Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itse myös tykännyt tuosta puhelintelineestä (ilmeisesti vanha malli, kun auto ensimmäistä vuosimallia). Ihan toimiva ollut ja hyvällä sijainnilla. Ei pahaa sanottavaa. Ainoa miinus on pelkkä latausmahdollisuus tuon powerflexin kautta, eli android autot ja apple carplayt ei telineen piuhalla toimi. Ilmeisesti ei uudemmissakaan? Toisesta USB portista näitä tullut käytettyä ja sanotaanko, että nyt kun autoista pudonneet cd soittimet ym. pois, en yhtään ihmettelisi jos jossain vaiheessa autoista alkaisi putoamaan omat navigaattorit/"viihdejärjestelmät" pois ja siirryttäisiin puhtaasti asiakkaan omien laitteiden peilaukseen. Tavallaan jopa olisi järkevää, kun niitä ihmisten helpompi päivitellä uudempiin versioihin aavistuksen hintavampien autojen sijaan.
Näin väliaikaraporttina oman auton suhteen voisi sen verran päivittää, että vuotuinen noin 40 tkm ajosuorite muuttui alkutalvesta hieman pienemmäksi ja tällä hetkellä mennään noin 10 tkm vuodessa tahdilla. Eli huomattavasti lyhyempää ajoa ollut, joten tankkauksista mitattu kulutus noussut 6,5 litraan satasella. Aiemmin hieman pidempää keskimääräistä matkaa ajaessa oli mitattu kulutus auton ensimmäisille 43 tkm hieman alle 5,6 litraa satasella. Ajoprofiili ei juurikaan ole muuttunut, eli suurin osa matkasta edelleen kehätietä ja moottoritietä. Näin talvella toki lyhyt ajomatka saattaa korostaa eroa, joten katsotaan vaikuttaako kelien lämpeneminen miten..
Loppukesästä testailin tuolla vanhalla työmatkalla hieman päiväkohtaista kulutusta, kun liikenteen sujuvuus/oma vauhti vaihtelivat päivittäin. Paras suoritus tuolle noin 150 km matkalle, kun moottoritielläkin oli pidempi pätkä alennettua nopeutta tietyön takia, oli ajotietokoneen mukaan 3,8 L/100km. Vaikka laskee päälle ajotietokoneen "valehtelun", uskoisin että tällä voimalinjalla pääsisi varmasti melko pieniin kulutuksiin jos olisi sen henkinen kuljettaja ja ajoympäristö jossa muu liikenne ei pääse vaikuttamaan yhtä paljon.
Moottorina itsellä oli siis BiTDi
Autolla mittarissa kohta 50 tkm, eikä edelleenkään pahaa sanottavaa. Voimalinja miellyttävä, kulutus kohtuullinen ja ominaisuudet sekä varusteissa, että ajettavuudessa hyvät.
Pakollisia vaihtopohdintoja tietysti tullut tehtyä, kun ei lyhyelle matkalle dieseliä välttämättä tarvisi, mutta ei vaan tunnu löytyvän tähän hätään mieluisampaa vaihtoehtoa.
LED-valoista kun on ollut puhetta, että valaisevat "liian alas", niin nyt ainakin huomannut merkittävän eron, kun talouteen tuli toinen LED-lampullinen Saksalais-Brittiläinen auto. Astrassa kun kuvio on rajattu erittäin selvästi, on tässä toisessa paljon enemmän hajavaloa, jonka huomaa varsinkin heijasteellisten liikennemerkkien valoisuudesta "kilometrien päässä". Luo kuvan paremmasta valaistuksesta, vaikka käytännössä tiessä näkyvän valon ero ei taida kovin suuri olla.
Pitänee ensi kerralla huollossa mainita, jos voitaisiin tehdä valoille säätötoimia, kuten osalle täällä on taidettu tehdä. Ihan mielenkiinnosta, jos tällä olisi jotain vaikutusta mielikuvaan.
Näin väliaikaraporttina oman auton suhteen voisi sen verran päivittää, että vuotuinen noin 40 tkm ajosuorite muuttui alkutalvesta hieman pienemmäksi ja tällä hetkellä mennään noin 10 tkm vuodessa tahdilla. Eli huomattavasti lyhyempää ajoa ollut, joten tankkauksista mitattu kulutus noussut 6,5 litraan satasella. Aiemmin hieman pidempää keskimääräistä matkaa ajaessa oli mitattu kulutus auton ensimmäisille 43 tkm hieman alle 5,6 litraa satasella. Ajoprofiili ei juurikaan ole muuttunut, eli suurin osa matkasta edelleen kehätietä ja moottoritietä. Näin talvella toki lyhyt ajomatka saattaa korostaa eroa, joten katsotaan vaikuttaako kelien lämpeneminen miten..
Loppukesästä testailin tuolla vanhalla työmatkalla hieman päiväkohtaista kulutusta, kun liikenteen sujuvuus/oma vauhti vaihtelivat päivittäin. Paras suoritus tuolle noin 150 km matkalle, kun moottoritielläkin oli pidempi pätkä alennettua nopeutta tietyön takia, oli ajotietokoneen mukaan 3,8 L/100km. Vaikka laskee päälle ajotietokoneen "valehtelun", uskoisin että tällä voimalinjalla pääsisi varmasti melko pieniin kulutuksiin jos olisi sen henkinen kuljettaja ja ajoympäristö jossa muu liikenne ei pääse vaikuttamaan yhtä paljon.
Moottorina itsellä oli siis BiTDi
Autolla mittarissa kohta 50 tkm, eikä edelleenkään pahaa sanottavaa. Voimalinja miellyttävä, kulutus kohtuullinen ja ominaisuudet sekä varusteissa, että ajettavuudessa hyvät.
Pakollisia vaihtopohdintoja tietysti tullut tehtyä, kun ei lyhyelle matkalle dieseliä välttämättä tarvisi, mutta ei vaan tunnu löytyvän tähän hätään mieluisampaa vaihtoehtoa.
LED-valoista kun on ollut puhetta, että valaisevat "liian alas", niin nyt ainakin huomannut merkittävän eron, kun talouteen tuli toinen LED-lampullinen Saksalais-Brittiläinen auto. Astrassa kun kuvio on rajattu erittäin selvästi, on tässä toisessa paljon enemmän hajavaloa, jonka huomaa varsinkin heijasteellisten liikennemerkkien valoisuudesta "kilometrien päässä". Luo kuvan paremmasta valaistuksesta, vaikka käytännössä tiessä näkyvän valon ero ei taida kovin suuri olla.
Pitänee ensi kerralla huollossa mainita, jos voitaisiin tehdä valoille säätötoimia, kuten osalle täällä on taidettu tehdä. Ihan mielenkiinnosta, jos tällä olisi jotain vaikutusta mielikuvaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mikä on tuo kyseinen brittiläis-saksalainen auto?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyseessä siis baijerilaistaustainen Mini Clubman
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jossain keskustelussa mainittiin, että umpiota pystyisi säätämään itsekin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko tietoa saako ton Opelin flexcare jatkotakuun Astraan, josta takuu loppuu ensi kussa, vai olisiko se pitänyt tajuta heti ottaa, tai oliko sitä pari vuotta sitten ylipäätään huhtikuussa saatavilla? Auto on ostetttu Länsiautosta ja siinä on pari vuotta länsiauton oma huolenpitosopimus.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Käsittääkseni pitää ottaa uutena, oli saatavilla myös pari vuotta sitten.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Soitin opelille ja 8-9kk vanhaan autoon saa. Länsiauton nilkki, ei mainunnut asiasta mitään ja myi sen kämäsen niiden oman caren.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nehän puhuvat sulle paskaa Flexcaren käyttöehdoissa (http://www.opel.fi/content/dam/Opel/Eur ... FI_T_C.pdf) viimeisellä sivulla todetaan seuraavaa:
Tosin teikäläisen tilannetta tämä ei ikävä kyllä muuta suuntaan eikä toiseenOpel FlexCare Jatkoturva ja Vuosihuollot -palvelun voi tilata ajoneuvon ensimmäinen omistaja miltä tahansa valtuutetulta Opel-huoltoliikkeeltä, ennen ensimmäistä määräaikaishuoltoa tai viimeistään 12 kuukautta ajoneuvon ensirekisteröinnistä, riippuen kumpi saavutetaan ensin. Yksityiskohtaiset tiedot ajoneuvon huoltovälistä löytyvät ajoneuvon käyttöohjekirjasta.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo, ei auta ei. No, lähden hakemaan auton Länsiauton huollosta. Viimein vajaa kahden vuoden kuluttua ne on löytäneet viimein kuskin penkistä vikakoodeja!! Easy exit jää taka-asentoon, tai sitten eteen tms. Tosin, sähkärit oli kipeenä ja ties missä, joten homma jatkuu ensi kuussa uudella ajalla.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onkos joku törmännyt edullisempaan Jarrumäntätyökaluun jolla saa hyvin puristettua sisään K-Astran takajarrun männän?
Tiedän että Biltemassa myydään tälläistä sarjaa:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000019405/
Joo eihän tuokaan ihan järjettömän kallis ole, mutta mulle riittäisi melkeinpä tuo K-Astraan sopiva työkalu. En ole aikeissa perustaa korjaamoa
Ja tiedän senkin että sen takajarrun männän saa puristettua sisään kohtuullisen kätevästi vinkalla ja isoilla papukaijatongeilla, mutta siinä täytyy aina olla niin kieli keskellä suuta ettei hajota sitä männän suojakumia.
Onko tullut vastaan tälläistä työkalua K-Astraan?
Tiedän että Biltemassa myydään tälläistä sarjaa:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000019405/
Joo eihän tuokaan ihan järjettömän kallis ole, mutta mulle riittäisi melkeinpä tuo K-Astraan sopiva työkalu. En ole aikeissa perustaa korjaamoa
Ja tiedän senkin että sen takajarrun männän saa puristettua sisään kohtuullisen kätevästi vinkalla ja isoilla papukaijatongeilla, mutta siinä täytyy aina olla niin kieli keskellä suuta ettei hajota sitä männän suojakumia.
Onko tullut vastaan tälläistä työkalua K-Astraan?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellä taitaa olla juurikin tuo bilteman tai Motonetin sarja. Mitä Ebaysta nopeesti vilkaisin, niin ei taida halvemmalla päästä, kuin mitä tuo sarja maksaa.TexasMan kirjoitti: ↑28 Maalis 2018, 17:22 Onkos joku törmännyt edullisempaan Jarrumäntätyökaluun jolla saa hyvin puristettua sisään K-Astran takajarrun männän?
Tiedän että Biltemassa myydään tälläistä sarjaa:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000019405/
Joo eihän tuokaan ihan järjettömän kallis ole, mutta mulle riittäisi melkeinpä tuo K-Astraan sopiva työkalu. En ole aikeissa perustaa korjaamoa
Ja tiedän senkin että sen takajarrun männän saa puristettua sisään kohtuullisen kätevästi vinkalla ja isoilla papukaijatongeilla, mutta siinä täytyy aina olla niin kieli keskellä suuta ettei hajota sitä männän suojakumia.
Onko tullut vastaan tälläistä työkalua K-Astraan?
Itsellä ei ole aiemmin ollut sähköisellä käsijarrulla olevaa autoa. Vaatiiko tuo käsijarru jotain erikoista, jos esim renkaan vaihdon yhteydessä haluaa puristaa jarrumännän sisään? Entä levyn/palojen vaihdossa?
_______________________
Opel Astra K 1.4 150hp
Opel Astra K 1.4 150hp
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitos todella nopeasta vastauksesta!
No probleemosta, pitää sitten varmaakin jossakin vaiheessa hakea tuollainen Bilteman (tai Motonetin) setti..
Mulla ei ole sähköistä käsijarrua (koska on Enjoy-malli), joten ei mitään käryä, oletan ettei se vaadi mitään erityistä. Joku muu voi vahvistaa vielä onko oikeesti näin..
No probleemosta, pitää sitten varmaakin jossakin vaiheessa hakea tuollainen Bilteman (tai Motonetin) setti..
Mulla ei ole sähköistä käsijarrua (koska on Enjoy-malli), joten ei mitään käryä, oletan ettei se vaadi mitään erityistä. Joku muu voi vahvistaa vielä onko oikeesti näin..
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sähköinen käsijarru kuulemma vaan kiristää sähköisesti käsijarruvaijeria, joten ei se sähköinen käsijarru vaadi mitään erityistä esim. palojen tai levyjen vaihdon yhteydessä.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hyvä tietää! Olisi varmaankin hyvä tässäkin värkissä keväisin ja syksyisin käyttää jarrut auki.
_______________________
Opel Astra K 1.4 150hp
Opel Astra K 1.4 150hp
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt kun kevät on tullut ja auto alkanut sammuttaa itsensä turhan päiten joka liittymässä, niin onkos ooppeleissa mitään tapaa saada sammutettua tuota kirottua start-stop systeemiä siten, että se pysyisi pois päältä?
Manuaaleissa kone nyt yleensä pysyy päällä kunhan kytkin on pohjassa, mutta tämä automaatti tuntuu vetävän koneen paussille heti kun rengas pysähtyy. Aika kypsää touhua vaikka risteyksissä missä pitää stopin takia pysähtyä ....
Manuaaleissa kone nyt yleensä pysyy päällä kunhan kytkin on pohjassa, mutta tämä automaatti tuntuu vetävän koneen paussille heti kun rengas pysähtyy. Aika kypsää touhua vaikka risteyksissä missä pitää stopin takia pysähtyä ....
Astra K ST 1.4T 150hv AT