Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

marlii kirjoitti:
Pete66 kirjoitti:Kävin eilen koitammassa automaatti 5 ovista astraa 150 hp moottorille.Tuo automaatti on nyt mitä on mutta kyllä sillä pärjäis eli valinta olisi se ehdottomasti mutta. autossa oli alla 16 tuumaset pyörät ja ajattelin että nyt se on myös aika hiljainen....,.ja v....t rengas melu on aivan liian iso verrattuna J astraan. Autossa on paljon hyvää mutta myös asioita jotka J.ssä on paremmin.

Penkit vaikka molemmissa oli noi agr vai arg jotka itselläkin on niin ei voi puhua edeleenkään samasta penkistä jos vertaa J astran penkiin.
Rengas äänet J on huomattavasti hiljaisempi.
Muovinen olemus ja kiiltävä muovi kojelaudassa repsikan puolella ei sytytä
Ohjaus tuntuma outo varsin kin uraisilla teillä

Hyvää on info näyttö ja säätimet sekä parempi näkyvyys A pilarin suhteen.
Mittariston valkoiset numerot ja näyttö todella selkeä.
Sadetunnistimet ja valoautomatiikka toimi mielestäni peremmin kun J.ssä.
Äänentoisto parempi.

Noi asiat jotka on peremmin niin ei itseäni niin hirveesti lämmitä joten kyllä tuo häkkkyrä jaa toistaiseksi vaihtamatta.
Samalla koitin Mokka X.n mutta jotain siitäkin jäi puuttumaan ei huono mutta ei mitään vau efektiä.

Josko taas vuoden päästä kävis kattoon onko homma muuttunut parempaan suuntaan.
Ajettavuus maantiellä on K:ssa ihan toista luokkaa, koska auto on ketterä ja painopiste riittävän alhaalla. J oli vähän huojuva kurveissa ja mäen nyppylöillä. Lisäksi moottorin ja vaihteiston toiminta on K:ssa aivan eri planeetalta. Valitettavasti rengasmelu on pienemmillä pyörilläkin mitä on. Selkeästi plussan puolelle on auton vaihto jäänyt ja lisäksi auton ulkomuoto miellyttää silmää enemmän kuin kilpailijoiden.
Niin se on jokaisen oma näkemys. Ohjaustuntuma mitä välittyy rattiin on K .ssa mielestäni liian herkkä keskivaiheilla. Toinen asia on penkit ja kolmas järkyttävä rengasmelu. Kolme asiaa jotka on aika tärkeitä kun autoa ajetaan ja se että kuuntelet v....a ulinaa päivästä toiseen ei ole kovin mukavaa.
Mutta kuten sanoin jospa tuohon vuodessa tulisi parannuksia niin harkintaan menee. Tosin rengasmelu taitaa olla rakenteellinen virhe jota ei kovin helposti ratkaista.
köriläs
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Maalis 2016, 23:38

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja köriläs »

jaripk kirjoitti:
Ristoj kirjoitti:
Pystyykö LED valoja säätämään mekaanisesti ylöspäin? Valaisimien vieressä on pari sen näköistä ruuvia että jotain ehkä voisi tehdä?

Pystyy säätämään. Käänsin kierroksen verran ylöspäin.
En muista kummasta ruuvista säätö tapahtui, mutta helppo katsoa ja kokeilla.´

Valoilla alkoi nähdä paremmin. Eikä vastaantulijat ole valoja vilkutelleet, niin eivät taida häikäistä ketään.


Tämä olikin mielenkiintoinen tieto. Jos joku ehtii mennä kokeilemaan säätöä, niin laittakaahan viestiä vaikka kuvan kera, kummasta/mistä ruuvista säätö tapahtui.
Lampun takana olevista sisimmästä ruuvista kun vääntää, niin valkeus koittaa.

