Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Meillä lopetti handsfree kontin avaus toimintansa, onko kellään ollu vikoja noissa ja onko ideoita mistä vikaa hakis? Vai pitääkö muka jaksaa viedä takuuhuoltoon
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ilmastointi/ilmanvaihtoon liittyen (täällä on aiheesta jo aikaisemmin keskusteltu): Sisäkierto pysyy ainakin omassa Astrassa Auto-asennossa päällä. Kertaakaan ei ole vastaan tullut tilannetta, jossa Auto-asennossa ottaisi korvausilman ulkoa. Eli Auto-asennossa pitää käsin painaa sisäilman kierto pois päältä. Ohjekirjassa sanotaan tosiaan, että sisäkierto menee tarvittaessa päälle auto-asennossa lämpö- tai kosteusanturin ohjaamana tietyissä olosuhteissa. Lämpötilaa täytyy joskus säätää asteen verran ylös tai alaspäin ja talvella täytyy säätää lämmitystä manuaalisesti enemmän tuulilasille.
Täällä Handsfree-takaluukku on alun potkutekniikka-harjoittelun jälkeen toiminut varmasti.
Täällä Handsfree-takaluukku on alun potkutekniikka-harjoittelun jälkeen toiminut varmasti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jotainhan tuossa taitaa vialla olla jos noin toimii.
Omassa asetukset pysyvät, eli ne mitkä on ollut edellisen sammutuksen jälkeen, ovat myös sitten seuraavan käynnistyksen jälkeen. Vaikka on käynyt webaston käynnissä ollessa säätelemässä ne asetukset vähän toiseksi.
Sisäkierron olen pakottanut jo keväästä 2013 lähtien, kun silloisen astran luovutuksessa myyjä niin ohjeisti. Ilmastointia en ole tainnut ottaa nykyisen enkä edellisen auton kanssa, kertaakaan pois edes talvella. Kesät menee pääosin koskematta. Sisäkierto ulkoa pakotettuna, muuten automaattina. Pyynti 22-24 riippuen vähän ulkoilmasta. Talvella puhallus ylös ja alas, nopeus kolme tai neljä riippuen autossa olijoitten määrästä. Pyynti 18-20 riippuen matkan pituudesta, eli onko ulkovaatteet päällä vai ei. Penkissä talvella istuinlämmitys automaattinen. Kesälle tarvitsisi sitten kyllä tuon "jäähdytyksen" myös automaatille.
Eli ihan tyytyväinen tässä on ollut Astrojen (J ja K) automaatti-ilmastointi kesäisin. Talvisin vähän sitten tuottaa haasteita tuo ihmisten määrä autossa. Eli kolme aikuista tai pelkkä kuski, niin ei toimi samoilla asetuksilla.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mä oon kans samoilla linjolla että koko AC-systeemi on aivan paska systeemi. Oma tahto vähän liian kova. Syksyllä otin jo sulakkeenkin irti kun vitutti toi oman tahdon toiminta ja sen jälkeen olikin ongelmatonta
Astra ST 1.0 Innovation+
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitä mahtaa sisältyä 60000 km:n huoltoon ja paljonko kannattaa varautua merkkiliikkeelle tästä maksaa?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Öljyt+suodatin
Raitisilmasuodatin
Ilmansuodatin.
Huolto-ohjelman mukaiset tarkastukset
Jarruneste 2-vuodenvälein ajomäärästä riippumatta
Dieselissä
Polttoainesuodatin
Bensassa
Sytytystulpat
Eli ei voi sanoa tietämättä astran moottoria arviota.
Mutta 1,0t voisi selvitä 400eurolla ja 1,4t kalleimmillaan jarrunesteen kera siellä 600e huiteissa näin karkeasti
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mites tuollaiseen lopputulemaan olet tullut ettei ilmastointi automaatti asennossa ottaisi ilmaa ulkoa? Omassa ei ole mitään havaintoa tuollaisesta, johan sen ikkunoiden huurtumisesta ja muutenkin ilmanlaadusta huomaa, jos sisäkierto koko ajan päällä, nimittäin pari kertaa käsin pakottanut sisäkierron päälle ja melko nopeasti huomannut asian.JPopeli kirjoitti: ↑20 Touko 2019, 15:11 Ilmastointi/ilmanvaihtoon liittyen (täällä on aiheesta jo aikaisemmin keskusteltu): Sisäkierto pysyy ainakin omassa Astrassa Auto-asennossa päällä. Kertaakaan ei ole vastaan tullut tilannetta, jossa Auto-asennossa ottaisi korvausilman ulkoa. Eli Auto-asennossa pitää käsin painaa sisäilman kierto pois päältä. Ohjekirjassa sanotaan tosiaan, että sisäkierto menee tarvittaessa päälle auto-asennossa lämpö- tai kosteusanturin ohjaamana tietyissä olosuhteissa. Lämpötilaa täytyy joskus säätää asteen verran ylös tai alaspäin ja talvella täytyy säätää lämmitystä manuaalisesti enemmän tuulilasille.
