Astra K
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellä voi auton vaihto olla kohta edessä, kun työkuviot muuttuu ja pitäisi ehkä harkita tilalle hieman pienempikulutuksista menopeliä tämän 1.4 turbo ST:n tilalle, joka ei toki tämäkään pahimmasta päästä ole. Pohdinnassa ollut dieseli, mutta toisaalta olen myös miettinyt, olisiko pienempikulutuksinen bensa kuitenkin parempi vaihtoehto. Pitäisi käydä hieman katsomassa vaihtoehtoja. Tilat ei saisi ainakaan pienentyä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En ole vielä päässyt kokeilemaan kuin litraista ECT-mallia, joten täytyy etsiä koeajoon vielä se 1.4 Turbo -automaatti. Tuossa W176 A-Mersussa ei ole ehtinyt reilun kahden vuoden aikana ärsyttää mikään muu kuin todella pieni peräkontti. Kaikki on toiminut moitteetta ja auto on ollut ilo silmälle, joten rima on noussut ns. "premium-tason" (kuten Opel mainostaa) suhteen turhankin korkealle.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tosiaan jokaisessa tämän hintaluokan autossa on omat ärsyttävyytensä. Palasin ns premiumeista takaisin opeleihin ja kyllähän näissä muutama kohta ärsytti aluksi, mutta nyt kun on näillä taas hetken ajanut niin hyviltä nämä tuntuvat etenkin hintaansa nähden. Perusasiat eli istuinasento, säätövarat, ajettavuus ja ohjaus on kunnossa, ohjauksessa ei tahmeutta tai kulmikkuutta ja kulkee suoraan, ei osien vaihtorumbaa / takuukorjauksissa käyntejä, ainakaan vielä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Diesel vs bensa on se ikuinen vääntö. Ja mielikuva. Itsellä muuttu työkuviot ja ajan tolla 1.0T:llä sen 8tkm kuukaudessa. Dieseliä hoen itselleni ja muutkin sen tietävät olevan ratkaisu, mutta halvemmaksi tulee tolla litrasella kun ottaa huomioon 3000e etumatkan ostohinnassa ja vertailee todellisia kulutuksia (spritmonitor) eikä ajotietokoneen höpöhöpölukemia. 1.4T:n lukemiin en ole verrannnut, mutta pianko niihinki vertaa jos jaksaa.
Toinen etumatka litraselle on Webasto, jota ei tartte muuta kuin mukavuussyistä. -27 on ennätys ja koneen lämmöt matka-ajos tasanen 87. Toki kaupungissa notkahtaa, mutta kabiinissa ei silti tule kylmä. Eli siinä on sitte jo 4000e etumatka dieseliin. Suosittelen siis ottamaan inhorealistisen taskulaskimen käteen ennen kaupoille lähtemistä.
Tolla mun ajosuoritteella diesel säästäis 100e/kk. Jos nyt vaihdan autoa alle vuoden jälkeen, kaikki säästö menee vaihtamisee. Ja jos maksan sen 4000e extraa, menis sen kuolettamiseen yli kolme vuotta! Ja jos ajomäärä olis vaikka inhimillinen 5tkm kuukauteen, niin luvut on vielä isompia. Vaihtoarvo sitte joskus on oma lukunsa ja pelkkää mutuilua, tässä ja nyt tuntuvat kulut ovat paljon mielekkäämpiä laskea.
Ja jos ECT arpoo vaihdetta tai loikkii pitkin autotallin seiniä, niin vika löytyy meikkipeilistä. K Astra on autona täysin paska ja ECT on kaukana täydellisestä, mutta on se silti hintansa väärti ostohintansa huomioiden ja eritoten autoa tankates. Momentinmuunnin on parhautta, mutta ei toi ECT nyt niin huono ole.
Toinen etumatka litraselle on Webasto, jota ei tartte muuta kuin mukavuussyistä. -27 on ennätys ja koneen lämmöt matka-ajos tasanen 87. Toki kaupungissa notkahtaa, mutta kabiinissa ei silti tule kylmä. Eli siinä on sitte jo 4000e etumatka dieseliin. Suosittelen siis ottamaan inhorealistisen taskulaskimen käteen ennen kaupoille lähtemistä.
Tolla mun ajosuoritteella diesel säästäis 100e/kk. Jos nyt vaihdan autoa alle vuoden jälkeen, kaikki säästö menee vaihtamisee. Ja jos maksan sen 4000e extraa, menis sen kuolettamiseen yli kolme vuotta! Ja jos ajomäärä olis vaikka inhimillinen 5tkm kuukauteen, niin luvut on vielä isompia. Vaihtoarvo sitte joskus on oma lukunsa ja pelkkää mutuilua, tässä ja nyt tuntuvat kulut ovat paljon mielekkäämpiä laskea.
Ja jos ECT arpoo vaihdetta tai loikkii pitkin autotallin seiniä, niin vika löytyy meikkipeilistä. K Astra on autona täysin paska ja ECT on kaukana täydellisestä, mutta on se silti hintansa väärti ostohintansa huomioiden ja eritoten autoa tankates. Momentinmuunnin on parhautta, mutta ei toi ECT nyt niin huono ole.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei kai se tee autosta läpeensä paskaa, jos manuaaliin tottuneesta tuntuu alkuun vähän robotin touhuilut oudoilta. Jostain syystä en onnistunut ottamaan samanlaisia hasardilähtöjä millään muulla robottilaatikolla, kuin tällä Opelin toteutuksella.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Otj:lle eräs toinen laittanut kysymyksen konepellin maalauksen hinnasta. Paljon se maksoi?
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mun mielipide on ajalta ennen sun viestiä. Kun kirjoitin rehellisen mielipiteen julki tänne, niin Opel-lasilliset masokistit veti herneet molempiin sieraimiin. Mielipiteeni on pähkinänkuoressa kutakuinki niin, että taivaallinen auto jumalaisilla AGR-penkeillä, mutta noi kaikki huonosti toimivat sähköhäristimet sais jättää pois. Tän litrasen €/km yhdistettynä penkkeihin on ainut syy jatkaa tällä ajamista. Toisaalta puoli vuotta sitte työkuviot muuttu kaupunkipainotteisesta ajosta maantielle, eli noi parkkitutkat ei enää huomiohuoraa itsekseen niin paljoa kuin ennen joka helkkarin valoristeyksessä.
Ihan asiasta muihin. Törmäilytunnistin alkuun hälytteli ja jarrutteli tyhjällä tiellä. Puoli vuotta ollu jo hiljaa eikä oo nähny haamuja tiellä. Viime viikolla kuitenki oli työporukka keskellä tietä mutkan ja mäen takana. Vastaantulevan auton takia jouduin väistään penkalle. Eikä ledit vilkkunu kojelaudalla. Tosipaikan tullen seki häristin olis tappanu ne kaks kaapeliasentajaa, jokka seiso keskellä tietä. Ennustan surkeaa ja kivistä taivalta robottiautoille.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuota eihän Astran järjestelmä ole tehty tunnistamaan tiellä seisovia ihmisiä, eli kyllä se auto niiden yli jyrää, jos ei ratin ja penkin välissä tapahdu mitään. Astran järjestelmä reagoi ainoastaan edellä ajavaan/olevaan autoon ja sen liikkeisiin. Kirjoituksestasi ainakin saa sen käsityksen, että oletit auton tunnistavan ja pysähtyvän myös näistä kahdesta henkilöstä.JP_Vette kirjoitti: ↑19 Maalis 2018, 07:36Mun mielipide on ajalta ennen sun viestiä. Kun kirjoitin rehellisen mielipiteen julki tänne, niin Opel-lasilliset masokistit veti herneet molempiin sieraimiin. Mielipiteeni on pähkinänkuoressa kutakuinki niin, että taivaallinen auto jumalaisilla AGR-penkeillä, mutta noi kaikki huonosti toimivat sähköhäristimet sais jättää pois. Tän litrasen €/km yhdistettynä penkkeihin on ainut syy jatkaa tällä ajamista. Toisaalta puoli vuotta sitte työkuviot muuttu kaupunkipainotteisesta ajosta maantielle, eli noi parkkitutkat ei enää huomiohuoraa itsekseen niin paljoa kuin ennen joka helkkarin valoristeyksessä.
Ihan asiasta muihin. Törmäilytunnistin alkuun hälytteli ja jarrutteli tyhjällä tiellä. Puoli vuotta ollu jo hiljaa eikä oo nähny haamuja tiellä. Viime viikolla kuitenki oli työporukka keskellä tietä mutkan ja mäen takana. Vastaantulevan auton takia jouduin väistään penkalle. Eikä ledit vilkkunu kojelaudalla. Tosipaikan tullen seki häristin olis tappanu ne kaks kaapeliasentajaa, jokka seiso keskellä tietä. Ennustan surkeaa ja kivistä taivalta robottiautoille.
Mutta siinä olen kanssasi samaa mieltä, että itse en usko/luota pätkän vertaa robottiautoihin. Siinä on ihmettelemistä, kun "robotti" tilttaa moottoritievauhdissa. Toivottavasti asentavat kojelautaan alt+ctrl+delete napin Tekniikka tuo tulleessaan hyviä avustimia autoihin, mutta kyllä se auton ohjastaja pitää edelleen olla ratin ja penkin välissä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sori huonoa artikulointia. Keskellä kaistaa oli pysähdyksis auto, jonka perässä perävaunu/hinattava laite ja niiden takana (tai edessä, jos niin mieltää) ne kaks ihmistä. Toki mitään liikkuvaa ei ollut, toisaalta ei kyllä tyhjällä tielläkää ole ollut missä aiemmin hälytelly.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt seitsemisen tonnia K:lla ajaneena olen kiinnittänyt huomiota alustan toimintaan, hieman negatiivisessa mielessä.
Alla siis CNG-farkku, Nokian R2-renkailla ja ajoalueena koko Etelä-Suomi.
90km/h vauhdissa ja hieman sen ympärillä tuntuu lähes jatkuvasti pientä nypytystä, aivan kuin iskareiden tilalla olisi kiinteät tangot. Yli satasen tai alle 70:n vauhdissa tutinaa ei tunnu.
Aluksi ajateltiin tutinan tulevan renkaista jotka tasapainotettiin ilman sen suurempaa vaikutusta.
Tutina _tuntuu_ tulevan takaa, olen nyt testaillut eri rengaspaineita ilman suurempia vaikutuksia.
Ensimmäisen parin tonnin aikana tutinoita ei tuntunut missään.
Onko näissä farmeissa erilaisia alustajäykkyyksiä, tuntuu että omani on mukulakivilläkin kovin jäykkä ja kova toisin kuin työkaverini viime syksynä käyttöönotettu, muuten täysin vastaava laite mutta käy dieselillä.
Se tuntuu leijailevan joka paikassa paaaljon pehmeämmin eikä tutise maantiellä ollenkaan.
Alla siis CNG-farkku, Nokian R2-renkailla ja ajoalueena koko Etelä-Suomi.
90km/h vauhdissa ja hieman sen ympärillä tuntuu lähes jatkuvasti pientä nypytystä, aivan kuin iskareiden tilalla olisi kiinteät tangot. Yli satasen tai alle 70:n vauhdissa tutinaa ei tunnu.
Aluksi ajateltiin tutinan tulevan renkaista jotka tasapainotettiin ilman sen suurempaa vaikutusta.
Tutina _tuntuu_ tulevan takaa, olen nyt testaillut eri rengaspaineita ilman suurempia vaikutuksia.
Ensimmäisen parin tonnin aikana tutinoita ei tuntunut missään.
Onko näissä farmeissa erilaisia alustajäykkyyksiä, tuntuu että omani on mukulakivilläkin kovin jäykkä ja kova toisin kuin työkaverini viime syksynä käyttöönotettu, muuten täysin vastaava laite mutta käy dieselillä.
Se tuntuu leijailevan joka paikassa paaaljon pehmeämmin eikä tutise maantiellä ollenkaan.
Astra K CNG 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minulla ei ole huutanut yhdissäkään liikennevaloissa ei tämä nykyinen eikä edellinen. Siinäkin toimi samoin tutkat aina päällä pysähdyksissä.
Eikä kyllä noissa yleisötapahtuman jälkeen parkkipaikan jonoissakaan tuota ole tapahtunut toisten autojen toimesta, vaan pelkästään autojen välissä kävelijöiden toimesta.
Tosin saattaahan tässä olla sellainenkin pieni ero että tuo oma on manuaali ja taitaa jättää takatutkat pois päältä, jos vaihde eteenpäin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos se on ero, niin se on aika iso. Itellä ku auto tai skootteri tulee tappituntumalla taakse, niin PIIIIIIIIIIIIP. Itekki ajan risteyksis aika tiiviisti, mut ei etututkat siitä huuda.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kaasusäiliöt lisää painoa taakse joten takaiskarit ja jouset on jäykemmät. Suomen tiet on täynnä pientä nyppyä jotka tuntuu jäykällä alustalla tuollaisena pienenä nypytyksenä, etenkin jos renkaissa paljon painetta.rinkeli kirjoitti: ↑19 Maalis 2018, 15:22 Nyt seitsemisen tonnia K:lla ajaneena olen kiinnittänyt huomiota alustan toimintaan, hieman negatiivisessa mielessä.
Alla siis CNG-farkku, Nokian R2-renkailla ja ajoalueena koko Etelä-Suomi.
90km/h vauhdissa ja hieman sen ympärillä tuntuu lähes jatkuvasti pientä nypytystä, aivan kuin iskareiden tilalla olisi kiinteät tangot. Yli satasen tai alle 70:n vauhdissa tutinaa ei tunnu.
Aluksi ajateltiin tutinan tulevan renkaista jotka tasapainotettiin ilman sen suurempaa vaikutusta.
Tutina _tuntuu_ tulevan takaa, olen nyt testaillut eri rengaspaineita ilman suurempia vaikutuksia.
Ensimmäisen parin tonnin aikana tutinoita ei tuntunut missään.
Onko näissä farmeissa erilaisia alustajäykkyyksiä, tuntuu että omani on mukulakivilläkin kovin jäykkä ja kova toisin kuin työkaverini viime syksynä käyttöönotettu, muuten täysin vastaava laite mutta käy dieselillä.
Se tuntuu leijailevan joka paikassa paaaljon pehmeämmin eikä tutise maantiellä ollenkaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onnittelut. Miten on kaasu toiminut? Paljonko on muuten Opelin kaasu- ja bensattankkien koko ja paljonko niillä pääsee? Paljonko on kaasunkulutus? Ja mikä on tulppienvaihtoväli?
Meidän taloudessa ajelellaan Astra J:llä ja vanhalla -06 Bi-Fuel Volvo V70:llä. Keskikulutus on noin 5kg/100km tuntumassa maantiepainotetussa yhdistetyssä, pelkällä maantiellä hieman vähempi. 15-16kg kaasutankit ja niillä ajaa vähintään 300km maantiellä ja noin 240km "puhdasta" yhdistettyä ja noin 200km kaupunkia. Bensaa kyytiin tulee vielä 30l ja tulpat vaihtuu 40tkm välein.
Sanottakoon näin että polttoaineena en vaihtaisi kaasua pois. Helppoa, halpaa ja toimivaa. Halpaa vaikka ei Gasumin sopparilla ajelisikaan.
Astra J -12 A14NET, Ex Astra F -94 C16SE, Ex Astra H -05 Z18XE, Ex Corsa D -10 A12XER
Volvo V70 Bi-Fuel -06
Volvo V70 Bi-Fuel -06
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Konepellin maalaus maksoi 120 e, pelkkä loppuhionta ja maalinruiskutus. Pohjat tein ite ja paklasin ja pohjamaalasin ne iskemäkohdat. Lopputulos liki virheetön, pari roskaa oli jäänyt. Noita ei huomannut kuin tarkasti syynäten, en menettänyt yöunia sen takia.