Tähän kysyin huollosta vahvistusta, kertoivat että takasulkaa ei tosiaankaan ole tarkoitus vääntää yläasentoon. Erikoinen suunnittelukämmi Opelilta, nyt sitten saa repiä irti aamupakkasilla lasiin kiinni jäännyttä pyyhinsulkaa.Antagonisti kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 19:00En taida sitten itse uskaltaa, en usko, että tuon on tarkoitus päästää ilkeää rusahdusta.
Insignia B
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Re: Insignia B
Oletkos huomannut tässä uudessa Intellilinkissä mitään harmittavia käännöskukkasia?tekarijee kirjoitti: ↑09 Joulu 2018, 08:28Omassa viikon vanhassa katiskassa on tuon näköinen aparaatti. Tätäkö tarkoitit?SportsT_Innovation kirjoitti: ↑08 Joulu 2018, 21:10 Onkos kuinka monella jo alla Inkku, jossa on tuo uusi Intellilink? Tai onko joku käynyt näppäilemässä uudempaa versiota? Olisi hauska kuulla, onko kuinka paljon parempi verrattuna edelliseen, joka on esim. Astrassa.
Itsellä ei ole aiemmin Opelia ollut, joten vanhemmista on kokemusta vain koeajetuista Opeleista (Astra, Mokka, Insignia), mutta fiksulta tuo vaikuttaa omaan makuun. Syyskuussa koeajamassani Insigniassa oli pykälää vanhempi versio, käsittääkseni radikaaleja muutoksia ei vanhaan ole, mutta valikoita ja asetuksia on "riittävästi". Käyttöliittymä on värikäs ja voisi ehkä sanoa jopa moderni, sekä intuitiivinen ja sulava operoida, olen tykännyt. Profiilit on olleet käteviä kun saa eri avaimille ohjelmoitua aika paljon asetuksia avaimen taakse. Penkkien ja peilien säädöt taisi olla muistipaikoissa erikseen ohjelmoitavissa. Ääniohjauksesta masiina herjaa joka kerran käynnistäessä ettei ole tuettu suomenkielisenä versiona, pitäisi vaihtaa valikoiden käyttöliittymät ilmeisesti englanniksi jos ääniohjausta haluaisi käyttää. Ei ole itseäni häirinnyt kyseinen puute, herja poistuu ruudulta itsekseen. Android Auto on vielä testaamatta, täytyy sitäkin tutkia jokin päivä.
Kysy vaan lisää jos jotain tulee mieleen, vastailen parhaani mukaan.
Vanhassahan oli käännösvirheitä Suomen-kielessä. Esim. ilmastoinnin kohdalla: Jos näytössä luki "pois", oli selvää, että ilmastointi on pois päältä. Mutta kun painoi ilmastoinnin päälle tuli teksti "päälle", joka hämmentää. Että jos nyt painaa meneekö ilmastointi päälle (vaikka se on jo päällä), vai mitä tässä tapahtuu. Olisi pitänyt lukea "päällä" josta älyäisi, että ilmastointi on jo päällä.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Selkeästi kivemman ja modernimman näköinen tuo uusi Infotainment. Myös 8" mittaristonäytön grafiikat on uudet. Joko autossasi on Opel Connect tms. OnStarin tilalle tuleva uusi systeemi.
Re: Insignia B
Mitään karmaisevia kummallisuuksia ei ole tullut vielä vastaan.GM_Opel kirjoitti: ↑09 Joulu 2018, 23:00 Oletkos huomannut tässä uudessa Intellilinkissä mitään harmittavia käännöskukkasia?
Vanhassahan oli käännösvirheitä Suomen-kielessä. Esim. ilmastoinnin kohdalla: Jos näytössä luki "pois", oli selvää, että ilmastointi on pois päältä. Mutta kun painoi ilmastoinnin päälle tuli teksti "päälle", joka hämmentää. Että jos nyt painaa meneekö ilmastointi päälle (vaikka se on jo päällä), vai mitä tässä tapahtuu. Olisi pitänyt lukea "päällä" josta älyäisi, että ilmastointi on jo päällä.
Kun ilmastointi/ilmanvaihto on päällä, on näkymä tällainen:
Kun sen painaa vasemman alakulman namiskasta pois, on näkymä tällainen:
Eli toimii minusta ihan loogisesti tuon sinun esimerkin osalta.
Pieniä erikoisuuksia on tullut vastaan, esimerkiksi profiilit vaatii hieman totuttelua, koska asetuksia löytyy useasta eri paikasta. Vaikkapa navigaattorin asetuksia löytyy kolmesta paikasta: asetusvalikosta Sovellukset-välilehden takaa, navigaattorin itsensä alta, sekä käyttäjän profiilin takaa. Hieman erikoinen logiikka ainakin aluksi, mutta halutut asiat lopulta on löytyneet jollain logiikalla. Lisäksi "Sovelluksiksi" on luokiteltu mm. ääniasetukset ja ilmastointiasetukset. Mikä lie ajatus siinä taustalla.
Auton sammutuksen jälkeen tulee hämmentävä ilmoitus, en ole vieläkään hoksannut mikä sen tarkoitus mahtaa olla...
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Re: Insignia B
Ei tietääkseni. Myyjä ei tästä Connectista maininnut sanallakaan, mutta Opelin tiedotteen mukaan se on kaikissa uusissa malleissa 2024 mennessä, alkaen 2019 Corsasta. Onstar oli lähes 500 euron hintainen optio, jonka olisi vielä halutessaan saanut otettua mukaan.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Re: Insignia B
Tuo ihan sama ilmoitus tulee vanhassa Infotainmentissa, että käynnistä auto katsoaksesi sovellusta, eli tietoja. Mielenkiintoista, että tämän todennäköisesti PSA-pohjaisen systeemin kanssa olisi saanut vielä OnStarin. Jos se on kerran näin päin mahdollista rakentaa, miksipä ei myös siten, että vanhoille OnStar-autoille tulisi tuki uuteen järjestelmään.
Re: Insignia B
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/23b-2 ... aantyneet/
Insignian vikatiheys (keskimäärin) suurempi.
Insignian vikatiheys (keskimäärin) suurempi.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13465
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Vain tilaajille.Juuhaa1 kirjoitti: ↑12 Joulu 2018, 18:07 https://tekniikanmaailma.fi/lehti/23b-2 ... aantyneet/
Insignian vikatiheys (keskimäärin) suurempi.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
On tuo uusi Infotainment kyllä hienon näköinen.
No ei tuossa ilmastoinnin päälle/pois -kytkemisen kanssa ainakaan mitään ihmeellistä enään ole.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Hyvässä joukossa näyttää Insignia olevan, muiden saksalaisten arvostettujen merkkien joukossa Ohessy lyhyt poiminta jutusta:1,2sorsa kirjoitti: ↑12 Joulu 2018, 19:26Vain tilaajille.Juuhaa1 kirjoitti: ↑12 Joulu 2018, 18:07 https://tekniikanmaailma.fi/lehti/23b-2 ... aantyneet/
Insignian vikatiheys (keskimäärin) suurempi.
"Myös monissa ylemmän keskiluokan ja isoissa autoissa on paljon harmillisia vikoja tai puutteita. Tähän joukkoon kuuluvat Audi A4/A5, Opel Insignia, Mercedes-Benz GLC ja E-sarja, Škoda Superb, Volkswagen Passat ja Volvo S90/V90"
Tuo Kantarin tekemä tutkimus tuli muistaakseni myös minulle, mutta en siihen vastannut. Jos olisin vastannut, olisi vikalistalle tullut mainittua ensikuukaudet nypyttänyt vaihteisto (tyyppivika) ja helvetin äänekkäät ensiasennusrenkaat (joka tietenkään ei ole vika, mutta aivan käsittämätön valinta maahantuojalta ). En olisi niinkään huolestunut takuuaikaisista ongelmista (tietenkään nekin olisi hyvä olla olematta), mutta miten saksan rauta kestää kun takuu on kaukana horisontissa ja kilometrejä alkaa olla lähemmäs 100t.
Re: Insignia B
Itsellä ollut myös vaihteistonykiminen ja etuiskareiden kääntölaakereiden ääntely. Rengasmelun suodatus ei ole kyllä onnistunut, varsinkin matalemmilla rengasprofiileilla ääni tulee aikalailla läpi.
Re: Insignia B
Inkku on tarkka rengastukselle. Crossclimate +:t alla (245/45/18) en pitäisi lainkaan äänekkäänä. Myöskin talvirenkailla (nastat) auto hiljainen, eikä edes nastat juuri vollota.
Re: Insignia B
Itsellä 245/45/18 Hankookit ja 245/40/19 Goodyear Eaglet
Niissä ainakin ääni tulee läpi,kyllä häiritsevästi.
Edellisessä autossa oli myös 40 sarjalaiset gummit, mitkä ei melunneet häiritsevästi.
Niissä ainakin ääni tulee läpi,kyllä häiritsevästi.
Edellisessä autossa oli myös 40 sarjalaiset gummit, mitkä ei melunneet häiritsevästi.
Re: Insignia B
Onkohan rengasmelussa eroa sedanin ja farkun välillä?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13465
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Farkussa ei ole yhtä jykevää hattuhyllyä vaikka verho onkin.
Samanlaisilla renkailla en ole päässyt ajamaan molempia.
Samanlaisilla renkailla en ole päässyt ajamaan molempia.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.