Insignia B
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Tuotekehitysidea Opelille (menee varmaan perille tätä kautta ) Nuo TMC-liikennetiedotteet on osoittautuneet hyväksi palveluksi, mutta en minä pysty/uskalla alkaa lukea niitä liikkuvan auton 8" näytöltä. Tässä olisikin hyvä, että auton puhesyntesisaattori lukisi halutessa ilmoitukset. Toiminee ainakin kun joskus AutoAndroid toimii ja on päällä?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Insignia B
Tuo olisi kyllä ihan kätevä lisä. AndroidAutonhan saa toimimaan jo nyt, mutta tuo ei tuohon tuo apua, koska liikennetiedotteet tulee auton omasta järjestelmästä ja AndroidAutolla ei ole omia vastaavia ilmoituksia. Tai ainakaan omassa versiossani ei ole.Antagonisti kirjoitti: ↑18 Kesä 2018, 18:20 Tuotekehitysidea Opelille (menee varmaan perille tätä kautta ) Nuo TMC-liikennetiedotteet on osoittautuneet hyväksi palveluksi, mutta en minä pysty/uskalla alkaa lukea niitä liikkuvan auton 8" näytöltä. Tässä olisikin hyvä, että auton puhesyntesisaattori lukisi halutessa ilmoitukset. Toiminee ainakin kun joskus AutoAndroid toimii ja on päällä?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Hiljaisen puoleista on täällä Insignia B palstalla, joten jatkan satunnaisten huomioideni esilletuomista muiden parempia tuotoksia odotellessa.
Tänään oli pitkästä aikaa sadepäivä ja jopas muuttuikin auton renkaat hiljaiseksi. Olin ihan äimänä erosta En muista koskaan aikaisemmin kokeneeni vastaavaa muiden autojeni kanssa. Tämähän liikkui kuin kääpiö villasukissaan, varpaisillaan. Tällainen tämän pitäisi aina olla...
Tästä kehutusta AGR-penkistä. Jostain syystä en vain oikein syty tästä. Säätöjä riittää, mutta en saa mielestäni hyvää ajoasentoa. Jotenkin useista säädöistä loppuu säätövara kesken. Toki siihen vaikuttaa penkki-poljin-ratti geometria ja omat mittani, mutta odotukset olivat enemmän. Tuolle penkin jatkopalallekin olisi käyttöä, mutta kun sen läpän vetää pitkäksi, tulee penkkiin alareidessä epämukavalta tuntuva sauma tms.
Jo aikaisemmin tuli mainittua, että tuo penkin hierontatoiminto on melkolailla turhake, nyt listalle voisi lisätä myös tuon ilmastoinnin. Koska penkin ilmastointi näyttää pyörittävän vain penkin alta imettävää (kuumaa) ilmaa, ei kuuma nahkapenkki tunnu kesäpoltteessa yhtään sen viileämmältä niiden ensimmäisten kymmenten kilometrien aikana. Istuimen viilennysjärjestelmä olisi pitänyt kytkeä suoraan jäähdytettyyn ilmanottoon, jotta tuo toimisi ihan oikeasti. Näinkö se Opelin tapaan ilmastointi toimii muissakin merkeissä?
Auton elektroniikka/himmelisektori tyydyttää kovasti. Kaikenlaista pientä ja suurempaa avustinta ja mukavuustoimintoa, joihin olen jo ihan addiktoitunut ja käytän jokapäiväisissä ajoissani. Seuraavaksi autokseni onkin tämän jälkeen vaikea hankkia hinnat-alkaen mallia
Auton kokoonpanolaatu (työ ja materiaalit) vaikuttavat erittäin onnistuneelta. Vieläkään en ole kuullut ensimmäistäkään sivuääntä rakenteista. No, talvella noita varmaan sitten alkaa väkisinkin kuulua.
Opin viimeinkin Sen Oikean tekniikan handsfree-takaluukun avaamiseksi. Jalkaa ei pidäkään heilauttaa puskurinsuuntaisesti, vaan nopea jalkaterän käyttö suoraan auton alle (auton pituussuuntaisesti) ja pois. On toiminut sen jälkeen kuin junan vessa.
Auton öljyn käyttöikämittarin mukaan öljyt tulisivat vaihtoon noin 20tkm kohdalla, eli aika lähelle normaalia vuosihuoltoa menisi. Jos vaihdatutan öljyt muualla kuin ostamassani liikkeessä , se ei viene takuuta pois?
Auton jarruista olen viime aikoina ollut tuntevani jotain pientä tärinää nopeuden laskettua alle 20kmh. En ole saanut tätä aina toistettua, joten tutkailut jatkuvat. Kenelläkään toisella ollut jarrujen toimintaan liittyviä havaintoja?
Tänään oli pitkästä aikaa sadepäivä ja jopas muuttuikin auton renkaat hiljaiseksi. Olin ihan äimänä erosta En muista koskaan aikaisemmin kokeneeni vastaavaa muiden autojeni kanssa. Tämähän liikkui kuin kääpiö villasukissaan, varpaisillaan. Tällainen tämän pitäisi aina olla...
Tästä kehutusta AGR-penkistä. Jostain syystä en vain oikein syty tästä. Säätöjä riittää, mutta en saa mielestäni hyvää ajoasentoa. Jotenkin useista säädöistä loppuu säätövara kesken. Toki siihen vaikuttaa penkki-poljin-ratti geometria ja omat mittani, mutta odotukset olivat enemmän. Tuolle penkin jatkopalallekin olisi käyttöä, mutta kun sen läpän vetää pitkäksi, tulee penkkiin alareidessä epämukavalta tuntuva sauma tms.
Jo aikaisemmin tuli mainittua, että tuo penkin hierontatoiminto on melkolailla turhake, nyt listalle voisi lisätä myös tuon ilmastoinnin. Koska penkin ilmastointi näyttää pyörittävän vain penkin alta imettävää (kuumaa) ilmaa, ei kuuma nahkapenkki tunnu kesäpoltteessa yhtään sen viileämmältä niiden ensimmäisten kymmenten kilometrien aikana. Istuimen viilennysjärjestelmä olisi pitänyt kytkeä suoraan jäähdytettyyn ilmanottoon, jotta tuo toimisi ihan oikeasti. Näinkö se Opelin tapaan ilmastointi toimii muissakin merkeissä?
Auton elektroniikka/himmelisektori tyydyttää kovasti. Kaikenlaista pientä ja suurempaa avustinta ja mukavuustoimintoa, joihin olen jo ihan addiktoitunut ja käytän jokapäiväisissä ajoissani. Seuraavaksi autokseni onkin tämän jälkeen vaikea hankkia hinnat-alkaen mallia
Auton kokoonpanolaatu (työ ja materiaalit) vaikuttavat erittäin onnistuneelta. Vieläkään en ole kuullut ensimmäistäkään sivuääntä rakenteista. No, talvella noita varmaan sitten alkaa väkisinkin kuulua.
Opin viimeinkin Sen Oikean tekniikan handsfree-takaluukun avaamiseksi. Jalkaa ei pidäkään heilauttaa puskurinsuuntaisesti, vaan nopea jalkaterän käyttö suoraan auton alle (auton pituussuuntaisesti) ja pois. On toiminut sen jälkeen kuin junan vessa.
Auton öljyn käyttöikämittarin mukaan öljyt tulisivat vaihtoon noin 20tkm kohdalla, eli aika lähelle normaalia vuosihuoltoa menisi. Jos vaihdatutan öljyt muualla kuin ostamassani liikkeessä , se ei viene takuuta pois?
Auton jarruista olen viime aikoina ollut tuntevani jotain pientä tärinää nopeuden laskettua alle 20kmh. En ole saanut tätä aina toistettua, joten tutkailut jatkuvat. Kenelläkään toisella ollut jarrujen toimintaan liittyviä havaintoja?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Määräaikaishuolto tulee suorittaa kerran vuodessa tai korkeintaan 30tkm välein ellei laskuri toista näytä.
Eli jos 10kk kohdalla haluaa huoltoon niin ei kannata 2kk takia vaihdattaa öljyjä välillä vaan viee vuosihuoltoon.
Jos esim 8kk kohdalla haluaa öljyn vaihtoa niin tekee vain sen ja merkkaa sivule ylimääräiset öljynvaihdot ja viee huoltoon 12kk kohdalla.
Pelkässä väliöljynvaihdossa ei ajoturvaa (ope assistance) jatketa
Polttoainesuodatin 60tkm (diesel) ja ilmansuodatin 60tkm/4-vuotta ja jarruneste 2-vuoden välein.
Moottorin öljyt 1v/30tkm tai näytön mukaan.
Raikkarille ei vaihtoväliä oikein ohjelmasta löydy. Suosittelisin ajomäärästä riippuen vuodesta kahteen vaihtoväliksi.
Oma corsa menee väliöljyn vaihtoon ensiviikolla. Mittarissa 12000km ja laskuri 60% ikää 3,5kk ja tarkoitus pitää öljynvaihtovälinä noin 15tkm
Eli jos 10kk kohdalla haluaa huoltoon niin ei kannata 2kk takia vaihdattaa öljyjä välillä vaan viee vuosihuoltoon.
Jos esim 8kk kohdalla haluaa öljyn vaihtoa niin tekee vain sen ja merkkaa sivule ylimääräiset öljynvaihdot ja viee huoltoon 12kk kohdalla.
Pelkässä väliöljynvaihdossa ei ajoturvaa (ope assistance) jatketa
Polttoainesuodatin 60tkm (diesel) ja ilmansuodatin 60tkm/4-vuotta ja jarruneste 2-vuoden välein.
Moottorin öljyt 1v/30tkm tai näytön mukaan.
Raikkarille ei vaihtoväliä oikein ohjelmasta löydy. Suosittelisin ajomäärästä riippuen vuodesta kahteen vaihtoväliksi.
Oma corsa menee väliöljyn vaihtoon ensiviikolla. Mittarissa 12000km ja laskuri 60% ikää 3,5kk ja tarkoitus pitää öljynvaihtovälinä noin 15tkm
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Onko täällä kokemusta noista mustista nahkaistuimista helteellä? Kuinka kuumaksi ne oikein tulevat? Lähinnä ajattelin matkustajien mukavuutta. Jos helteellä ja auringonpaisteessa parkissa ollessa auton sisälämpötila nousee 40-50 asteeseen, niin miten tuskallista on istahtaa vaikkapa takapenkeille?
Jos autosta pistää ilmastoinnin päälle, niin sen pitäisi ainakin ohjekirjan mukaan puhaltaa viileätä ilmaa myös takapenkille niistä takana olevista suulakkeista. Kuinkakohan nopeasti olo helpottuu? Vaaleat nahkapenkithän ei niin pahasti pääse kuumenemaan, mutta toisaalta lika ja jäljet näkyy sitten vastaavasti niissä herkemmin.
Jos autosta pistää ilmastoinnin päälle, niin sen pitäisi ainakin ohjekirjan mukaan puhaltaa viileätä ilmaa myös takapenkille niistä takana olevista suulakkeista. Kuinkakohan nopeasti olo helpottuu? Vaaleat nahkapenkithän ei niin pahasti pääse kuumenemaan, mutta toisaalta lika ja jäljet näkyy sitten vastaavasti niissä herkemmin.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Kyllä ne pakkovalintaiset vaaleat nahkaistuimetkin aika ikävät ovat. Koko se muovimainen nahkaverhoilu on jotenkin halvan tuntuinen ja näköinen, ja muoviahan se kai osittain onkin. Talvella ne, muuten oikein hyvät istuimet, ovat kylmän liukkaat. Kesällä helteellä, kaikista viilennyksistä huolimatta, hiostavan liukkaat, paitahihasilla ajettaessa on hyvä olla varapaita mukana. Eräs ystäväni pitää nahkaistuimillaan kesät talvet ohuita kynnysmattoja ja volvonaapurini vihjaa käyttämistään Ikean kylpyhuonematoistaan eristeenä nahan vaivoista. Tässä Opelille lisävarustevihje.
Nahkaverhoilua voi kai puolustella jos kuljettaa oksentelevia lapsia, koiria tai asiakkaita, mutta kyllä aikaisempi alcantaraverhoilunikin oli varsin helppo puhdistaa, ja paljon miellyttävämpi.
Twinsterille kanssa-autoilijan kiitokset taittuvasta vetokoukusta ja kitkarenkaista.
Nahkaverhoilua voi kai puolustella jos kuljettaa oksentelevia lapsia, koiria tai asiakkaita, mutta kyllä aikaisempi alcantaraverhoilunikin oli varsin helppo puhdistaa, ja paljon miellyttävämpi.
Twinsterille kanssa-autoilijan kiitokset taittuvasta vetokoukusta ja kitkarenkaista.
Re: Insignia B
Ihan ok kun pistää penkki-ilmastoinnit päälle Takaistuimet ei kuumenee niin paljon kun takaikkunoissa on tummennukset eikä aurinko pääse paistamaan sinne suoraan.GM_Opel kirjoitti: ↑20 Kesä 2018, 09:48 Onko täällä kokemusta noista mustista nahkaistuimista helteellä? Kuinka kuumaksi ne oikein tulevat? Lähinnä ajattelin matkustajien mukavuutta. Jos helteellä ja auringonpaisteessa parkissa ollessa auton sisälämpötila nousee 40-50 asteeseen, niin miten tuskallista on istahtaa vaikkapa takapenkeille?
Jos autosta pistää ilmastoinnin päälle, niin sen pitäisi ainakin ohjekirjan mukaan puhaltaa viileätä ilmaa myös takapenkille niistä takana olevista suulakkeista. Kuinkakohan nopeasti olo helpottuu? Vaaleat nahkapenkithän ei niin pahasti pääse kuumenemaan, mutta toisaalta lika ja jäljet näkyy sitten vastaavasti niissä herkemmin.
Talvellakin ihan ok kun laittaa penkkilämmytyksen päälle (edessä ja takaa).
Re: Insignia B
No näin itsekkin arvelin, että asia voisi olla. Auton värikin vaikuttaa varmaan myös kuumenemiseen. Tummat autot taitaa kuumentua enemmän kuin vaalean väriset autot. Ainakin nopeammin.
Löysin googlettamalla keskustelua asiasta, nahka- vaiko kangaspenkit? Näyttäisi ihmisten mielipiteet jakaantua lähes tasan, ainakin tässä TM-sivulla olevassa keskustelussa. Keskustelua asiasta on kolmella eri sivulla.
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t375/
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Kyllähän ne nahkapenkit hieman arvokkaammalta näyttävät, mutta hyvin usein näkee suht uusissakin autoissa rumasti kuluneita nahkaistuimia, joista todellakin huokuu käyttö. Etenkin vaaleat nahkaverhoilut ovat mielestäni uutena todella upeita, mutta jo parin vuoden ikäisinä niissä alkaa ilmaantumaan ”halkeamia” joiden raoista pilkistää tumma tausta. Tällöin arvokkuus on kyllä kaukana. Uskon, että säännöllinen nahan hoitaminen on avain istuinten pysymiseen parempana, mutta itse en kyllä jaksaisi alkaa näkemään niin hurjasti vaivaa.
En haluaisi dissata, mutta etenkin näissä uusimpien sukupolvien volvojen nahkaverhoilut on mielestäni kaukana laadusta. Istuin osan nahka sinkuu ja löystyy todella nopeaa. Tässä keväällä näin parkissa vierekkäin v60 classic ja insignia A, pisti silmään volvon molempien etupenkkien huono kunto, kun inkun jakkarat oli hyvässä hapessa. Inkussa oli agr penkit.
En haluaisi dissata, mutta etenkin näissä uusimpien sukupolvien volvojen nahkaverhoilut on mielestäni kaukana laadusta. Istuin osan nahka sinkuu ja löystyy todella nopeaa. Tässä keväällä näin parkissa vierekkäin v60 classic ja insignia A, pisti silmään volvon molempien etupenkkien huono kunto, kun inkun jakkarat oli hyvässä hapessa. Inkussa oli agr penkit.
Re: Insignia B
Opelin nahka on Astra K:n kokemusten perusteella kestävän oloista. Totta, eihän se ole niin luksusta ja pehmeää kuin jotkit kalliit BMW Individual-sarjan nahkat, mutta ihan asiallisen näköistä varsinkin tuo vaalea nahka. Omalla Astra K:lla oli kuitenkin ajettu 94000 km ja musta nahkaverhoilu oli täysin kuosissaan. En näe mitään estettä sille, etteikö se olisi kunnossa vielä 200000 km ajettunakin.
Ja tuohon kuumuuteen/kylmyyteen. Vastaavat pelottelut kuulleena ei mitään ongelmia kuumuuden tai kylmyyyden kanssa. Penkit lämpiää äkkiä ja kesällä viilennys toimii. Musta kangaspenkki ilman viilennystä (varsinkin joku tiivis Alcantara) se vasta tukala onkin istua. Paljon mieluummin hyppään vaaleaan nahkapenkkiin. Ja antaa se sisustalle ihan eri tavalla arvokkuutta kun vertaa kangaspenkkeihin.
Ja tuohon kuumuuteen/kylmyyteen. Vastaavat pelottelut kuulleena ei mitään ongelmia kuumuuden tai kylmyyyden kanssa. Penkit lämpiää äkkiä ja kesällä viilennys toimii. Musta kangaspenkki ilman viilennystä (varsinkin joku tiivis Alcantara) se vasta tukala onkin istua. Paljon mieluummin hyppään vaaleaan nahkapenkkiin. Ja antaa se sisustalle ihan eri tavalla arvokkuutta kun vertaa kangaspenkkeihin.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 63
- Liittynyt: 12 Elo 2017, 22:11
Re: Insignia B
Komppaan täysin! Opelissahan on vielä automaattinen istuin lämmitys, joka esim. syksyaamuina on varsin mukava kun penkki lämpeää itsestään hieman. Samoin tuo agr:n tuuletus toimii mainiosti, voin 10.000km kokemuksella kertoa että tuota "varapaitaa" ei normaali kaveri tartte vaikka olisi +30 helle. Insignian ilmastointi on muutenkin tehokas ja hienosäädettävissä mm. puhaltimen voimakkuuden mukaan. Lisäksi siinä on älyä esim jos puhallus on täysillä ja vastaat HF -puheluun niin puhaltimen voimakkuus alenee automaattisesti. Takaistuimella tosiaan tehdas tummennukset laseissa ja talveksi lämmitys ja kesäksi tehokkaat suuttimet viilennystä varten. Eikö se Alcantara ole lähinnä italialaisten käyttämää säämiskää? Se se vasta kamalaa on likaisena ja kuluneena. Eikä muuten ole Alcantara kovin viileää kesäkuumalla....otj kirjoitti: ↑20 Kesä 2018, 19:26 Opelin nahka on Astra K:n kokemusten perusteella kestävän oloista. Totta, eihän se ole niin luksusta ja pehmeää kuin jotkit kalliit BMW Individual-sarjan nahkat, mutta ihan asiallisen näköistä varsinkin tuo vaalea nahka. Omalla Astra K:lla oli kuitenkin ajettu 94000 km ja musta nahkaverhoilu oli täysin kuosissaan. En näe mitään estettä sille, etteikö se olisi kunnossa vielä 200000 km ajettunakin.
Ja tuohon kuumuuteen/kylmyyteen. Vastaavat pelottelut kuulleena ei mitään ongelmia kuumuuden tai kylmyyyden kanssa. Penkit lämpiää äkkiä ja kesällä viilennys toimii. Musta kangaspenkki ilman viilennystä (varsinkin joku tiivis Alcantara) se vasta tukala onkin istua. Paljon mieluummin hyppään vaaleaan nahkapenkkiin. Ja antaa se sisustalle ihan eri tavalla arvokkuutta kun vertaa kangaspenkkeihin.
Ex Kadett 1,2 LS 3-ov. -85/ Ex Corsa 1,4 Swing Sedan -90/ Ex Astra 1,6 Eco Club -99/ Ex Corsa 1,4 Sport 3-ov. -08/ Ex Insignia Sport Tourer 1,4T OPC -12 /Ex Insignia Hatchback 2,0 CDTi AT -12 / Insignia Sport Tourer Innovation 1,5T AT OPC
Re: Insignia B
kolmenkympin huolto on nyt valmis ja en tiedä tehtiinkö jarruille mitään. Toimivat ainakin ok.
