Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
OpelLookNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Heinä 2017, 00:18

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja OpelLookNow »

otj kirjoitti: 20 Helmi 2018, 07:58 En ymmärrä kommenttia AGR-penkkien ristiseläntuesta, ainakin itselleni sitä saa suorastaan ihan liikaa. Ei sitä voi paljoa edes laittaa. AGR-penkit kannattaa ottaa ehdottomasti.
Omaa selkääni istuimen (urheiluistuin AGR-säädöin, ei nahkaiset) ristiselän tuki painaa ikävästi ja olen joutunut säätämään sen pois.
Kummallinen möykky, jota ei saa kohdalleen millään!
-(z)- Astra Sports Tourer Innovation 1.0T ECT5 MY16.5
Sami H
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 08:01

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sami H »

Nyt on pari tankkausväliä ja noin 1500km ajettu. Ekalla tankkauksella kulutus 6,25l/100km ja tokalla 5,9. Maantiepainoitteista, mutta aika jees ottaen huomioon että pakkasta välillä yli 20 ja varsinkin ekalla välillä koko ajan enemmän kuin 10.
Muutama huomio jo kertynyt:
-40/20/40 kääntyvä takapenkki on mielestäni kätevämpi kuin suksiluukku, ainakin kun kuskaa neljä paria laskettelusuksia sauvoineen. Mahtuu paremmin kuin c-vectran luukusta
-pesunesteen täyttövaloa ei ole osannut kaivata, sitä kun ei ollut noissa C-vectroissakaan!
-Navi/radiosysteemi meni kerran jumiin, ei toiminut mikään nappi. Seuraavalla käynnistyksellä pelas taas normaalisti.
-Kylmiltään (roikan perässä tai ilman) pitää alkumatkan selvää surinaa, joka muuttuu kierrosten mukaan. Häviää kun lämpenee.
-Lämpenee todella nopeasti, 5km ja lämmöt tapissa kovemmalla pakkasellakin. Ratinlämmitys huippu ja penkinlämmitys nopea!
-Huurretta ei ole kertynyt laseihin, automaattiasetuksella ja keskivoimakkuudella mennään.
-Kitkoilla mukavan hiljainen, eka auto jossa kitkat alla!
-radion kuuluvuus vois olla parempi, toisaalta huonompiakin olen nähnyt
-Miksei naviin saa talvinopeusrajoituksia, nyt se heittää aina 100-rajoituksen tauluun vaikka 80-merkin jälkeen jonkin matkaan menee ihan oikein.
-kontin välikannen kun ottaa pois, niin siellä on rengaskaukalon etupuolella varmaan 10cm korkeussuunnassa tilaa sekä väliseiniä, onkohan näille jokin ajatuskin?
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Sami H
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 08:01

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sami H »

Rookeri kirjoitti: 20 Helmi 2018, 08:52
Sami H kirjoitti: 20 Helmi 2018, 08:49 -pesunesteen täyttövaloa ei ole osannut kaivata, sitä kun ei ollut noissa C-vectroissakaan!
Ajotietokoneeseen tulee mulla suomeksi teksti ihan kuvan kera :)
Se taisikin kuulua "parempiin varustetasoihin" tuo ominaisuus :D Ei ollut C1 karvalakkimallissa eikä C2 OPC-linessä, vaikka C2:ssa onkin se isompi näyttö.
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12737
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ei oo liioon osannu kaivata tuulilaisnpesunesteen infoamisia ku ei oo tainnu ikään mulla vielä olla missään sitä. Tai hetkinen gsi kadetis tais olla, mut seki palo kokoajan ku oli anturi hajalla :D et paree vaan ettei tuota turhuutta ole niin eipähän mene sieltä anturi sit sököksi. Öljyntarkistuksen yhteydes yleensä tulee lisättyä samalla lasinpesunestettä sen verran mitä menee eli ei oo iso homma.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

OpelLookNow kirjoitti: 20 Helmi 2018, 08:31
otj kirjoitti: 20 Helmi 2018, 07:58 En ymmärrä kommenttia AGR-penkkien ristiseläntuesta, ainakin itselleni sitä saa suorastaan ihan liikaa. Ei sitä voi paljoa edes laittaa. AGR-penkit kannattaa ottaa ehdottomasti.
Omaa selkääni istuimen (urheiluistuin AGR-säädöin, ei nahkaiset) ristiselän tuki painaa ikävästi ja olen joutunut säätämään sen pois.
Kummallinen möykky, jota ei saa kohdalleen millään!
En minäkään saa tuota ristiseläntukea täysin oikealle paikalle, on liian pieni säätövara. Vertailukohtana Insku 2014 AGR-penkein, jossa saa todella hyvän asennon ja ristiseläntuen täsmälleen kohdalleen.

