jarkkis kirjoitti: ↑27 Touko 2020, 21:37
Ei tän ikäsiä satuloita tarvii vielä hiekalla puhallella, jarrupölyt pois ja jarrurasva riittää. Oli satulat kuin uudet eikä jumittamisen merkkejä missään.
Ei satulat vaan olkaimet. Liukupeltien alta ruostuu niin että jarrupala jää puristuuksiin.
No molempien puolien palat oli täysin loppu.
Ne piti vaihtaa. Levyt vielä menee tod näk seuraavaan palan vaihtoon.
Tää on nyt sitten kaupunki-ajosta johtuvaa takajarrujen jumiutumista. Pitäis kuulemma jarrutella ponnekkaammin että takasatulatkin saa töitä. Se on varmasti jouhevaa ajamista
No etupalat ja levyt vielä on ok, joten niillä mennään toivottavasti syksyyn 90t km huoltoon asti.
jarkkis kirjoitti: ↑27 Touko 2020, 21:37
Ei tän ikäsiä satuloita tarvii vielä hiekalla puhallella, jarrupölyt pois ja jarrurasva riittää. Oli satulat kuin uudet eikä jumittamisen merkkejä missään.
Ei satulat vaan olkaimet. Liukupeltien alta ruostuu niin että jarrupala jää puristuuksiin.
Et oo tosissas ei 60tkm ajetus autos oo olkaimetkaa vielä moksiskaa, riittää ku putsaa liat pois ja rasvaa ja läjään
Mä oon tosissani ja oon muutaman kerran sanonutkin jo asiasta. Ei katso kilometrejä vaan aikaa. Ja ihan tuommoiselle olkain ratkaisulle tyypillinen vika. Itellä se ei ota kuin 15min lisää aikaa kun palojenvaihdossa käyttää olkaimet irti ja puhalluskaapissa sekä suojaa. Kauemmin menee kun viilalla ja teräsharjalla pelleilee
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Viltro kirjoitti: ↑27 Touko 2020, 21:50
Tänään kesken ajon kun alitin sillan ja ajovalot automaatilla hetkeksi menivät päälle heitti oma Astra (my16 ja matrix) samat setit näytölle.
Pari kolme uudelleen käynnistystä ajon jälkeen ja kaikki herjat hävisi myös.
Soitin kuitenkin Länsi-Autolle ajan koodien lukuun kun auton heiltä kk sitten ostin ja mittariin ehti juuri tulla eka tonni omassa käytössä...
Huoltomies tokaisi että "joo näissä Matrix valoissa on ollu vähä ongelmia ja pidennetty takuu maahantuoja puolestaki annettu" ja varasi heti huoltoajan ensi viikolle
Meillä 2017-vuoden Astrasta vaihdettiin molemmat umpiot samoilla oireilla, ensin toinen ja sitten vielä toinen. Kuulemma aika harvinaista että piti molemmat vaihtaa. Hyvin meni takuuseen satkun ajettuna toisella omistajalla.
Fisherman kirjoitti: ↑28 Touko 2020, 12:10
Tätä alkanut oma kärry tekemään toistuvasti. Joskus vaatii useita uudelleen käynnistyksiä ja kepin vekslausta ennenkuin herja poistuu ja saa auton ovet kiinni
Tässä on vielä hämmentävää se, että näytössä näkyy vaihteen olevan P:llä, mutta ilmeisesti vaihteiston tilaa luetaan ainakin kahdella eri järjestelmällä. Englanniksi googlaamalla ei tunnu löytyvän viasta mitään tietoa, tai sitten en osaa käyttää oikeita hakusanoja.
Astra jätti tielle viikonloppuna. Ajelin 4 tuntia kaverin mökille kalareissulle ja auto hajosi sopivasti mökin pihaan. Kytkin ei irroita ja vaihteita ei saa päälle. Poljin aika lerpun tuntuinen, mutta ei jää pohjaan. Eikä varoitellut mitenkään etukäteen. Onni onnettomuudessa että hajosi siihen mökin pihaan eikä esim. ruuhkaiselle moottoritielle. Opel Assistance hoiti hinauksen ja laina-auton, siitä täydet pisteet. Auto hinattiin lähimmälle merkkikorjaamolle Jyväskylän Laakkoselle. Ajelin laina-autolla sunnuntaina takaisin kotia ja nyt odotellaan soittoa että mikä sille tuli. Onko arvauksia? Itse veikkaisin kytkimen pää-/työsylinteriä.
KKN kirjoitti: ↑01 Kesä 2020, 10:05
Astra jätti tielle viikonloppuna. Ajelin 4 tuntia kaverin mökille kalareissulle ja auto hajosi sopivasti mökin pihaan. Kytkin ei irroita ja vaihteita ei saa päälle. Poljin aika lerpun tuntuinen, mutta ei jää pohjaan. Eikä varoitellut mitenkään etukäteen. Onni onnettomuudessa että hajosi siihen mökin pihaan eikä esim. ruuhkaiselle moottoritielle. Opel Assistance hoiti hinauksen ja laina-auton, siitä täydet pisteet. Auto hinattiin lähimmälle merkkikorjaamolle Jyväskylän Laakkoselle. Ajelin laina-autolla sunnuntaina takaisin kotia ja nyt odotellaan soittoa että mikä sille tuli. Onko arvauksia? Itse veikkaisin kytkimen pää-/työsylinteriä.
Lue tämä viestiketju.
Kytkimentyösylintereissä on ollut vikaa tietyissä malleissa osasta tuotanto erää. (Ainakin 1,6cdti bi-turbo) Kytkimentyösylinteristä voi irrota materiaa joka kulkeutuu jarrunesteen mukana. Tästä ollut takaisinkutsukamppanja myös.
1, mikä astra sinulla on?
2, oletko huollattanut autoa merkkiliikkeessä ajallaan? Huollossa tarkistetaan aina kamppanjat.
Kyseessä voi olla myös yksittäinen asiaan liittymätön vika.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
KKN kirjoitti: ↑01 Kesä 2020, 10:05
Astra jätti tielle viikonloppuna. Ajelin 4 tuntia kaverin mökille kalareissulle ja auto hajosi sopivasti mökin pihaan. Kytkin ei irroita ja vaihteita ei saa päälle. Poljin aika lerpun tuntuinen, mutta ei jää pohjaan. Eikä varoitellut mitenkään etukäteen. Onni onnettomuudessa että hajosi siihen mökin pihaan eikä esim. ruuhkaiselle moottoritielle. Opel Assistance hoiti hinauksen ja laina-auton, siitä täydet pisteet. Auto hinattiin lähimmälle merkkikorjaamolle Jyväskylän Laakkoselle. Ajelin laina-autolla sunnuntaina takaisin kotia ja nyt odotellaan soittoa että mikä sille tuli. Onko arvauksia? Itse veikkaisin kytkimen pää-/työsylinteriä.
Lue tämä viestiketju.
Kytkimentyösylintereissä on ollut vikaa tietyissä malleissa osasta tuotanto erää. (Ainakin 1,6cdti bi-turbo) Kytkimentyösylinteristä voi irrota materiaa joka kulkeutuu jarrunesteen mukana. Tästä ollut takaisinkutsukamppanja myös.
1, mikä astra sinulla on?
2, oletko huollattanut autoa merkkiliikkeessä ajallaan? Huollossa tarkistetaan aina kamppanjat.
Kyseessä voi olla myös yksittäinen asiaan liittymätön vika.
En jaksanut lukea koko ketjua uudelleen ja haulla en löytänyt omasta mallista vastaavaa ongelmaa. Tiettyjen dieselien kytkinongelmista olinkin jo tietoinen, mutta samaa ei liene käynyt bensakoneiden kanssa.
1. 1.0 bensa-manuaali-farkku
2. Täydellinen Länsiauton huoltokirja, viimeisin huolto 120tkm kohdalla pääsiäisen nurkilla.
KKN kirjoitti: ↑01 Kesä 2020, 10:05
Astra jätti tielle viikonloppuna. Ajelin 4 tuntia kaverin mökille kalareissulle ja auto hajosi sopivasti mökin pihaan. Kytkin ei irroita ja vaihteita ei saa päälle. Poljin aika lerpun tuntuinen, mutta ei jää pohjaan. Eikä varoitellut mitenkään etukäteen. Onni onnettomuudessa että hajosi siihen mökin pihaan eikä esim. ruuhkaiselle moottoritielle. Opel Assistance hoiti hinauksen ja laina-auton, siitä täydet pisteet. Auto hinattiin lähimmälle merkkikorjaamolle Jyväskylän Laakkoselle. Ajelin laina-autolla sunnuntaina takaisin kotia ja nyt odotellaan soittoa että mikä sille tuli. Onko arvauksia? Itse veikkaisin kytkimen pää-/työsylinteriä.
