Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Pidän Astran alla vielä muutaman viikon kitkoja juuri niiden hiljaisuuden vuoksi, ja ei nuo Contit ole huonot ajaakaan, kun ei ole niin löysät kuin jotkut muut kitkat. Ja kyllä nuo kitkat taas kerran yllättivät muutoinkin ominaisuuksiltaan positiivisesti talven aikana. Kesärenkaat Michelinit ja niillä melutaso nousee varsinkin näillä karheilla tien pinnoilla.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Kulutuksesta: Astran keskikulutus ajotieturin mukaan 5.8 l/100 km. Muutama vuosi sitten oli myös Hyundai i30 1.6 crdi, jonka ajotieturi näytti 5.3 l/100 km. Molemmilla sama ajoprofiili, pätkäajoa ja motarin pätkää, ei pitkiä matkoja. Onkohan Astra-Dieselien kulutukset sitten reilusti tuon alle, että etua bensaversioon nähden tulee.
ksfv
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Marras 2017, 18:40
Paikkakunta: Kerava

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ksfv »

Freyeri kirjoitti: 19 Huhti 2018, 09:33 Onko muilla samaa Astra K:n kanssa, että kun puhelin on paritettuna medianäyttöön ja sieltä kun katsoo kontaktiluetteloa niin kaikki nimet näyttää oikein. Ongelma tulee siinä vaiheessa kun joku soittaa niin näkyy pelkkä numero eikä lainkaan nimeä? Puhelimena iPhone 8 iOS 11.3. Ongelma ollut jo pidemmän aikaa, mutta nyt vasta alkanut häiritsemään..
Moikka
Tallenna numerot ilman +358 androidissa ainakin toimi.
Astra k Sports Tourer Matrix Business 1,6 cdti Biturbo
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Kulutuksesta myös. Eka tankillinen ajettu. Mittari näytti 6.8l/100k sitten kun laski litrat ja kilsat oli kulutus 6.5. Käytännössä pelkkää taajama ajoa ja autona 1.0 ST.
Astra ST 1.0 Innovation+
Kuljettaja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Loka 2016, 12:01

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kuljettaja »

JPopeli kirjoitti: 19 Huhti 2018, 11:51 Kulutuksesta: Astran keskikulutus ajotieturin mukaan 5.8 l/100 km. Muutama vuosi sitten oli myös Hyundai i30 1.6 crdi, jonka ajotieturi näytti 5.3 l/100 km. Molemmilla sama ajoprofiili, pätkäajoa ja motarin pätkää, ei pitkiä matkoja. Onkohan Astra-Dieselien kulutukset sitten reilusti tuon alle, että etua bensaversioon nähden tulee.
28.12. Aloin pitään kirjaa tankkauksista.
Sen jälkeen poltettu 710 litraa ainetta 12300km matkalla.
Keskikulutus 5.76l/100
Minimi 5.18 ja maksimi 6.92

Ps. Voimalinjan kertominen on oleellista kulutusten vertailussa. Omani on alarivillä.
Astra K 1.6 CDTI A
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Olen ajanut yli viikon kesärenkaillani (Misukan Energy Saverit), ja nyt pitää kyllä myöntää että olen ollut tosi tyytyväinen näihin! :thumbsup:
Syksyllä kun ajelin viimeksi näillä kesärenkailla, mulla ei ollut tehty vielä silloin tehty ovien ja ohjaamon lattian äänieristystä. Taidan vaan ajaa sittenkin nuo nykyiset kesärenkaani loppuun ja sitten ostan nuo Misukan Crossclimatet.

Kotiin tuli tarjous noista Misukan Crossclimate+ renkaista ja 205/55/16 koossa ne maksavat Euromasterilla asennettuna 499€. Tsekkasin netistä niiden hintaa liikkeestä noudettuna, ilman asennusta, hinta oli tämä:
Crossclimate.jpg
Mielestäni kohtuullisen edulliset! Ei taida kannattaa tilata ulkomailta :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Kuljettaja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Loka 2016, 12:01

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kuljettaja »

Kuljettaja kirjoitti: 19 Huhti 2018, 18:12
JPopeli kirjoitti: 19 Huhti 2018, 11:51 Kulutuksesta: Astran keskikulutus ajotieturin mukaan 5.8 l/100 km. Muutama vuosi sitten oli myös Hyundai i30 1.6 crdi, jonka ajotieturi näytti 5.3 l/100 km. Molemmilla sama ajoprofiili, pätkäajoa ja motarin pätkää, ei pitkiä matkoja. Onkohan Astra-Dieselien kulutukset sitten reilusti tuon alle, että etua bensaversioon nähden tulee.
28.12. Aloin pitään kirjaa tankkauksista.
Sen jälkeen poltettu 710 litraa ainetta 12300km matkalla.
Keskikulutus 5.76l/100
Minimi 5.18 ja maksimi 6.92

Ps. Voimalinjan kertominen on oleellista kulutusten vertailussa. Omani on alarivillä.
Muokkauksen puuttuessa lisään vielä atk näyttämän joka on aina 4.2-4.4l/100km
Astra K 1.6 CDTI A
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

kjans kirjoitti: 19 Huhti 2018, 11:22 Lisä-äänieristystä mietin kyllä edelleenkin, jaksaisikohan sitä itse askarrella jotain vai pitäiskö yrittää etsiä firma joka sen tekisi sopivalla korvauksella... :roll:
Jos päädyt itse äänieristämään, kannattaa varata aikaa siihen reilusti! Kumpaan tahansa päädytkin, mielestäni se on sen väärtti, eli kyllä se äänieristys kannattaa tehdä (tai teettää), mikäli rengasmelu vaivaa.
Itse en bongannut Turun seudulta mitään pajaa, joka äänieristää, siksi päädyin itse äänieristämään autoni.
Hiukan yli 50 kiloa sitä äänieristettä tuli laitettua.

Nyt jos olisin itse saman risteyksen edessä, ehkä käyttäisin tätä firmaa:
http://www.kiiltopiste.fi/page/9/auton-aanieristys
Ja valitsisin tuon Ultraeristyksen. Vaikuttaa vahvasti siltä että heillä on selkeä konsepti miten he äänieristävät autoja.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Kuljettaja kirjoitti: 19 Huhti 2018, 18:12
JPopeli kirjoitti: 19 Huhti 2018, 11:51 Kulutuksesta: Astran keskikulutus ajotieturin mukaan 5.8 l/100 km. Muutama vuosi sitten oli myös Hyundai i30 1.6 crdi, jonka ajotieturi näytti 5.3 l/100 km. Molemmilla sama ajoprofiili, pätkäajoa ja motarin pätkää, ei pitkiä matkoja. Onkohan Astra-Dieselien kulutukset sitten reilusti tuon alle, että etua bensaversioon nähden tulee.
28.12. Aloin pitään kirjaa tankkauksista.
Sen jälkeen poltettu 710 litraa ainetta 12300km matkalla.
Keskikulutus 5.76l/100
Minimi 5.18 ja maksimi 6.92

Ps. Voimalinjan kertominen on oleellista kulutusten vertailussa. Omani on alarivillä.
Tosiaan minulla Astra 1.4 150 hv manuaali, ekan vuoden keskikulutus tuo 5.8 ajotieturin mukaan, mutta kertaakaan en ole mitannut todellista kulutusta.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

TexasMan kirjoitti: 19 Huhti 2018, 18:12
Mielestäni kohtuullisen edulliset! Ei taida kannattaa tilata ulkomailta :D
Saksasta kotiovelle vielä muutamia kymppejä halvelmalla niin kannattaahan se tilata.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

JPopeli kirjoitti: 19 Huhti 2018, 21:05
Tosiaan minulla Astra 1.4 150 hv manuaali, ekan vuoden keskikulutus tuo 5.8 ajotieturin mukaan, mutta kertaakaan en ole mitannut todellista kulutusta.
Eli ei mitään tietoa paljonko kuluttaa. Sama kuin sanoisi että viidellä kympillä tankkaa niin pääsee monta päivää.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Eiköhän siitä nyt jotakin pysty päättelemään, ainakin minä kykenen. Eipä ole tullut muutaman edellisen auton osalta enää kulutuksia laskettua. Oletan että alle 7 l on todellinenkin kulutus. Insignian 1.6 sidi ajotieturin näyttöön verrattuna 1.8 litraa vähemmän.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

TexasMan kirjoitti: 19 Huhti 2018, 18:43 Jos päädyt itse äänieristämään, kannattaa varata aikaa siihen reilusti! Kumpaan tahansa päädytkin, mielestäni se on sen väärtti, eli kyllä se äänieristys kannattaa tehdä (tai teettää), mikäli rengasmelu vaivaa.
Itse en bongannut Turun seudulta mitään pajaa, joka äänieristää, siksi päädyin itse äänieristämään autoni.
Hiukan yli 50 kiloa sitä äänieristettä tuli laitettua.

Nyt jos olisin itse saman risteyksen edessä, ehkä käyttäisin tätä firmaa:
http://www.kiiltopiste.fi/page/9/auton-aanieristys
Ja valitsisin tuon Ultraeristyksen. Vaikuttaa vahvasti siltä että heillä on selkeä konsepti miten he äänieristävät autoja.
Joo, vähän itseä arveluttaa lähteä vetelemään sisustoja autosta irti. Lisäksi mietin, että saako sitä kotipihalla tällä osaamisella askarreltua sellaista eristystä, joka oikeasti vaimentaisi ääntä hyvin. Tietty vois yrittää noita pahimpia ongelmakohtia tilkitä tunkemalla takalaatikon pohjaan ja jonnekin rengaskaariin eristemattoa kun takaata tuntuu tuota huminaa eniten tulevan.

Kiiltopisteestä täällä taisikin jollain (otj?)olla hyviä kokemuksia, mutta aika reissu lähteä täältä Turun nurkalta tuonne eristämään autoa. Ja hitto että 790€ on iso kasa rahaa :-?
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2722
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

^Summerpartyjen aikaan nokka kohti Ylivieskaa ja sieltä Kalajoelle yöksi. :wink: Kiiltopisteestä on hyviä kokemuksia itselläkin teippausten osalta. Lopputuloksessa ei ole ollut moittimista, äänieristämiseen liittyen ei ole kokemusta ko. firmasta.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

kjans kirjoitti: 19 Huhti 2018, 22:17 Joo, vähän itseä arveluttaa lähteä vetelemään sisustoja autosta irti. Lisäksi mietin, että saako sitä kotipihalla tällä osaamisella askarreltua sellaista eristystä, joka oikeasti vaimentaisi ääntä hyvin. Tietty vois yrittää noita pahimpia ongelmakohtia tilkitä tunkemalla takalaatikon pohjaan ja jonnekin rengaskaariin eristemattoa kun takaata tuntuu tuota huminaa eniten tulevan.

Kiiltopisteestä täällä taisikin jollain (otj?)olla hyviä kokemuksia, mutta aika reissu lähteä täältä Turun nurkalta tuonne eristämään autoa. Ja hitto että 790€ on iso kasa rahaa :-?
Kaikkein helpoin tapa aloittaa äänieritys on nostaa akku pois ja vuorata kunnolla se kaikukoppa. Tämän jälkeen tekee siihen esim. vanerista vielä kannen, jonka eristää molemmilta puolilta.

Jos haluat tietää miltä tuntuu ja kuulostaa käytännössä äänieristettynä Astra, heitä yv. tai voidaan tsekata tätä myös seuraavassa paikallisessa Opel miitissä. Voit sitten pohtia onko se äänieristäminen ollenkaan aloittamisen arvoista :lol:

Hinta on todella kovan kuuloinen yht'äkkiseltään, mutta toisaalta mulla on mennyt iisisti yli 500€, ja kymmeniä työtunteja...
Eikä se Virossakaan nyt välttämättä niin kovin edullista ole:
http://www.ravolar.ee/en/your_comfort/noise_insulation/
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Vastaa Viestiin