Ford foorumilla on topic, mutta vasta tuli diilereille esittelyautot niin ongelmista ei vielä hetkeen kuulu mitään. Jospa tänään pääsisi koeajamaan uutta Focusta.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En ole kyllä vastaavaa omassa havainnut, menee suoraan ja kaitsematta, suoralla voi vaikka irrottaa kädet ratista ja auto pysyy suunnassa, pari sormea ratilla yleensä laskettelen isoja teitä ja motareita. Sivutuuli tuohon ei tunnu ottavan juuri ollenkaan, vasta kovat tuulet alkaa vähän puskemaan autoa suunnasta.
Mulla on 16" Michelinin energy saverit alla, tiukoissa mutkissa vähän löysät, mutta yleinen mukavuus ja pehmeys vie voiton kun en ralliautoksi tota ostanut
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kävin ajamassa Focuksen, ei mitään mullistavaa kokemusta. Selvästi hiljaisempi kuin Astra. Ens viikolla tulee tarjous, näkee paljonko Astrasta saisi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Metulalla ei kauaa sitten Astra vanhentunut, jos nyt jo vaihdat.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juuri näin. Ajettavuus tässä on parasta yhdessä kohtuuhintaisten varusteiden kanssa. Menee suoraan eikä tarvi koko aikaa ohjailla.kjans kirjoitti: ↑19 Heinä 2018, 14:34En ole kyllä vastaavaa omassa havainnut, menee suoraan ja kaitsematta, suoralla voi vaikka irrottaa kädet ratista ja auto pysyy suunnassa, pari sormea ratilla yleensä laskettelen isoja teitä ja motareita. Sivutuuli tuohon ei tunnu ottavan juuri ollenkaan, vasta kovat tuulet alkaa vähän puskemaan autoa suunnasta.
Mulla on 16" Michelinin energy saverit alla, tiukoissa mutkissa vähän löysät, mutta yleinen mukavuus ja pehmeys vie voiton kun en ralliautoksi tota ostanut
Sen sijaan saumat ja osien sovitukset toisiinsa nähden ovat mielestäni heikentyneet tai toleranssit suurentuneet jos vaikka A Insigniaan vertaan. Kun edellisen kerran vaihdoin Insigniaa oli uuden koppainen Mondeo vaihtoehtona, mutta siinä fiilistä heikensi juuri tuo saumojen ja osien sovitukset vähän sinnepäin. Uusi Focus on khllä mielenkiintoinen jos vain sisustan ovat saaneet houkuttelevammaksi. Fordia ei ole koskaan itsellä ollutkaan, sellaiseen voisi yhden autoista vaihtaakin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Parkkitutkat jotka huutaa muuten kokoajan, eivät ilmoita mitään jos ajaa ilman turvavyötä. Pihalla kun autoa siirtää kannattaa olla tarkkana.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt on uudella Octavialla sen verran kilometrejä alla, että ajattelin kirjoittaa pientä vertailua Astraan. Edellinen kulkine oli siis Astra ST Innovation 1.4 T vm-16 ja uusi kulkine On Octavia Combi Style 1.5 TSI.
Seuraavissa asioissa Astra voittaa Octavian:
Kokonaisuutena itse totean, että autot ovat monella osa-alueella tasaväkisiä. Kumpikin on hyviä ajettavia luokassaan ja molemmat autot täyttää monen tarpeet hyvin. Octavia vie kuitenkin omasta mielestäni voiton paremmalla viimeistelyllä, tilojen käytettävyydellä ja voimalinjan sulavuudella. Hieman maltillisempi/miellyttävämpi rengasmelu on myös plussaa, varsinkin kun huomioidaan, että uusissa Astroissa melutaso on omaan edes menneeseen Astraani verrattuna vielä suurempi, koska uusista malleista on karsittu äänieristystä. Mutta kuten sanottu, Astrakaan ei ollut huono auto, mutta itselleni se ei enää ollut vaihtoehto, koska tilaa ja käytännöllisyyttä tarvittiin lisää. Pelottaa vain, mitä Opelille tulee PSA:n kautta tapahtumaan.