Lue tämä viestiketju.
Kytkimentyösylintereissä on ollut vikaa tietyissä malleissa osasta tuotanto erää. (Ainakin 1,6cdti bi-turbo) Kytkimentyösylinteristä voi irrota materiaa joka kulkeutuu jarrunesteen mukana. Tästä ollut takaisinkutsukamppanja myös.
1, mikä astra sinulla on?
2, oletko huollattanut autoa merkkiliikkeessä ajallaan? Huollossa tarkistetaan aina kamppanjat.
Kyseessä voi olla myös yksittäinen asiaan liittymätön vika.
En jaksanut lukea koko ketjua uudelleen ja haulla en löytänyt omasta mallista vastaavaa ongelmaa. Tiettyjen dieselien kytkinongelmista olinkin jo tietoinen, mutta samaa ei liene käynyt bensakoneiden kanssa.
1. 1.0 bensa-manuaali-farkku
2. Täydellinen Länsiauton huoltokirja, viimeisin huolto 120tkm kohdalla pääsiäisen nurkilla.
Sitten tämä on jotain muuta. Tuossa on eri laatikkokin. Epäilisin oireiden perusteella että olisi jompikumpi kytkinsylintereistä rikki.
Kerro toki kun selviää.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Sitten tämä on jotain muuta. Tuossa on eri laatikkokin. Epäilisin oireiden perusteella että olisi jompikumpi kytkinsylintereistä rikki.
Kerro toki kun selviää.
Edellisessä huollossa takajarrupalat ja jarrunesteet vaihdettiin. Sellainen tuli mieleen, että eikös kytkin käytä samaa nestettä kuin jarrutkin? Jos siinä nesteiden tai palojen vaihdossa on jotain tunaroitu ja nesteet vuotaneet pikkuhiljaa pois, niin oireet voisivat olla samanlaiset? Laakkonen ehtii vilkaista autoa huomenna, mutta jos tarvitsee enempi korjata, niin ensi viikolla on aikaa.
Onko kukaan irroittanut ulkopeilien kuoria?
Lähteekö maalattu osa ensin irti vai pitääkö musta kehys ottaa eka?
Astra GTC 07
Astra Sports Tourer Sport 2,0 CDTI 160hvAT 2011
Astra K Sports Tourer Sport Innovation 150hv-17
Insignia B Grand Sport Executive A 1,6T 200 -20
Viikko sitten lopetti sähköinen takarontti toiminnan, ei aukea enää etuovesta/avaimesta/potkulla eikä takaluukun kytkimestä.
Avautuu n.20cm ylöspäin, stoppaa ja sulkeutuu itsekseen. Käsikäytöllä kun avaa ääriasentoon, ei lähde sulkeutumaan. Vetokoukun adapteri ei paikoillaan.
Kontin sivuilla ovelat anturit toiminee, koska lukosta kuuluu ääntä niitä painaessa. Akku hieman laskenut varausta mutta luulisin oireilevan muutenkin jos siitä olisi kiinni?
Auto ostettu 6/2017
Onko muilla minkälaista kokemusta tuosta puoli-tekonahkapenkkien kestävyydestä?
Itsellä -17. vm, reilu 150 tkm ajetussa alkaa halkeilla kuskinpenkin nahka AGR-penkin sivusta, ikään kuin hyvin ohuita viiltoja. Jotain vinyyliä tuo lienee. Muilla käynyt vastaavaa ja miten korjannut? Onko jotain toimivaa ainetta, liimaa tjms. jolla sais vielä pelastettua tuon? Tai sitten korjaakohan joku noita kohtuu hintaan saman näköisellä vinyylillä, lähteeköhän tuo päällinen kuin helposti irti?
Ei oo vielä täysin revennyt noi puhki, vaan on huomaamattomia, niinkuin hyvin ohuita viiltoja, joskin useassa kohtaa, mutta tulee varmaan reikä jossain vaiheessa. Muuten penkit niinkuin uudet, eikä mitään selvää nähtävää kulumaa.