Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marqus »

Koska teillä on Astroihin tullut jarrulevy ja jarrupala remonttia?
1.4T ST manuaalilaatikolla.
Nyt näyttäis olevan vasen takajarru kulunut metallille. Ajattelin että siellä ois kivi välissä, mutta eipäs ollutkaan.

Mitään kulumisenvaroitusta ei tainnut näissä edes ollakaan??
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ei oo kulumisen varoitusta. Mä vaihdoin rapias 60tkm ku pelottelivat viimeses huollos et 3mm pintaa jäljellä, 7mm siellä oli kun vaihdoin et olis syksyyn pärjänny mut vaihdoin ne nyt kuitenki
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marqus »

jarkkis kirjoitti: 26 Touko 2020, 20:37 Ei oo kulumisen varoitusta. Mä vaihdoin rapias 60tkm ku pelottelivat viimeses huollos et 3mm pintaa jäljellä, 7mm siellä oli kun vaihdoin et olis syksyyn pärjänny mut vaihdoin ne nyt kuitenki
No niin, eli vaihto-aika alkaa olemaan enemmän kuin lähellä.
Nyt mittarissa 73t km
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
KKN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Touko 2016, 22:09

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja KKN »

marqus kirjoitti: 26 Touko 2020, 23:05
jarkkis kirjoitti: 26 Touko 2020, 20:37 Ei oo kulumisen varoitusta. Mä vaihdoin rapias 60tkm ku pelottelivat viimeses huollos et 3mm pintaa jäljellä, 7mm siellä oli kun vaihdoin et olis syksyyn pärjänny mut vaihdoin ne nyt kuitenki
No niin, eli vaihto-aika alkaa olemaan enemmän kuin lähellä.
Nyt mittarissa 73t km
Meillä koskettiin jarruihin ensimmäisen kerran vasta 120tkm kohdalla. Takajarrupalat oli tällöin loppu. Etupaloja ei vielä tarvinnut vaihtaa, mutta veikkaan että vuoden sisään nekin menee vaihtoon.
Avatar
toukopouko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Helmi 2016, 15:07

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

marqus kirjoitti: 26 Touko 2020, 19:45 Koska teillä on Astroihin tullut jarrulevy ja jarrupala remonttia?
Noin 75tkm pääsi, sitten loppui takaa jarrupalat. Itse vaihdoin, palat noin 20€ AD Varaosamaailmasta.
Astra K Sports Tourer 1.4T
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marqus »

No nää infot nyt vahvistaa mun epäilykset, että ainakin palat täytyy laittaa vaihtolistalle asap.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

marqus kirjoitti: 27 Touko 2020, 15:33 No nää infot nyt vahvistaa mun epäilykset, että ainakin palat täytyy laittaa vaihtolistalle asap.
Hiekkapuhalla olkaimet ja suojaa liukupeltien aluset kuparitahnalla niin jarrujen käyttöikä pitenee huomattavasti
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marqus »

1,2sorsa kirjoitti: 27 Touko 2020, 16:32
marqus kirjoitti: 27 Touko 2020, 15:33 No nää infot nyt vahvistaa mun epäilykset, että ainakin palat täytyy laittaa vaihtolistalle asap.
Hiekkapuhalla olkaimet ja suojaa liukupeltien aluset kuparitahnalla niin jarrujen käyttöikä pitenee huomattavasti
Ei vaan oo tollasta mahdollisuutta tehdä ite.
Joudun supporttaamaan paikallista huoltoa.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

marqus kirjoitti: 27 Touko 2020, 17:53
1,2sorsa kirjoitti: 27 Touko 2020, 16:32
marqus kirjoitti: 27 Touko 2020, 15:33 No nää infot nyt vahvistaa mun epäilykset, että ainakin palat täytyy laittaa vaihtolistalle asap.
Hiekkapuhalla olkaimet ja suojaa liukupeltien aluset kuparitahnalla niin jarrujen käyttöikä pitenee huomattavasti
Ei vaan oo tollasta mahdollisuutta tehdä ite.
Joudun supporttaamaan paikallista huoltoa.
Joo no mainitsee erikseen kun viee huoltoon.
Jos vain viee jollekkin nyrkkipajalle niin kuitenkin vaan pyhkästään vähän tarvike paloja viilalla että menee paikalleen ja ruostuminen liukupellin alla jatkuu :hammer:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marqus »

1,2sorsa kirjoitti: 27 Touko 2020, 18:29
marqus kirjoitti: 27 Touko 2020, 17:53
1,2sorsa kirjoitti: 27 Touko 2020, 16:32
marqus kirjoitti: 27 Touko 2020, 15:33 No nää infot nyt vahvistaa mun epäilykset, että ainakin palat täytyy laittaa vaihtolistalle asap.
Hiekkapuhalla olkaimet ja suojaa liukupeltien aluset kuparitahnalla niin jarrujen käyttöikä pitenee huomattavasti
Ei vaan oo tollasta mahdollisuutta tehdä ite.
Joudun supporttaamaan paikallista huoltoa.
Joo no mainitsee erikseen kun viee huoltoon.
Jos vain viee jollekkin nyrkkipajalle niin kuitenkin vaan pyhkästään vähän tarvike paloja viilalla että menee paikalleen ja ruostuminen liukupellin alla jatkuu :hammer:
Joo ei nyrkkipaja.
Länsi-auto on ollut hyvä palvelupiste. Vaikkakin ehkä kalliimpi.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ei tän ikäsiä satuloita tarvii vielä hiekalla puhallella, jarrupölyt pois ja jarrurasva riittää. Oli satulat kuin uudet eikä jumittamisen merkkejä missään.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ja Remsan palat mulle tarjottiin ni sellaset laitoin, ei tarvinnu viilailla
Viltro
OCF Member 2020
Viestit: 28
Liittynyt: 16 Huhti 2020, 08:34
Paikkakunta: Turku

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Viltro »

makejer kirjoitti: 03 Maalis 2020, 14:18 Aamulla kun laitoin auton käymään niin tuli herjat näyttöön:
Ajovalon suuntausjärjestelmä
Kaarreajojärjestelmä
Nyt palaa mittarissa keltaisena ajovalojen kääntymisvalo. Oiskos mitään ajatusta mikä vaivaa?
Auto Astra Sport Tuorer -17 ja Matrix valot

Edit. Parin tunnin kauppareissu ja n.8 käynnistystä niin valo poistui liikennevaloissa seistessä.
Mä niin vihaan tuommoisia kun todennäköisesti ei ikinä selviä mikä aiheutti.
Tänään kesken ajon kun alitin sillan ja ajovalot automaatilla hetkeksi menivät päälle heitti oma Astra (my16 ja matrix) samat setit näytölle.

Pari kolme uudelleen käynnistystä ajon jälkeen ja kaikki herjat hävisi myös.

Soitin kuitenkin Länsi-Autolle ajan koodien lukuun kun auton heiltä kk sitten ostin ja mittariin ehti juuri tulla eka tonni omassa käytössä...

Huoltomies tokaisi että "joo näissä Matrix valoissa on ollu vähä ongelmia ja pidennetty takuu maahantuoja puolestaki annettu" ja varasi heti huoltoajan ensi viikolle
Astra K Hatchback Innovation 1.4 -16
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

jarkkis kirjoitti: 27 Touko 2020, 21:37 Ei tän ikäsiä satuloita tarvii vielä hiekalla puhallella, jarrupölyt pois ja jarrurasva riittää. Oli satulat kuin uudet eikä jumittamisen merkkejä missään.
Ei satulat vaan olkaimet. Liukupeltien alta ruostuu niin että jarrupala jää puristuuksiin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

pimiz kirjoitti: 22 Touko 2020, 16:41
Hyrysysy kirjoitti: 30 Huhti 2020, 13:20 Sattuuko joku muistamaan tai löytämään haulla (itse ne onnistunut), kun joku kirjoitti viasta pysäköidessä automaattivaihteista autoa. Laittaessa vaihteen P:lle, niin mittaristoon tulee herja eli auto ei tunnista valintaa. Painaessa jarrua ja työntäessa keppiä eteenpäin uudestaan herja poistuu ja ovet aukeavat (automaattilukitus päällä). Tätä ei tapahdu joka kerta vaan satunnaisesti.
Onko muilla ollut vastaavaa ja miten sen saa korjattua?
Onko tähän mitään uutta infoa? Oma Astra alkanut tekemään kohtalaisen usein tuota.

Ärsyttävää muuten, kun täällä kaikki asiat kasaantuvat tähän yhteen jumalattoman pitkään viestiketjuun, aika vaikea löytää tietoa...
Tätä alkanut oma kärry tekemään toistuvasti. Joskus vaatii useita uudelleen käynnistyksiä ja kepin vekslausta ennenkuin herja poistuu ja saa auton ovet kiinni :banghead:
Myös matrix ledi ajovalojärjestelmä herjasi vikaa talvella vähän väliä mutta kelien lämmettyä on toiminut ilman herjoja. Mitään oikeaa vikaa en kuitenkaan valoissa havainnut.
Autolla ajettu vasta reilu 30000km :-?
Vuosihuolto tulossa lähiaikoina niin en ole ollut vielä huoltoon yhteydessä. Mihinkähän veisi Tampereella kun Metroauto lopetti Opelin edustuksen?
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Vastaa Viestiin