Täällä Handsfree-takaluukku on alun potkutekniikka-harjoittelun jälkeen toiminut varmasti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tästä on jo aikaisemmin keskusteltu: Ainakin omassa autossa automaattiasennossa jos esim. säätää lämpötilaa, niin tulee ilmastoinnin säädöt näyttöön näkyviin ja siellä näkyy sisäilmankiertokin olevan päällä. Jos sen haluaa pois päältä, pitää se tehdä manuaalisesti. Automaattiasennossa tuo on muutoin aina sisäilmakierrolla. Ja juuri mainitsemistasi syistä haluankin ilmanoton tulevan ulkoa.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑21 Touko 2019, 19:19Mites tuollaiseen lopputulemaan olet tullut ettei ilmastointi automaatti asennossa ottaisi ilmaa ulkoa? Omassa ei ole mitään havaintoa tuollaisesta, johan sen ikkunoiden huurtumisesta ja muutenkin ilmanlaadusta huomaa, jos sisäkierto koko ajan päällä, nimittäin pari kertaa käsin pakottanut sisäkierron päälle ja melko nopeasti huomannut asian.JPopeli kirjoitti: ↑20 Touko 2019, 15:11 Ilmastointi/ilmanvaihtoon liittyen (täällä on aiheesta jo aikaisemmin keskusteltu): Sisäkierto pysyy ainakin omassa Astrassa Auto-asennossa päällä. Kertaakaan ei ole vastaan tullut tilannetta, jossa Auto-asennossa ottaisi korvausilman ulkoa. Eli Auto-asennossa pitää käsin painaa sisäilman kierto pois päältä. Ohjekirjassa sanotaan tosiaan, että sisäkierto menee tarvittaessa päälle auto-asennossa lämpö- tai kosteusanturin ohjaamana tietyissä olosuhteissa. Lämpötilaa täytyy joskus säätää asteen verran ylös tai alaspäin ja talvella täytyy säätää lämmitystä manuaalisesti enemmän tuulilasille.
Täällä Handsfree-takaluukku on alun potkutekniikka-harjoittelun jälkeen toiminut varmasti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä se ilmastointi menee päälle itsestään esim pyyhkimiä käytettäessä, luulee vissii että vaarana huurtuminen. Valo ei syty AC nappiin, mutta kuulee kun kylmäaine kohisee kennolle ja tulee jääkylmää. Ärsyttävää kun se kerää kosteuden kennolle, jossain vaiheessa sammuttaa kompuran ja kosteus tuleekin sisälle kennolta=ikkunat huuruun.
Sopiva kesäkeli kun ulkoilma riittäisi niin väkisin työntää ilmastointia päälle-> tulee kylmää, napsu lisää lämpöä ja puhaltaa lämmintä...
Sopiva kesäkeli kun ulkoilma riittäisi niin väkisin työntää ilmastointia päälle-> tulee kylmää, napsu lisää lämpöä ja puhaltaa lämmintä...
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin mulla siinä näkyy sellainen kuvake, jonka minä käsitän tarkoittavan juuri tuota automaattista sisäilmankierron säätöä, ei se koskaan muuta näytä auto asennossa, eikä minulla mitään huurtumisongelmia ole kolmeen talveen ollut. Olisiko sinulla jotenkin rikki jos vaikuttaa koko ajan olevan sisäkierrolla lasien huurtumisesta päätellen.JPopeli kirjoitti: ↑21 Touko 2019, 19:52Tästä on jo aikaisemmin keskusteltu: Ainakin omassa autossa automaattiasennossa jos esim. säätää lämpötilaa, niin tulee ilmastoinnin säädöt näyttöön näkyviin ja siellä näkyy sisäilmankiertokin olevan päällä. Jos sen haluaa pois päältä, pitää se tehdä manuaalisesti. Automaattiasennossa tuo on muutoin aina sisäilmakierrolla. Ja juuri mainitsemistasi syistä haluankin ilmanoton tulevan ulkoa.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑21 Touko 2019, 19:19Mites tuollaiseen lopputulemaan olet tullut ettei ilmastointi automaatti asennossa ottaisi ilmaa ulkoa? Omassa ei ole mitään havaintoa tuollaisesta, johan sen ikkunoiden huurtumisesta ja muutenkin ilmanlaadusta huomaa, jos sisäkierto koko ajan päällä, nimittäin pari kertaa käsin pakottanut sisäkierron päälle ja melko nopeasti huomannut asian.JPopeli kirjoitti: ↑20 Touko 2019, 15:11 Ilmastointi/ilmanvaihtoon liittyen (täällä on aiheesta jo aikaisemmin keskusteltu): Sisäkierto pysyy ainakin omassa Astrassa Auto-asennossa päällä. Kertaakaan ei ole vastaan tullut tilannetta, jossa Auto-asennossa ottaisi korvausilman ulkoa. Eli Auto-asennossa pitää käsin painaa sisäilman kierto pois päältä. Ohjekirjassa sanotaan tosiaan, että sisäkierto menee tarvittaessa päälle auto-asennossa lämpö- tai kosteusanturin ohjaamana tietyissä olosuhteissa. Lämpötilaa täytyy joskus säätää asteen verran ylös tai alaspäin ja talvella täytyy säätää lämmitystä manuaalisesti enemmän tuulilasille.
