Passaako kysellä, että mitä suuruusluokkaa tuollaisen hyvitys yleisesti pyörii (vai meneekö liian henkilökohtaiseksi)?otj kirjoitti:Mulla narisee kuljettajan ovipahvi, kun siihen nojaa tai sitä puristelee ovenkahvan tienoilta. Mietin, että voisiko jotenkin aiheutua siitä, kun oviverhoilut on käytetty irti äänieristäessä. Tuntuu nuo sirinä/narinaongelmat kuitekin olevan näissä sen verran yleisiä, ettei varmaan siitä johdu. Tosin tuntuuhan nuo narinat ja sirinät vaivaavan myös premiumeja, esim. Audi A4:ää, ettei kai se tässä halvemmassa hintaluokassa mikään ihme ole.
Kysellyt tässä nyt vaihtohyvityksiä isommankin luokan autoihin, eipä vielä mitään jackpotia ole sattunut kohdalle. Kyllä tätä K-mallia tuntuu automyyjät arvostavan ihan yhtä paljon (vähän) kuin J-Astraa, vaikka tämä on melkoisen laadullisen harppauksen ottanut, hyvin myynyt, testimenestystä ja palkintoja kahminut malli. Mutta ei se auta, kun automyyjät vain tuijottelee niitä Autovistojaan ja muodostaa sieltä vanhojen kauppojen perusteella käsityksensä.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei kait se liian henkilökohtaista, tuolla ne parin kympin korvilla pyörii, auto olisi sitten 1,5 v vanha ja n. 80-90 000 tkm ajettu. Arvosta olisi siis sulanut sellaiset 40%.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No aika odotusten mukainenhan tuo sitten kuitenkin on. Lisävarusteiden hintahan tuppaa tyypillisesti häviämään kuin tuhka tuuleen eli uusi on autokauppiaan mielestä 25 k€ auto. Ja kilsathan toki tuon ikäiseen on aika kovat. Vaikea tosiaan varmaan tuon enempää on juuri saadakaan.otj kirjoitti:Ei kait se liian henkilökohtaista, tuolla ne parin kympin korvilla pyörii, auto olisi sitten 1,5 v vanha ja n. 80-90 000 tkm ajettu. Arvosta olisi siis sulanut sellaiset 40%.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niinhän se on. Lisävarusteista arvoa lasketaan vain vetokoukulle ja Webastolle. Myyjät vertailevat autoa surutta Enjoyhin ja vain voimalinja ja korimalli tuntuu olevan ratkaisevia.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minua kismittää Enjoy plus-mallissa oikean käden kyynärtuki joka on niin takan ettei siitä yllä käsi rattiin. Onko vinkkejä jatkopalasta?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onkohan se erilainen kun Innovationissa? Siinä ainakin voi säätää käsinojan pituutta vaikka kuinka. Korkeussäätöä ei tosin ole siinäkään, mutta ainakin itselle sattuu juuri oikealle korkeudelle suoraan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Meillä säätyy Enjoy mallin kyynärnoja pituussuunnassa
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Käytin tänään omaa Astraani huollossa moottorin epätasaisen käynnin vuoksi. Etenkin koneen ollessa kylmä ja välillä myös reippaammin kaasua painettaessa moottori on tosiaan nykinyt jonkin verran. Oireet eivät ole olleet jatkuvia, mutta halusin, että asia tutkitaan.
Lopputuloksena omaankin autoon vaihdettiin nyt sitten nuo Dexoksen uudet öljyt. Moottoreihin erikoistunut mekaanikko kävi työlistan kanssani läpi ja sanoi, että Dexoksen uusi öljy parantaa selvästi moottorin toimintaa. Muut öljyt eivät kuulemma voitele moottoria "oikealla tavalla", jolloin männät eivät tässä 1.4 turbossa toimi optimaalisesti. Heillä oli maahantuojalta virallinen ohjeistus vaihtaa tällaisissa tapauksissa heti uudet öljyt koneeseen ja itselleni lysti ei tietenkään maksanut mitään.