Seuraavissa asioissa Astra voittaa Octavian:
- Hieman paremmat penkit (Astrassa oli kangas Morrocana urheiluistuimet, Ocussa Style varustelun perusjakkarat)
- Ajettavuus mutkateillä hieman tunnollisempi/sporttisempi
- Handsfree takaluukku (Ocussa sähköluukku, mutta ei jalkatoimintoa)
- Mittariston keskinäyttö Astrassa selkeämpi käyttää
- Auton navigointi suomenkielinen, Ocussa englanninkielinen (itse käytän kylläkin AndroidAutoa, joten itselleni ei merkitystä)
- Moottori huomattavasti miellyttävämpi, jouhevampi ja myös taloudellisempi (samat tehot, mutta ero käytöksessä huomattava)
- Octavia suuntavakaampi ajettava (ei niin herkkä urille ja tuulelle)
- Tilat kokonaisuudessaan käytännöllisemmät (paremmin säilytystilaa ja takakontti paremmin suunniteltu)
- Muoviosat istuu paremmin paikoilleen, laaduntuntu hieman parempi (omassa Astrassa nitinöitä riitti melko paljon ja muoviosat etenkin takakontissa irvisteli, vaikka niitä uusittiinkin takuuseen)
- Melutaso karkealla asfaltilla Ocussa miellyttävämpi (Ocussa ei melutaso kärsi yhtä paljon kuluneesta asfaltista)
- Parkkitutkat ei huuda turhaan koko ajan
- Navigoinnin kartat paljon uudemmat ja antaa totuudenmukaiset saapumisajat (kartat saa helposti myös itse päivitettyä)
Kokonaisuutena itse totean, että autot ovat monella osa-alueella tasaväkisiä. Kumpikin on hyviä ajettavia luokassaan ja molemmat autot täyttää monen tarpeet hyvin. Octavia vie kuitenkin omasta mielestäni voiton paremmalla viimeistelyllä, tilojen käytettävyydellä ja voimalinjan sulavuudella. Hieman maltillisempi/miellyttävämpi rengasmelu on myös plussaa, varsinkin kun huomioidaan, että uusissa Astroissa melutaso on omaan edes menneeseen Astraani verrattuna vielä suurempi, koska uusista malleista on karsittu äänieristystä. Mutta kuten sanottu, Astrakaan ei ollut huono auto, mutta itselleni se ei enää ollut vaihtoehto, koska tilaa ja käytännöllisyyttä tarvittiin lisää. Pelottaa vain, mitä Opelille tulee PSA:n kautta tapahtumaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mites paljon yli huoltovälin autolla voi ajaa, ennen kuin alkaa tulla mussutusta takuun raukeamisesta ynnä muusta sellaisesta? Ensi viikolle varattu 15tkm huolto ja näillä näkymin kilometrejä voipi tulla sata tai kaksi yli tuon (ellei sitten väkisin vältä autolla ajelua).
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitä tarkoitat tällä? Kyllä minulla parkkitutkat huutaa koko ajan kun siirrän auton pihasta talliin tai päinvastoin. Ja tuossa sen napsautankin pois päältä kun jatkuva piippaus ärsyttää. Eikä ole turvavyö päällä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hyvä vertailu.SportsT_Innovation kirjoitti: ↑20 Heinä 2018, 10:12 Nyt on uudella Octavialla sen verran kilometrejä alla, että ajattelin kirjoittaa pientä vertailua Astraan.
- Octavia suuntavakaampi ajettava (ei niin herkkä urille ja tuulelle)
Minulla oli ko. Konsernituote ennen Astraa ja se ei mennyt suoraan, ei ollut suuntavakaa, tuuli otti ja ohjaus tahmaantui välillä. Säädettiin ohjauskulmia ja vaihdettiin osaakin, mutta tulkitsin että on kai ominaisuus eli "aktiivisen ajajan auto". Juuri ajettavuutta, ohjausta ja suuntavakauttakin (ei suuntavakaudessa pärjää Vectra C wagonille) Astrassa sitten arvostankin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ihan varmasti ei yhdestä tai kahdesta satasesta mitään mussutusta tule. Jos tulee, kannattaa vaihtaa huoltopaikkaa.pkuitune kirjoitti: ↑20 Heinä 2018, 11:48 Mites paljon yli huoltovälin autolla voi ajaa, ennen kuin alkaa tulla mussutusta takuun raukeamisesta ynnä muusta sellaisesta? Ensi viikolle varattu 15tkm huolto ja näillä näkymin kilometrejä voipi tulla sata tai kaksi yli tuon (ellei sitten väkisin vältä autolla ajelua).
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eikö tässä ole 30 tkm huoltoväli edelleen? Minulla meni kolme päivää yli huoltovälin (alle 1% ylitys) enkä ajatellutkaan sen mitään vaikuttavan takuuasioihin.pkuitune kirjoitti: ↑20 Heinä 2018, 11:48 Mites paljon yli huoltovälin autolla voi ajaa, ennen kuin alkaa tulla mussutusta takuun raukeamisesta ynnä muusta sellaisesta? Ensi viikolle varattu 15tkm huolto ja näillä näkymin kilometrejä voipi tulla sata tai kaksi yli tuon (ellei sitten väkisin vältä autolla ajelua).
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kaasussa on (jostain syystä) 15tkm huoltoväli. Maalaisjärjellä ajateltuna onkin varmasti niin, että pienet ylitykset eivät haittaa. Käytäntö voi olla kuitenkin toinen, sillä jos autosta vaikka moottori päättäisi räjähtää takuuaikana, niin valmistaja voisi todennäköisesti yrittää pestä kätensä asiassa vetoamalla huoltovälien laiminlyöntiin Mikään ei ole varmaa paitsi epävarma.JPopeli kirjoitti: ↑20 Heinä 2018, 12:03Eikö tässä ole 30 tkm huoltoväli edelleen? Minulla meni kolme päivää yli huoltovälin (alle 1% ylitys) enkä ajatellutkaan sen mitään vaikuttavan takuuasioihin.pkuitune kirjoitti: ↑20 Heinä 2018, 11:48 Mites paljon yli huoltovälin autolla voi ajaa, ennen kuin alkaa tulla mussutusta takuun raukeamisesta ynnä muusta sellaisesta? Ensi viikolle varattu 15tkm huolto ja näillä näkymin kilometrejä voipi tulla sata tai kaksi yli tuon (ellei sitten väkisin vältä autolla ajelua).
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ota eka vauhtia vähän enemmän niin rupeaa pimputtamaan turvavyön puuttumisesta, sen jälkeen vain pimputtaa eikä tutkat puhu mitään.