Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Heti takuuhuoltoon, häiritsi tai ei. Sama se tekevätkö mitään, mut on ainaki dokumentti et olet asiasta kertonut ja vika on havaittu.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13466
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Käytä huollossa nyt tai kun on muuten asiaa ja kysy jos voisit ääntä näyttää mekaanikolle pienellä ajolenkillä.

Oletko kokeillut vaikuttaako vaihde, puhaltimen nopeus, ikkunoiden nosto ääneen?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
pannacotta
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Maalis 2010, 13:58

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja pannacotta »

Kokeilin manuaalisestikin pykältää, mutta ei vaikutusta. Tuo ulina nousee tasaisesti sitä mukaa kun nopeuskin nousee. Alkaa erottamaan kun 40 km/h ja tosiaan parhaiten kuulee, kun tuo 50 km/h. Ajon aikana olen kokeillut vaihtaa puhallustakin eri nopeuksille, mutta ei vaikuta ääneen. Ikkunan nostoa en ole havainnut kokeilla. Mutta kun nyt kuunnellut tietysti tarkoin, niin isommilla nopeuksilla myös sellaista metallista krohinaa ajoittain seassa.
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

pannacotta kirjoitti: 30 Kesä 2019, 22:12 Nyt sitten alko kuulumaan 1.4 t automaatista hienoista ulinaa, kun 12000 km takana. Kuuluu selvimmin noin 50 km/h vauhdissa ja jonkin verran erotettavissa 80 ja 100 km/h vauhdissa. Mitä mieltä olette kannattaako olla tästä huolissaan? Kuuluu etupäästä ja epäilen laatikkoa, mutta voi tietysti olla muukin. Takuutahan on reippaasti jäljellä. Mitä tästä automaattilaatikosta on lukenut, niin kehutaan kyllä silti lujaksi. Kiinnostaisi onkohan tällaista ollut muilla? Harmittaa,,,, kun muuten niin käteen istuva auto kaikin puolin.
Minulla on 3-vaihde ujeltanut selkeästi ihan uudesta asti, kilometrejä takana tosin vain alle 10tkm. Mielenkiinnolla seuraan tilannetta, paheneeko kilometrien myötä. Pitää mainita ensimmäisessä huollossa.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Kuva
Kärry eilen 3-v huollossa Metroautossa Tampereella. Taisi öljy olla halvempaa huollon tynnyristä kuin Motonetistä itse roudattuna :D Suodattimella kyllä hyvä hinta.
Mihinkähän toi polttoaineen lisäaine vaikuttaa? Kaksi purkkia annettiin mukaan tankkauksen yhteydessä lisättäväksi.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9265
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Fisherman kirjoitti: 02 Heinä 2019, 10:26 Kuva
Kärry eilen 3-v huollossa Metroautossa Tampereella.
Mihinkähän toi polttoaineen lisäaine vaikuttaa? Kaksi purkkia annettiin mukaan tankkauksen yhteydessä lisättäväksi.
Ei yhtään mihinkään. Joku forten tms. Edustaja saanut tehtyä hyvän diilin pakkomyymällä nuo joka huollon yhteyteen.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Siis tuo lisäaine lisätään joka toisen öljynvaihdon yhteydes ja pitää venttiilit ja muun järjestelmän puhtaan joka kyl ihan jees asia. Mulle ei purkkia annettu mukaan kun oli 20litraa laaris tavaraa ku huoltoon meni ja täyteen tankkiin pitäs lisätä ja sanoin et voin lisätä sitä samal ku tankkaan muttei sitä mulle ainakaa mukaan annettu vaan halusivat itte laittaa ja ajoin sit siitä suoraan mittarille tien toisellepuolen. Vahva tunne et forten aineita kun niitä korjaamot aijemminki paljon käyttivät ni miksikäs sitä hyvää vaihtamaan😃
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Kaks purkkia mulle annettiin huollossa. Ihan GM osanumerolla olevia peltipurkkeja olivat.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Juha2U
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 20 Kesä 2018, 11:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juha2U »

Mulle annettiin kans toisessa paikassa Tampereella huollon yhteydessä 2 purkkia tuota lisäainetta, jotka pitää laittaa tankkiin seuraavan tankkauksen yhteydessä. Aine puhdistaa kuulemma bensansuodattimen. Kuitissa ei kyllä ollut niille mitään hintaa merkittynä.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Joo gm purkiis on mut valmistaja on ? :) viimeks tota ei ollu ku pumpputavarana ni laitto puteliin ja kävi kippaas. miettiny et ku kilsoja taulus alkaa ola sen verta et itte alan huolteleen tota ni varmaan tulee kipattua forten vastaavaa tankkiin. Hyväähän tos luulis olevan se ettei karstaannu paikat ku tota ainetta käyttelee.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13466
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Gm purkissa ei lue valmistajaa. En tiedä aineen tarkoitusta mutta suorasuihkutteisia moottoreita on astrassa ja niille on kaikilla merkeillä tyypillistä tuo imuventtiilien karstoittuminen.

Yksi vaihtoehto on suuttimien kristallisoitimisen ehkäisy tai puhtaana pito
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

pannacotta kirjoitti: 30 Kesä 2019, 23:16 Kokeilin manuaalisestikin pykältää, mutta ei vaikutusta. Tuo ulina nousee tasaisesti sitä mukaa kun nopeuskin nousee. Alkaa erottamaan kun 40 km/h ja tosiaan parhaiten kuulee, kun tuo 50 km/h. Ajon aikana olen kokeillut vaihtaa puhallustakin eri nopeuksille, mutta ei vaikuta ääneen. Ikkunan nostoa en ole havainnut kokeilla. Mutta kun nyt kuunnellut tietysti tarkoin, niin isommilla nopeuksilla myös sellaista metallista krohinaa ajoittain seassa.
Mullakin on 1.4T viheltänyt melkein uudesta (vm. 2016) asti. 30tkm huollossa siitä valitin, epäilivät jarruja, mutta minä epäilen turboa, koska mielestäni vihellys muuttuu moottorin kierrosluvun mukaan, mutta ei niinkään vaihteen mukaan. Jarrua painamalla tai kaarteisiin ajaessa tuo mun vihellys/ujellus ei muutu. Lähipäivinä tulee 100tkm mittariin, eikä se vihellys ole siitä sen pahemmaksi muuttunut, joten antaa viheltää. Ei oo penniäkään kiinni, kun on firman auto.
sininen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 318
Liittynyt: 18 Maalis 2005, 16:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja sininen »

Paljon puhuttu Astran rengasmelu ei vaivannut olleenkaan Pärnun reissulla.
On se ihme ettei Virossa päällystetä teitä "murskeella" vaan selvästi sileämpää on asfaltti :D

Omassa tulossa 1 huolto parin viikon kuluttua, Vantaan Länsiautoon aika varattu,muuten kaikki pelaa,takajarrujen herkistyksestä mainitsin varatessa.

Mahtaako mennä takuuseen,vai pitääkö maksaa itse herkistely?
Ex: Astra Sports Tourer Innovation 1.4t aut.-18 Black Edition, Hobby 720 ufKe -20
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

sininen kirjoitti: 02 Heinä 2019, 21:04Vantaan Länsiautoon aika varattu,muuten kaikki pelaa,takajarrujen herkistyksestä mainitsin varatessa.

Mahtaako mennä takuuseen,vai pitääkö maksaa itse herkistely?
Olen samaa joskus kysynyt. Ilman kuluja ei sisälly, mutta taitaa suht edulliseen lisähintaan lähteä. Joskus taisi olla 35€.
Itse en vielä ensimmäiseen huoltoon ottanut, mutta toiseen voisi jo harkita.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Hoopi
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Heinä 2019, 22:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoopi »

Täällä on myös yksi Astran odottaja lapanen pystyssä. Ei ole ensimmäinen Opelini kyseessä, sillä A-vectra oli aikanaan hetken aikaa noin 13 vuotta sitten. Ilmeisesti sen jälkeen riitti Ooppelit, sillä siitä lähtien on ollut vain BMW:itä yhteensä 7 kpl, suurin osan toki niin vanhoja, että rappaamista on riittänyt. Se kai se suurin syy olikin uuden auton hankkimiseen, että ei prkl tarvitsisi koko ajan jotain korjata, ainakaan käyttöautoa - harrasteet on sitten erikseen.

Noin kuukausi sitten laitettiin tilaukseen valkoinen 1.4t farmari automaattilaatikolla ja executive-varustetasolla sekä webastolla ja viiden vuoden takuulla (3v+2v jatkotakuu). Alkujaan toimitusajankohdaksi sanottiin syyskuu, mutta viime viikon tiedustelusoiton jälkeen lupailtiin jo elokuun aikana saapuvaksi. Alunperin keväällä olin jo tekemässä kauppoja kaasuversiosta, mutta sitäpä ei sitten enää saanutkaan tilattua tehtaalta, vaikka minulle oli edellispäivänä tarjous sellaisesta annettu. Vetäisin siitä herneen nenään noin kuukaudeksi, ja aloin katselemaan samassa hintaluokassa olevia pari vuotta vanhoja 3-sarjan bemareita, mitkä ovat tuttuja ja turvallisia.

Kuinka ollakaan Astran varustetasot ja takuuaika muuttuivat makeimmilleen tuossa toukokuussa, jolloin täsmälleen samat varusteet, joilla olin aiemmin tarjouksen saanut 1.4t:stä, sai noin 1700€ halvemmalla ja tehdastakuutakin sai sen extravuoden enemmän. Kovan tinkimisen jälkeen sain tahtoni läpi ja mielestäni hyvän hyvityksen vaihdossa menevästä e60-korin vitossarjalaisesta.

Koeajoin pari kertaa tuon 1.4:n ja kerran litraisen manuaalina, kaikki vanhan varustetason Innovationeja kangaspenkeillä. Ajolleen muistini mukaan kaikki olivat oikein mukavia, mitä nyt rengasmeteli oli vitosen jälkeen aikamoista. Itselleni tärkeimmät ominaisuudet olivat nahka-agr:t, joita en siis ole edes istunut, lämmitettävä ratti, webasto ja pitkä takuu. Katselin hetken muitakin merkkejä samassa luokassa, mutta jokin sisustan muotoilussa ja materiaaleissa miellytti pikkubemarien ystävää, sillä jotain samaa noissa mielestäni on - ajattoman tyylikästä ilman kahdessa vuodessa vanhenevia avaruusvaloja ja -muotoja. :D Ulkoa auto on vähän niin ja näin, pois lukien se krominen kylkilista, joka on kauhea, mutta muuten siis ihan ok - mielestäni tärkeämpää on, että sisällä viihtyy.

Kiitoksia vaan kaikille tähän ketjuun sisältöä tuottaneille, sillä hyviä vinkkejä täältä on saanut, kun tässä kuukauden sisään olen koko 367 sivua lukenut läpi. :thumbsup:
Vastaa Viestiin