Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Veikkaan myyjän kommenttia 200-heppasen tuntumasta nykymuodin syyksi, eli alaväännöllä ajetaan. Pitää laittaa lusikka lattiaan ja unohtaa alavääntöhössötys, jos ylärekisterin tehon haluaa tuntea nopeuden muutoksena... Ja sitä 80-120 ohituskiihtyvyyttä minä haluan, ja ohitukset tehdään manuaalilaatikollisilla yleensä kolmosella, automaateilla kick downilla (pl Saabin keulalla Aisinin 5-lovinen, jossa kick down vasta satasen jälkeen, ettei käytä kakkosen kautta).

Muuten kyllä diesel vois olla soiva peli tupla-ahtimella, kun se hintaki on tonneja alle sen 1.6 isolohkon. Mut on dieselis sit omat juttunsa, tankkaamisen ankeudesta lähtien (mähmäset pistoolit).
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Joo, ja tuo alaväännöllä ajaminen saa dieselit tuntumaan tehokkaammalta kuin mitä vastaavalla ajotyylillä esim. tuo 1.4 bensaturbo tuntuu. Ainakin sitä pitää kierrättää. Ja kolmosella tulee täälläkin hoidettua ohitukset.
Ristoj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 12:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ristoj »

Astra 1.6 CDTI -16 manuaali on mielestäni ihan tarpeeksi ripeä peli. Auto menossa ensi viikolla toiseen vuosihuoltoon ja mittarissa n, 62 000 km. Yhden kerran on käynyt korjaamolla vuosihuoltojen lisäksi kun sain renkaiden vaihdossa yhteydessä yhden pultin poikki :oops:. Muita vikoja ei ole ollut koko aikana. Ilmeisesti poikkeuksellinen Astra kun lukee muiden vikalistoja ja valituksia.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Taitaa Enjoy olla murheettomampi varustelutaso kuin Innovation. Itselleni on ainakin jäänyt kuva, että Innovationissa osa sähköhärpättimistä ei oikein futaa kuten pitäisi ja odottaisi, kun taas Enjoyssa yleisin ongelma on tainnut olla kanavat hukkaava radio, joka korjaantuu softapäivityksellä.

Mitä tuohon suorituskykyyn tulee, niin mun mielestä 1.4T 150hp:ssa on menopuoli ihan reilassa. Eihän tuo nyt mitään urheiluautoelämyksiä tarjoa, mutta ripeää suorituskykyä päivittäisiin ajoihin. Nyt kun olen kymppitonnin ajanut itse mittariin, niin automaattilootakin on oppinut uuden omistajan tavoille ja yhteistyö on ihan sujuvaa. Alussa loota vaihdatti ihan naurettavan pienelle heti kun vähän antoi kenkää, nykyään kickdown ilmenee huomattavasti kovemmalla kaasulla, loota näköjään oppinut, että uusi kuski polkee tallan lattiaankin saakka jos halutaan mennä täysillä, ja kaasua voi antaa lisää myös vaihtamatta pienempää silmään sujuvia valtatiekiihdytyksiä tehdessä :ruoska:

Just tuli viikonloppuna rullattua n. 500 km maantieajoa, josta suurin osa leppoisaa kruisailua vakkarilla satasen vauhdilla, mutta esim. idioottimaisesti letkaan ryhmittyneitä 90 km/h ajavia autoja ohittaessa oli äkkiä 140 km/h lasissa kun neljän auton jälkeen palasi kaistalle. Kulkee ihan riittävästi mun makuun :yes: . Ihan samalla tavalla toi toimii kuin mun kaikki muutkin ooppelit tähän asti, vajaakaasulla saa jouhevaa kiihdyttelyä, mutta jos tarvitsee maksimitehot niin talla pohjaan ja sitten kulkee. Bensakoneet on tehty poljettaviksi :D
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Avatar
SB9x
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SB9x »

Älä vaan JP_Vette vanhana turbosaabistina sorru vajaatehoiseen 1.4T Kyllähän tämä asiansa ajaa, mutta tehot "katoaa" kohtuu nopeasti :)
Joko litrasella pikkuturbolla tai sitten vaparia esim. uusi tuleva 2.0 hybrid Corolla :wink:
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
jj-60
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 19:09

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jj-60 »

Toyota hyi
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noo en mä viä Tojotaan vaihda... Astraa kohtaan on havaittavissa joku Tukholma syndrooma, kun kaikesta paskuudesta huolimatta ihan ok auto. Ehkä se johtuu AGR-penkeistä?

Ihan puoliläpällä oon miettiny seuraavaks autoks Berlingoa/Combo Lifeä (perheellinen kun olen) ja toisinaan myös öky-Corollaa eli IS300h:ta. Tosin jälkimmäinen pitäis ostaa käytettynä :roll:

Mitä tulee turbosaabasteluihin, niin kyl mulla edelleen on turbosaappi kesäautona. Rättikattona, kun kattoluukku ei riittäny.
Tume82
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Syys 2016, 13:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tume82 »

Käytin Astran vähän aikaa sitten toisen vuoden (iso) huollossa ja olivat tarkistaneet samalla huoltoon kuuluen renkaan pulttien kireyden.
Tulos: Kaikki pultit pyörähtivät tyhjää ennen 140 nm arvoa.

Tuo on tällä hetkellä menossa takuuseen, mutta aika mielenkiintoinen vika. En itse renkaita vaihtessa ole tuota huomannut ja edellisessä huollossakaan eivät huomanneet mitään (olivatkohan tarkistaneet edes?).
_______________________
-(z)- Opel Astra K 1.4 150hp
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

AGR-penkkejäkin on vissiin kahta laatua:
1. Kangaspenkit ilman muistipaikkoja ja ilmastointia.
2. Nahkapenkit muistipaikoilla ja ilmastoinnilla.

Itsellä on tuo 1. vaihtoehto. Siinäkin on olevinaan sähköinen nellisuuntainen ristiseläntuensäätö, mutta sen liikeradat ovat niin onnettoman pienet, että mielestäni se on yhtä tyhjän kanssa. Olenkin hakenut Biltemasta erillisen tyynyn selän taakse. Myös se ihan perinteinen eteen/taakse säätövara loppuu kesken, kun penkki on ylimmässä asennossa, niin sitä ei saa lähellekään takapenkkiä. Silloin kun kävin viimeksi tämän hintaluokan autoja koeajamassa 2016 keväällä, niin Hyundai i30 ja Kia Ceed penkit olivat omalle selälle paljon paremmat, vaikka niissä olikin vähemmän säätöjä.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Mulla kans kangas agr ja helvetin hyvät. Ristiseläntuessa riittää säätöä, mulla on tosi huono selkä mutta hyvin kestää yhtä soittoa vetää 4tunnin siirtymiä. Uuden focuksen 18suuntaan säätyvät ei ole pikaisen koeajon perusteella paremmat, muiden perus lättäpenkit on naurettavia kötöstyksiä joista puuttuu persosan kallistus ja pituussäätö.
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Noi penkit on kyllä Opelin parhautta. Kangas on hyvä laatuista ja kestää. Toki K Astran agr penkit ei ole niin hyvät mitä on J Astrassa. Olen 3 kertaa käynyt koe ajamassa K Astran ja joka kerta 2 asiaa nousee esiin jotka ei meillytä. Penkit on hyvät mutta miksi vaihtaa autoon jossa huonommat kun nykyisessä. Toinen on se rengasmelu. Nyt katseet on käännetty Inkkuun ja toivotaan että eka koeajo antaan sen jes fiiliksen.....muuten matka jatkuu luotettavalla ja hiljaisella J Astralla.
FUELJII
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 06 Syys 2017, 20:59
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja FUELJII »

Itselläkin on kyllä vähän ikävä vanhan J Astran perus sporttipenkkejä, jotka oli meikäläisen kropalle tosi hyvät. Varsinkin sivuttaistukea oli paremmin kuin uudessa K:n puolinahkaisissa sporteissa. Moni kehuu noita K:n AGR:iä, mutta mä en ainakaan ole vielä löytänyt ihan täydellistä säätöä omalle kropalle. Nahkaiset AGR:t oli joskus koeajoautossa, mutta ei ole mitään muistikuvaa, että minkälainen sivuttaistuki niissä oli. Pystyykö niissä sivuttaistukea sähköisesti säätämään, kun on enemmän säätöjä kuin puolinahkaisissa?
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Omalle kropalle nuo facelift A Insignian AGR-penkit on reilusti paremmat kuin Astra K:n vastaavat. Insigniassa on joka suuntaan tukevammat toppaukset ja erityisesti ristiselän tuen saa riittävän pulleaksi ja oikealle kohdalle. Kyllä Astrankin penkit hyvät toki on, mutta niissä näkyy/tuntuu tilan ja painon säästö. Pitempään maantieajoon valikoituu Insignia penkkien, ajon leppoisuuden ja auton tukevuuden (painon) vuoksi.
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4672
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Viikon jälkeen on kyllä tosiaan ikävä J:n AGR penkkejä, K:n AGR:t on kyllä menneet huonompaan suuntaa.
Johnny, la gente esta muy loca.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Nahkaisissa penkeissä, olipa kyse sitten K:sta tai Inkku B:stä, on sivuttaistuen säätö myös, eli sitä pystyy leventämään tai kaventamaan. Ei kyllä mitään valittamista ollut Astran jakkaroissa eikä Inkun jakkaroissa, ainakin omaan makuun ristiselän tukea saa ihan liikaa ja käytännössä joutuu pitämään sen liki pois päältä. Hyvät oli kyllä penkit omassakin Astra J:ssä, mutta itse pidän omalle kropalleni uudempia AGR:iä parempana. Niin ne on kropat erilaisia.

Astra K:ssa ja Inkku B:ssä on samat jakkarat. Itse joskus pohdin, olisiko Inkun jakkarat hieman leveämmät ja isommat, mutta 1:1 ovat samanlaiset. Pl. niskatuki on Insigniassa erilainen.
Vastaa Viestiin