Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Hurtsi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 08 Touko 2019, 11:19

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

Minulla on 1,4 t 125 heppasella koneella vm2018. Ajettu nyt noin 45tkm. Uutena vaihdatin eka öljyt 2tkm jälkeen ja sen jälkeen kerran vuodessa,joka kerta auto on pyytänyt öljyn vaihtoa 1-2 kk ennen vuoden täyttymistä olen itse kyllä nollannut näytöstä tuo ilmoituksen koska kilometrit jää noin 15-17tkm väliin. Kysyin asiaa huollosta niin minulle sanottiin että yksi vuosi on ihan OK noilla kilsoilla ja ei kannata otta siitä näytöstä stressiä. Mulla pysyy ölpät ylämerkissä koko matkan.
tourer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 16:54

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja tourer »

Askoik kirjoitti: 10 Joulu 2020, 18:59
Rookeri kirjoitti: 09 Joulu 2020, 21:04
Askoik kirjoitti:Se on ihan normaalia, että ajotietokoneen mukaan öljyn käyttöikä on 0% jo 10 - 20 tkm öljynvaihdon jälkeen.
No ei ole. Mitä öljyä oikein käytät jos noin nopeesti menee tukkoon?
En tiedä mitä ne siellä Länsiautossa tuonne lorottavat. Kuten on käynyt ilmi, suhtaudun vähän EVVK asenteella koko öljynvaihtoihin.

Mutta nostakaas käsi pystyyn, kuinka moni on päässyt yli 20 tkm 1.4T nelipyttyisellä 110 kW koneella ilman että öljyvaihtomuistutin herjailee 0% käyttöikää? Tätä ketjua seuranneena olen jäänyt käsitykseen, että 10 - 20 tkm on ihan normaali matka, jonka jälkeen se pyytää päästä öljynvaihtoon. Omilla ajoillani (2 x 60 km maantieajoa päivässä, 37 tkm vuodessa) olen joutunut laskurin nollamaan muistaakseni 13 - 17 tkm hujakoilla edellisestä öljynvaihdosta... en ole tarkkaa kirjaa pitänyt milloin olen laskurin nollannut, mutta muistelen että jollain 30 tkm etapilla se piti nollata kahdesti.
Täältä nousee yksi käsi...
Mulla n. neljän vuoden aikana öljynvaihdot aika tasan 25000 km:n välein. Enkä ole tehnyt "välinollauksia"
Astra K Sports Tourer Innovation (+Innovation) 1.4 AT6 -17
tourer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 16:54

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja tourer »

tourer kirjoitti: 11 Joulu 2020, 08:47
Askoik kirjoitti: 10 Joulu 2020, 18:59
Rookeri kirjoitti: 09 Joulu 2020, 21:04
Askoik kirjoitti:Se on ihan normaalia, että ajotietokoneen mukaan öljyn käyttöikä on 0% jo 10 - 20 tkm öljynvaihdon jälkeen.
No ei ole. Mitä öljyä oikein käytät jos noin nopeesti menee tukkoon?
En tiedä mitä ne siellä Länsiautossa tuonne lorottavat. Kuten on käynyt ilmi, suhtaudun vähän EVVK asenteella koko öljynvaihtoihin.

Mutta nostakaas käsi pystyyn, kuinka moni on päässyt yli 20 tkm 1.4T nelipyttyisellä 110 kW koneella ilman että öljyvaihtomuistutin herjailee 0% käyttöikää? Tätä ketjua seuranneena olen jäänyt käsitykseen, että 10 - 20 tkm on ihan normaali matka, jonka jälkeen se pyytää päästä öljynvaihtoon. Omilla ajoillani (2 x 60 km maantieajoa päivässä, 37 tkm vuodessa) olen joutunut laskurin nollamaan muistaakseni 13 - 17 tkm hujakoilla edellisestä öljynvaihdosta... en ole tarkkaa kirjaa pitänyt milloin olen laskurin nollannut, mutta muistelen että jollain 30 tkm etapilla se piti nollata kahdesti.
Täältä nousee yksi käsi...
Mulla n. neljän vuoden aikana öljynvaihdot aika tasan 25000 km:n välein. Enkä ole tehnyt "välinollauksia"
Niin, ja kilometrejä tulee vuodessa n. 30000
Astra K Sports Tourer Innovation (+Innovation) 1.4 AT6 -17
Avatar
caravan16v
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
Paikkakunta: jkl

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja caravan16v »

En tiedä mitä ne siellä Länsiautossa tuonne lorottavat. Kuten on käynyt ilmi, suhtaudun vähän EVVK asenteella koko öljynvaihtoihin.(lainattu teksti Tourer)

Sen pistin merkille että alkuperäiset öljyt ei 10000 km kohdalla muuttanut juurikaan väriä eikä tarvinnut lisätä öljyä. Huollon jälkeen 5tkm ajettu ja öljy alkoi muuttua tummemmaksi ja nyt öljy alkaa olaa jo melkein mustaa ja öljyn pinta min. ja max. välissä. Onkohan noissa öljyissä laatuero mitä laittavat tehtaalla ja huollossa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

caravan16v kirjoitti: 11 Joulu 2020, 14:18 En tiedä mitä ne siellä Länsiautossa tuonne lorottavat. Kuten on käynyt ilmi, suhtaudun vähän EVVK asenteella koko öljynvaihtoihin.(lainattu teksti)

Sen pistin merkille että alkuperäiset öljyt ei 10000 km kohdalla muuttanut juurikaan väriä eikä tarvinnut lisätä öljyä. Huollon jälkeen 5tkm ajettu ja öljy alkoi muuttua tummemmaksi ja nyt öljy alkaa olaa jo melkein mustaa ja öljyn pinta min. ja max. välissä. Onkohan noissa öljyissä laatuero mitä laittavat tehtaalla ja huollossa.
Jos sulla on tietyllä koneella auto niin tehtaalta dexos1gen2 5w-30 ja huollossa vaihtunut luokitukseksi 0w-20 ovo401547 josta oma topic foorumilla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
caravan16v
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
Paikkakunta: jkl

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja caravan16v »

1,2sorsa kirjoitti: 11 Joulu 2020, 14:21
caravan16v kirjoitti: 11 Joulu 2020, 14:18 En tiedä mitä ne siellä Länsiautossa tuonne lorottavat. Kuten on käynyt ilmi, suhtaudun vähän EVVK asenteella koko öljynvaihtoihin.(lainattu teksti)

Sen pistin merkille että alkuperäiset öljyt ei 10000 km kohdalla muuttanut juurikaan väriä eikä tarvinnut lisätä öljyä. Huollon jälkeen 5tkm ajettu ja öljy alkoi muuttua tummemmaksi ja nyt öljy alkaa olaa jo melkein mustaa ja öljyn pinta min. ja max. välissä. Onkohan noissa öljyissä laatuero mitä laittavat tehtaalla ja huollossa.
Jos sulla on tietyllä koneella auto niin tehtaalta dexos1gen2 5w-30 ja huollossa vaihtunut luokitukseksi 0w-20 ovo401547 josta oma topic foorumilla
Auto on käyttöönotettu 5/-19 1.4 T 150hp. Hain motonetistä Motulin öljyt ja heitän ne sisään ja seuraan vieläkö öljyä häviää.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Tilasin ja asensin tämmöiset peruutusvalot, joita mainostettiin 2000 lumenilla. Aika kaukana taitaa kyl todellisuus olla mainospuheista, kun eipä tuo valoteho juurikaan lisääntynyt. Lisäksi, nämä aiheuttaa herjoja "Peruutusvalo viallinen" joten täytynee keväällä vaihtaa hehkulangat takaisin, vai olisko kellään vinkata jotain helposti lisättävää vastusta sinne lampun kannalle?

Alla kuva auton perästä, jolloin oikealla on LED ja vasemmalla vielä vakio hehkulanka. Ei siis juurikaan valoteho parantunut, mutta ehkä pienen aavistuksen, kun oikein mielikuvitustaan käyttää ja itselleni niin uskottelen. Löin käteni paskaan, mutta en mene nurkkaan häpeämään, vaan raportoin tämän silti muillekin tiedoksi. :(

https://www.amazon.com/gp/product/B07XYJ2918

Kuva

Kuva
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Vertailun vuoksi valokuva kabiiniledeistä jotka olleet jo vuoden käytössä ja niiden hankintaan olen kyl erittäin tyytyväinen. Näitä asentaessa huomasi kuinka valoteho parani ihan selvästi. Vaimo jopa valittelee, kuinka aurinkolipan valot kirvelee silmiä, kun hämärään tottunein silmin läväyttää nuo päälle, mut näkeepähän ainakin ehostautua. Muutenkin näkee hyvin puuhastella etu- ja takapenkillä, kun kaikki kattovalot yms. ovat kirkkaita ledejä. Nämä ostin ebaysta vuosi sitten, mutta kyseinen tuotelinkki ei enää toimi.