Täällä Handsfree-takaluukku on alun potkutekniikka-harjoittelun jälkeen toiminut varmasti.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 13 Maalis 2010, 13:58
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo kyllä mullakin näkyy sisäkierto menevän aina päälle, kun kytkee automaatti ilmastoinnin. Täytyy erikseen sitten painaa sisäkierto nappulaa, jos haluaa ilmaa otettavan ulkoa. Mutta pitääkö sitten AC olla painettuna päällä (valo palaa) automaatti ilmastoinnin kanssa vai käykö kompura tarvittaessa muutenkin?
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos nyt vielä kerran yritän selittää, se kuva minkä näkyy ainakin 8” näytössä kaksialueilmastoinnin ollessa auto asennossa tarkoittaa automaattista sisäilmankierron säätöä, eikä suinkaan sitä että se on aina sisäilmankierrolla, siinähän on se sisäilmankierron kuva jonka alla lukee auto, mutta kun käsin säätää niin se auto teksti poistuu, mutta onko 7” näytössä on erilaiset kuvat ja sen takiako aiheuttaa luulon, että on aina sisäilmankierrolla, sitä en tiedä.pannacotta kirjoitti: ↑21 Touko 2019, 23:22 Joo kyllä mullakin näkyy sisäkierto menevän aina päälle, kun kytkee automaatti ilmastoinnin. Täytyy erikseen sitten painaa sisäkierto nappulaa, jos haluaa ilmaa otettavan ulkoa. Mutta pitääkö sitten AC olla painettuna päällä (valo palaa) automaatti ilmastoinnin kanssa vai käykö kompura tarvittaessa muutenkin?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En myös usko että aina on sisäkierto on käytössä vaan kyse on juurikin sisäilmakierron automaattisesta säädöstä.
Tuntuu että jokaisella joka noita asetuksia manuaalisesti päälle pakottaa tai ilmastointia rämppää päälle/pois on juurikin noita huurtumisongelmia. Itellä ei ole koskaan ollut niin J-astrassa kuin K:ssakaan oli keli mikä tahansa kun antanut vain olla auto-asennossa ilmastoinnin.
Tuntuu että jokaisella joka noita asetuksia manuaalisesti päälle pakottaa tai ilmastointia rämppää päälle/pois on juurikin noita huurtumisongelmia. Itellä ei ole koskaan ollut niin J-astrassa kuin K:ssakaan oli keli mikä tahansa kun antanut vain olla auto-asennossa ilmastoinnin.
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sama juttu, K Astrassa auto-asennossa kesät ja talvet. Ainoa tilanne kun joutuu käyttämään manuaalista suuntausta ja puhalluksen voimakkuutta tuulilasille on jäätävä vesisade, muuten ei pysy lasi sulana. Sellaista keliä tosin sattuu pari kertaa vuodessa. Meilläkin on monesti auto täynnä väkeä niin jos sisäilmankierto olisi automaattisesti aina päällä niin kyllä siinä nenään käryäisi ummehtunut lemu.Johnny kirjoitti: ↑22 Touko 2019, 08:01 En myös usko että aina on sisäkierto on käytössä vaan kyse on juurikin sisäilmakierron automaattisesta säädöstä.
Tuntuu että jokaisella joka noita asetuksia manuaalisesti päälle pakottaa tai ilmastointia rämppää päälle/pois on juurikin noita huurtumisongelmia. Itellä ei ole koskaan ollut niin J-astrassa kuin K:ssakaan oli keli mikä tahansa kun antanut vain olla auto-asennossa ilmastoinnin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No ei Astrassakaan usein tarvi lämpötila tai suutinsäätöihin koskea, kun ne kerran on alussa hakenut, kiitos tänne hyvistä vinkeistä. Useammin kuitenkin kuin Insigniassa. Astralla ei tule kuin pätkäajoa ajettua, sitäkin vähän, joten samapa tuo, ei ehdi häiritsemään. Kuitenkin esim. Audissa ei tarvinnut autom. ilmastointiin koskea kun kerran oli lämpötilan asettanut 21,5 asteeseen.
Jotenkin tuntuu että paras Astra saattaisi olla hinnat alkaen 1.0 Enjoy, ei olisi liikaa varusteita. Tosin sellaisesta ei ole mitään kokemusta. Yksi miinus olisi ehkä penkit, mutta eipä nämä paremmatkaan ole Insignian veroiset.
Jotenkin tuntuu että paras Astra saattaisi olla hinnat alkaen 1.0 Enjoy, ei olisi liikaa varusteita. Tosin sellaisesta ei ole mitään kokemusta. Yksi miinus olisi ehkä penkit, mutta eipä nämä paremmatkaan ole Insignian veroiset.