Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Eikös tuo ollut 99€/v ensimmäisen ilmaisen vuoden jälkeen? En kyllä paljoa käyttöä keksisi itse tuolle, se auton etätiedot ja seuranta varkaustapauksessa olisi hyödyllisiä, mutta niistäkään tuskin maksaisin satasta vuodessa. Onneksi omassa 2016 Astrassa ei edes ole tuota toosaa katossa niin eipä jää turhaa pönttöä sinne roikkumaan kun palvelu ajetaan alas.

eCall on tosiaan tulossa (tullut) pakolliseksi ja kohta sillä varustettuja autoja alkaa varmaan tippumaan markkinoille
trafi kirjoitti:eCall-palvelu tulee pakolliseksi henkilö- ja pakettiautoihin: uudet 31.3.2018 jälkeen tyyppihyväksytyt autot on oltava varustettu eCall-laitteella. Palvelun käyttöönottoa raskaille ajoneuvoille ja kaksipyöräisille suunnitellaan.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

"Toinen havainto takaosasta kuuluva ylimääräinen lotina/kolina epätasaisuuksia ylitettäessä. Kellään tietoa/kokemusta, tuleeko takaluukun lukosta, suojapeitteestä vai jostain muualta? Ärsyttävä ääni uudessa autossa."


Kolinan aiheuttajaksi paljastui löysäksi jäänyt takaluukun sovitus, korjaantui pidentämällä takaluukussa olevia kumituteja, jolloin luukku istuu asettuu tiukemmin eikä kolise lukkolaitetta vasten.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

eeskoo kirjoitti: 24 Marras 2018, 17:11 Ei siinä sinänsä mitää vikaa ole mutta on hitaampi, tehottomampi, kalliimpi kuin noi tommoset timcot, tt-thermo tms.
Itae arvostan että moottori öljy on lämmin ei tee niin suurta vahinkoa moottorille. Lämmin vesi ei kauheesti lämmitä öljypohjassa olevaa öljyä kun -30 mittarissa.
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Pete66 kirjoitti: 28 Marras 2018, 20:09
eeskoo kirjoitti: 24 Marras 2018, 17:11 Ei siinä sinänsä mitää vikaa ole mutta on hitaampi, tehottomampi, kalliimpi kuin noi tommoset timcot, tt-thermo tms.
Itae arvostan että moottori öljy on lämmin ei tee niin suurta vahinkoa moottorille. Lämmin vesi ei kauheesti lämmitä öljypohjassa olevaa öljyä kun -30 mittarissa.
Noo pitää muistaa että lämpö johtuu ja joka paikka lämpenee enemmän tai vähemmän. Kun vesi kiertää niin enemmän joka puolelta. Ja -30 pakkasia on aika harvakseltaan. Ja kun se paistinpannu lämmittää öljyä vähän, ei välttämättä edes plussan puolelle -30:ssä niin kyllä se jäähtyy viimeistää siinä vaiheessa kun se öljy menee sinne lohkon pieneen öljykanavaan mikä on -30.
Sopii miettiä että kumpi on moottorille parempi siellä -30:ssä, ~ 30 asteinen moottori jossa öljy vähän lämmennyt vai lähes umpijäässä oleva moottori jossa öljy vähän lämmennyt ja lämmittänyt inan verran moottoria, jos edes on.
Astra ST 1.0 Innovation+
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Ihan sama mitä lämmittää kunhan edes jotain lämmittää.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Auto Astra K Innovation 2018 Matrixvalot ..... Kun tämän auton käynnistää (start-nappi) ja moottori käynnistyy,niin,eikös niiden valojen pitäisi "koestaa" itsensä (olen nähnyt tämän tapahtuvan seinää vasten) ja,myös korkeudensäädön toimia, eipähän "koesta" enää , korkeudensäätö kyllä toimii
Avatar
mp71
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Loka 2017, 18:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mp71 »

Kunhan öljy kiertää ja on pumpattavaa se on niin taitaa riittää.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

eeskoo kirjoitti: 29 Marras 2018, 09:48
Pete66 kirjoitti: 28 Marras 2018, 20:09
eeskoo kirjoitti: 24 Marras 2018, 17:11 Ei siinä sinänsä mitää vikaa ole mutta on hitaampi, tehottomampi, kalliimpi kuin noi tommoset timcot, tt-thermo tms.
Itae arvostan että moottori öljy on lämmin ei tee niin suurta vahinkoa moottorille. Lämmin vesi ei kauheesti lämmitä öljypohjassa olevaa öljyä kun -30 mittarissa.
Noo pitää muistaa että lämpö johtuu ja joka paikka lämpenee enemmän tai vähemmän. Kun vesi kiertää niin enemmän joka puolelta. Ja -30 pakkasia on aika harvakseltaan. Ja kun se paistinpannu lämmittää öljyä vähän, ei välttämättä edes plussan puolelle -30:ssä niin kyllä se jäähtyy viimeistää siinä vaiheessa kun se öljy menee sinne lohkon pieneen öljykanavaan mikä on -30.
Sopii miettiä että kumpi on moottorille parempi siellä -30:ssä, ~ 30 asteinen moottori jossa öljy vähän lämmennyt vai lähes umpijäässä oleva moottori jossa öljy vähän lämmennyt ja lämmittänyt inan verran moottoria, jos edes on.
Itsellä on toiminut hyvin tuo grilli kyllä öljypohja on lämmin ja outo jos se lämpö ei kulje ylös päin vaan ainostaan lämmitetty vesi....nää on näitä toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ja jollekin kelpaa molemmat.Jos lämmin öljy on laakereilla joitka sijaitsee kampiakselilla niin on tärkeämpää että ne saa voitelua heti. Sylinterin jä männän välissä oleva oljy on ehkä v'kylmenpää mutta se vesi ei lämmitä sitä öljypohjaa.
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Kaikki lämmitys on tietty hyväksi!
Mä hämmennän vähän vielä soppaa mutta jos ja kun säteilylämmittimen teho on luokkaa ~350w (mittasin kun yhessä edellisessä autossa oli, luulin että oli hajalla mutta ei) ja on vielä öljypohjan ulkopuolella ja taas tt-thermon pienemmän mallin teho 1000w niin äiti ja tytär voi molemmat kertoa kumpi on tehokkaampi lämmitin.
Syömään soppa on valmis, ei jaksa enää :D
Astra ST 1.0 Innovation+
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

