Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 18 Kesä 2016, 19:58

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TerOpel »

Opelinno kirjoitti: 30 Heinä 2019, 12:49 Edelleen kyselen toimiiko kellään my-19 Astrassa TMC-liikennetiedotteet (tietyö, ruuhka, onnettomuus yms.) navin näytöllä? Itse 8kk ja 10tkm Astran omistaneena en ole saanut yhtäkään tiedotetta. Kävin kokeilemassa samanlaista Astraa autoliikkeessä ja yhtä hiljaista oli siinäkin TMC:n osalta. Myyjäliike/huolto ei tiedä asiasta mitään. Onkohan nyt niin, että PSA:n omistajuuden myötä on lopetettu myös ko. palvelun lisenssimaksut, eikä näin ollen palvelu enää toimi. Eipä olisi kylläkään mitenkään uutta Opelin viimeisten varustemuutosten (säästöjen) myötä.
Itellä on ollut varoitukset myös hiljaa aika pitkään, paitsi tänään varoitteli ruuhkasta vaikkei tiennyt mihin olin ajamassa. Eikä ruuhkaa ollut. Ei se kyllä ruuhkaa ole valittanut vaikka tietää itekin että neljän jälkeen Hämeenlinna väylä on sata varmasti jumissa.

Keskityn nykyään hyvään ajettavuuteen vaikka auto muuten onkin.. noh.. keskiverto.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Kyllä niitä tiedotteita vielä lähetetään, ainakin täällä Uudenmaan alueella niitä näkyy päivittäin useita navigaattorini näytöllä. Ruotsissakin viime viikolla tuli ainakin riistavaroituksia.

Mulla tosin vm. 2016, joten sitä en tiedä millaiset TMC-lisenssit vm. 2019 autossa on.

PS. Muutkin voisivat ilmoittaa maakunnan tai kaupungin, että onko sitä TMC-dataa tarjolla pk-seudun ulkopuolellakin?
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

Juu kyllä ne vielä toimivat my-18 esittelyautossa, mutta my-19 autoissa palvelu taitanee olla poistettu. Ainakaan Oulu-Kainuu-etelä lappi alueella ei tiedotteita ole ilmennyt. Tosin maahantuojan mukaan palvelun pitäisi vielä toimia, mutta rohkenen kylläkin epäillä.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Poistin ko. palvelun käytöstä kun ilmoitteli jatkuvasti olemattomista ruuhkista ja tietöistä Tampereella. Palvelun nykytilasta ei tietoa.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoki »

Ei taideta liikkeissä arvostaa astraa. Eilen hyvitystarjous vaihdossa kalliimpaan 16t :bonk: auto ostettu uutena 3/18 ja 38tkm mittarissa, n. 900e/kk tasainen tiputus arvossa.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Riippuu täysin mistä kysyt ja mihin olet vaihtamassa.

Niinkuin olen ennenkin todennut, parhaimman ja huonoimman hyvityksen eroi omassa Astrassa oli 8000 e, useimpien asettuessa tuolle välille.
Avatar
SB9x
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SB9x »

Onkos tuossa ilmastoinnissa jotain resetointi/boottaus toimintoa jollain nappula yhdistelmällä? Voisi kokeilla ensin, ennen kuin vie Deltalle valohoitoon.
Ihan ei ilmastoinnin jäähdytys riittänyt varsinkaan helteillä. Lämpötilaa joutui säätäämään pahimmillaan 17 asteeseen, että sai kylmää pidemmällä ajomatkalla.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei se säädöllä kummene. Itekki oon jo vajaa 200 tkm ajan tyytyny säätään sitä lämpöpyyntiä välillä 17 ... 22. Öisin enemmän, auringonpaisteella helteellä vähemmän. Sit kunnon +30 helle ja ruuhkas seisoskelua, niin ei piisaa teho ei, hiki tulee :ruoska:
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Onks teillä kylmäaineet vähissä? Mulla ei ainakaan viime tai tämän kesän helteissä ole ollut mitään ongelmia ilmastoinnin kylmäntuoton kanssa. Yleensä täytyy pitää lämmönsäätö jossain 22-23 maastossa ettei toosa puhalla liian kylmää sisään :o

Mun väkkärä täyttää ens kuussa 3 vuotta (vajaa 50tkm mittarissa) eikä ilmastointia ole koskaan huollettu..
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

28kk vanha ja vajaa 41tkm ajettu ja puhaltelee kyllä kylmää ihan ok. Tosin vähän tuossa on miettinyt että pitäisiköhän käyttää ilmastoinnin huollossa, kun tuossa 2013 kun 2011 vuosimallin cruzeen tehtiin ilmastoinnin huoltokin, niin yllättävän paljon sinne oli ainetta lisätty. Tosin eri aineillahan se oli, kuin tämä K astra.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos mulla on ainees vajautta, niin se on sit tehtaan jäljiltä optimointia. Tuo ruuhkatuska kun tuli koettua n. 1 kk vanhalla autolla.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ne on vedetty kaikki liemet ihan alarajaan uusis autois. Ainaki mulla sai lisätä ööliä. Joka autos kun säästää ni tekeehän se vuodes jo paljon. Pitäs kans huollattaa ilmastlinti seuraavas huollos ni olis seki sit ainaki oikeilla määrillä. Toki toimii eli puhaltaa kylmää et vilu tulee.
Risto Vee
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 242
Liittynyt: 21 Loka 2008, 15:34
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Kaasu Astrassa ensimmäinen 15tkm huolto Länsiauto Vantaalla kustantaa 245€.
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6

Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Litrasen omistajat, kuunnelkaas kuuluuko viileällä koneella ~1500rpm+ eli varmaan ahdoille mentäessä pikku metallinen säksätys. Parhaiten kuulee pari ekaa vaihdetta kun on jotain rakennusta, betoni kaidetta tms vieressä ja ikkuna auki.
Vois olla hukkiksen kello mutta kysellään ny että kuuluuko muiltakin vai pitääkö lähteä varaamaa aikaa..
Astra ST 1.0 Innovation+
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13467
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ei tule mitään ominaista mieleen. Saatko ääntä videolle ja linkattua tänne? Ja varmaan oikeat dexos1gen2 öljyt koneessa ettei ole nakutus ääntä mistä huolestua
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin