Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Honte
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Syys 2018, 12:51

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Honte »

Alkaa tässä jo mietityttää, että onko tää K Astra jotenki harvinaisuus Suomessa, kun varaosia ei löydy mistään.. Ajovaloumpioitaki odoteltiin monta viikkoa, kun lähimmät löytyivät Saksasta. Nyt meni keskiviikkona tuulilasi ja kuulemma pitää odottaa ainaki viikko, koska lähin löytyy yllättäen Saksasta. On kyllä sellaista säätöä ollut Opelin leirissä koko tämä alkuvuosi, että seuraava auto tulee olemaan ihan minkä tahansa muun merkkinen kuin Opel. :D
Jukkis69
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 16 Elo 2005, 11:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jukkis69 »

Honte kirjoitti: 09 Kesä 2019, 10:09 Alkaa tässä jo mietityttää, että onko tää K Astra jotenki harvinaisuus Suomessa, kun varaosia ei löydy mistään.. Ajovaloumpioitaki odoteltiin monta viikkoa, kun lähimmät löytyivät Saksasta. Nyt meni keskiviikkona tuulilasi ja kuulemma pitää odottaa ainaki viikko, koska lähin löytyy yllättäen Saksasta. On kyllä sellaista säätöä ollut Opelin leirissä koko tämä alkuvuosi, että seuraava auto tulee olemaan ihan minkä tahansa muun merkkinen kuin Opel. :D
Umpiota jouduin omaankin venttaamaan viikkotolkulla. Uuden tankin hommaaminen kesti muutaman tovin :D
pannacotta
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Maalis 2010, 13:58

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja pannacotta »

marqus kirjoitti: 31 Heinä 2018, 07:46
Hoki kirjoitti: 30 Heinä 2018, 14:38
marqus kirjoitti: 30 Heinä 2018, 10:36 Nythän se Astra alkaa tekemään murheita.
Huomenna menossa takapuskurin maalaukseen kun eräs nuori mies päätti työntää Astraa väkisin eteenpäin :D Pienet jäljet mutta kun kerran tajus laittaa vakuutuksen kautta niin menköön. Mutta.

Ilmastointi alkanut pitämään ärsyttävää vinkumista. Ei kokoaikaisesti, loppuu kun nostaa kierroksia hiemankin tai kytkee kokonaan pois AC:n. AUTO-asetuksella ääni tulee ärsyttämään. Toinen asia mikä pistää korvaan on, että vaihdelaatikon suunnilta kuuluu kolkotusta ja kolahtelua. Tämäkin tullut ilmi viikon sisällä. Pitää tunkata tänään ylös, että vois pikkasen antaa suuntaa että mistä huollossa alkavat tutkimaan paremmin.
Täällä sama homma, ilmastointi pitää ulinaa/vinkumista aika ajoin joka ärsyttää todella paljon. Liekö liian kuumat kelit astralle. Yleensä ilmenee ajon alkuaikana
Itse kuvailen vinkumista sellaiseksikuin jostain liitoksesta vuotaisi ilmaa pihalle. Mut katotaan et kerkiikö tällä viikolla asiaa selvittämään.

Auton tunkkasin ylös eikä kolinan syytä ainakaan silmämääräisesti pystynyt jäljittämään. Mysteerihommia :roll:
Kun selailin näitä ketjuja, niin täsmälleen tässä mainittu ilmastoinnin vinkuminen/ uliseminen sopii myös oman astra K:n ilmastoinnin ääntelyihin. Onkohan kellään tullut selvyyttä mistä ottaa tuota ajoittaista ujellusta? Itse miettynyt voisko joku hihnapyörä esim joutua lujemmalle, kun ilmastointi tekee töitä kovemmin. Mutta muillakin tätä samaa ääntelyä näköjään esiintyy.
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 18 Kesä 2016, 19:58

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TerOpel »

Mä sanoisin että omassa on viime aikoina ollut äänen kiertämistä vinkumisen muodossa joka tulee kun on kuuma ilma, viilennys tarvetta ja radio päällä
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Länsiautolla saattaa vieläkin olla varastot sekaisin kun jouluna todella lyhyellä aikataululla loppui ruotsista se varaosavarasto (3-päivää) suomeen (huomiseksi) ja onien kokemuksien mukaan kaikki huolto osat löytyy suomesta mutta taas suurinosa korinosista tulee saksasta ja silloin toimitusaika pyörii lähellä viikkoa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

JPYlöjärvi kirjoitti: 02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.

Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?

Vähän oudolta kyllä kuulostaa, että olisi muka USA sim - oliko tuo mutua vai faktaa? Sen vielä ymmärtäisin, jos olisi joku Saksalainen SIM, jonka operaattori on yhteistyössä Telian/Elisan kanssa. Jos itse olisin autotehtaan omistaja, niin nakittaisin kyllä maahantuojat hankkimaan paikalliset SIMit joka maahan - näin säästäisin pitkän pennin roaming maksuissa.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Askoik kirjoitti: 09 Kesä 2019, 21:59
JPYlöjärvi kirjoitti: 02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.

Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?

Sama 2017 B-Insigniassa. Ei maksettu enää uudelleen ja kaikki tiedot tulee silti sähköpostiin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Honte kirjoitti: 09 Kesä 2019, 10:09 Alkaa tässä jo mietityttää, että onko tää K Astra jotenki harvinaisuus Suomessa, kun varaosia ei löydy mistään.. Ajovaloumpioitaki odoteltiin monta viikkoa, kun lähimmät löytyivät Saksasta. Nyt meni keskiviikkona tuulilasi ja kuulemma pitää odottaa ainaki viikko, koska lähin löytyy yllättäen Saksasta. On kyllä sellaista säätöä ollut Opelin leirissä koko tämä alkuvuosi, että seuraava auto tulee olemaan ihan minkä tahansa muun merkkinen kuin Opel. :D
Haukkas länkkäri liian isoon palan kaakkua.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Jo parin sivun takaista asiaa, mutta olen Metulan kanssa samaa mieltä, että ilmastointilaite reagoi liian jyrkästi lämpötilan muutospyyntöihin. Jos mä pyydän 22 -> 21 C, niin ei siinä tarvisi ihan jääkylmää puskea kabiiniin, vaan siihen uuteen tavoitteeseen voisi hieman maltillisemminkin pyrkiä. Jos mä oikeasti haluan 16 C, niin mä pyydän sitä. Joissain autoissa on säätö puolen asteen välein - semmonen pitäis kai saada Astraankin, jos eivät muuten osaa siitä tehdä rauhallisempaa.

Itseasiassa, nyt näillä kunnon helteillä olen kyllästynyt tuon potikan oikutteluun siinä määrin, että olen vääntänyt sen LO asentoon. Sitten säädän puhallinnopeutta tarpeen mukaan isommalle, mutta pyrin pitämään sen mahdollisimman pienellä. Näin ei tule vedon tunnetta, eikä se saamari veivaile sitä tuloilman lämpötilaa auringon asennon mukaan jääkylmän ja tulikuuman välillä.

Mitä tulee ilmastointikompuran itsekkäisiin käynnistymisiin, niin olen tehnyt pari havaintoa aiheesta. Esitietona kerrottakoon, että mulla on se AC-nappi aina päällä. Siitä huolimatta, kun seison punaissa valoissa (S/S sammuttanut moottorin), niin jos mä veivaan lämpötilapyyntiä napsunkin pienemmälle, niin moottori käynnistyy. Samoin, jos puhallussuunta on ollut ainoastaan jalkatilaan ja haluan puhallusta myös lasille, niin moottori käynnistyy, vaikka olisi talvi ja lämmitystarve.
Juha2U
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 20 Kesä 2018, 11:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juha2U »

Honte kirjoitti: 09 Kesä 2019, 10:09 Alkaa tässä jo mietityttää, että onko tää K Astra jotenki harvinaisuus Suomessa, kun varaosia ei löydy mistään..
Ei harvinaisuus, mutta kun näissä on vikoja niin harvoin, niin ei ole osattu joka asiaan varautua.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Juha2U kirjoitti: 09 Kesä 2019, 22:36
Honte kirjoitti: 09 Kesä 2019, 10:09 Alkaa tässä jo mietityttää, että onko tää K Astra jotenki harvinaisuus Suomessa, kun varaosia ei löydy mistään..
Ei harvinaisuus, mutta kun näissä on vikoja niin harvoin, niin ei ole osattu joka asiaan varautua.
:lollis:
Avatar
SB9x
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SB9x »

ascona_c kirjoitti: 09 Kesä 2019, 22:08
Askoik kirjoitti: 09 Kesä 2019, 21:59
JPYlöjärvi kirjoitti: 02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.

Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?

Sama 2017 B-Insigniassa. Ei maksettu enää uudelleen ja kaikki tiedot tulee silti sähköpostiin.
Käytin Astran juuri ekassa vuosihuollossa ja jotain uudelleen aktivoinnista puhuivat. Meni juttu vähän ohi kun oli niin turkasen kuuma liikkeen sisällä. MyOpel appi ei enää toimi, mutta ilmeisesti kuukausiraportti s-postiin sitten tulee.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

OnStar: minullekin tulee edelleen joka kuukausi raportti auton tilasta, vaikka en sitä ekan vuoden jälkeen jatkanutkaan. Sovellusta tuli pari kertaa käytettyä, ovien aukaisuun, mutta siihen se jäi.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Askoik kirjoitti: 09 Kesä 2019, 21:59
JPYlöjärvi kirjoitti: 02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.

Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?

Vähän oudolta kyllä kuulostaa, että olisi muka USA sim - oliko tuo mutua vai faktaa? Sen vielä ymmärtäisin, jos olisi joku Saksalainen SIM, jonka operaattori on yhteistyössä Telian/Elisan kanssa. Jos itse olisin autotehtaan omistaja, niin nakittaisin kyllä maahantuojat hankkimaan paikalliset SIMit joka maahan - näin säästäisin pitkän pennin roaming maksuissa.
Ei siellä ole mitään sim-korttia, vaan kyseessä on e-sim laite.
Eiköhän nuo kaikki Opelin onstarit ole kytketty euroopassa Vodafonen verkkoon ja niiden kautta sitten roaming tapahtuu muissa maissa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
JPYlöjärvi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPYlöjärvi »

Askoik kirjoitti: 09 Kesä 2019, 21:59
JPYlöjärvi kirjoitti: 02 Touko 2019, 17:41 autossa on jonkin USA operaattorin SIM kortti, jonka kautta tuo 4g datayhteys muodostetaan, ei se datansiirto ihan ilmaista ole. Järjestelmähän on jenkeistä GM kodista kotoisin
Tuossa valossa on kyllä aika jännää, että vaikka mun vm.2016 OnStar kokeilujakso päättyi jo vuosia sitten, niin yhä edelleen mulle tulee s-postiin joka kuukausi raportti auton tilasta, sisältäen kuukausittaiset kilometrit ja bensankulutuksen. Onpa sieltä muutaman kerran tullut vikahälytyksiäkin, jos rengaspaine on ollut liian alhainen (huollon jäljiltä) tai öljyn käyttöikä päättynyt.

Eivät ne siis sitä datasimmiä kokonaan katkaise sen kokeilujakson päättyessä... vai onkohan mun kohdalla vaan tapahtunut inhimillinen unohdus?

Vähän oudolta kyllä kuulostaa, että olisi muka USA sim - oliko tuo mutua vai faktaa? Sen vielä ymmärtäisin, jos olisi joku Saksalainen SIM, jonka operaattori on yhteistyössä Telian/Elisan kanssa. Jos itse olisin autotehtaan omistaja, niin nakittaisin kyllä maahantuojat hankkimaan paikalliset SIMit joka maahan - näin säästäisin pitkän pennin roaming maksuissa.
On faktaa, ainakin omassa autossani, en avaa enempää tätä ja luultavasti E-SIM, se on mutua mutta jenkkituotehan se on.
Vastaa Viestiin