Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Mulla ei 60 tkm mittarilukemalla natise vielä muut kuin taustapeilin muovikotelo. Sekin korjaantui pastilliaskista revityillä kartonkikiiloilla. Täytynee joskus tehdä "pro-korjaus" ja vaihtaa ne pinkit kartongin palat mustaan kartonkiin, niin ei pistä silmään enää niin pahasti. :)
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Hoki kirjoitti: 25 Kesä 2018, 17:23 Natiseeko/rutiseeko kenelläkään ovet? Nyt 8k mittarissa ja aina oikealle käännyttäessä kuuluu kuin takapenkillä apparin puolella olisi 100kg+ taksikuski nahkatakissa hieromassa nahkapenkkiä. Ääni paikallistuu oveen.
Ja ei, takapenkilläni ei ole ketään.. :P
Natisee. Jostain kuskin ovesta tuo ääni tulee. Kuulostaa hieman siltä, että tulisi tiivisteiden suunnalta. Lisäksi rämisee sekä repsikan puolen että kuskin oven verhoilu kaiuttimen luota, kojelauta jostakin tuulilasin alareunan paikkeilta sekä mittariston muovit toisinaan. Kattoverhoilu napsui kuskin pään kohdalta uutena, mutta tuo ääni loppui, kun laittoi pakkauspehmustetta kattoverhoilun väliin. Eipä nuo äänet enää niin paljon häiritse, kun niihin on tottunut ja toisaalta kun autokin menee vaihtoon kuukauden sisällä, niin seuraava omistaja raapikoon päätänsä narinoiden kanssa :lol: Mutta aiemmissa autoissa ei kyllä narinoita ole näin paljon ollut.
Groleo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Elo 2017, 08:47

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Groleo »

SportsT_Innovation kirjoitti: 25 Kesä 2018, 22:03 Natisee. Jostain kuskin ovesta tuo ääni tulee. Kuulostaa hieman siltä, että tulisi tiivisteiden suunnalta. Lisäksi rämisee sekä repsikan puolen että kuskin oven verhoilu kaiuttimen luota, kojelauta jostakin tuulilasin alareunan paikkeilta sekä mittariston muovit toisinaan. Kattoverhoilu napsui kuskin pään kohdalta uutena, mutta tuo ääni loppui, kun laittoi pakkauspehmustetta kattoverhoilun väliin. Eipä nuo äänet enää niin paljon häiritse, kun niihin on tottunut ja toisaalta kun autokin menee vaihtoon kuukauden sisällä, niin seuraava omistaja raapikoon päätänsä narinoiden kanssa :lol: Mutta aiemmissa autoissa ei kyllä narinoita ole näin paljon ollut.
Otitko koko kattoverhoilun pois vai saako sitä helposti raotettua sieltä täältä? Itseä houkuttaisi hieman laittaa butyylimattoa kattoon pellin resonointia estämään, mutta kattoverhoilun kokonaan poistaminen hirvittää. Eli josko sitä verhoilua saisi vaikka kulmista avattua/raotettua sen verran, että saisi edes jonkin verran mattoa laitettua.
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Groleo kirjoitti: 26 Kesä 2018, 10:48
SportsT_Innovation kirjoitti: 25 Kesä 2018, 22:03 Natisee. Jostain kuskin ovesta tuo ääni tulee. Kuulostaa hieman siltä, että tulisi tiivisteiden suunnalta. Lisäksi rämisee sekä repsikan puolen että kuskin oven verhoilu kaiuttimen luota, kojelauta jostakin tuulilasin alareunan paikkeilta sekä mittariston muovit toisinaan. Kattoverhoilu napsui kuskin pään kohdalta uutena, mutta tuo ääni loppui, kun laittoi pakkauspehmustetta kattoverhoilun väliin. Eipä nuo äänet enää niin paljon häiritse, kun niihin on tottunut ja toisaalta kun autokin menee vaihtoon kuukauden sisällä, niin seuraava omistaja raapikoon päätänsä narinoiden kanssa :lol: Mutta aiemmissa autoissa ei kyllä narinoita ole näin paljon ollut.
Otitko koko kattoverhoilun pois vai saako sitä helposti raotettua sieltä täältä? Itseä houkuttaisi hieman laittaa butyylimattoa kattoon pellin resonointia estämään, mutta kattoverhoilun kokonaan poistaminen hirvittää. Eli josko sitä verhoilua saisi vaikka kulmista avattua/raotettua sen verran, että saisi edes jonkin verran mattoa laitettua.
Ainoastaan raotin kuskin pään kohdalta sen verran, että sain pehmustetta väliin siihen kohtaan, josta napse kuului. Ensin olivat huollossa työntäneet tuosta kohdasta pehmustetta väliin, mutta koska napse ei loppunut, niin raotin itse verhoilua lisää ja laitoin pehmustetta vielä enemmän väliin. Tuosta kohdasta verhoilua sai ainakin suht helposti raotettua, sen verran ohutta tavaraa tuntui olevan.
S4Q
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Touko 2017, 14:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja S4Q »

Ertsi70 kirjoitti: 15 Kesä 2018, 10:41
jarkkis kirjoitti: 14 Kesä 2018, 18:51 Eiköhän tuo vireillä oleva takaisinkutsu ole korjaus nykimisiin ja puutumisiin kunhan saavat aikaiseksi ne kaikkiin tehtyä.
Mulla ajettiin moottoriin (1.4T 150hv manuaali) softapäivitys takaisinkutsuna toukokuussa. Veto ei ole vieläkään tasaista 2000-3500 rpm välillä. Toisinaan vetää tasaisesti toisinaan nykii. Jos kone ei ole vielä normaalilämmössä nykii selvemmin. Päivityksen jälkeen polttoaineen kulutus on pudonnut ajotietokoneen mukaan 0,3l/100km.
Onko muilla päivityksen jälkeen nykimisongelmia vai tuliko apu?
Mun vastaavaan 1.4T 150hv manuaaliin päivitettiin mottorinohjainyksikön softa juhannusviikolla. Saattaa olla että nypytys alakierrokksilla kiihdyttäessä väheni hiukan. Ajotitetokoneen mukaan kulutus on pienempi kuin edellisen marraskuisen päivityksen jäljiltä (mikä taas lisäsi ajotietokoneen näyttämää kulutusta alkuperäisestä juuris sen noin 0.3l/100km). En ole tarkistanut todellista kulutusta. Itse olen käyttänyt viime marraskuusta lähtien 98E5 bensaa koska mutu oli että käynti parempaa sillä.

Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa päivityksen jälkeen että onko kiihtyvyys taas sellaista mitä se oli noin ensimmäisen 10tkm ajan. Alku oli lupaava, mutta kolmoselta neloselle heittämisen jälkeen veto hyytyi, tuli pientä nypytystä ja moottorin vikavalo ja luistoneston valo syttyi. Sen jälkeen kone kävi huonosti 5-10s ajan ja alkoi sitten toimia kunnolla. Vikavalot sammuivat itsekseen. Ajoin suoraan merkkihuoltoon että katsoisivat vikakoodit. Eivät ehtineet tehdä heti ja en voinut jäädä odottelmaan kun piti jatkaa Tampereelta kohti Helsinkiä. Ensi viikolla sitten ylimääräinen öljynvaihto ja vikakoodien lukeminen. En oikein jaksa uskoa öljynvaihdon vaikutukseen kun viime syksyn huollossa kuitenkin laitettiin Dexos1 gen2 öljyt.

Tuo vikavalon syttyminen oli kolmas kerta sitten marraskuun huollon. Kahdella edellisellä kerralla keli on ollut märkä ja kuvittelin että sillä olisi ollut merkitystä. Eilen oli lämmin ja aurinkoinen keli ja moottori ihan normilämpöinen joten se oli vähän ikävä homma. Tässä alkaa pikkuhiljaa tulemaan fiilis että ostaessani uuden Astran 2016 ostin kerralla kaksi Opelia - sekäensimmäisen että viimeisen.
Tume82
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Syys 2016, 13:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tume82 »

Itsekkäkin päivityksen jälkeen vaikuttaisi kulutus pienentyneen 0,6l, mutta edelleenkin veto tuntuu alle 3K kierroksen hyytyvän. Totaalista moottorin vedon pätkimistä ei ole tapahtunut kuitenkaan.
Mitähän eroa noissa moottoreissa voi olla, kun osalla tapahtuu tuollaista kunnon pätkimistä? Tuohan johtuu ilmeisestikkin nakutuksesta.

TM:n kestotestissä valittivat myös puutumista alle 3K kierroksen alueella, mutta moottori oli uutta vastaavassa kunnossa 60Tkm jälkeen.
_______________________
-(z)- Opel Astra K 1.4 150hp
cozar
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 10 Kesä 2010, 09:41

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja cozar »

Joku mättää Opelilla noitten 1.4t koneitten kanssa. Myös edellisessä j-astran 1.4t koneissa oli puhdittomuutta ja ponnettomuutta.
Sama meno näköjään jatkuu sitten uudemmissakin koneissa.
Noi jutut ja muutkin kiusalliset häiriöt oli syynä miksi en enää harkinnut ottaa toista Opelia. Laadun parantamiselle olisi oikeasti edelleenkin tarvetta, ei voi olla niin, että joka kerta tuote lasketaan markkinoille keskentekoisena ja puolitoimivana kuluttajien vaivoiksi.
Voi olla, että PSA:n koneet tekee hyvää Opelille. Ovat kai todettu ihan toimiviksi ja ei ilmisesti ole tuollaista puutumisilmiötä niissä kaiketi.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Mullakin edellinen J-Astra 2011 (1.4T 103 kW) alkoi pätkimään melko pian 60 tkm huollon jälkeen. Alkuun lähes huomaamatonta nypytystä, seuraavalla viikolla jo selvästi havaittavaa pätkimistä, sitten lopulta sellaista rytyytystä että matkustajat pitelivät niskojaan ja mittaristo vilkutteli moottorihäiriön valoa. Länsiauto tietenkin syytti huollon tehnyttä Atoytä, että siellä ei muka olisi tulppia vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti. Vaihtoivat ensin tulpat, ei auttanut. Sitten vaihtoivat jokaisen tulpan yhteydessä sijaitsevat puolat, sillä se sitten korjaantui.

PS. Joku muuten kyseli niitä peruutuskameran kuvia. Tässä on pari. Ruudusta lähtiessä ei erota vastapäisiä rekisterikilpiä, mutta näkee ihan riittävästi mitä esteitä takana on. Ekassa kuvassa on vähän kännykkäkameran aiheuttamaa moireakin. Tokasta kuvasta saa paremman käsityksen kuvanlaadusta, lähelle peruutettuani näen toisen osapuolen rekkarin ihan selvästi ja käytävällekin näkee melko kauas ettei autoja/jalankulkijoita tule. Mulle tämä kuvanlaatu on ihan riittävä. Kyseessä Innovation farkku 2016, jossa navigaattori, näytön tuumakokoa en muista. Livenä toki se näyttö näyttää vielä aavistuksen paremmalta, kuin näissä kännykkäkameralla kuvatuissa otoksissa:

http://askoik.kapsi.fi/temp/tutka1.jpg
http://askoik.kapsi.fi/temp/tutka2.jpg
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Moikka,

Mulla on lähenemässä autoni huolto, selvittelin hieman noita huoltojen hintoja. Autollani on ajettu noin 62000 km.
Länsiauto 550€
Turun Eurotuonti / Turun Merkkihuolto 214€
Motonet, pelkät osat+öljy 150€

Noi hinnat sisältävät samat, alkuperäiset osat: raitisilma-, öljyn-, polttoaine- ja moottorin ilmansuodattimet + öljyt (Dexos2). Länsiauton ja Turun Eurotuonti / Turun Merkkihuollon hinnat sisältävät myös luonnollisesti noiden osien lisäksi niiden vaihtotyön. Länsiautohan tekee vielä niitä tarkastuksia maahantuojan/valmistajan ohjeistuksen mukaan, jotka siis sisältyvät myös tuohon hintaan.

Aikamoinen hintaero kuitenkin? :D
Koska mun autossa ei ole enää takuuta voimassa, taidan valita tuon Turun Eurotuonti / Turun Merkkihuollon. Väliöljynvaihto tehtiin jo samassa paikassa.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

cozar kirjoitti: 27 Kesä 2018, 19:15 Joku mättää Opelilla noitten 1.4t koneitten kanssa. Myös edellisessä j-astran 1.4t koneissa oli puhdittomuutta ja ponnettomuutta.
Sama meno näköjään jatkuu sitten uudemmissakin koneissa.
Noi jutut ja muutkin kiusalliset häiriöt oli syynä miksi en enää harkinnut ottaa toista Opelia. Laadun parantamiselle olisi oikeasti edelleenkin tarvetta, ei voi olla niin, että joka kerta tuote lasketaan markkinoille keskentekoisena ja puolitoimivana kuluttajien vaivoiksi.
Voi olla, että PSA:n koneet tekee hyvää Opelille. Ovat kai todettu ihan toimiviksi ja ei ilmisesti ole tuollaista puutumisilmiötä niissä kaiketi.
Niin, varsinkin kun Insigniassa esitelty 1.5 turbokin on ollut automaatin kanssa ongelmallinen kone nykimisineen. Nyt tuota konetta ei enää ole edes hinnastossa.

Mutta jatkossahan Opel kehittää PSA:n uudet nelisylinteriset koneet, eli vastuu koneista säilyy Opelilla. Toivotaan, että virheistä opitaan. Itsellänikin on Astrassa tuo 1.4 turbo ja suurin häiritsevä tekijä koneessa on puhdittomuus ja ajoittainen nykiminen. Joskin auto on menossa vaihtoon ja ensi kuussa merkki vaihtuu, joten tuota ei tarvitse kauaa enää murehtia. Tulevaisuus näyttää, onko paluuta Opeleihin.
Avatar
JJH
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 238
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JJH »

Miten muilla, en huomannut nykimistä lainkaan 130-230km/h nopeudessa :wink:

Tv Jouni
IMG-20180605-WA0000.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Eli kulkee riittävästi astra :D otitko kaiken irti vai jäikö vielä varaa painaa lujempaa? Meidän 1.4 en oo viel kokeillu kun ei oo autobahnille päässy. Tilasin muuten eibach pro-kit -30mm jousisarjan astraan. Kertoilen sit ku saa alle ja kulmat kohdilleen et miltä tuntuu, vakio alustaan kyllästyin kun pirun pehmee ja täydellä tavarakuormalla perä oli melko pomppiva kun ajoi tiessä oleviin heittoihin. Jos tuolla jousisarjalla sais vakaammaksi tuon ja jämäkämmäksi. Paikallisesta varaosaliikkeestä tilattuna 240€ tasan jäi hintaa ja tuv lappu tulee mukana. Eli vakio jouset jää sitten ylimääräiseksi jos joku haluaa varalle ne lunastaa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kyllä sen tuntiveloituksessakin huomaa. Jonkun mestari mekaanikon koulutus maksaa kymppi tonneja kouluttaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

220 meni Autobahnilla mittarin mukaan 1.4 manuaali farkku-Astra. Olis menny vielä kovempaakin, mutta tuli liikennettä ja piti hiljentää.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

kjans kirjoitti: 20 Huhti 2018, 13:08
TexasMan kirjoitti: 20 Huhti 2018, 07:08
Kaikkein helpoin tapa aloittaa äänieritys on nostaa akku pois ja vuorata kunnolla se kaikukoppa. Tämän jälkeen tekee siihen esim. vanerista vielä kannen, jonka eristää molemmilta puolilta.
Kiitos vinkistä! :thumbsup:
Juurikin mietin, että jos tekis "nopeasti ja halvalla" pienen lisäeristyksen pahimmalta tuntuvaan metelipesään, eli takapaksiin. Liimailis ne paljaat metallit vaimennusmatolla niin jos se ottaisi terän pois siitä huminasta mikä sieltä kantautuu läpi ja vähentäisi vähän talvirengasmelua.

Mun mittapuullani Astra on jo valmiiksikin aika hiljainen auto, mutta kun tuo on "uusi" niin tekis mieli viimeistellä vielä vähän. Ei varmaan parane mennä eristettyä kokeilemaan ettei tule ittelle paha mieli ja rahanmenoa :lol:
TexasManille kiitokset rohkaisun sanoista äänieristyksiin liittyen, toissapäivänä käytin työpäivän verran aikaa liimaillessa STP Black Goldia pitkin Astran takapäätä :peukku: Tällä kertaa projekti rajoittui takakontin pohjan sekä takapenkin alustan eristykseen. Akkua en nostanut veke, vaan eristin vain kotelon osittain ja vedin styroksikannen syvennöksiin myös palat eristettä. Eroa kyllä huomaa jo tälläkin entiseen etenkin hitaammissa nopeuksissa.

Eristemattoa jäi vielä noin puoli laatikollista jäljelle, joten oviakin voisi hyvin eristellä projektin 2. vaiheena. Nyt nimittäin tuntuu, että etenkin motarinopeuksissa sitä rengashuminaa alkaa ulkoa kuulua aika hyvin sisään juurikin ovien tienoilta, ja tällä hetkellä auto tuntuu melkein takaa hiljaisemmalta kuin edestä vaikka ennen oli toisin päin :lol:

Onkos kellään heittää vinkkiä millaisia työkaluja ovien perkaamiseen tarvitaan, ja mistä/miten niitä kannattaisi lähteä rääpimään auki päästäkseen pelteihin kiinni eristeen liimaamista varten?

Tuolta siellä sisällä näyttää nyt operaation jälkeen
Kuva
Kuva
Kuva
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Vastaa Viestiin