40/20/40 takapenkki on tosiaan parempi kuin pelkkä suksiluukku. Suksiluukun olen yleensäkin tilannut uusiin autoihin, jos sitä ei varusteena muuten ole.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Noista puuttuvista varusteista kyllä hämmentää etenkin ajovalopesurit, jotka löytyivät jo edellisestä 11 vuotta vanhasta H Astrasta. Kyllä nuo vaan Suomen kevään ja syksyn (osittain talvenkin) rapaloskapaskakeleillä aika kova sana on, kun saa ruiskittua lamppuja puhtaammaksi sieltä paskakerroksen alta pimeissä.

Enpä kyllä edes tajunnut, että autosta puuttuisi turvavöiden korkeussäätö, osui niin hyvin kohdalle tuossa missä on ettei ollut tarvetta säätää.

Pissapojan ilmaisin on kyllä myös outo puute, saas katsoa alkaako tuo ilmoittelemaan tyhjentymisestä samalla tavalla kuin vanha H, jossa säiliön täyttöasteen pystyi suoraan päättelemään siitä, kuinka kaun veden kesti tulla lasille kun viiksen veti taakse...
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Eihän nykyään missään ole lampupesureita. Yli 2000lumenia tehoisissa pitää lain mukaan olla pesurit ja siksi vanhoissa xenoneissa ne on. Mutta nykyään säästösyistä tehot pidetään alla 2000lumenin niin ei tarvita pesureita.
Ristoj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 145
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 12:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ristoj »

Kyllä monessa muussa merkissä on pesurit uusissa autoissa.
vmoi73
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 09:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

Metula kirjoitti: 20 Helmi 2018, 13:21 Eihän nykyään missään ole lampupesureita. Yli 2000lumenia tehoisissa pitää lain mukaan olla pesurit ja siksi vanhoissa xenoneissa ne on. Mutta nykyään säästösyistä tehot pidetään alla 2000lumenin niin ei tarvita pesureita.
Kyllä on, ja myös ledivaloin varustetuissa autoissa joissa valoteho ylittää 2000-lumenia.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Suunnittelin tuossa väli öljynvaihtoa ja kävin ostamassa öljysuodatinta Turun Eurotuonnista. Puhe siinä tiskillä kääntyi huoltoihin ja niiden hintoihin. Saman katon alla toimii nykyään myös huoltoja tekevä liike, Turun Merkkihuolto. Huoltojen hinnat tuntuivat olevan kohdillaan! Pikku huolto satasen, hiukan toista luokkaa. Iso huolto jossakin 170 euron huitteilla, riippuen hieman moottorin mallista.

Itse olen jo vuosikausia käynyt ostamassa -(z)- varaosat tuolta Turun Eurotuonnista ja olen aina saanut hyvät neuvot kaupan päälle! Tämä liike on siis erikoistunut Opeleihin.

Joo teetin siis myös tuon väli öljynvaihdon siellä, öljysuodatin maksoi 20 euroa (alkuperäistä vastaava), öljynvaihto 30 € ja öljyt olin jo itse ehtinyt ostaa Puuilosta 19,90€. Kun tulee seuraava huolto, taidan kysyä ensin täältä tarjousta!
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Niin ne on selät erilaisia, toisille AGR:ssä on tukea liikaa ja toisille liian vähän. Kannattaa kuitenkin koeistua, eikä ne AGR:t koskaan varmasti jää vakiopenkkiä huonommaksi, kun niitä pystyy niin monipuolisesti säätämään.

Tuo lampunpesimien poisjäänti on valitettavaa, mutta yleistymässä merkistä riippumatta. Lisäksi ei sillä painepesurillakaan kyllä paljoa tee. Melko hyödyttömät oli vaikkapa J-Astrassa ne.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13542
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

TexasMan kirjoitti: 20 Helmi 2018, 17:36 Suunnittelin tuossa väli öljynvaihtoa ja kävin ostamassa öljysuodatinta Turun Eurotuonnista. Puhe siinä tiskillä kääntyi huoltoihin ja niiden hintoihin. Saman katon alla toimii nykyään myös huoltoja tekevä liike, Turun Merkkihuolto. Huoltojen hinnat tuntuivat olevan kohdillaan! Pikku huolto satasen, hiukan toista luokkaa. Iso huolto jossakin 170 euron huitteilla, riippuen hieman moottorin mallista.

Itse olen jo vuosikausia käynyt ostamassa -(z)- varaosat tuolta Turun Eurotuonnista ja olen aina saanut hyvät neuvot kaupan päälle! Tämä liike on siis erikoistunut Opeleihin.

Joo teetin siis myös tuon väli öljynvaihdon siellä, öljysuodatin maksoi 20 euroa (alkuperäistä vastaava), öljynvaihto 30 € ja öljyt olin jo itse ehtinyt ostaa Puuilosta 19,90€. Kun tulee seuraava huolto, taidan kysyä ensin täältä tarjousta!
Mitä öljyä, mihin autoon?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
vmoi73
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 09:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

otj kirjoitti: 20 Helmi 2018, 17:40 Niin ne on selät erilaisia, toisille AGR:ssä on tukea liikaa ja toisille liian vähän. Kannattaa kuitenkin koeistua, eikä ne AGR:t koskaan varmasti jää vakiopenkkiä huonommaksi, kun niitä pystyy niin monipuolisesti säätämään.

Tuo lampunpesimien poisjäänti on valitettavaa, mutta yleistymässä merkistä riippumatta. Lisäksi ei sillä painepesurillakaan kyllä paljoa tee. Melko hyödyttömät oli vaikkapa J-Astrassa ne.

Olen samaa mieltä AGR-istuimista, parhaat penkit joissa olen istunut pitkään aikaan. Ajoin viikon Astralla joka oli varustettu AGR-penkeillä, joissa oli sähkösäädöt, ja ne kyllä olivat erinomaiset. Peremmat kuin esim.vuoden vanhassa Panamerassa, jolla ajoin viikon viime kesänä.

Samaa mieltä myös lampunpesurien tarpeellisuudesta, eivät ne suolapaskaa umpiosta irroita.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

1,2sorsa kirjoitti: 20 Helmi 2018, 17:50
TexasMan kirjoitti: 20 Helmi 2018, 17:36 Suunnittelin tuossa väli öljynvaihtoa ja kävin ostamassa öljysuodatinta Turun Eurotuonnista. Puhe siinä tiskillä kääntyi huoltoihin ja niiden hintoihin. Saman katon alla toimii nykyään myös huoltoja tekevä liike, Turun Merkkihuolto. Huoltojen hinnat tuntuivat olevan kohdillaan! Pikku huolto satasen, hiukan toista luokkaa. Iso huolto jossakin 170 euron huitteilla, riippuen hieman moottorin mallista.

Itse olen jo vuosikausia käynyt ostamassa -(z)- varaosat tuolta Turun Eurotuonnista ja olen aina saanut hyvät neuvot kaupan päälle! Tämä liike on siis erikoistunut Opeleihin.

Joo teetin siis myös tuon väli öljynvaihdon siellä, öljysuodatin maksoi 20 euroa (alkuperäistä vastaava), öljynvaihto 30 € ja öljyt olin jo itse ehtinyt ostaa Puuilosta 19,90€. Kun tulee seuraava huolto, taidan kysyä ensin täältä tarjousta!
Mitä öljyä, mihin autoon?
GM:n alkuperäistä Dexos 2 öljyä 5 litran kannu tähän K-Astraani, 1.6 Diesel koneeseen.
Vaikka tuo alla oleva linkki näyttää että on loppu, mutta ainakin eilen vielä sitä siellä oli. :D
https://www.puuilo.fi/Moottorioeljy-GM-Longlife-5W30
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13542
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

TexasMan kirjoitti: 20 Helmi 2018, 18:11
1,2sorsa kirjoitti: 20 Helmi 2018, 17:50
TexasMan kirjoitti: 20 Helmi 2018, 17:36 Suunnittelin tuossa väli öljynvaihtoa ja kävin ostamassa öljysuodatinta Turun Eurotuonnista. Puhe siinä tiskillä kääntyi huoltoihin ja niiden hintoihin. Saman katon alla toimii nykyään myös huoltoja tekevä liike, Turun Merkkihuolto. Huoltojen hinnat tuntuivat olevan kohdillaan! Pikku huolto satasen, hiukan toista luokkaa. Iso huolto jossakin 170 euron huitteilla, riippuen hieman moottorin mallista.

Itse olen jo vuosikausia käynyt ostamassa -(z)- varaosat tuolta Turun Eurotuonnista ja olen aina saanut hyvät neuvot kaupan päälle! Tämä liike on siis erikoistunut Opeleihin.

Joo teetin siis myös tuon väli öljynvaihdon siellä, öljysuodatin maksoi 20 euroa (alkuperäistä vastaava), öljynvaihto 30 € ja öljyt olin jo itse ehtinyt ostaa Puuilosta 19,90€. Kun tulee seuraava huolto, taidan kysyä ensin täältä tarjousta!
Mitä öljyä, mihin autoon?
GM:n alkuperäistä Dexos 2 öljyä 5 litran kannu tähän K-Astraani, 1.6 Diesel koneeseen.
Vaikka tuo alla oleva linkki näyttää että on loppu, mutta ainakin eilen vielä sitä siellä oli. :D
https://www.puuilo.fi/Moottorioeljy-GM-Longlife-5W30
:peukku:

Tarkastuksiahan tuolla ei ooppelin ohjelman mukaisesti taida tulla mutta erinomainen vaihtoehto takuun jälkeen huollattaa myös määräaikaishuollot
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin