Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Itsellä voi auton vaihto olla kohta edessä, kun työkuviot muuttuu ja pitäisi ehkä harkita tilalle hieman pienempikulutuksista menopeliä tämän 1.4 turbo ST:n tilalle, joka ei toki tämäkään pahimmasta päästä ole. Pohdinnassa ollut dieseli, mutta toisaalta olen myös miettinyt, olisiko pienempikulutuksinen bensa kuitenkin parempi vaihtoehto. Pitäisi käydä hieman katsomassa vaihtoehtoja. Tilat ei saisi ainakaan pienentyä.
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2722
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

En ole vielä päässyt kokeilemaan kuin litraista ECT-mallia, joten täytyy etsiä koeajoon vielä se 1.4 Turbo -automaatti. Tuossa W176 A-Mersussa ei ole ehtinyt reilun kahden vuoden aikana ärsyttää mikään muu kuin todella pieni peräkontti. Kaikki on toiminut moitteetta ja auto on ollut ilo silmälle, joten rima on noussut ns. "premium-tason" (kuten Opel mainostaa) suhteen turhankin korkealle.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Tosiaan jokaisessa tämän hintaluokan autossa on omat ärsyttävyytensä. Palasin ns premiumeista takaisin opeleihin ja kyllähän näissä muutama kohta ärsytti aluksi, mutta nyt kun on näillä taas hetken ajanut niin hyviltä nämä tuntuvat etenkin hintaansa nähden. Perusasiat eli istuinasento, säätövarat, ajettavuus ja ohjaus on kunnossa, ohjauksessa ei tahmeutta tai kulmikkuutta ja kulkee suoraan, ei osien vaihtorumbaa / takuukorjauksissa käyntejä, ainakaan vielä.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Diesel vs bensa on se ikuinen vääntö. Ja mielikuva. Itsellä muuttu työkuviot ja ajan tolla 1.0T:llä sen 8tkm kuukaudessa. Dieseliä hoen itselleni ja muutkin sen tietävät olevan ratkaisu, mutta halvemmaksi tulee tolla litrasella kun ottaa huomioon 3000e etumatkan ostohinnassa ja vertailee todellisia kulutuksia (spritmonitor) eikä ajotietokoneen höpöhöpölukemia. 1.4T:n lukemiin en ole verrannnut, mutta pianko niihinki vertaa jos jaksaa.

Toinen etumatka litraselle on Webasto, jota ei tartte muuta kuin mukavuussyistä. -27 on ennätys ja koneen lämmöt matka-ajos tasanen 87. Toki kaupungissa notkahtaa, mutta kabiinissa ei silti tule kylmä. Eli siinä on sitte jo 4000e etumatka dieseliin. Suosittelen siis ottamaan inhorealistisen taskulaskimen käteen ennen kaupoille lähtemistä.

Tolla mun ajosuoritteella diesel säästäis 100e/kk. Jos nyt vaihdan autoa alle vuoden jälkeen, kaikki säästö menee vaihtamisee. Ja jos maksan sen 4000e extraa, menis sen kuolettamiseen yli kolme vuotta! Ja jos ajomäärä olis vaikka inhimillinen 5tkm kuukauteen, niin luvut on vielä isompia. Vaihtoarvo sitte joskus on oma lukunsa ja pelkkää mutuilua, tässä ja nyt tuntuvat kulut ovat paljon mielekkäämpiä laskea.

Ja jos ECT arpoo vaihdetta tai loikkii pitkin autotallin seiniä, niin vika löytyy meikkipeilistä. K Astra on autona täysin paska ja ECT on kaukana täydellisestä, mutta on se silti hintansa väärti ostohintansa huomioiden ja eritoten autoa tankates. Momentinmuunnin on parhautta, mutta ei toi ECT nyt niin huono ole.
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2722
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Ei kai se tee autosta läpeensä paskaa, jos manuaaliin tottuneesta tuntuu alkuun vähän robotin touhuilut oudoilta. Jostain syystä en onnistunut ottamaan samanlaisia hasardilähtöjä millään muulla robottilaatikolla, kuin tällä Opelin toteutuksella.
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marlii »

Otj:lle eräs toinen laittanut kysymyksen konepellin maalauksen hinnasta. Paljon se maksoi?
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nilemma kirjoitti: 18 Maalis 2018, 20:48 Ei kai se tee autosta läpeensä paskaa, jos manuaaliin tottuneesta tuntuu alkuun vähän robotin touhuilut oudoilta.
Mun mielipide on ajalta ennen sun viestiä. Kun kirjoitin rehellisen mielipiteen julki tänne, niin Opel-lasilliset masokistit veti herneet molempiin sieraimiin. Mielipiteeni on pähkinänkuoressa kutakuinki niin, että taivaallinen auto jumalaisilla AGR-penkeillä, mutta noi kaikki huonosti toimivat sähköhäristimet sais jättää pois. Tän litrasen €/km yhdistettynä penkkeihin on ainut syy jatkaa tällä ajamista. Toisaalta puoli vuotta sitte työkuviot muuttu kaupunkipainotteisesta ajosta maantielle, eli noi parkkitutkat ei enää huomiohuoraa itsekseen niin paljoa kuin ennen joka helkkarin valoristeyksessä.

Ihan asiasta muihin. Törmäilytunnistin alkuun hälytteli ja jarrutteli tyhjällä tiellä. Puoli vuotta ollu jo hiljaa eikä oo nähny haamuja tiellä. Viime viikolla kuitenki oli työporukka keskellä tietä mutkan ja mäen takana. Vastaantulevan auton takia jouduin väistään penkalle. Eikä ledit vilkkunu kojelaudalla. Tosipaikan tullen seki häristin olis tappanu ne kaks kaapeliasentajaa, jokka seiso keskellä tietä. Ennustan surkeaa ja kivistä taivalta robottiautoille.
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

JP_Vette kirjoitti: 19 Maalis 2018, 07:36
Nilemma kirjoitti: 18 Maalis 2018, 20:48 Ei kai se tee autosta läpeensä paskaa, jos manuaaliin tottuneesta tuntuu alkuun vähän robotin touhuilut oudoilta.
Mun mielipide on ajalta ennen sun viestiä. Kun kirjoitin rehellisen mielipiteen julki tänne, niin Opel-lasilliset masokistit veti herneet molempiin sieraimiin. Mielipiteeni on pähkinänkuoressa kutakuinki niin, että taivaallinen auto jumalaisilla AGR-penkeillä, mutta noi kaikki huonosti toimivat sähköhäristimet sais jättää pois. Tän litrasen €/km yhdistettynä penkkeihin on ainut syy jatkaa tällä ajamista. Toisaalta puoli vuotta sitte työkuviot muuttu kaupunkipainotteisesta ajosta maantielle, eli noi parkkitutkat ei enää huomiohuoraa itsekseen niin paljoa kuin ennen joka helkkarin valoristeyksessä.

Ihan asiasta muihin. Törmäilytunnistin alkuun hälytteli ja jarrutteli tyhjällä tiellä. Puoli vuotta ollu jo hiljaa eikä oo nähny haamuja tiellä. Viime viikolla kuitenki oli työporukka keskellä tietä mutkan ja mäen takana. Vastaantulevan auton takia jouduin väistään penkalle. Eikä ledit vilkkunu kojelaudalla. Tosipaikan tullen seki häristin olis tappanu ne kaks kaapeliasentajaa, jokka seiso keskellä tietä. Ennustan surkeaa ja kivistä taivalta robottiautoille.
Tuota eihän Astran järjestelmä ole tehty tunnistamaan tiellä seisovia ihmisiä, eli kyllä se auto niiden yli jyrää, jos ei ratin ja penkin välissä tapahdu mitään. Astran järjestelmä reagoi ainoastaan edellä ajavaan/olevaan autoon ja sen liikkeisiin. Kirjoituksestasi ainakin saa sen käsityksen, että oletit auton tunnistavan ja pysähtyvän myös näistä kahdesta henkilöstä.

Mutta siinä olen kanssasi samaa mieltä, että itse en usko/luota pätkän vertaa robottiautoihin. Siinä on ihmettelemistä, kun "robotti" tilttaa moottoritievauhdissa. Toivottavasti asentavat kojelautaan alt+ctrl+delete napin :lollis: Tekniikka tuo tulleessaan hyviä avustimia autoihin, mutta kyllä se auton ohjastaja pitää edelleen olla ratin ja penkin välissä.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Sori huonoa artikulointia. Keskellä kaistaa oli pysähdyksis auto, jonka perässä perävaunu/hinattava laite ja niiden takana (tai edessä, jos niin mieltää) ne kaks ihmistä. Toki mitään liikkuvaa ei ollut, toisaalta ei kyllä tyhjällä tielläkää ole ollut missä aiemmin hälytelly.
rinkeli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 74
Liittynyt: 21 Elo 2008, 19:19
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja rinkeli »

Nyt seitsemisen tonnia K:lla ajaneena olen kiinnittänyt huomiota alustan toimintaan, hieman negatiivisessa mielessä.
Alla siis CNG-farkku, Nokian R2-renkailla ja ajoalueena koko Etelä-Suomi.
90km/h vauhdissa ja hieman sen ympärillä tuntuu lähes jatkuvasti pientä nypytystä, aivan kuin iskareiden tilalla olisi kiinteät tangot. Yli satasen tai alle 70:n vauhdissa tutinaa ei tunnu.
Aluksi ajateltiin tutinan tulevan renkaista jotka tasapainotettiin ilman sen suurempaa vaikutusta.
Tutina _tuntuu_ tulevan takaa, olen nyt testaillut eri rengaspaineita ilman suurempia vaikutuksia.
Ensimmäisen parin tonnin aikana tutinoita ei tuntunut missään.

Onko näissä farmeissa erilaisia alustajäykkyyksiä, tuntuu että omani on mukulakivilläkin kovin jäykkä ja kova toisin kuin työkaverini viime syksynä käyttöönotettu, muuten täysin vastaava laite mutta käy dieselillä.
Se tuntuu leijailevan joka paikassa paaaljon pehmeämmin eikä tutise maantiellä ollenkaan.
Astra K CNG 2018
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1346
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

JP_Vette kirjoitti: 19 Maalis 2018, 07:36 Toisaalta puoli vuotta sitte työkuviot muuttu kaupunkipainotteisesta ajosta maantielle, eli noi parkkitutkat ei enää huomiohuoraa itsekseen niin paljoa kuin ennen joka helkkarin valoristeyksessä.
Minulla ei ole huutanut yhdissäkään liikennevaloissa ei tämä nykyinen eikä edellinen. Siinäkin toimi samoin tutkat aina päällä pysähdyksissä.
Eikä kyllä noissa yleisötapahtuman jälkeen parkkipaikan jonoissakaan tuota ole tapahtunut toisten autojen toimesta, vaan pelkästään autojen välissä kävelijöiden toimesta.

Tosin saattaahan tässä olla sellainenkin pieni ero että tuo oma on manuaali ja taitaa jättää takatutkat pois päältä, jos vaihde eteenpäin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos se on ero, niin se on aika iso. Itellä ku auto tai skootteri tulee tappituntumalla taakse, niin PIIIIIIIIIIIIP. Itekki ajan risteyksis aika tiiviisti, mut ei etututkat siitä huuda.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

rinkeli kirjoitti: 19 Maalis 2018, 15:22 Nyt seitsemisen tonnia K:lla ajaneena olen kiinnittänyt huomiota alustan toimintaan, hieman negatiivisessa mielessä.
Alla siis CNG-farkku, Nokian R2-renkailla ja ajoalueena koko Etelä-Suomi.
90km/h vauhdissa ja hieman sen ympärillä tuntuu lähes jatkuvasti pientä nypytystä, aivan kuin iskareiden tilalla olisi kiinteät tangot. Yli satasen tai alle 70:n vauhdissa tutinaa ei tunnu.
Aluksi ajateltiin tutinan tulevan renkaista jotka tasapainotettiin ilman sen suurempaa vaikutusta.
Tutina _tuntuu_ tulevan takaa, olen nyt testaillut eri rengaspaineita ilman suurempia vaikutuksia.
Ensimmäisen parin tonnin aikana tutinoita ei tuntunut missään.

Onko näissä farmeissa erilaisia alustajäykkyyksiä, tuntuu että omani on mukulakivilläkin kovin jäykkä ja kova toisin kuin työkaverini viime syksynä käyttöönotettu, muuten täysin vastaava laite mutta käy dieselillä.
Se tuntuu leijailevan joka paikassa paaaljon pehmeämmin eikä tutise maantiellä ollenkaan.
Kaasusäiliöt lisää painoa taakse joten takaiskarit ja jouset on jäykemmät. Suomen tiet on täynnä pientä nyppyä jotka tuntuu jäykällä alustalla tuollaisena pienenä nypytyksenä, etenkin jos renkaissa paljon painetta.
wee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Touko 2015, 18:23

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja wee »

rinkeli kirjoitti: 19 Maalis 2018, 15:22 Nyt seitsemisen tonnia K:lla ajaneena olen kiinnittänyt huomiota alustan toimintaan, hieman negatiivisessa mielessä.
Alla siis CNG-farkku, Nokian R2-renkailla ja ajoalueena koko Etelä-Suomi.
Onnittelut. Miten on kaasu toiminut? Paljonko on muuten Opelin kaasu- ja bensattankkien koko ja paljonko niillä pääsee? Paljonko on kaasunkulutus? Ja mikä on tulppienvaihtoväli?

Meidän taloudessa ajelellaan Astra J:llä ja vanhalla -06 Bi-Fuel Volvo V70:llä. Keskikulutus on noin 5kg/100km tuntumassa maantiepainotetussa yhdistetyssä, pelkällä maantiellä hieman vähempi. 15-16kg kaasutankit ja niillä ajaa vähintään 300km maantiellä ja noin 240km "puhdasta" yhdistettyä ja noin 200km kaupunkia. Bensaa kyytiin tulee vielä 30l ja tulpat vaihtuu 40tkm välein.

Sanottakoon näin että polttoaineena en vaihtaisi kaasua pois. Helppoa, halpaa ja toimivaa. Halpaa vaikka ei Gasumin sopparilla ajelisikaan.
Astra J -12 A14NET, Ex Astra F -94 C16SE, Ex Astra H -05 Z18XE, Ex Corsa D -10 A12XER
Volvo V70 Bi-Fuel -06
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Konepellin maalaus maksoi 120 e, pelkkä loppuhionta ja maalinruiskutus. Pohjat tein ite ja paklasin ja pohjamaalasin ne iskemäkohdat. Lopputulos liki virheetön, pari roskaa oli jäänyt. Noita ei huomannut kuin tarkasti syynäten, en menettänyt yöunia sen takia.
Vastaa Viestiin