyhtyä joissa on parempi valoanturi.
Viikonloppuna taas pilvetön (sininen) taivas aurinko paistoi. Kello noin puolipäivä. Kuskilla auskat päässä.
Astralla liikkeelle ja valoanturin mielestä on niin pimeää, että tarvitaan päivävalojen sijasta ajovaloja.
Noin 15 kilomertin ajon jälkeen Astran aivot tajuaa, että on valoisaa ja vaihtaa päivävaloihin.
Tämän jälkeen valot toimii oikein, vaikka auto käynnistetään uudelleen.
Tätä ominaisuutta on yritetty Deltan puolesta korjata muutaman kerran onnistumatta. Ilmeisesti jotain kalibrointia.
Eihän nuo ajovalojen päälläroikkuminen harmita muuten kun navin kuvan tummumisena. (Valikostahan tuon saa vaihdettua vaaleaksi, mutta ei aina viitsi).
Vieläkö uusimmissa Astroissa nuo sekoilevat noin? Mulla 2016 malli.
Pihallani on 2 kiinassa valmistettua akuilla toimivaa lyhtyä joissa on parempi valoanturi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Just kiroilin samaa valoanturin paskuutta kun ajoin viikonloppuna Turusta Helsinkiin. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta koko matkan. Koska auto oli startattu katoksessa, jäivät ajovalot päälle ja jossain salon kohdalla auto viimein totesi, että hei, täällä voiskin käyttää päivävaloja ja laittaa mittarit ja ruudun kirkkaaksi. Sitä iloa kesti tasan siihen saakka, kun mentiin niin pitkään tunneliin, että valot meni päälle ja loppumatka Helsinkiin saakka mentiinkin ajovalot päällä ja näytöt himmeänä samalla kun itsellä piti häikäisyn takia olla class 3 aurinkolasit päässä
Siinä kun muita autoja seurailin, niin niillä räpsyi ajovalot pois päältä heti tunnelista tullessa, kun astra jatkoi jukuripäisesti ajoa täysillä lyhdyillä.
Siinä kun muita autoja seurailin, niin niillä räpsyi ajovalot pois päältä heti tunnelista tullessa, kun astra jatkoi jukuripäisesti ajoa täysillä lyhdyillä.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Noinhan ne valot toimii mullakin mutta minua vaivaa enemmän Kiat ja Toyotat jotka ajelee ilman perävaloja säässä kuin säässä jopa täysin pimeällä.
Yhtäkään Opelia en ole nähnyt ilman valoja edes Tampereen rantatunnelissa☺
Yhtäkään Opelia en ole nähnyt ilman valoja edes Tampereen rantatunnelissa☺
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
^ Jep. Mielummin liikaa, kuin liian vähän ajovaloilla ajoa. En mä muutenkaan käytä valokytkimen AUTO -asentoa, vaan mulla on aina (* ajovalot pakotettuna päällä. Kyllä siitä yömoodin mittaristostakin saa aurinkolaseilla ihan riittävästi selvää, kunhan säätää kirkkauden maksimiin.
(* No ehkä +25C helteellä pudotan päivävaloille, mutta jos vähänkin utuisempi tai syksyisempi keli, niin aina täydet ajovalot etu- ja takapäässä. Ei tarvi sitten erikseen muistaa sytytellä sumussa tai hämärässä.
(* No ehkä +25C helteellä pudotan päivävaloille, mutta jos vähänkin utuisempi tai syksyisempi keli, niin aina täydet ajovalot etu- ja takapäässä. Ei tarvi sitten erikseen muistaa sytytellä sumussa tai hämärässä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kaikissa autoissa on piirteitä, joista kuljettaja ei aina nauti tai ennen oli paremmin. Oma kotteroni täyttää tänä keväänä kolme vuotta. Se ei ole jättänyt vielä kertaakaan tielle. Plussat siitä. Mittariin on kertynyt 36 tkm. Jos saisin valita, ottaisin edelleen käsikäyttöisen peruutuspeilin vaihtoehtona tuolle vain aavistuksen sinertyvälle automaattipeilille. Mielestäni tuo on vain sysipa-ka, koska ei tummu riittävästi. Pitkät päällä takana ajava häikäisee pimeässä edelleen silmiini. Pidin vanhassa kotturassani käsikäyttöistä peruutuspeiliä aina yö-asennossa. Tekisin saman nykyisessä, jos se olisi mahdollista.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
+1
Tummennuskalvoa olen suunnitellut laittavani tuohon
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellekin tuli yllätyksenä Opelin kehno toteutus mittarivalojen säädöstä, eli päivävaloilla niitä ei voi säätää ollenkaan, samoin taustapeilin riittämätön tummennus. Molemmat asiat on esim. Skodassa toteutettu paljon huomattavasti paremmin.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Anturin ominaisuus. Tekee uudemmissa ja tekee vanhemmissa.köriläs kirjoitti: ↑18 Helmi 2019, 19:22 Täytyy avautua hieman tuosta valoanturin käyttäytymisestä.