Radion näyttöä päivitetty ja nyt näkyy asemien nimet paremmin. Kustannukset menivät huoltosopimuksen piikkiin.
Vaihdatin myös pienessä korjaamossa laatikon (m32) öljyt kun jäi itseltä tekemättä täyttöpropun sijainnin vuoksi.
Kuulemma 1,7 litraa tuli ulos ja öljyn värissä ei ollut mitään hälyttävää. 1.8 litraa ilmeisesti laitettu
Castrolia tilalle. Ehdotin kyllä isompaa määrää, mutta haluttiin noudattaa valmistajan speksejä.
Autossa ei oikeastaan ole avoimia vikoja pl. pakkasella takaluukun kehys vähän napsuu.
Kesärenkaiden paineanturit on edelleen asentamatta, mutta tuohan ei ole auton vika
Paikkasin myös puoli tusinaa kiveniskemää Fordin paikkamaalilla kun sattui olemaan melkein sama sävy.
Jakoketjun satunnainen ääntely keväällä käynnistyksen jälkeen jäi epäselväksi.
Olisiko öljyssä ollut laimentumaa tms. moskaa.
Radion näyttöä päivitetty ja nyt näkyy asemien nimet paremmin. Kustannukset menivät huoltosopimuksen piikkiin.
Vaihdatin myös pienessä korjaamossa laatikon (m32) öljyt kun jäi itseltä tekemättä täyttöpropun sijainnin vuoksi.
Kuulemma 1,7 litraa tuli ulos ja öljyn värissä ei ollut mitään hälyttävää. 1.8 litraa ilmeisesti laitettu
Castrolia tilalle. Ehdotin kyllä isompaa määrää, mutta haluttiin noudattaa valmistajan speksejä.
Autossa ei oikeastaan ole avoimia vikoja pl. pakkasella takaluukun kehys vähän napsuu.
Kesärenkaiden paineanturit on edelleen asentamatta, mutta tuohan ei ole auton vika
Paikkasin myös puoli tusinaa kiveniskemää Fordin paikkamaalilla kun sattui olemaan melkein sama sävy.
Jakoketjun satunnainen ääntely keväällä käynnistyksen jälkeen jäi epäselväksi.
Olisiko öljyssä ollut laimentumaa tms. moskaa.
Re: Insignia B
Teetätin eilen 15000 km öljynvaihdon. En teettänyt merkkihuollossa (tosin tietenkin alkuperäinen suodatin, proppu ja öljy), siksipä piti nollata öljyn käyttöikä itse.
Se ei ollutkaan ihan suoraviivaista tässä digimittarisessa. Ohjekirja neuvoi sen tapahtuvan sytytysvirta päällä, mutta moottori sammutettuna. Ongelma tällöin vaan on, että valikoihin ei pääse. Moottori päällä ei nollautunut valikoista. Oikea tapa oli ottaa öljyn nollausvalikko esille, sammuttaa sitten moottori vaihde p:llä ja sitten antoi vielä nollata.
Se ei ollutkaan ihan suoraviivaista tässä digimittarisessa. Ohjekirja neuvoi sen tapahtuvan sytytysvirta päällä, mutta moottori sammutettuna. Ongelma tällöin vaan on, että valikoihin ei pääse. Moottori päällä ei nollautunut valikoista. Oikea tapa oli ottaa öljyn nollausvalikko esille, sammuttaa sitten moottori vaihde p:llä ja sitten antoi vielä nollata.
Re: Insignia B
Tuossahan on pari erilaista "virrat päällä" - moodia. Jos ilman kytkintä painaa lyhyesti starttinappia, kytkeytyy vain osa sähköjärjestelmistä päälle. Pitämällä starttinappia n. 10s pohjassa painamatta kytkintä, kytkeytyvät kaikki sähköjärjestelmät päälle. Näin ainakin 1.5 bensakoneessa. Kokeilitko nollata tuossa jälkimmäisessä moodissa?
Re: Insignia B
Korjaavat liikkeessä sittenkin takaiskuventtiilillä kun kuulemma näyttää olevan kaikissa samaa vikaa.