Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

JPYlöjärvi kirjoitti: 30 Touko 2019, 14:05
Metula kirjoitti: 27 Touko 2019, 20:33
jarkkis kirjoitti: 26 Touko 2019, 19:43 Eli jos tuosta paneelista on kytketty ac off ni silloin se ei tietenkään ole päällä.
Usko jo, se saatana menee itsestään välillä päälle. Sen huomaa kun ulkona vaikka +20 niin sisään tulee jääkylmää ja kuulee sen äänestäkin. Tuollaisella +20 kelillä ulkoilma olisi ihan sopivaa, nyt se välillä kylmentää sitä ja pitää kääntää napista lisää lämpöä, alkaakin puhaltaa kuumaa. Pykälä viileämmälle tuleekin jääkylmää.
Voi olla että pari kertaa tehnyt vastaavan havainnon,mutta itsellä ei ole ollut mitään noin suurta ongelmaa asian kanssa, voisikohan sinulla olla jokin anturivika tms, että mittaa väärin ja tekee sen mukaan säätöjään. Kun kävin äsken pihassa parkissa ollessa testaamassa, ilmastointi AUTO asennossa A/C pois päältä ja laitoin lämpötilansäädön LO-asentoon, niin ei laittanut ilmastointia päälle, odottelin pari minuttia ja laitoin A/C päälle, niin heti huomasi auton tyhjäkäynnistä ja sisään tuleva ilman lämpötilassa tapahtuneesta kylmenemisestä, että vasta sitten meni päälle, niinkuin pitikin. Itse pidän lämpötilan yleensa talvella 22 kesällä 23 ja jopa kuumemmallakin jos ulkona kova helle.
Kokeileppa suihkia vettä lasille mitä tapahtuu. Yleensä silloin menee ac päälle kun sadetunnistin käynnistää pyyhkijät.
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

VAG-ryhmän autoissa menee automaattiesti sisäkierto päälle tuulilasia pestäessä ettei lasipesunesteen haju tule kabiiniin. Samoin peruuttaessa, ettei tarvi pakokaasuja haistella. Skodassa oli myös ilmanlaaduntunnistin, joka ohjasi sisäkiertoa myös ajon aikana. Onkohan Opelissa myös vastaavia toimintoja?
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
JPYlöjärvi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPYlöjärvi »

Käytinpä auton 60 000 km huollossa, siihen kuului öljynvaihto, sytytystulpat, moottorin ilmansuodatin ja joku polttoaineen lisäaine, hintaa vaatimattomasti 480€. Nyt jälkeenpäin vertailin noiden tarvikkeiden hintoja netin hintoihin, niin olisi toista sataa säästänyt jos olisi osannut etukäteen tilata ja viedä omat osat😕 Esim huollon hintana sytytystulpat 34€ kpl! Auto siis 1.4 150 hp automaatti
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

28e kpl ollut tulpat täällä. Tuossa ei ollut sulla vielä jarrunestettä kun ei ollut 2-vuotta vielä täynnä?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Risto Vee
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 242
Liittynyt: 21 Loka 2008, 15:34
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Opelinno kirjoitti: 31 Touko 2019, 08:11 VAG-ryhmän autoissa menee automaattiesti sisäkierto päälle tuulilasia pestäessä ettei lasipesunesteen haju tule kabiiniin. Samoin peruuttaessa, ettei tarvi pakokaasuja haistella. Skodassa oli myös ilmanlaaduntunnistin, joka ohjasi sisäkiertoa myös ajon aikana. Onkohan Opelissa myös vastaavia toimintoja?
Lähinnä rupeaa pysäköintitutka huutamaan edestä kun lähdet peruuttamaan ja toisinpäin kun suuntaat eteenpäin. :peukku: :bonk: -(z)-
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6

Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
PormestariSisu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja PormestariSisu »