5kw webasto vielä parempi. Tai lämmin talli jossa 20kw löpö lämmitin.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

eeskoo kirjoitti: 29 Marras 2018, 20:33 Kaikki lämmitys on tietty hyväksi!
Mä hämmennän vähän vielä soppaa mutta jos ja kun säteilylämmittimen teho on luokkaa ~350w (mittasin kun yhessä edellisessä autossa oli, luulin että oli hajalla mutta ei) ja on vielä öljypohjan ulkopuolella ja taas tt-thermon pienemmän mallin teho 1000w niin äiti ja tytär voi molemmat kertoa kumpi on tehokkaampi lämmitin.
Syömään soppa on valmis, ei jaksa enää :D
Nuo säteilylämmittimet ei muistaakseni saa tuota 350w tehokkaampia ollakkaan.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

arpe kirjoitti: 29 Marras 2018, 13:25 Auto Astra K Innovation 2018 Matrixvalot ..... Kun tämän auton käynnistää (start-nappi) ja moottori käynnistyy,niin,eikös niiden valojen pitäisi "koestaa" itsensä (olen nähnyt tämän tapahtuvan seinää vasten) ja,myös korkeudensäädön toimia, eipähän "koesta" enää , korkeudensäätö kyllä toimii
Syttyvät alaasennossa ja nostaa ne oikeaan korkeuteen. Muuta ei ole muistaakseni tehnyt missään vaiheessa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Nible kirjoitti: 30 Marras 2018, 16:24
arpe kirjoitti: 29 Marras 2018, 13:25 Auto Astra K Innovation 2018 Matrixvalot ..... Kun tämän auton käynnistää (start-nappi) ja moottori käynnistyy,niin,eikös niiden valojen pitäisi "koestaa" itsensä (olen nähnyt tämän tapahtuvan seinää vasten) ja,myös korkeudensäädön toimia, eipähän "koesta" enää , korkeudensäätö kyllä toimii
Syttyvät alaasennossa ja nostaa ne oikeaan korkeuteen. Muuta ei ole muistaakseni tehnyt missään vaiheessa.
Ne Matrix ledit koestavat itsensä , tossa jo kävin Huollossa,ja tuli Ohjelmistopäivitys (oikean puolen LED kirkastui) ja,seuraavaksi uusi käynti huollossa

myös töiden vastaanottaja tunnisti asian,seuraavaksi tehdään mittauksia,on kuulemma 4 h työ YOU TUBE :sta löytyy kuvaa asiasta
Tosiaan,yhden viikon se teki niin,sitten se hävis
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

arpe kirjoitti: 30 Marras 2018, 17:00
Nible kirjoitti: 30 Marras 2018, 16:24
arpe kirjoitti: 29 Marras 2018, 13:25 Auto Astra K Innovation 2018 Matrixvalot ..... Kun tämän auton käynnistää (start-nappi) ja moottori käynnistyy,niin,eikös niiden valojen pitäisi "koestaa" itsensä (olen nähnyt tämän tapahtuvan seinää vasten) ja,myös korkeudensäädön toimia, eipähän "koesta" enää , korkeudensäätö kyllä toimii
Syttyvät alaasennossa ja nostaa ne oikeaan korkeuteen. Muuta ei ole muistaakseni tehnyt missään vaiheessa.
Ne Matrix ledit koestavat itsensä , tossa jo kävin Huollossa,ja tuli Ohjelmistopäivitys (oikean puolen LED kirkastui) ja,seuraavaksi uusi käynti huollossa

myös töiden vastaanottaja tunnisti asian,seuraavaksi tehdään mittauksia,on kuulemma 4 h työ YOU TUBE :sta löytyy kuvaa asiasta
Tosiaan,yhden viikon se teki niin,sitten se hävis
Ei mulla koesta. Syttyy ja nousee ylös ei muuta. :-?
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Mulla vielä sellanen vika päällä et auton käynnistää niin nousee alaasennosta ylös mut ainut miinus et vänkärin valo tulee sekunnin jälkijunas vaik umpioki vaihdettu. Ei pala enää vikavalo eikä muuta vikaa, noh sen tietty nyt huomannu et automaattipitkät menee tosi nihkeesti ittekseen päälle et yksiki ehtoo kuortane seinäjoki välin (45km) ei syttyny itte pitkät kertaakaan vaan piti itte käyttää viiksestä. Huollos ei osattu tuohon eri tahdis nousemiseen sanoa mitään et mikä sen aiheuttaa. oma veikkaus et jokin ohjainlaite takkuaa. kysyin et onko nois mitään sellasta et pitäs testerillä resetoida ne et hakevat ns. nollakohdan ja nousevat sit samas tahdis mut ei osattu vastata tuohon.
Vastaa Viestiin