Viikonloppuna taas pilvetön (sininen) taivas aurinko paistoi. Kello noin puolipäivä. Kuskilla auskat päässä.
Astralla liikkeelle ja valoanturin mielestä on niin pimeää, että tarvitaan päivävalojen sijasta ajovaloja.
Noin 15 kilomertin ajon jälkeen Astran aivot tajuaa, että on valoisaa ja vaihtaa päivävaloihin.
Tämän jälkeen valot toimii oikein, vaikka auto käynnistetään uudelleen.
Tätä ominaisuutta on yritetty Deltan puolesta korjata muutaman kerran onnistumatta. Ilmeisesti jotain kalibrointia.
Eihän nuo ajovalojen päälläroikkuminen harmita muuten kun navin kuvan tummumisena. (Valikostahan tuon saa vaihdettua vaaleaksi, mutta ei aina viitsi).
Vieläkö uusimmissa Astroissa nuo sekoilevat noin? Mulla 2016 malli.
Pihallani on 2 kiinassa valmistettua akuilla toimivaa lyhtyä joissa on parempi valoanturi.
Se jos sieltä pystyy tuota jotenkin säätämään tarkoittaa sitten myös sitä että ne valot syttyvät sitten hämärtyessäkin myöhemmin.
Tuosta on taidettu tässäkin ketjussa tai jossain muuallakin tällä foorumilla kirjoiteltua. Vaivannut myös muitakin saksalaisia, kuin pelkästään Opelia.
Valokatkaisija tuli pidettyä joulu-tammikuun, koko ajan ajovalo asennossa, mutta pari viikkoa sitten tuli laitettua takaisin autotilaan.
Tänä talvena tuo pöllyävä lumi oli syynä, niin mielummin ajeli valot perässäkin päällä. Nyt kun ei ole enää tuota pakkasta niin paljoa, että tiekin on hyvin suolattu, niin hoitaa valot taas ihan ok.
Ja tuli tuossa tänä talvena todettua takasumuvalokin aika turhaksi. Ledeillä kun on toteutettu, niin puuttuu se luntasulattava ominaisuus. Tosin saattaahan se vähän paremmin sieltä lumen läpi näkyä, kuin ne takavalot.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ongelma ei niinkään olekaan mittaristo, vaan se iso näyttö. Sopivassa kulmassa kun aurinko paistaa niin siitä toosasta ei kyllä näe käytännössä katsoen mitään. Ja vaikka aurinko ei paistaisikaan näyttöä päin vaan on muuten vaan kirkasta, niin kyllä se todella urpolta tuntuu tihrustaa himmeää näyttöä, josta haalea kuva kajastaa pinnan alta kelmeästi läpi.
Olisivat edes tehneet jonkunlaisen manuaaliohituksen sille himennykselle asetuksiin tai kirkkaussäätimiin, mutta kun ei sitäkään löydy. Jos auto päättää että on pimeä, niin mitään et asialle voi tehdä.
Erityisesti tuo ei tunnu tajuavan matalalta paistavaa aurinkoa. Viikonloppuna auringonpaisteessa ajellessa auton mielestä oli pimeä, mutta tänään oli sitten mukamas kirkasta ja näytöt lävähti kirkkaaksi vaikka satoi vettä ja oli hämärää
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Palaan vanhaan asiaan,
Onko ketään vielä käyttänyt opeliaan moottorin optimoinnissa? 160hp/380nm oli tarjolla yhdessä käsittääkseni hyväksi todetussa "pajassa" mutta takuun raukeaminen luonnollisesti mietityttää.
Onko ketään vielä käyttänyt opeliaan moottorin optimoinnissa? 160hp/380nm oli tarjolla yhdessä käsittääkseni hyväksi todetussa "pajassa" mutta takuun raukeaminen luonnollisesti mietityttää.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -