Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Olivatko autot samalla tekniikalla? Mikä oli aitoveron osuus?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1346
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

JPYlöjärvi kirjoitti: 04 Syys 2019, 18:23 Saksan Opelin sivuilla rakentelin uuden hinnaston mukaan (lähes kaikilla herkuilla varustettuna) tuli hintaa n 39 000€, toivottavasti Suomen hinnat ei ole noin pahat, kun kolme vuotta sitten tingattuna liikeen hinta oli n 31 000 suurinpiirtein samoilla varusteilla (+onStar, jota ei enää saa) Suomessa.
Silloin kun tuo oma tuli tuli tilattua, tuli käytyä vastaava käytyä kasaamassa saksan sivuilla, niin loppuhinta siellä joku 5-6k€ enemmän mitä täällä jäi hinnaksi. Kaikki lisävarusteet hinnaltaan saksassa kalliimpia mitä suomessa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
ksfv
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Marras 2017, 18:40
Paikkakunta: Kerava

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ksfv »

Moikka
Mulla oli Astra 60 tkm:n huollossa, ja huollon lopputulema oli että takajarrupalat ovat melkein loppu. Kysyivät että vaihdetaanko vastasin että ei. Ei saa noilla kilsoilla kulua loppuun jos kaikki kunnossa. Olen huomauttanut huoltoa vinkumisesta ja olettanut että jarrut avataan. Ilmeisesti ovat jääneet hiukan laahaamaan. Lähetin kysymyksen myös maahantuojalle ja sieltähän tuli mielenkiintoinen vastaus joka alkoi näin: " 60 tkm on merkittävä matka autolle ja jarrupalat/levyt voivat tuohon kilometrimäärään olla kyllä jo loppu hyvinkin" Sitten mainitsi jarrujen puhdistuksesta lisätyönä, ei ole koskaan markkinoitu moista operaatiota. Tähänastisilla kulkuneuvoilla on jarrupalojen vaihto tullut jossain 120 tkm:n kohdalla ajankohtaisesksi. Jos 60 tkm on merkittävä matka, niin mitähän vikoja tulee kun 100 mittarissa?
Astra k Sports Tourer Matrix Business 1,6 cdti Biturbo
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ksfv kirjoitti: 04 Syys 2019, 19:02 Moikka
Mulla oli Astra 60 tkm:n huollossa, ja huollon lopputulema oli että takajarrupalat ovat melkein loppu. Kysyivät että vaihdetaanko vastasin että ei. Ei saa noilla kilsoilla kulua loppuun jos kaikki kunnossa. Olen huomauttanut huoltoa vinkumisesta ja olettanut että jarrut avataan. Ilmeisesti ovat jääneet hiukan laahaamaan. Lähetin kysymyksen myös maahantuojalle ja sieltähän tuli mielenkiintoinen vastaus joka alkoi näin: " 60 tkm on merkittävä matka autolle ja jarrupalat/levyt voivat tuohon kilometrimäärään olla kyllä jo loppu hyvinkin" Sitten mainitsi jarrujen puhdistuksesta lisätyönä, ei ole koskaan markkinoitu moista operaatiota. Tähänastisilla kulkuneuvoilla on jarrupalojen vaihto tullut jossain 120 tkm:n kohdalla ajankohtaisesksi. Jos 60 tkm on merkittävä matka, niin mitähän vikoja tulee kun 100 mittarissa?
Kannattaa nuo takajarrupalojen liukupellit käyttää irti jo uutena ja laittaa niiden alle jarrusuojatahnaa tai kuparitahnaa. Ruostuu peltien alta ja turpoaa niin että palat alkaa tarttua olkaimiin.

Ja riippuu käytöstä. Maantiepainotteisella ajolla menee takapalat sen 200tkm ja postiautossa 20tkm.
W213 mersuun vaihdoin takapalat jo 47tkm kohdalla uuteen eikä ollut mitään laahausta tai vikaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ksfv
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Marras 2017, 18:40
Paikkakunta: Kerava

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ksfv »

Kannattaa nuo takajarrupalojen liukupellit käyttää irti jo uutena ja laittaa niiden alle jarrusuojatahnaa tai kuparitahnaa. Ruostuu peltien alta ja turpoaa niin että palat alkaa tarttua olkaimiin.

Ja riippuu käytöstä. Maantiepainotteisella ajolla menee takapalat sen 200tkm ja postiautossa 20tkm.
W213 mersuun vaihdoin takapalat jo 47tkm kohdalla uuteen eikä ollut mitään laahausta tai vikaa
[/quote]¨

Kiitos ohjeista , näin tehdään.
Astra k Sports Tourer Matrix Business 1,6 cdti Biturbo
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Minulla meni aikoinaan J Astrasta palojen lisäksi myös levyt vaihtoon muistaakseni myös jo 60 tkm huollossa. Ajossa tai kulutuksessa en ollut huomannut mitään outoa.