Tuotteen nimi oli:
Opel Astra K LED Interior Premium Kit 11 SMD Xenon White Bulbs Error Free

Kuva
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9278
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Taitaa pikkasen turhan kirkkaat olla nuo aurinkoläpän valot. :D
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Mulla on kanssa lipoissa ledivalot, sokeeks tulee jos niitä pimeässä katsoo päin. Sen takia käänsin nuo itse ”väärin päin”, eli polttimo osoittaa kuopan pohjalle ja valo heijastuu sieltä kautta. On mukavampi kattella...
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Orakk
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Syys 2020, 15:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Orakk »

Astra K MY16 ja parkkitutkat. Alkaa käymään hermojen päälle nuo parkkitutkat. Takana keskellä tulee haamuhälyjä tasaisen tappavaan tahtiin. Ensimmäisen kerran havaitsin tätä ensimmäisten lumisateiden aikaan nyt syksyllä, mutta ongelmaa esiintyy näköjään myös vesisateella. Tutka heittää aina samasta paikasta hälyjä ja eihän siellä mitään edes ole. Mietin, että voiko kyseessä olla jälkikäteen asennettu peräkoukku (ensimmäinen omistaja asentanut) vai mikä noita haamuhälyjä oikein aiheuttaa. Nyt on muutaman päivän satanut vettä ja perhanan vehje hälyttää joka pirun risteyksessä pysähtyessä ja aina, kun laittaa pakin tai ykkösen päälle. Hälyjä tulee aivan jatkuvalla syötöllä. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja miten homma korjaantui. Pitääkö vaihdella antureita vai viedä suoraan manaajalle.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Orakk kirjoitti: 21 Joulu 2020, 20:50 Astra K MY16 ja parkkitutkat. Alkaa käymään hermojen päälle nuo parkkitutkat. Takana keskellä tulee haamuhälyjä tasaisen tappavaan tahtiin. Ensimmäisen kerran havaitsin tätä ensimmäisten lumisateiden aikaan nyt syksyllä, mutta ongelmaa esiintyy näköjään myös vesisateella. Tutka heittää aina samasta paikasta hälyjä ja eihän siellä mitään edes ole. Mietin, että voiko kyseessä olla jälkikäteen asennettu peräkoukku (ensimmäinen omistaja asentanut) vai mikä noita haamuhälyjä oikein aiheuttaa. Nyt on muutaman päivän satanut vettä ja perhanan vehje hälyttää joka pirun risteyksessä pysähtyessä ja aina, kun laittaa pakin tai ykkösen päälle. Hälyjä tulee aivan jatkuvalla syötöllä. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja miten homma korjaantui. Pitääkö vaihdella antureita vai viedä suoraan manaajalle.
Ittellä on kanssa 16-mallinen, tutkat huutaa kyllä jos lunta tai jäätä jää antureiden päälle, mutta ei ole vedestä tai kurasta moksiskaan. Pääsetkö käsiksi antureihin jos kokeilis että liittimet on kunnolla kiinni?
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Mä en muista 4 vuoden / 145 tkm aikana yhtäkään haamuhälytystä, ellei semmoiseksi lasketa lämmintä pakokaasupilveä, joita raskaan ajoneuvon perässä valoista lähtiessä saattaa edessäni leijailla. Vetokoukun kanssa en ole paljoa ajellut, kun se on irrotettavaa mallia. Mutta monissa autoissahan vetokoukku saattaa nimenomaan olla se syyllinen tutkan huutoon. Ihan jo kuulasuojuksen poisto saattaa pienentää sitä pinta-alaa riittävästi, mutta toki koukkukin voi sitten jo alle 500 vuodessa ruostua puhki.
Juissipuissi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Joulu 2020, 07:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juissipuissi »

Terve,
Olisiko astra K sports tourer 2016 1.4T 150hv (84000km) manuaalilaatikon nykimiseen apuja/tietoa.
Auto nykii kylmänä/viileällä koneella kiihdyttäessä, eritoten huomaa 2000..3500rpm kohdilla.

Nykiminen esiintyy joka kerta viileällä koneella, kun olen kotoa ajanut hiekkatietä ~2,5km( 3-vaihteella 1700..2000rpm) ja tulen asfalttitielle ja lähden kiihdyttämään. Nykiminen esiintyy voimakkaasti ensimmäisillä 2- 3 kiihdytyksellä viileähköllä koneella tehdessä.
Olen esittänyt asian huollolle ja kysynyt onko tällä matalalla kierroksilla ajolla vaikutusta koneen nykimiseen ja autosta luettu vikakoodit useaan kertaan > ei vikakoodeja> ei vikaa.
Auto kuitenkin nykii kiihdytellessä, on mystinen Ooppel.

Olen arponut myös olisiko sytytyksessä vikaa, bensaakin tuo rohmuaa mielestäni kohtuu paljon nätissä seka-ajossa ( ulkolämpö ~ 0c ja roikasta töihin lähtö. Tietokone ~7L todellisuus ~ 1L enemmän= 8L). Onko sytyt pielessä jolloin ruiskuttaa bensaakin koneelle väärin?
Moottorinohjausyksikkö ECU päivitys on Opel huollon mukaan ajan tasalla. Koneeseen tehty jossain vaiheessa " huonon käynnin päivitys".

Kiihdytyksistä lämmin kone:
Kierrosten antaessa vapaasti tasaantua ennen uutta kiihdytystä auto toisinaan  ikään kuin "potkii takaisin", samassa yhteydessä kun tuntee tuota takaisin potkimista ja lähtee kuormittamaan=kiihdyttämään uudelleen nykiminen esiintyy voimakkaimmin.

Eniten saan auton nykimään jouhevalla kaasunpainalluksen lisäyksin, pedali pohjaan kiihdytyksissä nykimistä ehkä vähän laimeammin.

Olen kysellyt myös turbo ammattilaiselta mielipidettä, voisiko olla turbovika. Ohessa lainauksia turbohuoltamolta s-postilla esittämiini kysymyksiin.

"Onko ahtoputkisto ja välijäähdytin koeponnistettu? Ahtovuoto aiheuttaa ilmamassaohjatuissa vehkeissä nykimistä ja tuo kuvailemasi käytös voisi sellaiseen viitata.

Minkälaiset fuel trimmit siellä on, ilmamassamittaukseen liittyen siis?

Sitten voi olla myös, että hukkaportti jumittaa kuluneisuuttaan ja aiheuttaa pieniä yliahtopiikkejä, mutta sellaisista luulisi jäävän vikamuistiin jäljen."

VIimeisimmät toimenpiteet Opel Huollossa:
Vaihdettu puolat ja tulpat> ei muutosta.
Uudet öljyt ja suodin 0W20> ei muutosta.
Puristukset mitattu>ok, polttoaineen alkoholipitoisuudet mitattu>ok

Kyselin Opel huollosta miksi jakopään ajoituksen tarkastusta ei tehdä, kun sitä itse ehdottivat heti toiseksi korjausvaihtoehdoksi, jos puola- ja sytytystulppa vaihdolla ei nykimisvika poistu.

Kuulemma ei huollon mukaan mitään tehtävissä kun ei anna vikakoodia. Vika voi olla missä vain, ECU, Turbo, Moottori yleisesti.....

Tähän nykimis ongelmaan jos tietoa, pyydän vastaamaan.
Juissipuissi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Joulu 2020, 07:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juissipuissi »

Ja lisätään että polttoaineen sekaan tankkiin on laitettu Opel huollon antamaa "tököttiä" pullollinen > ei apua

Opel huollon lausunto:
"Alla asentajan diagnoosi.
6.11.2020 81237Km

Vika edelleen autossa.

Lähdetty koeajoon kylmänä.

Auto nykii 1500- 3000 rpm välillä kylmällä koneella voimakkaammin.

Häiriövaloja ei kuitenkaan syty.

Moottorin lämmetessä nykiminen vähenee. Lopulta loppuu. Nykii silloin tällöin kiihdytyksessä.

Sytytyskatko testerissä näyttää hetkellisiä katkoja alakierroksilla väänätettäessä. Tämä on myös muissa saman moottorin autoissa.

Näyttävät hetkellistä katkoa mutta kohta häipyy. Testattu toisella saman moottorisella autolla.  Se ei nykinyt kylmänä.

Lähtisin liikkeelle puolien ja tulppien uusimisella."
Vastaa Viestiin