Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tarkoitus olisi jättää automaatti ottamatta ja talvikumit vanteineen tilalle. Takuu, hyvä huomio, sitäpä tuossa ei ollut eriteltynä. Roiskeläpät täytyy myös kyllä pistää samaan pakettiin, myöskin hyvä huomio. Kiitos 1,2corsa
Odottaisin että 3 vuoden takuu olisi ja vähintään 100tkm. Mutta tuon tarkistan kyllä ensin. Missään tuota Takuuta ei ole millään muotoa mainittu, ei opel.fi tai myyjän infoissa.
Odottaisin että 3 vuoden takuu olisi ja vähintään 100tkm. Mutta tuon tarkistan kyllä ensin. Missään tuota Takuuta ei ole millään muotoa mainittu, ei opel.fi tai myyjän infoissa.
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kappas, lehtimainos sanoo 3vuotta / 90tkm. Mitäs mitäs. 90tkm? Jopas nyt.
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Takuut vaihdelleet paljon.
Alkujaan ooppelissa 2vuotta ilman kilometrirajaa.
Lisähinnasta 90tkm/3-vuotta noin 300e ja 120tkm/4-vuotta ja 150tkm/5-vuotta taisi maksaa liki tonnin.
Psa kauppojen myötä taisi tulla tämä lehtimainosten mukainen 3v/90tkm.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
uuden Opelin takuu on 2v rajaton km tai 3v /90000km. Tämä toukokuusta alkaen.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jep, tänään vahvistui toi että 3/90 vakiona toi takuu. No otin siihen sen 4/120 jatkon - ei tartte ihmetellä sitten 89tkm kohdalla että mitenkäs sitä näin paljon tuli ajettua. Käytännössä tuli varusteiksi vaan perus Innovation plus. Mutta roiskeläpilä, koukulla ja lämpöpaketilla ("lohko"). Niin ja tupla renkaat toki.
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Siis nimenomaan lohkolämmitin?
Millä moottorilla?
Millä moottorilla?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No sillä 1.0 versiolla tuo on. Kuten farkkukin. Muutaman hetken kun sillä on ajellut niin näyttää vievän niin vähän bensaa, että ei kannata diiseliä enää ajatella. Varsinkin kun tehot on olleet selvästi riittävät. Tokihan Webaston tms olisi voinut ottaa sen sijaan, mutta tää on mieltymyskysymys.
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
1,0T tuo lämmitin ollut säteilylämmitin ainakin defalta. Varsinaista lohkolämmitintä eli lohkoon tulevaa vesilämmitintä ei ole ollut monessakaan autossa pitkään aikaan toki letkulämmittimiä on vielä ja letkulämmittimiä vesipumpulla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pitkän aikaa menty ilman isompia ongelmia ja mittarissa 70 tkm. Etupään kolinan takia vaihdettiin turhaan maahantuojan piikkiin molemmat vetonivelet, kolina jatkuu. Murphyn laki iski kun oli kiire lentokentälle ja Opel päätti ottaa ohjaustehostimen pois käytöstä. Ratti oli niin raskas kääntää, että vaivoin sain veivattua auton pihatieltä takaisin katokseen. Vikailmoitus tuli näytölle ja ei auttanut sammutus/uudelleenkäynnistys. Taksilla juuri ja juuri koneeseen ja päivän aikana hinausauton kuljettaja kävi toteamassa, että hyvin toimii Sen jälkeen toiminut taas normaalisti, mutta luotto koki kovan kolauksen.
Astra Sports Tourer Business Matrix cdti AT, 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitä tuollaisen litraisen todellinen kulutus on?
Entä huutaako kone pahasti moottoritienopeuksissa?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitä tuollaisen litraisen todellinen kulutus on?
Entä huutaako kone pahasti moottoritienopeuksissa?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ketjua lukemalla löytyy kokemuksia ainakin yhdestä yli 150tkm matkalta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Meidän farkku on ottanu 5-6 litraa sataseen ajamalla 110km/h pyynnin kanssa vakkarilla. Välillä HKI-TKU. Se desimaali tossa vähän vaihtelee liikenteen ja oman vakkariluvun mukaan. Itselleni tarpeeksi vähän. 1.6 turbo diiseli kiertää 5-viahteella noin 2350-2400rpm samalla nopeudella. 2500rpm kohdalla todellinen jossain 109km/h ja pyyntö 115. Ja imasee saman 5-6 litraa sadalla. Ainakin 37000km otannalla näin. Jälkimmäinen vakkariluku hipoo 5.9 vientiä
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellä meni juuri 1,6 Bitbo cdti vaihtoon ja kaveruus kesti + 69 000 km, ikää autolle tuli 18 kk. Koko omistuksen ajan uudesta vaihtoon keskikulutus oli 4,6L ajotietokoneen mukaan. Vaihdossa otin samanlaisen, mutta 1,4t automaattina inno+varustein, ajotarpeen muututtua. Joitakin karsintoja innovation + varustukseen oli tehty sitten My18,5, mutta joitakin parannuksiakin on. Paljon puhutut tutkat eivät automaatissa laula tarpeettomasti ja niiden äänenvoimakkuutta on mahdollisesti järkeistetty. Perinteiseen automaatiin olen varsin tyytyväinen ja kulutus ensimmäisiin tuhansiin näyttää asettuvan 6,5L kulmalle. Ajo on pääsääntöisesti kaupunkiajoa. jotain samaakin näiss on.. umpiot huurtuu alkuun ihan mahdottomasti, mutta ajan kanssa ongelma kadonne kuten Bi:n kanssa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tänään tuli 111tkm täyteen auton kanssa, ja auto on ollut omistuksessa nyt sitten kolme vuotta. Meinasin et vois kai vähän kirjotella tänne omia mietteitä vuosien varrelta. Autona siis 1,6Bi-Turbo MY17 Diesel, ensirekisteröity 12/2016. Ensimmäiset 6kk en jaksanut kirjata tankkauksia, sen jälkeen alkanut Fuel IO:lla kirjaamaan tarkemmin mitä on kuluttanut. Polttoainetta on mennyt 5378 litraa ja hintaa tälle on kertynyt 7178€. 140 kertaa käynyt näköjään tankkaamassakin. Huoltoja on tehty perus huoltojen lisäksi kolmesti, kaks takasinkutsukampanijaa ja ensimmäisen katsastuksen aikana tuli hylsy. Wattslinkin pallonivel piti kuulema vaihtaa keskeltä. Tiedä sit oliko tämä sit sen takia et katsastusasemalla oli hiljata vai sit oikeasti vaihdon tarpeessa, tämän vaihto oli 360€.
Led Matrix valot ovat varmaan olleet paras asia mikä tuli valittua. Kamera toki menee huuruun välillä, pitää vaan muistaa pitää puhallus tuulilasia kohti ja puhaltimen nopeus manuaalisäädöllä. Webasto sit toiseksi paras valinta, talvella olis muuten ollut kyllä kylmä kun ei auto lämpeä kunnolla kun pakkasta on yli 10 astetta. AGR penkkejä ei ole, joten niistä ei voi sanoa. Kertaalleen on tullut kaarrevalon vikailmoitus, tämä poistui seuraavan käynnityksen yhteydessä eikä ole kahteen vuoteen näkynyt. BiTurbo kone on ollut mukava ajaa maantiellä, sen kans ei oo moitittavaa Android auto on ollut jokapäiväisessä käytössä ja toimii loistavasti.