Olen tuota astraani (1.4 ST) nyt äänieristellyt. Takakontin pohja, takapenkin alusta, ovet, takalokarit ja kesken jäi etulokarit. Niihin ei paljoa ole tehtävissä, lokarit on sitä sellaista kuitua eli matto ei pysy, peltipintoihin laitoin kuitenkin sen mitä saa. Kylkipellin ja rungon väliin laminoin matosta ja telttapatjasta kaistat, lokarista kun on muuten esteetön reitti oven runkoon. Etulokari vaati asennusöljyä niin koeajo vielä suorittamatta, mutta takalokareiden matotus teki ihmeitä, nyt on peräpää varsin hiljainen. STP black goldia mennyt nyt kuutisen neliötä ja telttapatjaa ~1,5m2.

Ajoin tänään anopin vuoden ikäisellä insignialla äänivertailumielessä. Insignian diesel pitää ihan karmeaa raksutusta kabiiniin ja 245/45/18 renkaat jyrisee yhtä karmeasti. Näiden jälkeen suurin ero tulee sepelin rapinasta, täällä maaseudulla kun on muutama kilsa hiekkatietä ennen asfalttia niin astran pohja kilisee järkyttävästi verrattuna insigniaan puhumattakaan vaimon golfiin. Siihen ei taida auttaa kuin pohjan massaus?
J.A.S
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Touko 2019, 17:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja J.A.S »

Lupaavasti alkaa taival 1.6 turbo ST aut. Astran kanssa...

Auto ollut viikon ajossa. Kolmena aamuna käynnistyksen jälkeen auto tärisee tyhjäkäynnillä melko huomattavasti, parina aamuna myös moottorin häiriövalo on vilkkunut tärinän lisäksi. Kierrosalueella 1700-2000 kevyellä kaasulla kiihdyttäessä moottori ei vedä tasaisesti vaan jälleen nykii. Tämän päivän onkin sitten saanut nauttia siitä, että moottorin häiriövalo palaa kokoajan ja auto ilmoittaa, että tehoa on rajoitettu. Ja tosiaan, mukautuva vakkari ei edelleenkään toimi. Autoon myös vaihdettiin ennen luovutusta katalysaattori.

10.6. auto menossa sähkärille tutkittavaksi/korjattavaksi. Jännä nähdä, muuttuuko käytös sen jälkeen.

Yllättävän usein auto myös ilmoittaa, että puhdistaa hiukkassuodatinta. Tän viikon aikana tehnyt sen varmaan kymmenen kertaa.

Mielenkiinnolla odotan mitä huomenna tapahtuu. 😁
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Astra ST 1.6 T aut. 2019
PormestariSisu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja PormestariSisu »

PormestariSisu kirjoitti: 09 Touko 2019, 21:23 Nyt on melkein kuukausi ja reilu 2000km ajettu farkkuastralla. 1.4 automaatti innovation, matrix-lamput, 20/40/20 takapenkit, kiinteä koukku ja cosmic grey. Tänään oli ensimmäinen reissu länsiautoon korjausaikaa varaamaan, takatutka tuli hulluksi ja huusi suoraa huutoa joka liikennevaloissa. Antureita vaihtoon niin eiköhän se siitä.

On muuten harvinainen auto, ajotietokone näyttää keskikulutukseksi 7,5 ja tankilla mitattaessa 7,1.
Tähänkin päivitys, takatutkat oli ehjiä mutta länsiautossa asennettu vetokoukku ja vaikka auto oli opetettu koukulle niin takatutkat oli opettamatta. Kolme viikkoa sai joka liikennevaloissa painaa tutkia pois päältä huoltoa odotellessa ja syy länsiauton huolimattomuus. Ei kovin korkeita pisteitä länsiautolle.

Keskikulutuskin on normalisoitunut, auto näyttää samaa mitä tankilla.
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Kukaan vielä ehtinyt jarruremonttia tekemään?
Katsoin tuossa keväällä renkaita vaihtaessa, että alkaisi olemaan se hetki käsillä.
Takajarrut sähköisellä käsijarrulla lähinnä kiinnostavat, jos joku vaihdellut. Yhden nettilähteen mukaan ne saisi huoltotilaan itsekin asetettua, tiettyä jarru/käsijarru painelu kombinaatiota noudattaen. Jos jollain sattuisi olemaan omakohtaista kokemusta?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

PormestariSisu kirjoitti: 31 Touko 2019, 21:23 Ajoin tänään anopin vuoden ikäisellä insignialla äänivertailumielessä. Insignian diesel pitää ihan karmeaa raksutusta kabiiniin ja 245/45/18 renkaat jyrisee yhtä karmeasti.
Mikä moottori/varusteluversio Inkussa ja onko kyseessä uusin B-malli? Ainakin Innovation nahkaverhoiluilla ja 1.6 CDTI, moottori on eristetty todella hyvin. Kylmänä vähän kalisee kuten diesel aina, mutta lämpimämä ja ajossa ei tunnista edes dieseliksi. Olin tässä uuden diesel-taksimersun (E) kyydissä ja siinä kyllä nakutus kuului kabiiniin paljon selvemmin kuin Inkussa.

Mutta rengasmelusta olen samaa mieltä, Inkussa olisi siinä parantamisen varaa. Se korostuu, kun auto on muuten niin hiljainen mm. moottorimelun ja suhinoiden osalta. Renkailla voi vaikuttaa paljon. Crossclimatet alla auto on kyllä paljon hiljaisempi mitä minullakin ammattilaisten eristämä K-Astra oli. Kannattaisi varmasti kokeilla niitä Astrassakin.
PormestariSisu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja PormestariSisu »

otj kirjoitti: 01 Kesä 2019, 12:24
PormestariSisu kirjoitti: 31 Touko 2019, 21:23 Ajoin tänään anopin vuoden ikäisellä insignialla äänivertailumielessä. Insignian diesel pitää ihan karmeaa raksutusta kabiiniin ja 245/45/18 renkaat jyrisee yhtä karmeasti.
Mikä moottori/varusteluversio Inkussa ja onko kyseessä uusin B-malli? Ainakin Innovation nahkaverhoiluilla ja 1.6 CDTI, moottori on eristetty todella hyvin. Kylmänä vähän kalisee kuten diesel aina, mutta lämpimämä ja ajossa ei tunnista edes dieseliksi. Olin tässä uuden diesel-taksimersun (E) kyydissä ja siinä kyllä nakutus kuului kabiiniin paljon selvemmin kuin Inkussa.

Mutta rengasmelusta olen samaa mieltä, Inkussa olisi siinä parantamisen varaa. Se korostuu, kun auto on muuten niin hiljainen mm. moottorimelun ja suhinoiden osalta. Renkailla voi vaikuttaa paljon. Crossclimatet alla auto on kyllä paljon hiljaisempi mitä minullakin ammattilaisten eristämä K-Astra oli. Kannattaisi varmasti kokeilla niitä Astrassakin.
B-malli 1.6CDTI ja oli esittelyautona, varusteita suurinpiirtein kaikki mitä löytyy lukuunottamatta sähköistä takakonttia, luulisin innovationiksi. Lämpimänäkin pidän raksutusta kovana, onneksi ei ole mun auto :D

