Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

jarkkis kirjoitti: 17 Maalis 2018, 19:10 Joo automaatissa ei piipittele p asennossa, vain d ja r asennoissa piipittää.
Mulla on sellainen mielikuvat, että mulla automaatissa parkkitutkat piipittää myöskin vapaalla, N-asennossa. Pitääpä tuo tsekata jossakin vaiheessa.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

TexasMan kirjoitti: 25 Maalis 2018, 09:02
jarkkis kirjoitti: 17 Maalis 2018, 19:10 Joo automaatissa ei piipittele p asennossa, vain d ja r asennoissa piipittää.
Mulla on sellainen mielikuvat, että mulla automaatissa parkkitutkat piipittää myöskin vapaalla, N-asennossa. Pitääpä tuo tsekata jossakin vaiheessa.
Joo kyllä, N-asennossa piippaa takaparkkitutkista, mutta jostain syystä ei etututkista. En tiedä miksi näin, joskus on meinaan pelästyttänyt kun auto on ollut käynnissä N-asennolla ja joku kävelee vaivihkaa auton takaa :lol:
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Tutkat ei piippaa jos turvavyö auki ja pimputtaa muistutusta.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Kyllä omassa peruutuskameran kuva on sen verran tarkka että voi lukea takana olevien rekisteritunnukset ongelmitta. Ja muutoinkaan en sitä mitenkään epätarkkana pidä, hyvin näkyy tekstit, viivat jne.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Kiitos Liisari todella hyvästä väliraportista!!
Alla muutama kommentti.
Liisari kirjoitti: 26 Helmi 2018, 11:00
Istuinlämmittimet hitaat verrattuna aikaisempiin kulkineisiin.
Aika mielenkiintoista, mulla nuo tuntuvat lämpenevän pienimmällä 1-tehollakin liikaa. Mulla on ihan peruspenkit omassani, voikohan se vaikuttaa tähän?
Liisari kirjoitti: 26 Helmi 2018, 11:00 + Ajomelu. Paljon on parjattu, mutta nastoillakin on hiljaisempi mitä Octavia. Mielestäni ihan ok äänimaailma.
Mukava kuulla joskus näinkin päin :D Jokainen aistii sen melun eri tavalla ja aina se on kiinni siitä mihin vertaa.
Liisari kirjoitti: 26 Helmi 2018, 11:00 - Kulutus kuuden litran pinnassa, joka on pari litraa luvattua enemmän. RS diisseli Octavialla pääsi pienemmällä tankilla saman matkaa, vaikka heppoja 50 enemmän. Automaatti hukannee sekä tehot, että taloudellisuuden, koska 160 heppainen manuaali menee siihen neljään litraan.
Joo totta, ajoin viime viikonloppuna muutama sata kilometriä maantieajoa, auto näytti kulutukseksi 4,5 l/100 km, kun laskin kulutuksen itse kilometrien mukaan, se olikin 5,5 l/100 km. Kaupunkiajossa tietokone näyttää 5,2 l/100 km, en oo koskakaan laskenut tätä, mutta saman logiikan mukaan se todellisuudessa kait jotain 6-6,5 l /100 km.
Liisari kirjoitti: 26 Helmi 2018, 11:00 Liikaa erikoisia häiritseviä ominaisuuksia mukaanlukien rengaspainekalibrointihässäkkä.
Tää kieltämättä on kohtuu ärsyttävä. Itse tilasin kiinasta tuon ohjelmointikapulan, maksoi n. 10 euroa. Tässä samassa viestiketjussa jossakin oli linkki siihen, nyt en tähän hätään löytänyt sitä. Jossakin rengasliikkeessä mulle sanottiin että he pystyvät kloonaamaan lähettimien tiedot, eli silloin tarvitse ohjelmoida näitä, kun vaihtaa renkaita. Tästä mulla ei ole mitään omakohtaisia kokemuksia, onko jollakin muulla?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Penkinlämppärit teki kuumaksi, mutta ei erityisen nopeat olleet. Kangas sportti jakkarat. Nahkaiset eivät tulleet niin kuumaksi.
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hoki »