Muutama asia toki on häirinnyt, näistä ehkä ärsyttävin on parkkitutkat. Ne huutaa, ja kovaa. Menevät itse päälle ja aina pitää olla painamassa käsin nappia, esim. jos poistuu autosta takaluukulle. Viime kuussa oli jotain outoa kytkimen kanssa, tämä poistunut joten paha sanoa mikä mahto olla. Takasinkutsukampanija tosiaan tehty et onkohan jotain muuta sit Liikennemerkkien tunnistus on ihan kiva juttu, mut näin talvella täysin hyödytön. Vaihtaa navin/kartan tietojen mukaan nopeuden joten sit kun oikeasti sitä tietoa kaipaisi niin siihen ei voi luottaa. On Star oli loppupeleissä täysin turha, enkä sitä tilausta koskaan uusinut. Jos olis tehdas webastoa voinut ohjata sen kautta, niin ehkä sit olis jotain arvoa ollut. Tai edes karttapäivitykset, mut kun ei. Kerran kuussa nyt se raportti tulee, ja ilmoittaa jos joku vika on tai rengaspaine on matala. TPMS koodauslaite kannatti aliexpressistä tilata.
Jarrut, iskarit ja alusta on muutenkin ollut hyvässä kunnossa. Mitään ei ole vielä vaihdettu, ja maantieajoa kun on paljon niin kuluminen ollut vähäistä. Tässä nyt sinäänsä mitään poikkeuksellista. Arvo toki laskenut todella nopeasti näissä kapistuksissa, vaikka muuten olltu halpa auto pitää.
Auto on ollut Opelin mainetta parempi, tai ainakin tämä yksilö.
Edit: Typoja, sekä näköjään foorumin 100 viestiki
Led Matrix valot ovat varmaan olleet paras asia mikä tuli valittua. Kamera toki menee huuruun välillä, pitää vaan muistaa pitää puhallus tuulilasia kohti ja puhaltimen nopeus manuaalisäädöllä. Webasto sit toiseksi paras valinta, talvella olis muuten ollut kyllä kylmä kun ei auto lämpeä kunnolla kun pakkasta on yli 10 astetta. AGR penkkejä ei ole, joten niistä ei voi sanoa. Kertaalleen on tullut kaarrevalon vikailmoitus, tämä poistui seuraavan käynnityksen yhteydessä eikä ole kahteen vuoteen näkynyt. BiTurbo kone on ollut mukava ajaa maantiellä, sen kans ei oo moitittavaa Android auto on ollut jokapäiväisessä käytössä ja toimii loistavasti.
Muutama asia toki on häirinnyt, näistä ehkä ärsyttävin on parkkitutkat. Ne huutaa, ja kovaa. Menevät itse päälle ja aina pitää olla painamassa käsin nappia, esim. jos poistuu autosta takaluukulle. Viime kuussa oli jotain outoa kytkimen kanssa, tämä poistunut joten paha sanoa mikä mahto olla. Takasinkutsukampanija tosiaan tehty et onkohan jotain muuta sit Liikennemerkkien tunnistus on ihan kiva juttu, mut näin talvella täysin hyödytön. Vaihtaa navin/kartan tietojen mukaan nopeuden joten sit kun oikeasti sitä tietoa kaipaisi niin siihen ei voi luottaa. On Star oli loppupeleissä täysin turha, enkä sitä tilausta koskaan uusinut. Jos olis tehdas webastoa voinut ohjata sen kautta, niin ehkä sit olis jotain arvoa ollut. Tai edes karttapäivitykset, mut kun ei. Kerran kuussa nyt se raportti tulee, ja ilmoittaa jos joku vika on tai rengaspaine on matala. TPMS koodauslaite kannatti aliexpressistä tilata.
Jarrut, iskarit ja alusta on muutenkin ollut hyvässä kunnossa. Mitään ei ole vielä vaihdettu, ja maantieajoa kun on paljon niin kuluminen ollut vähäistä. Tässä nyt sinäänsä mitään poikkeuksellista. Arvo toki laskenut todella nopeasti näissä kapistuksissa, vaikka muuten olltu halpa auto pitää.
Auto on ollut Opelin mainetta parempi, tai ainakin tämä yksilö.
Edit: Typoja, sekä näköjään foorumin 100 viestiki
1.6 Bi Turbo Astra K MY17