Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Juu, mulla nelivetokuume ajoi tähän vaihtoon. Vaihdossa siis menee tasan 2-vuotias 1,5t bensafarkku. Harmi sinällään ettei ollut bensanelikkoa valittavissa, mun kilometreillä aika sama kummalla ajaa.

Oli noista varustemuutoksista puhe, saa nähdä mitä lopulta tulee. Flexride pitäisi jäädä pois ja lämmitettävä tuulilasi, pohjalevy ja sulkeutuva etusäleikkö tulla uutena. Toivottavasti pitää paikkansa.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Ekitheman kirjoitti: 28 Syys 2019, 21:06 Juu, mulla nelivetokuume ajoi tähän vaihtoon. Vaihdossa siis menee tasan 2-vuotias 1,5t bensafarkku. Harmi sinällään ettei ollut bensanelikkoa valittavissa, mun kilometreillä aika sama kummalla ajaa.

Oli noista varustemuutoksista puhe, saa nähdä mitä lopulta tulee. Flexride pitäisi jäädä pois ja lämmitettävä tuulilasi, pohjalevy ja sulkeutuva etusäleikkö tulla uutena. Toivottavasti pitää paikkansa.
Meinaatko, että Flexride jää pois? Toivottavasti ei, oli meinaan yksi iso syy ottaa 200hp 165hp:n sijasta. Toki suuremmat tehotkin on kiva, mutta ehkä niitä ei välttämättä tarvitse missään vaiheessa tosissaan.

Mulla vielä leasingfirman viivästelyjen vuoksi virallinen tilaus meni päivitetyn hinnaston puolelle, eli verotusarvo nousi parilla kympillä. Itse auto ollut tilauksessa jo heinäkuusta asti, mutta paperihommien venymisen ja lomien jne. vuoksi automyyjän tarjous ehti mennä umpeen...
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Näin minä ymmärsin että flexride on maksullinen lisävaruste. Minä nyt en sitä erityisemmin kaipaa, mutta tottakai jos 1000€ arvoinen varuste yhdenäkin tippuu pois niin harmittaahan se. Varsinkin jos etukäteen ole tiedossa. Muutenkin ihmetyttää ettei nuo sivustojen hinnastot ja myyjien tiedot ole oikein synkronissa keskenään.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Errror kirjoitti: 28 Syys 2019, 16:32 Kyllä odottavan aika on pitkä :D Reilu pari kk odotusta nyt takana, toivottavasti ei samaa vertaa edessä. Olin jo päässyt reilun kahden vuoden takaa unohtamaan auton odottamisen tuskan...
Mun Inkku pistettiin tilaukseen toukokuun vikalla viikolla ja nyt on 4kk kulunut eikä vieläkään tiedetä luovutusajankohtaa. Viime viikolla ilmoitettiin, että ois tehtaalta valmistunut ja luovutus voisi olla 2-4 viikon päästä. Sitäkään ei tiedetä, että millä varusteilla se sieltä oikein tulee. Flexride-alusta oli toukokuun tilauksessa mutta saas nähdä mitä sieltä loppupeleissä tulee ja milloin mä auton oikeen saan.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

GM_Opel kirjoitti: 29 Syys 2019, 00:06
Errror kirjoitti: 28 Syys 2019, 16:32 Kyllä odottavan aika on pitkä :D Reilu pari kk odotusta nyt takana, toivottavasti ei samaa vertaa edessä. Olin jo päässyt reilun kahden vuoden takaa unohtamaan auton odottamisen tuskan...
Mun Inkku pistettiin tilaukseen toukokuun vikalla viikolla ja nyt on 4kk kulunut eikä vieläkään tiedetä luovutusajankohtaa. Viime viikolla ilmoitettiin, että ois tehtaalta valmistunut ja luovutus voisi olla 2-4 viikon päästä. Sitäkään ei tiedetä, että millä varusteilla se sieltä oikein tulee. Flexride-alusta oli toukokuun tilauksessa mutta saas nähdä mitä sieltä loppupeleissä tulee ja milloin mä auton oikeen saan.
Ainakin Saksan hinnastojen mukaan Flexride kuuluu edelleen 1.6T -koneisiin vakiona mukaan, eli eiköhän se sieltä tule. Muuten menee yhtälö hankalaksi, kun verotusarvo ja auton hinta nousi, mutta varusteet heikkeni.