Kuva
Tomsteri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 03 Touko 2016, 18:28

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tomsteri »

Kokemuksia astrasta löytyy nyt puolentoista vuoden ajalta kahdesta eri autosta. Ensimmäinen astrani oli 5 ov. Enjoy manuaali 1.4 t. 125 hv. Alkupään tuotantoa. Toimi moitteettomasti 6kk/10 t. km jonka jälkeen perään tuli toinen auto ja astra lunariin. Toinen astrani 1.4 t. Aut. 150hv. Enjoy 1-v/20t. km. Ajettavuus astrassa on mielestäni loistava ja tuntuu vakaalta niin kaupunki ajossa kuin maanteillä. Erona ensimmäiseen astraan on oikeastaan ollut tuo paljon parjattu rengasmelu johon kiinnitin huomiota jo heti ensimmäisillä ajokerroilla. Ensimmäisessä astrassani taisi olla tuo wattin linkki, mutta nykyisestä se puuttuu. Hidastetöyssyt ja tien epätasaisuudet tuntuvat huomattavasti enemmän ratin taakse kun wattin linkki uupuu. Käsittääkseni vaikuttaa myös auton sisätilaan kantautuvaan rengasmeluun, eikä tilannetta helpota kun acoustic pack karsittu samalla pois.

Ongelmia on myös infotainment järjestelmässä joka jumiutui talven pakkasissa niin, ettei ottanut komentoja vastaan. Ajoittain sammuttaa myös itsensä ja menee takaisin päälle hetken päästä. Huollon yhteydessä järjestelmä päivitettiin, mutta edelleen sama ongelma ajoittain. Päivityksen jälkeen en ole saanut android autoa kertaakaan synkkaamaan ja näyttöön tulee viesti, että pitäisi olla yhteensopiva mobiililaite, jännä kun android auto toimi hyvin ennen päivitystä. Android auton ollessa kytkettynä olen muutaman paskahalvauksen saanut, puhelun aikana äänenvoimakkuus on ollut n. 40 kun radion äänenvoimakkuus on ollut ennen puhelua n.15. puhelun lopetettua äänenvoimakkuus ei joitain kertoja olekkaan palautunut tuolle voimakkuudelle 15 vaan radio on alkanut pauhaamaan voimakkuudella 40.

Tässäpä oikeastaan ainoat viat mitä autosta löytyy. Kulutus tuolla 125 hv. manuaalilla oli kyllä huomattavasti pienempi kuin 150 hv. aut. 125 hv. Auton mittarin mukaan oli 5.2l/100 ja 150hv 6.6 l/100 ja tähän todellisuudessa vielä se 0.6-0.8 l lisää todellista kulutusta.

Nämä asiat muuttamalla astra on mainio käyttöauto. Parin vuoden sisällä varmaan auton päivitän uudempaan ja jos kokemukset jatkuvat näinkin hyvinä tulee talouteen varmasti uusi astra.
Ristoj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 145
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 12:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ristoj »

Olen ajanut nyt 1 vuoden ja kuukauden elämäni ensimmäisellä Opelilla ( Astra 1.6 diesel tourer manual ). Auton onmuuten erittäin hyvä mutta rengasmelu on joka häiritsee jonkin verran, autossa on acoustic pack sekä Wattlink. Kuinka Wattlink voi vaikuttaa meluun ? Vuoden sisällä Astra menee vaihtoon mutta on hiukan jaksijakoiset tunnelmat että hankinko toisen Astran juuri tuon melun takia. Hinta/varusteet sekä ajo-ominaisuudet puhuvat kyllä Astran puolesta. Ja rva tykkää kovasti Astrasta joten häntäkin on kuunneltava.
Viikonloppuna kävin ensiesittelyssä koeajamassa Pösö Opelia ja oli huomattavasti hiljaisempi mitä Astra.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Watti vaikuttaa runkomeluun. Sen kans on löllömmät puslat.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Uudessa Autobildissä Astra hävisi niukasti ykköstilan vieneelle Octavialle. Perusteena huonommat tilat ja se, ettei Opelissa muka olisi reaaliaikaisia liikennetiedotteita, vaikka kyllä on. Kehuja sai 1.4 125 hv kone, hyvät jarrut ja sporttinen ajettavuus. Suomessa suurinta ongelmaa eli melua ei moitittu, koska Keski-Euroopassa se ei tule esille.
miata
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 10:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja miata »

Nuo reaaliaikaiset liikennetiedotteet ovat ainakin Astran tapauksessa sellainen vitsi että pisteitä pitäisi tulla siitä ettei niitä olisi. Onneksi saa pois päältä. Sehän valittaa ruuhkaa joka paikassa vaikkei noissa ole ruuhkaa ollut vuosikausiin jos ikinä. Syötteen ja Pudasjärven välillä huuteli ruuhkaa, 1 auto nähtiin koko matkalla.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Kuva
Pasihuh
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Loka 2017, 07:39

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pasihuh »

Morjesta,
Itsella viime kesäkuussa saatu K Astra 1.4T 150hv. Autolla ajettu 50tkm. Auto nykinyt alusta asti enemmän ja vähemmän. Nykii alakierroksilla ja aina 3t kierrokseen asti ja on muutenkin todella tehoton. Ollut takuuhuollossa asiasta 4 kertaa eikä huolto pysty tekemään mitään. On ajettu uutta ohjelmaa, vaihdettu uudet öljyt eli kaikki nämä perus kikat.. Hetkeksi saattaa auttaa mutta kun muutenkin toimii välillä hetken aikaa hyvin ja tunnin päästä kulkee kuin purkkaa hiuksissa irti repisi niin ei aina edes tiedä onko mistään mitään apua ollut. Huolto kertonut jo viime syksystä asti että ohjelmistovika eivätkä pysty mitään asialle tekemään. Opelilla kuulemma asia tiedossa ja ohjelma teossa. Mitään tarkkaa ajankohtaa ei ole selvillä. Kuulemma jo ohjelmistokorjauksia on testissä ollut mutta niillä ei ole vikaa saatu korjattua. Olin myös maahantuojaan yhteydessä ja myönsivät saman ongelman. Huollosta myös kertoivat että ostopaikkakunnan Rinta-Joupilla vastaavia tapauksia heillä 3 minun lisäksi käsittelyssä. Elokuussa meni tuohon paskaan hermot ja tein asiasta virallisen reklamaation myyjälle. Autossa 2 vuoden takuu joka menee ensi kesäkuussa umpeen. Mitä jos nykimisvikaa ei ole siihen asti saatu korjattua kun takuu mene umpeen..? Eivät ole tähän päivään mennessä antaneet mitään vastinetta. Olen vienyt asian kuluttaja-asiamiehelle ja hekin ovat myyjäliikettä painostaneet, ei vastausta. Tällä viikolla olisi tarkoistus katsoa kuluttajaneuvonnan kanssa miten asiaa lähetään viemään eteenpäin. Kiva olisi tietää kuinka paljon samanlaisia ongelmia on muilla astran omistajilla?
miata
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 10:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja miata »

MItes teillä kaikilla kenellä on nykivä auto, onko nykiminen ollut alusta asti vai onko se alkanut vasta myöhemmässä vaiheessa? Omassa on nyt 20tkm mittarissa eikä vielä mitään nykimisiä ole ollut. Ei kai tuossa em. tapauksessa takuun umpeutuminen mitään vaikuta kun vika on tullut takuuaikana, kyllä se pitää takuuseen korjata 2v jälkeenkin.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Kuva
LeonM
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja LeonM »

Mulla on manuaalivaihteinen 1.4T, 92kW (rek. 4/2016). Autolla ajettu pääosin pitkää matkaa viikonloppuisin. Kilometrejä nyt 19 tkm. Olen huomannut myös alusta alkaen sen, ettei kiihdytyskäyrä ole aina lineaarinen, vaan joskus moottoritien rampilla kiihdyttäessä tuntuu kuin tehot katoaisivat hetkeksi. Tuntuma ratin ja penkin välillä on sellainen nykäys, kun kiihtyvyys katoaa ehkä sekunnin ajaksi ihan kuin polttoaineensyöttö katkeaisi. Autooni ei ole vielä vaihdettu näitä uudempia öljyjä. Tiedä sitten, ratkaisevatko ne pulman, jos kyseessä onkin softapuolen juttu.