Aamulla eristin toisenkin etulokarin ja koeajossa takapään humina kuului taas selvemmin. Alkaa olla siinä pisteessä ettei jaksa enempää eristysten kanssa touhuta. Merkityksellisimpiä mielestäni ovat takakontti ja akkukotelo, takalokareiden kietominen mattoon ja etulokarin ja oven välissä olevan tilan tukkiminen, tähän veistelin 15mm telttapatjasta muodon ja konulla liimasin molemmin puolin matot päälle. Ovien eristäminen ehkä enempi mielenrauhaa, mutta saahan siinä samalla äänentoistoon parannusta.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Larppe kirjoitti: 01 Kesä 2019, 11:47 Kukaan vielä ehtinyt jarruremonttia tekemään?
Katsoin tuossa keväällä renkaita vaihtaessa, että alkaisi olemaan se hetki käsillä.
Takajarrut sähköisellä käsijarrulla lähinnä kiinnostavat, jos joku vaihdellut. Yhden nettilähteen mukaan ne saisi huoltotilaan itsekin asetettua, tiettyä jarru/käsijarru painelu kombinaatiota noudattaen. Jos jollain sattuisi olemaan omakohtaista kokemusta?
Palat ja levyt uusittu joka nurkkaan. Muistaakseni käsijarrun sisäänajo tehtiin tyyliin
1. Polje kolme kertaa jarrua
2. Sytytysvirrat päälle (~10 sekuntia virtanappi pohjas ja jalka irti jarrulta)
3. Käsijarrunappi pohjaan (siis vapautussuuntaan) tyyliin 10 sekuntia

Jos meni väärin, niin googlella löytää. Homman loputtua sit käsijarrunappi ylös x sekuntia, niin homma skulaa.

Ja kun oikea kombinaatio löytyy, niin käsijarruista kuuluu sellanen surina sekuntikaupalla, ettet voi erehtyä. Muutenhan jarruis ei oo mitää erikoista. Männät meni muistaakseni painamalla sisään, vaikka tokikaan kiertotyökalun kans ne kierrettäväkkää ei aiheutua harmaita hiuksia.
tzrwesku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 10:47

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja tzrwesku »

J.A.S kirjoitti: 31 Touko 2019, 21:41 Lupaavasti alkaa taival 1.6 turbo ST aut. Astran kanssa...

Auto ollut viikon ajossa. Kolmena aamuna käynnistyksen jälkeen auto tärisee tyhjäkäynnillä melko huomattavasti, parina aamuna myös moottorin häiriövalo on vilkkunut tärinän lisäksi. Kierrosalueella 1700-2000 kevyellä kaasulla kiihdyttäessä moottori ei vedä tasaisesti vaan jälleen nykii. Tämän päivän onkin sitten saanut nauttia siitä, että moottorin häiriövalo palaa kokoajan ja auto ilmoittaa, että tehoa on rajoitettu. Ja tosiaan, mukautuva vakkari ei edelleenkään toimi. Autoon myös vaihdettiin ennen luovutusta katalysaattori.

10.6. auto menossa sähkärille tutkittavaksi/korjattavaksi. Jännä nähdä, muuttuuko käytös sen jälkeen.

Yllättävän usein auto myös ilmoittaa, että puhdistaa hiukkassuodatinta. Tän viikon aikana tehnyt sen varmaan kymmenen kertaa.

Mielenkiinnolla odotan mitä huomenna tapahtuu. 😁
Ihan mielenkiinnosta, miten ilmoittelee GPFn regeneroinnista? Itsellä reilu 3tkm takana ja mitään ilmoja ei oo näkyny... Tuohon tyjhäkäynnin ”tärinään” niin omassa kanssa aikas voimakas ”hytkyntä” heti käynnistyksen jälkeen. Muuten tuntuu toimivan kohtuu hyvin, mitä nyt sulat ”pomppii”, auto pyyhkijät saa ”hulluuskohtauksia” muutamista pisaroista, lyhkäset valot tuntuu näyttävän todella alas (int lux), radio kuuluu huonosti, jopa ”vahvat” asemat pätkii (Nova, ylex ymv, saavat jossain vaiheessa huollossa tutkia), maalipinta ihan peestä, tuntuu että kiveniskujälkiä tulee jopa siitepölystä, keula näyttää jo nyt liki samalta kuin Seatissa 70tkmn jälkeen...😤,
J.A.S
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Touko 2019, 17:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja J.A.S »

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, miten ilmoittelee GPFn regeneroinnista? Itsellä reilu 3tkm takana ja mitään ilmoja ei oo näkyny... Tuohon tyjhäkäynnin ”tärinään” niin omassa kanssa aikas voimakas ”hytkyntä” heti käynnistyksen jälkeen. Muuten tuntuu toimivan kohtuu hyvin, mitä nyt sulat ”pomppii”, auto pyyhkijät saa ”hulluuskohtauksia” muutamista pisaroista, lyhkäset valot tuntuu näyttävän todella alas (int lux), radio kuuluu huonosti, jopa ”vahvat” asemat pätkii (Nova, ylex ymv, saavat jossain vaiheessa huollossa tutkia), maalipinta ihan peestä, tuntuu että kiveniskujälkiä tulee jopa siitepölystä, keula näyttää jo nyt liki samalta kuin Seatissa 70tkmn jälkeen...😤,
[/quote]

Keskinäyttöön tulee teksti hiukkassuodattimen puhdistuksesta. Samalla ilmoittaa että tehoja on rajoitettu. Ja käskee jatkamaan ajoa.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Astra ST 1.6 T aut. 2019
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Larppe »

J.A.S kirjoitti: 01 Kesä 2019, 19:39 Keskinäyttöön tulee teksti hiukkassuodattimen puhdistuksesta. Samalla ilmoittaa että tehoja on rajoitettu. Ja käskee jatkamaan ajoa.
Tuo ilmoitus hiukkassuodattimen poltosta tulee vain silloin, kun hiukkassuodattimen puhdistus ei ole onnistunut normaalilla tavalla ja alkaa olemaan riski vaurioitumiselle. Normaalisti tuota ilmoitusta ei siis kuuluisi näkyä "koskaan".
Kun siitä autosta on putkistosta jo katalysaattori vaihdettu ennen luovutusta ja nyt menossa hiukkassuodatin, niin olisikohan ihan jotain vikaa ja putkistoon tulee koneesta jotain muuta kuin on suunniteltu?
Varmaan voisi olla kiinnostava kuulla syy, miksi katalysaattori alunperin vaihdettiin.
JP_Vette kirjoitti: 01 Kesä 2019, 15:31
Larppe kirjoitti: 01 Kesä 2019, 11:47 Kukaan vielä ehtinyt jarruremonttia tekemään?
Katsoin tuossa keväällä renkaita vaihtaessa, että alkaisi olemaan se hetki käsillä.
Takajarrut sähköisellä käsijarrulla lähinnä kiinnostavat, jos joku vaihdellut. Yhden nettilähteen mukaan ne saisi huoltotilaan itsekin asetettua, tiettyä jarru/käsijarru painelu kombinaatiota noudattaen. Jos jollain sattuisi olemaan omakohtaista kokemusta?
Palat ja levyt uusittu joka nurkkaan. Muistaakseni käsijarrun sisäänajo tehtiin tyyliin
1. Polje kolme kertaa jarrua
2. Sytytysvirrat päälle (~10 sekuntia virtanappi pohjas ja jalka irti jarrulta)
3. Käsijarrunappi pohjaan (siis vapautussuuntaan) tyyliin 10 sekuntia

Jos meni väärin, niin googlella löytää. Homman loputtua sit käsijarrunappi ylös x sekuntia, niin homma skulaa.

Ja kun oikea kombinaatio löytyy, niin käsijarruista kuuluu sellanen surina sekuntikaupalla, ettet voi erehtyä. Muutenhan jarruis ei oo mitää erikoista. Männät meni muistaakseni painamalla sisään, vaikka tokikaan kiertotyökalun kans ne kierrettäväkkää ei aiheutua harmaita hiuksia.
Hieman eri näköisiä ohjeita löytynyt, mutta melko yhteneväisiä kuitenkin. Pitää testailla mikä pelittää.
Vastaa Viestiin