JPopeli kirjoitti: 25 Maalis 2018, 10:43 Kyllä omassa peruutuskameran kuva on sen verran tarkka että voi lukea takana olevien rekisteritunnukset ongelmitta. Ja muutoinkaan en sitä mitenkään epätarkkana pidä, hyvin näkyy tekstit, viivat jne.
Olisko sulla laittaa kuvaa päivänvalossa näytöstä? Itse kirjautin "vikana" huoltotietoihin pikselimössökuvan. Joko laatu on pettänyt ja joka toinen on sekundaa tai sitten vaan käynyt meillä muutamalla huono tuuri.
Tosin olihan mullakin takaluukun handfree liitin kokonaan irti ja tämäkin piti mennä huoltoon toteamaan..
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Avatar
JJH
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 238
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JJH »

JP_Vette kirjoitti: 24 Maalis 2018, 20:10 Listanpätkä oli lisävaruste ja kotelo perusvaruste. Ite ostin sen kotelon n. 70e hintaan kun ei ollu tarvetta varustepaketin mukana tulleelle listalle, johon olis saanu kalliin hajustimen.
Onko sinulla kotelon varaosanumeroa tallessa?

tv Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Metula kirjoitti: 24 Maalis 2018, 19:30 Aikamoista pikseli mössöä peruutuskameran kuva kun kävin koeajamassa uutta. Lämppärin säätimien alla ei enää ole typerää listanpätkää vaan kumipohjainen kotelo, vai onko ennenkin ollut saatavilla? Peruutustutkien ääni ihan ok hiljaisella voimakkuudella eikä tuntuneet turhaa huutavan ruuhkassa.
PowerFlex Bar taisi olla aiemmin vakiona vain nahkaverhoilun yhteydessä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Tuo "typerä listanpätkä" on sinänsä erittäin hyödyllinen, kun siihen saa puhelintelineen. Uuteen puhelintelineeseen mahtuu isommatkin puhelimet.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12737
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Meillä oli sellanen pieni kotelo alunperin tos astras, kätevä kun sinne mahtuu luuri kyljelleen, en oikein muuta käyttöä sille oo keksiny :D
Onko muuten muut huomannu et pyyhkimet ärsyttävästi jäätyy tietyillä keleillä sinne ala asentoon ja samoin loskaisella kelillä jos sataa räpäskää sekin jäätää sinne pyyhkijöiden tienoille, taitaa olla noiden "linjaauto" pyyhinjärjestelmien ominaisuus, mut ei olovana auta vaik puhaltaa lasille lämmintä. Ei oo aijemmis autois tohon ominaisuuteen törmänny ku ollu aina perusmallin pyyhinjärjestelmä.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

JJH kirjoitti: 26 Maalis 2018, 11:51
JP_Vette kirjoitti: 24 Maalis 2018, 20:10 Listanpätkä oli lisävaruste ja kotelo perusvaruste. Ite ostin sen kotelon n. 70e hintaan kun ei ollu tarvetta varustepaketin mukana tulleelle listalle, johon olis saanu kalliin hajustimen.
Onko sinulla kotelon varaosanumeroa tallessa?

tv Jouni
Ei oo :( Soitin marmorille ja myyjä kävi autosta kattomas, kun ei hiffannu mitä tarkotin. Virallinen nimi osalle tais olla sulakekotelon kansi tjsp. Mut lokero se ei heidän järjestelmässä ole.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

P3
'Senator'
'Senator'
Viestit: 436
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 08:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja P3 »

ytimestä saamani tiedon mukaan se puhelinteline on "umpisurkea". Ihmeratkaisuja !
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Ei se ole umpisurkea. Ihan toimiva oli se vanhempikin teline mm. Samsung Galaxy S5 ja S7 kanssa. Uusi malli on vielä isompi.
Vastaa Viestiin