Melusta: Vt3 välillä Tre-Hml on saanut osittain uuden päällysteen. Nyt auto tuntuu hiljaiselta taas hetken. Radio/näyttö temppuilee muutaman kerran kuussa bootaten itsensä kesken ajon. Suomen kesä ei ole ollut lämmin, joten ei kai tuo ylikuumentumisesta voi johtua.. Softa on päivitetty toukokuussa vuosihuollossa, koska Bluetooth-yhteys luureihin katosi muutamaa viikkoa aikaisemmin. Huollon mukaan softa oli silloin mennyt jojoon. :lollis:
Lost1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Kesä 2016, 12:51

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Lost1 »

Sama juttu. Olen huomannut alusta asti tuota nykimistä, että varsinkin 2000-3000RPM tulee "hiljainen hetki". En ole asiasta tajunnut valittaa, kun olen ajatellut sen johtuvat turbon ominaisuudesta, eikä se ole niin paljon häirinnyt. Lämpösellä moottorilla ongelma ei korostu niin paljoa. Se ja kuolleen kulman varoittimet ovat jatkuvasti esiintyvä "ominaisuus". Viimeksi kulmavaroittimet kalibroitiin tms. vuosi sitten ja ne toimikin lähes täydellisesti, kunnes taas kevät koitti. Keväästä asti ei ole taaskaan toimineet juuri lainkaan. Ihan sama mikä keli on, niin aina välkkyy ja herjaa konsoliin ihan jokaisella ajokerralla. Sama siis toistui toissa keväänä. Täytyy taas ottaa asia esille seuraavassa vuosihuollossa.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Kun tulee tässä piakkoin loma- ja työreissua ihan Lappiin asti, vaihdoin alle talvirenkaat, Nokia Hakka 8:t. En ole äänieristyksen jälkeen ajanut nastarenkailla ja nyt todella huomaa, että äänieristyksellä on iso merkitys. Viime talvena nastamelua kuului jonkin verran, nyt sitä tuskin erottaa. Auto on siis 16" nastarenkailla hiljaisempi kuin 17" Bridgestonella. Äänieristys on vienyt korkeat taajuudet lähes kokonaan pois ja melun sävy on erittäin miellyttävä. En olisi uskonut, että juuri nastameluun oli eristyksellä näin iso merkitys.
Naputti
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Loka 2017, 16:43

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Naputti »

Pitipä alkaa kirjoittelemaan kommentteja tähän nykimiseen.
Autoni on 2/2016 otettu käyttöön 1.4T, 92kW ja kilometrejä 21000. Valitin nykimisestä ensimmäisessä huollossa 2/2017. Huoltoliikkeen koeajajan mielestä auto ei nykinyt ja asia jäi vähän itselläkin hoitamatta.
Alkukesästä menin toiseen Opelin valtuutettuun huoltoon valittamaan nykimisestä. Autoa tutkittiin ja silloin oli myös tullut tiedote uudesta dexos 1 gen2 öljyistä joiden pitäisi auttaa asiaan.
Uudet öljyt saatiin autoon vaihdettua elokuussa. Hetkeksi vaikutti jo hyvälle että nykiminen (ja ajoittainen kiihdytyksissä 1-3 sekuntia kestävä, mottorista kuuluva terävä kilinä/nakutus) poistuivat. (eka huollossa koneeseen laitettiin dexos 2 öljyt.
Nykiminen kuitenkin pikkuhiljaa palautui Dexos 1 gen2 öljyn vaihdon jälkeen joten suuntasin uudestaan huoltoon valittamaan asiasta. Varattiin uusi aika ja tällöin päivitettiin uusi softa moottorinohjausyksikköön.
Tämän jälkeen nykinen lisääntyi ja lisäksi moottorin luonne meni huonompaan suuntaan. Moottorista tuli voimattomampi, tuntuu kun osa tehoista olisi hävinnyt. Lisäksi ajoittainen moottorin nakutus/kilinä on palannut takasin.
Aiemmalla softalla moottorista tuli voimaa ulos (silloin kun ei nykinyt) mutta nyt kulku on kuin olisi käsijarru päällä. Olin jo parin päivän päästä yhteydessä huoltoon asiasta, Nyt selvitellään seuraavaksi asiaa maahantuojan kautta mitä seuraavaksi tapahtuu.
Andy`^
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 09 Maalis 2016, 00:26

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Andy`^ »

Itselläni on keväällä 2016 käyttöönotettu Astra hb 1,6cdti 136hv innovation manuaali ja kilometrejä kertynyt 33tkm. Kokemuksia tästä yksilöstä tähän mennessä että kerran joutunut viemään takuunpiiriin etupuskurin kiinnityksestä mutta muutoin toiminut mainiosti. Itse koneeseen vähän kaksijakoinen mielipide. Joo vääntöä ohituksiin on ja kulutus pyörii siinä 4,5 tuntumassa mittarin mukaan mikä on hyvä asia. Liikkeelle lähtöön saisi olla enemmän alavääntöä, vähän joutuu kytkimellä ja kaasulla hämmentämään. Varovasti nostaen kytkintä päästään kyllä lähteen ilman kaasun painallustakin, ainakin suoralla tiellä. Näin syksyn tullen sitä taas muistaa ettei ole tämä moottori tehty kylmään sitten ollenkaan. Ei lämpiä yhtään moottori ja lämpöasteiden lisäys hyttiin vain pahentaa tilannetta. Tällöin puhallin voimistuu ja moottorilämmöt alkavat vain laskea. +5 asteessa saa ajaa yli 20km ennen kuin lämmöt alkavat saavuttaa normaalin lämpötilan. Viime talvena moottorin käyntiääni meni rajun kuuloiseksi aina kovalla pakkasella kun tuntui että ajaa traktoria. Webasto on kyllä ihan ehdoton tämän moottorin kanssa että pärjää talvessa. Miellyttävimpiä asioita on autossa google mapsin käyttö android auton kautta kun se ymmärtää suomenkielisiä hakujakin ja on paljon parempi kuin Opelin oma navi. Avaimeton sisään meno on ihan kätevä. Kaiuttimet rokkaa ihan mallikkaasti nyt kun kuminat on saatu äänieristyksellä kuriin. Voi olla että näiden kauttimien päivittäminen parantaisi pikkaisen äänentoistoa lisää kun kaiuttimet näyttävät aika halvoilta ja takana luki made in china :) hifi liikkeestä kyselin niin sovitekappaleitakin 6,5" kaiuttimille olisi jo K Astraan saatavilla. Mukava autohan tuo on ajolleen, mutta ikävä kyllä tätäkin autoa vaivaa sama ongelma kuin monia muita nykypäivän autoja, tehdään halvalla. Se näkyy äänieristyksessä, maalipinnassa, nitinät ja natinat, lisävarusteiden toiminta tavoissa kuten nämä hervottomat peruutustutkat. Ominaisuuksia saa autoon kivasti mutta ei ne mitään markkinoiden laadukkaimpia ratkaisuja ole. Arvo autossa pudonnut n.6000€ vuodessa joten eka vuosi ei ollut tälläkään autolla kauhean halpa. Nyt auto menossa etupuskuristaan maalaukseen kun oli joku kolhaissut, toivotaan että kiinnikkeet kestää taas kun puskuria revitään... :roll:
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Kaveri pisti Octavian vaihtoon ja tilalle tulee nyt Astra ST 1.4 at6 150hv. Myyjäliike olisi mieluusti laittanut kauppaan mukaan kitkarenkaat vanteilla ”huokeaan” 1700e hintaan, mutta kaveri nyt päätti jättää ilmeisesti kullasta valetut vanteet renkaineen sinne.
Onko siis Astrassa nyt 5x105 jako ja muutenkin samat mitat kun J-Astrassa?
Vastaa Viestiin