Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos uusi esitellään ehkäpä 2021, aikaisintaan 2022 olis sitten tarjolla autoja ihan ostettavaksi asti.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuulostaa hienolta paketilta! Vaihtuuko siis Astra Astraan vaiko tuleeko rinnalle toinen Astra?Sami H kirjoitti: ↑09 Syys 2020, 14:31 Kaupat tuli sitten tehtyä. Sopivaa ei löytynyt valmiina joten tehdastilaukseen meni, 1.2 145hp bensamanuaali Arviolta kolmisen kuukautta menee toimitukseen.
Ultimate Innovation todettiin sen verran karsituksi vanhaan innovation plussaan verrattuna, että uusi tilattiin nahkapenkeillä.
Mm. etumatkustajalta puuttui vakiona AGR-penkki. Nahkapaketissa sai lisäksi tarpeelliset 40/20/40 takapenkin selkänojan, takapenkin lämmityksen ja USB-pistokkeet taakse.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra vaihtui Astraan eli vanha menee vaihdossa
C-Vectra saa pysyä kakkoskärrynä, se on veturina oikein hyvä. Näissä uusissa tuppaa tuo vetokyky olemaan pienempi, tuossa Astrassakin 660kg jarrutonta.
C-Vectra saa pysyä kakkoskärrynä, se on veturina oikein hyvä. Näissä uusissa tuppaa tuo vetokyky olemaan pienempi, tuossa Astrassakin 660kg jarrutonta.
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onkos uusissa Astroissa karvalakkimallin ajovalotkin LEDeillä? Aiemminhan ne oli halogenit. Ja niiden yhteydessä olevat päivävalot oli kyl vissiin LEDeillä, mutta ihan erinäköiset, kuin intelliluxin päivävalot.
Tänään nääs tuli sellainen ilmestys vastaan, jossa paloi LED-ajovalot ja niiden yläpuolella samanaikaisesti päivävalot, jotka näytti ihan siltä karvalakkiversiolta. Ilmeisesti edelleenkin siis halutaan päivävaloilla tehdä pientä pesäeroa kalliin ja halvan valopaketin ulkonäköön. Ne varsinaiset ajovaloledit oli ihan saman näköiset kuin omassani, vm. 2016 intellilux.
Tänään nääs tuli sellainen ilmestys vastaan, jossa paloi LED-ajovalot ja niiden yläpuolella samanaikaisesti päivävalot, jotka näytti ihan siltä karvalakkiversiolta. Ilmeisesti edelleenkin siis halutaan päivävaloilla tehdä pientä pesäeroa kalliin ja halvan valopaketin ulkonäköön. Ne varsinaiset ajovaloledit oli ihan saman näköiset kuin omassani, vm. 2016 intellilux.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Muistelen lukeneeni että nyt olis kaikissa malleissa täysledit.Askoik kirjoitti: ↑10 Syys 2020, 20:35 Onkos uusissa Astroissa karvalakkimallin ajovalotkin LEDeillä? Aiemminhan ne oli halogenit. Ja niiden yhteydessä olevat päivävalot oli kyl vissiin LEDeillä, mutta ihan erinäköiset, kuin intelliluxin päivävalot.
Tänään nääs tuli sellainen ilmestys vastaan, jossa paloi LED-ajovalot ja niiden yläpuolella samanaikaisesti päivävalot, jotka näytti ihan siltä karvalakkiversiolta. Ilmeisesti edelleenkin siis halutaan päivävaloilla tehdä pientä pesäeroa kalliin ja halvan valopaketin ulkonäköön. Ne varsinaiset ajovaloledit oli ihan saman näköiset kuin omassani, vm. 2016 intellilux.
Mulla on tuossa 2016 Enjoyssa led päiväajovalot ja halogeeni ajovalot (sekä takavalot), se oli se perusvarustelu silloin.
Tuossa taitais olla kuva siitä vanhasta halogeeniversiosta
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Full LED-ajovalot on karvalakissa, mutta eivät "älykkäät" eli lyhyet/pitkät täytyy hoitaa manuaalisesti
Perusmallin takavalot taitaa olla hehkulampuilla, maininta LED-takavaloista on vasta innovationissa.
Perusmallin takavalot taitaa olla hehkulampuilla, maininta LED-takavaloista on vasta innovationissa.
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko tietoa saako näihin asennettua/ohjelmoita adaptiivisen vakionopeudensäätimen jälkikäteen mihin hintaan? Auto on 1.0 Innovation vm-18 vissiinkin valmistettu -17 jälkipuoliskolla? Muut kilkkeet löytyvät, mutta tuota kaipailisin.
Opel Astra 1.0T Sports Tourer Innovation -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astrassa on ollut kahta erilaista S/S järjestelmää, joissa toinen on juuri ennakoivaa mallia, eli sammuttaa moottorin ennen kuin auto on edes pysähtynyt. Tästä varmaan on saanut jossain mittauksissa lisäpojoja.kjans kirjoitti: ↑03 Syys 2020, 18:27Rupesin miettimään että onko noissa vuosimallikohtaisia eroja.. Mulla on 2016 malli ja siinä tosiaan moottori sammuu parhaimmillaan (pahimmillaan) jo ennen kuin auto on edes paikallaan. Ihan mahdoton toosa kaupunkiliikenteessä kun tulet risteykseen ja just kun olet siirtämässä jalkaa jarrulta kaasulle lähteäksesi risteyksestä matkaan niin auto saamuttaakin moottorinopelonparas kirjoitti: ↑03 Syys 2020, 18:13
Mulla ei ole vielä kertaakaan sammunut parkkiksella ”tahattomasti”. Mutta liikenneympäristötkin on toki erilaisia, mun arjessa parkkikset on keskimäärin ”helppoja”. Ja pysäköidessäni olen ottanut tavaksi tuon, että ensin virtanappi ja sit vasta P. Onneksi tosiaan järjestelmän saa myös helposti pois päältä, jos tiedostaa, että siitä tietyissä liikennetilanteissa on pikemmin haittaa kuin hyötyä.
Ehkä tota pitäis päällä useammin jos siinä olis joku parin sekunnin viive ennen kuin moottori sammutetaan ettei ihan joka kadunkulmassa sammuis ja samaten kotiin tullessa ym ennen kuin kerkeää autoa sammuttaa itse jne..
En nyt enää muista missä kombinaatioissa noita oli, mutta vain automaatin kaverina joka tapauksessa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minäkin kävin tinkaamassa uutta bensa/automaatti-Astraa oman -16 bensa Innovation-farkun tilalle. Haluaisin Executive-varustelutason, mutta epäselväksi jäi, saako noita tehdastilauksena enää. Maahantuojan varastossa on kuulemma Red Hot-värisenä, teknologiapaketilla varusteltuja autoja. Teknologiapakettia en haluaisi, maksaakin melkein tonnin lisää. Eikä saisi käytännössä muuta kuin adaptiivisen vakkarin.
Yllättävä tieto oli ettei ainakaan tähän 145hv bensamyllyyn saa minkäänlaista moottorinlämmitintä. Öljypohja on kuulemma muovia joten säteilylämmitin on pois laskuista. Defalla on kuulemma suunnittelussa letkulämmitin ko. moottoriin. Webastoa ei myöskään saa yhdessä lämmitettävän etulasin kanssa. Lämpölasi eteen tulee Executiven mukana.
Hauska juttu kun Oulussa on hiljattain Opel-jälleenmyyjät vaihtuneet. Vissiin vielä alkukankeutta kun meinataan myydä erinäisiä lisävarusteita, vaikka ne kuuluvat jo Executive-varusteluun.
Vähän oli ennakkoluuloja tuohon 3-pyttyiseen myllyyn mutta parin koeajon jälkeen tykkään nyt tosi paljon tuosta moottori/automaatti-yhdistelmästä. Tuntuu jopa rivakammalta kuin vanha 150hv manuaali.
Jos tehdastilauksia vielä saa, niin voihan sitä koittaa Ultimate Innovationista rakennella mieluisensa.
Tuohon Executiveen sisältyy OPC Line sporttiratti ja metallipolkimet. Onko näistä kellään tietoa, minkälaisia nio ovat? Jälleenmyyjällä ei löytynyt edes kuvaa näistä.
-Jukkis
Yllättävä tieto oli ettei ainakaan tähän 145hv bensamyllyyn saa minkäänlaista moottorinlämmitintä. Öljypohja on kuulemma muovia joten säteilylämmitin on pois laskuista. Defalla on kuulemma suunnittelussa letkulämmitin ko. moottoriin. Webastoa ei myöskään saa yhdessä lämmitettävän etulasin kanssa. Lämpölasi eteen tulee Executiven mukana.
Hauska juttu kun Oulussa on hiljattain Opel-jälleenmyyjät vaihtuneet. Vissiin vielä alkukankeutta kun meinataan myydä erinäisiä lisävarusteita, vaikka ne kuuluvat jo Executive-varusteluun.
Vähän oli ennakkoluuloja tuohon 3-pyttyiseen myllyyn mutta parin koeajon jälkeen tykkään nyt tosi paljon tuosta moottori/automaatti-yhdistelmästä. Tuntuu jopa rivakammalta kuin vanha 150hv manuaali.
Jos tehdastilauksia vielä saa, niin voihan sitä koittaa Ultimate Innovationista rakennella mieluisensa.
Tuohon Executiveen sisältyy OPC Line sporttiratti ja metallipolkimet. Onko näistä kellään tietoa, minkälaisia nio ovat? Jälleenmyyjällä ei löytynyt edes kuvaa näistä.
-Jukkis
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mites tässä kiinnitetään takaisin irronnut (H7) polttimon lukitusklipsi? Turasin sen kanssa luvattoman kauan, enkä saanut takaisin paikoilleen, pakko olla joku simppeli keino mitä en vain tajunnut. Ja kyllä, en enään irroita sitä polttimon vaihtoa varten
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä se lämppäri tulee Defalta aika pian. Pientä viivettä ja suunnittelua ensin, kuten kaikkien uusien mallien kanssa.
Säteilylämmittimen poisjäänti lämmittää jo mieltä senkin edestä.
Säteilylämmittimen poisjäänti lämmittää jo mieltä senkin edestä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kannatti käydä välissä syömässä ja tasaamassa paineita. Klipsihän oli useampaan kertaan jo oikein, mutta en sitä v*tutuksissani tajunnut. Näytti vain että oli "löysällä", kun oli siinä asennossa jossa poltin irroitetaan.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 253
- Liittynyt: 05 Huhti 2004, 03:00
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Määräaikaishuollon yhteydessä pyysin tutkimaan viheltelevää ilmastointia. Kylmäaineet siellä oli vähissä. Tai no ei edes kauhean pahasti vähissä, 400gr määrästä puuttui vain n. 50 grammaa. Ei ole muut autot koskaan ruvenneet viheltelemään kun aineet hieman vähissä.
Pohdin teettäiskö huollon Tampereella vai Vaasassa. Vaaka kääntyi Vaasan suuntaan kun määräaikaishuollon hinnaksi 1.6 bensakoneiselle arvioitiin 240€ ja Länsi-Auton nettiajanvaraus arvio kustannuksiksi Tampereen Lielahdessa päälle 370€, Tampereen Delta Autosta en sitten jaksanut edes kysyä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joku jo tuon ratin linkkasikin eli on litattu alalaidasta ja ne polkimet ei ole kyllä enää metallia vaikka tämä sivu niin sanoo ja kuvakin ehdottaa: https://www.opel-accessories.com/opel_a ... u/93183691
Itsellä 2018 lopun astra opc sisä- ja ulkopaketilla ja nuo on kumiset päällysteet metallisten polkimien päällä. Hopeinen osa on jotain muovinkaltaista ja nuo pallurat kumia sekä takaosa joka vain pujotetaan metallisen aihion päälle. Lähtee muuten ärsyttävän helposti turvakengällä irti.