Soratietä tulee ajeltua 2 x 4 km päivässä, niin on tuota pölyä ja kuraakin kyllä tarjolla.

Sen jälkeen olen kaikissa määräaikaishuolloissa 30 tkm välein pyytänyt putsaamaan ja herkistämään jarrut edestä ja takaa. Taisi se se J Asta kulkea niillä jarrupaloilla sitten seuraavat 100 tkm ja nyt on jo K Astrankin mittarissa 105 tkm, eikä tietääkseni ole jarruille vielä muuta tehty kuin tuota herkistelyä. Kyllä tälle lisätyölle ainakin Länsiautossa oma tuotekoodi on, mutta hintaa en nyt kyllä muista... olisko jotain 50 - 80 eur.
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Larppe »

ksfv kirjoitti: 04 Syys 2019, 19:02 Moikka
Mulla oli Astra 60 tkm:n huollossa, ja huollon lopputulema oli että takajarrupalat ovat melkein loppu. Kysyivät että vaihdetaanko vastasin että ei. Ei saa noilla kilsoilla kulua loppuun jos kaikki kunnossa. Olen huomauttanut huoltoa vinkumisesta ja olettanut että jarrut avataan. Ilmeisesti ovat jääneet hiukan laahaamaan. Lähetin kysymyksen myös maahantuojalle ja sieltähän tuli mielenkiintoinen vastaus joka alkoi näin: " 60 tkm on merkittävä matka autolle ja jarrupalat/levyt voivat tuohon kilometrimäärään olla kyllä jo loppu hyvinkin" Sitten mainitsi jarrujen puhdistuksesta lisätyönä, ei ole koskaan markkinoitu moista operaatiota. Tähänastisilla kulkuneuvoilla on jarrupalojen vaihto tullut jossain 120 tkm:n kohdalla ajankohtaisesksi. Jos 60 tkm on merkittävä matka, niin mitähän vikoja tulee kun 100 mittarissa?
Täällä samalla tekniikalla auto, eli ne isommat 300 mm jarrut edessä ja 288 mm takana. Samoilla kilometreillä soittelivat huollosta, että takajarrut ovat laahanneet ja pitäisi vaihtaa. Kun huollossa pyysivät melko tukevaa hintaa, niin huolehdin itse vaihdosta. Aika tukevasti kyllä laahasivatkin, kun pääsi itse käpälöimään niitä. Pitänee jatkossa renkaiden vaihdon yhteydessä vähän herkistellä.
Hoopi
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Heinä 2019, 22:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoopi »

Nyt olen viikon ajellut MY19.5 1.4AT Executive farkulla ja täytyy sanoa, että auto on ylittänyt kaikki odotukset. :thumbsup: Voihan se olla, että kun on tottunut vanhoilla miinoilla ajamaan (4-20 vuotta vanhoja BMW:itä), niin uusi auto on hyvä, vaikka minkälainen kikkare olisi. Täällä moitituista ominaisuuksistakaan minulla ei ole pahaa sanottavaa - parkkitutkat eivät huuda ollenkaan turhista, ilmastointi koko ajan auto-moodissa 21 asteeseen säädettynä pelaa hienosti, rengasmeteli 17” Turanzoilla on siedettävävissä, mediasysteemi on hyvä, hidastamattoman hansikaslokeron kanssa voi elää, kaistavahti ja kuolleenkulman varoitin toimivat myös sateella, takaluukku aukeaa aina ensimmäisellä ”potkaisulla”, takaovien ulkokahvojen lukitusnappuloita en osaa kaivata. Konepeltiä en ole edes avannut ja ajattelin sen pitääkin niin, kunnes lasinpesuneste loppuu, jolloin joutunee likaamaan kätensä. Kulutus on ajotietokoneen mukaan ollut 6.0 l/100km ja minusta se on ok lukema, vaikka litran tai kaksikin valehtelisikin - vie minkä vie. Enempi kiinnostaa ja miellyttää ajon helppous ja vaivattomuus, mikä lähtee jo autolle saapumisesta ja päättyy siitä poistumiseen, kun kaikki käy niin mutkattoman vaivattomasti ilman dramatiikkaa, mutta kuitenkin tyylillä. Mielestäni tämän tyyppisen uuden auton tärkein ominaisuus on juuri tuo, sillä näitä ei pitäisi joutua harrastamaan. Kaiken kaikkiaan siis loistava auto siihen käyttötarkoitukseen mihin se on meidän talouteen hankittu. :peukku:
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Pari mielenkiintoista juttua Teknavissa:

https://teknavi.fi/autot/koeajossa-uudi ... tta-hiottu

https://teknavi.fi/autot/ensituntuma-pa ... arikorilla

Vähän asenteellinen "Opel Astra on unohdettu aivan turhaan, sillä se tarjoaa uudistusten myötä entistäkin kilpailukykyisemmän kokonaisuuden kilpaillussa kokoluokassa."

Kuka auton on ns. unohtanut? Myynti toki vähentynyt alusta, mikä pätee oikeastaan kaikkiin automallleihin poislukien Octavia ja Qashqai jotka myy koko ajan malli-iästään huolimatta. Mutta monilla merkeillä kehitys on sama, alussa myy hyvin ja sitten tulee notkahdus. Sama tulee tapahtumaan esim. uudelle Focukselle alkuhuuman jälkeen. Ainakin kävi edelliselle mallille.
Sami H
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 08:01

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sami H »

Opel.de-sivuilla on jo jonkin aikaa ollut faceliftin esitteet. Näkyvin muutos farkusssa lienee kromisen sivulistan muuttuminen mustaksi ja hieman muuttunut keula.
Paino on ilmeisesti kasvanut, ellen ihan väärin muista niin oma farkku 1.4t painaa 1314kg. Nyt kevyimmillään farkulle ilmoitetaan 1355kg. Siis huolimatta siitä että on 3-sylinterinen. Jos lisääntynyt paino on äänieristeissä, niin hyvä!
Jotenkin vaikuttaa siltä että faceliftissäkään ei ole näitä matkan varrella poistettuja varusteita, yleensähän faceliftiin pakataan enemmän tavaraa että saadaan myyntiä.
Täytyy käydä koeajamassa, toistaiseksi en ole kelvollista 3-sylinteristä ajanut mutta eihän sitä tiedä..
Insignia GS 2.0T AT9 MY22
Corsa-e MY23
Calibra 2.0i museorek. -91
Ex-Opelit: Astra ST 1.2 130 -20, Astra ST 1.0 -19, Astra ST 1.4 150 -18, Vectra C CDTI -08, Vectra C 1.8 -03, Omega B2 2.2 -01, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1346
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Sami H kirjoitti: 05 Syys 2019, 13:26 Opel.de-sivuilla on jo jonkin aikaa ollut faceliftin esitteet. Näkyvin muutos farkusssa lienee kromisen sivulistan muuttuminen mustaksi ja hieman muuttunut keula.
Paino on ilmeisesti kasvanut, ellen ihan väärin muista niin oma farkku 1.4t painaa 1314kg. Nyt kevyimmillään farkulle ilmoitetaan 1355kg. Siis huolimatta siitä että on 3-sylinterinen. Jos lisääntynyt paino on äänieristeissä, niin hyvä!
Jotenkin vaikuttaa siltä että faceliftissäkään ei ole näitä matkan varrella poistettuja varusteita, yleensähän faceliftiin pakataan enemmän tavaraa että saadaan myyntiä.
Täytyy käydä koeajamassa, toistaiseksi en ole kelvollista 3-sylinteristä ajanut mutta eihän sitä tiedä..
Taitaa riippua varustetasosta onko se sivulista krominen tai musta. Samalla ne keulan logon siivet taitavat ovat mustat tai kromiset.
Tuossa kromiset.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Paljon on mielenkiintoista uutta hyvää tuossa Astran uudistuksessa. Uusi Infotainment näyttää hyvältä ja nopealta, alcantarapenkit myös. 1.4 + CVT vaikuttaa hyvältä paketilta. Enteilee mielenkiintoisia juttuja myös tulevaan Insignian uudistukseen, joka tapahtunee 2020.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Onkohan kukaan laittanut Astra K sumuvalojen polttimien tilalle LED polttimoja ?
Juhal79
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 20:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juhal79 »

Kolme tankkausta nyt ajanut uudella farkku 1.6T AT Astralla. Kulutukseen olen kyllä ollut tyytyväinen. 1. tankkaus 6,6l/100km 2. ja 3. tankkaus 6,7l/100km Ajotietokone näyttänyt desin tai kaksi alhaisempaa.
Aikamoista räminää kuuluu välillä kuskin puolen takaovesta. En oikein ole tarkemmin pystynyt paikallistamaan mistä päin ovea ääni tulee. Onkohan tuollaiset ärsyttävät räminät takuunalaista, vai pitääkö tota itse selvitellä?
sininen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 318
Liittynyt: 18 Maalis 2005, 16:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja sininen »

arpe kirjoitti: 09 Syys 2019, 06:12 Onkohan kukaan laittanut Astra K sumuvalojen polttimien tilalle LED polttimoja ?
Kyllä vaan, Nighteyet laitoin, mahtui helposti ja toimii :P
Ex: Astra Sports Tourer Innovation 1.4t aut.-18 Black Edition, Hobby 720 ufKe -20
Vastaa Viestiin