26220 tais olla.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Alkaa kyllä pikkuhiljaa usko loppua tuohon biturbo Astraan.
Oikea ajovaloumpio vaihdettiin joku aika sitten kun valot elivät omaa elämää. Vaihdon jäljeen vika siirtyi kuskin puolen valoon, eli valo saattaa jäädä osoittamaan n. metrin päähän keulasta.
Lisäksi mukavampi vika löytyy kytkimestä. Se luistaa kuin kesärenkaat meren jäällä.
5- ja 6-vaihteella kiihdyttäessä tehot kuristuvat 2 sekunnin välein ja tuossa perjantaina kytkin luistatti koko matkan kolmosella kiihdyttäessä. Kohtuu luotettavaa kyytiä autolta, jolla on nyt ajettu 28k km..
Mitä tuolta Vauxhallin forumeilta on lukenut, niin kytkin ja vauhtipyörä pitäisi laittaa vaihtoon ja ilmeisesti saattais johtua tuosta viimeisimmästä takaisinkutsusta, eli jarru-/kytkinnestettä vuotaa kytkinlevyjen väliin..?
Onko muilla ilmennyt täällä samaa vikaa?
Oikea ajovaloumpio vaihdettiin joku aika sitten kun valot elivät omaa elämää. Vaihdon jäljeen vika siirtyi kuskin puolen valoon, eli valo saattaa jäädä osoittamaan n. metrin päähän keulasta.
Lisäksi mukavampi vika löytyy kytkimestä. Se luistaa kuin kesärenkaat meren jäällä.
5- ja 6-vaihteella kiihdyttäessä tehot kuristuvat 2 sekunnin välein ja tuossa perjantaina kytkin luistatti koko matkan kolmosella kiihdyttäessä. Kohtuu luotettavaa kyytiä autolta, jolla on nyt ajettu 28k km..
Mitä tuolta Vauxhallin forumeilta on lukenut, niin kytkin ja vauhtipyörä pitäisi laittaa vaihtoon ja ilmeisesti saattais johtua tuosta viimeisimmästä takaisinkutsusta, eli jarru-/kytkinnestettä vuotaa kytkinlevyjen väliin..?
Onko muilla ilmennyt täällä samaa vikaa?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kamppanja 1,6 diesel manuaaliin jossa ekassa vaiheessa vaihdetaan kytkinneste koska kytkimen pääsylinteristä voi irrota roskaa.Honte kirjoitti: ↑17 Maalis 2019, 09:45 Alkaa kyllä pikkuhiljaa usko loppua tuohon biturbo Astraan.
Oikea ajovaloumpio vaihdettiin joku aika sitten kun valot elivät omaa elämää. Vaihdon jäljeen vika siirtyi kuskin puolen valoon, eli valo saattaa jäädä osoittamaan n. metrin päähän keulasta.
Lisäksi mukavampi vika löytyy kytkimestä. Se luistaa kuin kesärenkaat meren jäällä.
5- ja 6-vaihteella kiihdyttäessä tehot kuristuvat 2 sekunnin välein ja tuossa perjantaina kytkin luistatti koko matkan kolmosella kiihdyttäessä. Kohtuu luotettavaa kyytiä autolta, jolla on nyt ajettu 28k km..
Mitä tuolta Vauxhallin forumeilta on lukenut, niin kytkin ja vauhtipyörä pitäisi laittaa vaihtoon ja ilmeisesti saattais johtua tuosta viimeisimmästä takaisinkutsusta, eli jarru-/kytkinnestettä vuotaa kytkinlevyjen väliin..?
Onko muilla ilmennyt täällä samaa vikaa?
Eli voisi olla mahdollista että pääsylinteri jää kantamaan.
Jos työsylinteri vuotaisi kytkimeen syttyisi sulla jo jarrunesteen varoitusvalo.
Itse kytkin lasketaan kuluvaksi osaksi jarrujen tapaan ellei se vaurioidu seurausosana jostakin muusta.
Suosittelen kääntymään korjaamon puoleen.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Saksan foorumin mukaan uusiin Insignioihin on vaihdettu kytkimiä takuuseen, etupäässä 2-litraisiin dieseleihin.Honte kirjoitti: ↑17 Maalis 2019, 09:45 Alkaa kyllä pikkuhiljaa usko loppua tuohon biturbo Astraan..
Lisäksi mukavampi vika löytyy kytkimestä. Se luistaa kuin kesärenkaat meren jäällä.
5- ja 6-vaihteella kiihdyttäessä tehot kuristuvat 2 sekunnin välein ja tuossa perjantaina kytkin luistatti koko matkan..
Ilmeisesti joku parannus on tehty osiin.. Tuli vain mieleen, että tuossa voi olla sama laatikko ja kytkin
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuo oma kävi jo tammikuussa nesteenvaihdossa kampanjan tiimoilta ja sen jälkeen kyllä huomasi jarrujen toiminnassa, että kyllä siellä oli ollut hiukan vajausta nesteessä. Sitä ennen joka aamu ensimmäisellä jarrutuksella sai painaa koko voimalla poljinta, että auto hidastui. Siitä vähän päättelin ja yhdistelin oireita, että kyllä tuo olisi vuotanut tuonne kytkimeen.1,2sorsa kirjoitti: ↑17 Maalis 2019, 10:09Kamppanja 1,6 diesel manuaaliin jossa ekassa vaiheessa vaihdetaan kytkinneste koska kytkimen pääsylinteristä voi irrota roskaa.Honte kirjoitti: ↑17 Maalis 2019, 09:45 Alkaa kyllä pikkuhiljaa usko loppua tuohon biturbo Astraan.
Oikea ajovaloumpio vaihdettiin joku aika sitten kun valot elivät omaa elämää. Vaihdon jäljeen vika siirtyi kuskin puolen valoon, eli valo saattaa jäädä osoittamaan n. metrin päähän keulasta.
Lisäksi mukavampi vika löytyy kytkimestä. Se luistaa kuin kesärenkaat meren jäällä.
5- ja 6-vaihteella kiihdyttäessä tehot kuristuvat 2 sekunnin välein ja tuossa perjantaina kytkin luistatti koko matkan kolmosella kiihdyttäessä. Kohtuu luotettavaa kyytiä autolta, jolla on nyt ajettu 28k km..
Mitä tuolta Vauxhallin forumeilta on lukenut, niin kytkin ja vauhtipyörä pitäisi laittaa vaihtoon ja ilmeisesti saattais johtua tuosta viimeisimmästä takaisinkutsusta, eli jarru-/kytkinnestettä vuotaa kytkinlevyjen väliin..?
Onko muilla ilmennyt täällä samaa vikaa?
Eli voisi olla mahdollista että pääsylinteri jää kantamaan.
Jos työsylinteri vuotaisi kytkimeen syttyisi sulla jo jarrunesteen varoitusvalo.
Itse kytkin lasketaan kuluvaksi osaksi jarrujen tapaan ellei se vaurioidu seurausosana jostakin muusta.
Suosittelen kääntymään korjaamon puoleen.
Tuo vika on selvityksessä huoltamolla, mutta tässä joka päivä ajellessa alkaa enemmän vain pelottaa, että missä vaiheessa auto ei enää liiku yhtään eteenpäin vaikka kuinka kaasua painaisi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Olen kysynyt monesta paikasta, tällä hetkellä ei kukaan halua astraa niin liikkeet ei halua vaihdossa. Meidän 100tkm ajetusta 2016 Focuksesta sais samanotj kirjoitti: ↑17 Maalis 2019, 12:45No, itse sain 94 tkm ajetusta 23 t€ hyvitystä 1,5 v vanhana ja 32 t€ maksoi auto. Huonoin tarjous oli 8 t€ huonompi. Kannattaa kysyä useampikin tarjous. Jos kakkosella alkavan saat, se merkistä riippumatta olis hyvä hyvitys.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tossa on n. 30 k euron paketti vuodelta 01/2017 myynnissä vajaa 22 k. Vähän yli 2 vuotta vanha. Antaa hyvin kuvaa auton hyvityksestä. https://www.nettiauto.com/opel/astra/10208284
Litranen enjoy malli painaa hintaa koviin alas
Litranen enjoy malli painaa hintaa koviin alas
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu liikeet pyytää kun itse myyvät, mutta eivät hyvitä mitään. Tuossa ei edes webastoa tai jatkotakuuta niinkuin mulla.marlii kirjoitti: ↑17 Maalis 2019, 14:16 Tossa on n. 30 k euron paketti vuodelta 01/2017 myynnissä vajaa 22 k. Vähän yli 2 vuotta vanha. Antaa hyvin kuvaa auton hyvityksestä. https://www.nettiauto.com/opel/astra/10208284
Litranen enjoy malli painaa hintaa koviin alas
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin ja tosissaan ei kai se siun auton hinta jäänyt 26220 euroon?
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itse sain 2 vuotta vanhasta Astrasta (ajettu n. 55 tkm) 21 k€ hyvityksen uuteen Octaviaan vajaa vuosi sitten. Hyvitykset kun riippuvat niin paljon siitä, kuinka paljon vastaavia autoja on sillä hetkellä myynnissä. Ja liikekohtaiset erot ovat tosiaan isoja. Itsekin kun kyselin tuolloin tarjouksia, niin 4000 € oli huonoimman ja parhaimman tarjouksen ero.Metula kirjoitti: ↑17 Maalis 2019, 14:04Olen kysynyt monesta paikasta, tällä hetkellä ei kukaan halua astraa niin liikkeet ei halua vaihdossa. Meidän 100tkm ajetusta 2016 Focuksesta sais saman
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsekin silloin vuosi sitten kun ostin käytetyn Astran niin ajattelin tehneeni hyvän diilin kun konfiguraattorista ~29k€ auton sai liikkeestä mukaan reilun vuoden ikäisenä ja 25tkm mittarissa noin 23k€:lla, mutta tällä hetkellä kun kampanjoiden ansiosta sais uuden melkein samaan rahaan, niin on varmaan omastakin arvo sulanut aika hyvin...
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei tuolla ole sen kummempia kampanjoita nyt kun vuosi tai kaksi sitten. Lähes koko ajan on saanut jotain kalliimpaa kaupan päälle. Itse kun ostin niin oli 1500 euron varuste-etu ja talvirenkaat vantein 399 eur. Silti oli loppusumma lähes 30 k, kun lisää lämmittimet ja muotovanteiden tilalle alut, matot, roiskeläpät, toimituskulut. Käytin varuste-edun valoihin ja innovation plus pakettiin. Tällä hetkellä samaa hintatasoa näyttää 1.4 T innovation ledeillä ja plus paketilla paitsi että plus paketti on kalliimpi kuin ennnen.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Dieselien hinta on myös laskenut median manipulaation myötä ja saattaa parantua kun tuo nykyaikainen dieseli on on puhtaampi.
Ja jos uusi malli tulee massasta poikkeavana myyntiin isommilla kilometreillä halvempana on se usein nopeasti myytävää tavaraa.
Omasta mielestä autoa tulee vaihtaa parinvuoden välein tai ajaa se loppuun asti.
Itsellä 1v ja 38tkm ajettu 3-ovinen diesel corsa joka uutena 20300 ennen talvirenkaita ja varustelua niin parempi kun ei edes ajattele jälleenmyyntiarvoa seuraavaan pariinkymmeneen vuoteen.
Käyttöauton markkina viikko tarjous on kyllä kova koska automaatti ja talvirenkaat kaupanpäälle ja rahoitus 0%+kulut (190e+10e/kk)
Ja jos uusi malli tulee massasta poikkeavana myyntiin isommilla kilometreillä halvempana on se usein nopeasti myytävää tavaraa.
Omasta mielestä autoa tulee vaihtaa parinvuoden välein tai ajaa se loppuun asti.
Itsellä 1v ja 38tkm ajettu 3-ovinen diesel corsa joka uutena 20300 ennen talvirenkaita ja varustelua niin parempi kun ei edes ajattele jälleenmyyntiarvoa seuraavaan pariinkymmeneen vuoteen.
Käyttöauton markkina viikko tarjous on kyllä kova koska automaatti ja talvirenkaat kaupanpäälle ja rahoitus 0%+kulut (190e+10e/kk)
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.