Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mites kytkin teillä? Olen huomannut että varsinkin aamuisin meinaa täryyttää ainakin jos nopeammin nostaa. 35000 ajettu niin ei luulisi vielä kuluneen.. Lueskelin että ainakin H mallissa ollut ongelmia.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mittaukset näyttää tuolta, mutta käytössä ero on isompi. Sinne mihin valoa ledeillä tulee, sitä tulee runsaasti. Halogeenin valo alkaa hiipumaan reuna-alueilla, vaikka TM:n mittausmenetelmien mukaan (5 luksia) se vielä tuohon valokuvioon lasketaan. J:n halogeeneihin verrattuna ero on kyllä todella huomattava. Mutta tosiaan käyttötarkoitus ratkaisee, kuten Nible tuossa sanoi. Paljon ajavana ja monenlaisilla teillä liikkuvana arvostan kyllä Astran ledejä yhdeksi auton parhaista ominaisuuksista AGR-penkkien ohella.
Tietysti jos laskee joka varusteen hintaa, niin ei varmaan kannata ajaa uudella autolla ensinkään. Ja vaihtoarvoa miettien kannattaisi melkeinpä aina ottaa se halvin karvalakkimalli. Mutta kun sitä autoa on itselle hankkimassa, niin ainakin itse otan siihen juuri ne varusteet, mitkä haluan.
Asiasta toiseen, Astran lakkapinta on ihan surkea. Kiveniskemät olivat tehneet tosi pahoja jälkiä pintaan. Korjailin kiveniskemiä ja onnistuin myllytämällä puhkaisemaan lakkapinnan. Ikinä en ole missään autossa onnistunut tuollaista tekemään ja on tullut kuitenkin myllytettyä autoja vuosien varrella enemmänkin. Astran pinta ei ilmeisesti kestä lainkaan kovempaa myllyttämistä. Seurauksena tästä se, että konepelti täytyy maalauttaa uusiksi.
Tietysti jos laskee joka varusteen hintaa, niin ei varmaan kannata ajaa uudella autolla ensinkään. Ja vaihtoarvoa miettien kannattaisi melkeinpä aina ottaa se halvin karvalakkimalli. Mutta kun sitä autoa on itselle hankkimassa, niin ainakin itse otan siihen juuri ne varusteet, mitkä haluan.
Asiasta toiseen, Astran lakkapinta on ihan surkea. Kiveniskemät olivat tehneet tosi pahoja jälkiä pintaan. Korjailin kiveniskemiä ja onnistuin myllytämällä puhkaisemaan lakkapinnan. Ikinä en ole missään autossa onnistunut tuollaista tekemään ja on tullut kuitenkin myllytettyä autoja vuosien varrella enemmänkin. Astran pinta ei ilmeisesti kestä lainkaan kovempaa myllyttämistä. Seurauksena tästä se, että konepelti täytyy maalauttaa uusiksi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pari kertaa on kytkin ravistanut kosteana aamuna, kun on kylmiltään lähtenyt liikkeelle, ja hävinnyt itsekseen hetken päästä. Samaa teki vanha auto silloin tällöin. Jos ei pahemmaksi muutu, niin tuskin aiheuttaa toimenpiteitä. Meillä kohta 40tkm ajettu.Jann3H kirjoitti:Mites kytkin teillä? Olen huomannut että varsinkin aamuisin meinaa täryyttää ainakin jos nopeammin nostaa. 35000 ajettu niin ei luulisi vielä kuluneen.. Lueskelin että ainakin H mallissa ollut ongelmia.
Meillä on puskurit alkaneet saamaan jälkiä. Etupuskurissa kiveniskemiä jonkin verran, mutta konepellissä ei yhtään (!?), ja vastaavasti ensimmäisen talven jälkeen takapuskurin alaosa renkaiden takaa oli kuin haulikolla ammuttu = meni roiskeläpät sinne takapäähänkin heti kesärenkaiden vaihdon yhteydessä. Muuten ei suurempaa moitetta maalipinnassa, mitä nyt muutama roska tai epätasaisuus maalin alla.Asiasta toiseen, Astran lakkapinta on ihan surkea. Kiveniskemät olivat tehneet tosi pahoja jälkiä pintaan. Korjailin kiveniskemiä ja onnistuin myllytämällä puhkaisemaan lakkapinnan. Ikinä en ole missään autossa onnistunut tuollaista tekemään ja on tullut kuitenkin myllytettyä autoja vuosien varrella enemmänkin. Astran pinta ei ilmeisesti kestä lainkaan kovempaa myllyttämistä. Seurauksena tästä se, että konepelti täytyy maalauttaa uusiksi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Värikin voi vaikuttaa, on mahdollista että metallinhohtoväreissä on kovempi lakka kun tässä valkoisessa Summit Whitessä. H-Astrassa (metallinhohtomusta) ainakin oli ihan kovahko lakkapinta, ei mikään bemarin tasoinen, mutta selkeästi parempi kun tämä valkoinen. Osana painonsäästöä autotehtaat optimoivat myös maalikerrosten paksuuden ihan minimiin. Maalari vakuutteli, että tulevasta pinnasta tulee kestävämpi kuin alkuperäinen. Jospa siihen ei tulisi samalla tavalla hakkaumia.
Jos kiveniskemiä korjailee, kannattaa ostaa Opelin oma korjausmaalisarja (12 e marmorilla) ja vain todella varovaisesti laittaa maalia hyvin pieniä määriä.
Jos kiveniskemiä korjailee, kannattaa ostaa Opelin oma korjausmaalisarja (12 e marmorilla) ja vain todella varovaisesti laittaa maalia hyvin pieniä määriä.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ostin paikkamaalin jo tulevia korjauksia ajatellen valmiiksi Väritikalta. Hinta vähän kalliimpi mutta värisävy on ehkä lähempänä kuin edellisen auton marmori pullo. Edellisessä J:ssä maalattiin puskuri uudestaan pienen vaurion takia. Lakkapinta oli ihan yhtä ohut mutta aavistuksen kestävämpi. Samalla lailla kivet siihen jälkiä teki. Epäilin jo aiemmin onko normiväri yhtä kestävä kuin metalliväri. Jos paljon ajaa niin voihan nuo tosiaan maalauttaa kun on se halvempaa kuin auton vaihtaminen.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itselläni on farkussa musta helmiäisväri, eikä valittamista maalipinnan kunnossa. Konepellissä muutama pieni kiveniskemä, mutta ei kummempaa. Itselleni tuli autoon roiskeläpät heti uutena, joten myös helmat on kunnossa. Kaiken kaikkiaan maalipinta on todella hyvässä kunnossa ensimmäisen vuoden jälkeen. Käytin auton vuosi sitten heti sen saatuani kovavahauksessa ja nyt keväällä otin pintaan Finikorin Brilliant Plus käsittelyn. Etenkin tuohon Finikorin käsittelyyn olen ollut todella tyytyväinen. Lika ei tartu maalipintaan niin helposti ja vesi helmeilee todella hyvin pois. Auton pesu on tällä hetkellä todella helppoa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Marmorilta saatu väri oli Olympic White, Schneeweiss (40R). Se ei ollut ihan tarkalleen oikea, mutta pieniin kiveniskemiin riittävän lähelle. Vähän harmaampi kuin alkuperäinen. Edellisestä autosta (sekin Summit White) oli jäänyt melkein täysi purkki Mastonin Carcolor mukamas Summit White (GAZ) koodiin sopivaa maalia. Se oli aivan liian harmaata.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minulla värinä Cosmic Grey, todellakin heikosti pysyy maali kiinni, jokaisesta pienestä kiveniskemästä valkoinen pohjaväri näkyvissä jopa takaovissa ja katossa ja tietenkin nokkapellissä. Ainoa missä tuo maali pysyy kiinni paremmin on keulan muoviosat. Ylivoimaisesti heikoin auton maalaus minkä tiedän. Autokatoksen puuseinään ovella pieni hipaisu niin oven reunasta maalit irti aiemmilla autoillani ei tuollaisesta hipaisusta tullut mitään jälkeä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Outo juttu on tuo monen autossa esiintyvä nykimisilmiö. Olen yrittämällä yrittänyt ilmiötä esiin omassa kulkimessa tekemällä nopeita kiihdytyksiä moottoritiellä loivaan ylämäkeen. Mutta ei nykyn nykyä! Onkohan autossa jotain vikaa
Autolla ajettu nyt n.11000km pääosin kaupungissa joten luulisi karstaakin kertyvän. Laittoivat mokomat ihan vanhantyyppiset öljytkin koneeseen eka vuosihuollossa.
Autolla ajettu nyt n.11000km pääosin kaupungissa joten luulisi karstaakin kertyvän. Laittoivat mokomat ihan vanhantyyppiset öljytkin koneeseen eka vuosihuollossa.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Miten porukka on ollut tyytyväinen OnStarin palveluihin? Käsittääkseni sieltä saa apua vaikka mihin ja jossain näin kerrottavan, että sen kautta voi varata vaikka pöydän ravintolaan? Onko näin? Miten ylipäätään on toiminut?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei kait se tuo nykiminen kaikkia yksilöitä vaivaa. Vaikea sanoa, miten iso osa autoista tuosta kärsii. Mutta jos muistelen oikein, ei minullakaan tuota ongelmaa vielä ollut noin vähillä kilsoilla, vaan se alkoi jossain 20-30 tkm tuntumassa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
9 kk auto ollut ja kilsoja kohta 6000.
Itseäni ärsyttänyt kuljettajan ja apparin ovenavauskahvan muoviosan räminät.
Kojetaulu ja turvavyö (tai ovi tiivisteineen) rämisee randomisti
3 kertaa omistuksen aikana kuljettajan ovi ei ole auennut kun on hiljalleen sisäpuolelta ovea availlut.
Automaatin toiminta varauksin. Esimerkiksi kun lähden ohittamaan toista autoa ja kaasutan koska tartten vauhtia, tiputtaa loota kaksi pykälää alaspäin ja kierrokset on tapissa.. tätä esiintyy hitaissa ja motarinopeuksissa. Ja en siis länää kaasua edes pohjaan. Todella ärsyttävää. Kun koeajoin aikoinaan ton yhdistelmän niin siinä ei tuollaisena piirteenä esiintynyt.
Ja edelleen randomisti tietokone "nollaa" ainakin radion taustavärin ja asetuksen automaattiselle vaikka se on erikseen lukittu yöhön.
Ilmastointi inisee kun on hetken aikaa ollut toiminnassa
Noita sit marraskuussa katellaan huollossa.
Hyvä auto mutta noi pienet kokemukset ei kyl tue premiumia. Toisaalta. Mieluummin räminää kuin rikkoutuvia osia.
Niin ja se maalipinta...
Itseäni ärsyttänyt kuljettajan ja apparin ovenavauskahvan muoviosan räminät.
Kojetaulu ja turvavyö (tai ovi tiivisteineen) rämisee randomisti
3 kertaa omistuksen aikana kuljettajan ovi ei ole auennut kun on hiljalleen sisäpuolelta ovea availlut.
Automaatin toiminta varauksin. Esimerkiksi kun lähden ohittamaan toista autoa ja kaasutan koska tartten vauhtia, tiputtaa loota kaksi pykälää alaspäin ja kierrokset on tapissa.. tätä esiintyy hitaissa ja motarinopeuksissa. Ja en siis länää kaasua edes pohjaan. Todella ärsyttävää. Kun koeajoin aikoinaan ton yhdistelmän niin siinä ei tuollaisena piirteenä esiintynyt.
Ja edelleen randomisti tietokone "nollaa" ainakin radion taustavärin ja asetuksen automaattiselle vaikka se on erikseen lukittu yöhön.
Ilmastointi inisee kun on hetken aikaa ollut toiminnassa
Noita sit marraskuussa katellaan huollossa.
Hyvä auto mutta noi pienet kokemukset ei kyl tue premiumia. Toisaalta. Mieluummin räminää kuin rikkoutuvia osia.
Niin ja se maalipinta...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eipä ole oikeen tullu käytettyä, kuukausittainen diagnostiikka on ihan jees mut siinä se oikeastaan. Pari kertaa pyytänyt ositteen yleiseen paikkaan kun en muistanut minkä kadun varrella oli, tämä toiminut oikein hyvin.buuubo kirjoitti:Miten porukka on ollut tyytyväinen OnStarin palveluihin? Käsittääkseni sieltä saa apua vaikka mihin ja jossain näin kerrottavan, että sen kautta voi varata vaikka pöydän ravintolaan? Onko näin? Miten ylipäätään on toiminut?
Tuskin jatkan ensimmäisen ilmaisen 12kk jälkeen. Jos sais vaikka karttapäivitykset samaa hintaan tai jotain muuta niin sit voi pitää mut semmoisenaan kun nyt on, niin en viitsi kk-maksua maksaa.
1.6 Bi Turbo Astra K MY17
- toukopouko
- 'Admiral'
- Viestit: 105
- Liittynyt: 18 Helmi 2016, 15:07
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuskin ovi sirisee. Tuntuu että sirinä tulee jostain ovenkahvan muovien seutuvilta, loppuu kun pikkasen painaa kyynärpäällä muoveja sisäänpäin tai sormella ovenkahvan ympäristöä. Onko muilla samaa?
Astra K Sports Tourer 1.4T
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla narisee kuljettajan ovipahvi, kun siihen nojaa tai sitä puristelee ovenkahvan tienoilta. Mietin, että voisiko jotenkin aiheutua siitä, kun oviverhoilut on käytetty irti äänieristäessä. Tuntuu nuo sirinä/narinaongelmat kuitekin olevan näissä sen verran yleisiä, ettei varmaan siitä johdu. Tosin tuntuuhan nuo narinat ja sirinät vaivaavan myös premiumeja, esim. Audi A4:ää, ettei kai se tässä halvemmassa hintaluokassa mikään ihme ole.
Kysellyt tässä nyt vaihtohyvityksiä isommankin luokan autoihin, eipä vielä mitään jackpotia ole sattunut kohdalle. Kyllä tätä K-mallia tuntuu automyyjät arvostavan ihan yhtä paljon (vähän) kuin J-Astraa, vaikka tämä on melkoisen laadullisen harppauksen ottanut, hyvin myynyt, testimenestystä ja palkintoja kahminut malli. Mutta ei se auta, kun automyyjät vain tuijottelee niitä Autovistojaan ja muodostaa sieltä vanhojen kauppojen perusteella käsityksensä.
Kysellyt tässä nyt vaihtohyvityksiä isommankin luokan autoihin, eipä vielä mitään jackpotia ole sattunut kohdalle. Kyllä tätä K-mallia tuntuu automyyjät arvostavan ihan yhtä paljon (vähän) kuin J-Astraa, vaikka tämä on melkoisen laadullisen harppauksen ottanut, hyvin myynyt, testimenestystä ja palkintoja kahminut malli. Mutta ei se auta, kun automyyjät vain tuijottelee niitä Autovistojaan ja muodostaa sieltä vanhojen kauppojen perusteella käsityksensä.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B