Kesällä oli pitkään tuotanto seis, eli siitä sinulla tuo viive johtunee. Toivottavasti tulee pian :)
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
RpisteL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 18 Helmi 2006, 10:26

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RpisteL »

GM_Opel kirjoitti: 29 Syys 2019, 00:06
Errror kirjoitti: 28 Syys 2019, 16:32 Kyllä odottavan aika on pitkä :D Reilu pari kk odotusta nyt takana, toivottavasti ei samaa vertaa edessä. Olin jo päässyt reilun kahden vuoden takaa unohtamaan auton odottamisen tuskan...
Mun Inkku pistettiin tilaukseen toukokuun vikalla viikolla ja nyt on 4kk kulunut eikä vieläkään tiedetä luovutusajankohtaa. Viime viikolla ilmoitettiin, että ois tehtaalta valmistunut ja luovutus voisi olla 2-4 viikon päästä. Sitäkään ei tiedetä, että millä varusteilla se sieltä oikein tulee. Flexride-alusta oli toukokuun tilauksessa mutta saas nähdä mitä sieltä loppupeleissä tulee ja milloin mä auton oikeen saan.
Itse laitoin tilauksen .toukokuun 13 päivä .200hp exsecutiv, webastolla .Sain sen nyt syyskuun 4 päivä. Myyjä ilmoitti heinäkuun lopulla ,että oli valmistunut tehtaalta. Mulla meni vajaa neljä kuukautta :peukku:
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Errror kirjoitti:Ainakin Saksan hinnastojen mukaan Flexride kuuluu edelleen 1.6T -koneisiin vakiona mukaan, eli eiköhän se sieltä tule. Muuten menee yhtälö hankalaksi, kun verotusarvo ja auton hinta nousi, mutta varusteet heikkeni.

Kesällä oli pitkään tuotanto seis, eli siitä sinulla tuo viive johtunee. Toivottavasti tulee pian :)
Siis Saksan hinnaston mukaan Flexride kuuluisi 1.6T -koneisiin. Ok. Hyvä juttu. Katsotaan kuinka käy. Kun saan auton niin ilmoittelen tänne.
Johtuko kesän tuotantokatkos kesälomista vaiko inkkuun tulevista muutoksista?
Viimeksi muokannut Rookeri, 29 Syys 2019, 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Jos lainaat nii älä riko lainauksia!
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

GM_Opel kirjoitti: 29 Syys 2019, 11:47
Errror kirjoitti:Ainakin Saksan hinnastojen mukaan Flexride kuuluu edelleen 1.6T -koneisiin vakiona mukaan, eli eiköhän se sieltä tule. Muuten menee yhtälö hankalaksi, kun verotusarvo ja auton hinta nousi, mutta varusteet heikkeni.

Kesällä oli pitkään tuotanto seis, eli siitä sinulla tuo viive johtunee. Toivottavasti tulee pian :)
Siis Saksan hinnaston mukaan Flexride kuuluisi 1.6T -koneisiin. Ok. Hyvä juttu. Katsotaan kuinka käy. Kun saan auton niin ilmoittelen tänne.
Johtuko kesän tuotantokatkos kesälomista vaiko inkkuun tulevista muutoksista?
Joo, hinnastossa sanotaan, että "serienmäßig für 1.6 Direct Injection Turbo mit 6-Stufen-Automatik", eli vakiona, jos 1.6T automaatilla.

Tuotantokatkos johtuu juurikin kesälomasta sekä mallivuoden vaihdoksesta, eli osittain siis myös tuotantolinjan muokkaamisesta. N. kuukauden katkos ollut ja on joka kesä.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Mr.T
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Elo 2019, 14:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Mr.T »

Arvostaisin jos näistä olisi saatavilla oikea täsmällinen varusteluettelo, mikä useilla muilla merkeillä kyllä on. Ei sillä että asialla olisi enää juuri merkitystä, kun auto on (toivoakseni) parin kuukauden päästä alla. Mutta kivahan se olisi vatvoa että mitä sieltä on tulossa, ja jäikö tässä mallivuoden vaihdoksesta saamapuolelle. Enpä ole kyllä itseasiassa varma edes että tuleeko sieltä my19.5 vai my20, kaupat tehtiin ensimmäisestä. Ilmeisesti tämä jako mallivuoden suhteen tapahtuu tehtaan seisakin yhteydessä, joten varovasti toivoisin my20 autoa.
majuhoxx
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 08 Loka 2017, 11:15

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja majuhoxx »

Mr.T kirjoitti: 30 Syys 2019, 09:44 Arvostaisin jos näistä olisi saatavilla oikea täsmällinen varusteluettelo, mikä useilla muilla merkeillä kyllä on. Ei sillä että asialla olisi enää juuri merkitystä, kun auto on (toivoakseni) parin kuukauden päästä alla. Mutta kivahan se olisi vatvoa että mitä sieltä on tulossa, ja jäikö tässä mallivuoden vaihdoksesta saamapuolelle. Enpä ole kyllä itseasiassa varma edes että tuleeko sieltä my19.5 vai my20, kaupat tehtiin ensimmäisestä. Ilmeisesti tämä jako mallivuoden suhteen tapahtuu tehtaan seisakin yhteydessä, joten varovasti toivoisin my20 autoa.
Kyllä sinulle on tulossa my20.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Ekitheman kirjoitti: 28 Syys 2019, 21:06 Oli noista varustemuutoksista puhe, saa nähdä mitä lopulta tulee. Flexride pitäisi jäädä pois ja lämmitettävä tuulilasi, pohjalevy ja sulkeutuva etusäleikkö tulla uutena. Toivottavasti pitää paikkansa.
Näihin uusiin varusteisiin liittyen, Saksan hinnaston pohjilta tietoa kaivaneena:

Sulkeutuva etusäleikkö - ei 1.6T -moottorin yhteydessä eikä missään moottorissa tehdaswebaston yhteydessä

Lämmitettävä tuulilasi - ei tehdaswebaston yhteydessä (jos oikein ymmärsin hinnastosta)

Aerodynaaminen pohjalevy - ei 1.6T, 2.0D manuaali, 4x4 tai BiTurbo Diesel

Eli jos noi pitää paikkaansa, NO BONUS :D

No, saa nähdä mitä tulee, mutta luotan Saksan hinnastolistaan enemmän kuin Suomen vastaavaan kyllä tällä hetkellä.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Noissa vaan taitaa mennä niin, ettei eri maiden hinnastot ja varusteet mene ihan yks yhteen. Toki se on asia erikseen, että pitääkö juuri noiden varusteiden osalta paikkansa. Mutta kuten todettua, hieman erikoista että nämä varusteet on näin epäselviä. Onhan tässäkin tapauksessa kyse kuitenkin taas lähemmäs tonnin arvoisista lisukkeista.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Ekitheman kirjoitti: 01 Loka 2019, 22:13 Noissa vaan taitaa mennä niin, ettei eri maiden hinnastot ja varusteet mene ihan yks yhteen. Toki se on asia erikseen, että pitääkö juuri noiden varusteiden osalta paikkansa. Mutta kuten todettua, hieman erikoista että nämä varusteet on näin epäselviä. Onhan tässäkin tapauksessa kyse kuitenkin taas lähemmäs tonnin arvoisista lisukkeista.
Joo, usein varusteet ei mene yhteen eri maiden kanssa, mutta jos joku varuste ei sovi yhteen jonkin toisen kanssa Saksassa, en usko että ne tekee sen sopimaan tänne Suomeenkaan. Tai näin itse veikkaisin. Aiemmassa Suomen hinnastossa (2019A) oli lämmitettävän tuulilasin osalta, että sitä ei saanut webaston kanssa, eli tuo tuskin ainakaan muuttunut.

Joku sanoikin jo, että on se ihme, ettei varustelistausta ole tarjolla, kun kaikilla muilla merkeillä näin on. En olisi näillä pohjatiedoilla lähtenyt omalla rahalla kyllä autoa tilaamaan, mutta liisarissa ei ole ihan niin tarkkaa.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Tuosta tuulilasista vielä: myyjä keltä auton ostin sanoi että olisi executivessa vakiona, ja nyt uutuutena juuri se että saa webaston kanssa. Toinen liike teki tarjouksen jossa oli webasto ja lämmitettävä tuulilasi lisähinnasta. Joten saa nähdä kuin käy.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Ekitheman kirjoitti: 02 Loka 2019, 22:48 Tuosta tuulilasista vielä: myyjä keltä auton ostin sanoi että olisi executivessa vakiona, ja nyt uutuutena juuri se että saa webaston kanssa. Toinen liike teki tarjouksen jossa oli webasto ja lämmitettävä tuulilasi lisähinnasta. Joten saa nähdä kuin käy.
Toivotaan siis, että myyjäsi on oikeassa :)

Ihmeellistä säätöä varusteiden ympärillä. Olisi varmaan myyjillekin mukavampi, kun tietäisivät mitä myyvät.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Vastaa Viestiin