Vielä en autolla pidempää lenkkiä käynyt heittämässä, mutta lyhyen ajon aikana huomasi selvästi, että moottori käy paljon sivistyneemmin. Täytyy vielä tänään käydä ajelulla, niin voi tunnustella koneen toimintaa tarkemmin.
Lopputuloksena omaankin autoon vaihdettiin nyt sitten nuo Dexoksen uudet öljyt. Moottoreihin erikoistunut mekaanikko kävi työlistan kanssani läpi ja sanoi, että Dexoksen uusi öljy parantaa selvästi moottorin toimintaa. Muut öljyt eivät kuulemma voitele moottoria "oikealla tavalla", jolloin männät eivät tässä 1.4 turbossa toimi optimaalisesti. Heillä oli maahantuojalta virallinen ohjeistus vaihtaa tällaisissa tapauksissa heti uudet öljyt koneeseen ja itselleni lysti ei tietenkään maksanut mitään.
Vielä en autolla pidempää lenkkiä käynyt heittämässä, mutta lyhyen ajon aikana huomasi selvästi, että moottori käy paljon sivistyneemmin. Täytyy vielä tänään käydä ajelulla, niin voi tunnustella koneen toimintaa tarkemmin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tais toissapäivänä etupuskurista parkkitutkan sensori sanoa sopimuksensa irti ku rupes huutaa jatkuvasti että on este edessä ku on pysähtynyt tai vauhtia alle 5 km/h
Viikon joutuu joka kerta ku lähtee liikkeelle säätää asetuksista tutkat pois päältä ku ei saanu huoltoaikaa aiemmin Järvenpään Mäkelän autoon
Kyselin samalla että saiskos radion päivitettyä että sais Android auton käyttöön ku ei ole ku apple carplay
180€ pitäs antaa rahaa hommasta
Viikon joutuu joka kerta ku lähtee liikkeelle säätää asetuksista tutkat pois päältä ku ei saanu huoltoaikaa aiemmin Järvenpään Mäkelän autoon
Kyselin samalla että saiskos radion päivitettyä että sais Android auton käyttöön ku ei ole ku apple carplay
180€ pitäs antaa rahaa hommasta
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt Astraan näyttää saavan Matrix Led valot kaupanpäälle 30.9. saakkaKauko-Nestori kirjoitti:Ok, täytyy kuitenkin miettiä noiden valojen osalta, josko ottaisi nuo ledit sittenkin ja Innovaatioohan se sitten menisi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Voisiko joku, jolla on maahantuojan toimesta asennettu sisäpistorasia lämppärille, katsoa mitä kautta kaapeli on vedetty sisälle?
Tv: Jouni
Tv: Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
apumiehen jalkatilassa on läpivientikumi moottoritilaanJJH kirjoitti:Voisiko joku, jolla on maahantuojan toimesta asennettu sisäpistorasia lämppärille, katsoa mitä kautta kaapeli on vedetty sisälle?
Tv: Jouni
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kysyin kanssa vaihtotarjousta. Vuosi ja 25tmk niin hyvitys 22ke. Vuodessa häviäisi 13ke, kalliita kilsoja jos vaihtaisi. En vaihda.otj kirjoitti:Niinhän se on. Lisävarusteista arvoa lasketaan vain vetokoukulle ja Webastolle. Myyjät vertailevat autoa surutta Enjoyhin ja vain voimalinja ja korimalli tuntuu olevan ratkaisevia.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sulla tulee Miata sen verran maltillisemmin kilsoja, ettei vielä kannata vaihtaakaan, kun saat ajella sen 4 v ennen maagisen sadantonnin rikkoutumista.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo ja kun tuossa on vielä 4v takuu niin ei kannata vaihtaa.otj kirjoitti:Sulla tulee Miata sen verran maltillisemmin kilsoja, ettei vielä kannata vaihtaakaan, kun saat ajella sen 4 v ennen maagisen sadantonnin rikkoutumista.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17