Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Errror kirjoitti: 14 Loka 2019, 20:53
GM_Opel kirjoitti: 14 Loka 2019, 20:15 No niin.
Tilasin siis Insignia 1.6T A Sports Tourer Executive (ilman webastoa) toukokuun lopussa.
Auton luovutus tällä viikolla 4,5 kk tilauksen jälkeen.
On kuulemma jo vuoden 2020 mallia.
En tiedä mitä muutoksia verrattuna 19.5 malliin mutta kun asia mulle selviää, niin ilmoittelen.
Hyvältä kuulostaa :thumbsup:

Yllättävän pitkä odotus kyllä ollut sinulla, viekö farkku enemmän aikaa sitten kuin GS. Itsellä tilattu tosiaan heinäkuun alkupuolella ja automyyjä nyt lokakuun alussa ilmoitti auton menneen syyskuun viimeisellä viikolla webaston asennukseen (tehdaswebasto kyseessä, eli asennetaan Saksassa). Arvioitu luovutus heti marraskuun alussa. Toimitusaika tulisi siis olemaan aika tarkalleen 3kk, jos nyt oikeastikin toimitus näin onnistuu.
Uskoisin, että autokaupan hiljennettyä lähes koko Euroopassa, niin toimitusajat tulevat lyhenemään, kun kesälomatkin on pidetty. Itselle ennustettiin marraskuun loppua eli juurikin tuota 3kk odotusaikaa.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

nupaha kirjoitti: 15 Loka 2019, 08:34
Errror kirjoitti: 14 Loka 2019, 20:53
GM_Opel kirjoitti: 14 Loka 2019, 20:15 No niin.
Tilasin siis Insignia 1.6T A Sports Tourer Executive (ilman webastoa) toukokuun lopussa.
Auton luovutus tällä viikolla 4,5 kk tilauksen jälkeen.
On kuulemma jo vuoden 2020 mallia.
En tiedä mitä muutoksia verrattuna 19.5 malliin mutta kun asia mulle selviää, niin ilmoittelen.
Hyvältä kuulostaa :thumbsup:

Yllättävän pitkä odotus kyllä ollut sinulla, viekö farkku enemmän aikaa sitten kuin GS. Itsellä tilattu tosiaan heinäkuun alkupuolella ja automyyjä nyt lokakuun alussa ilmoitti auton menneen syyskuun viimeisellä viikolla webaston asennukseen (tehdaswebasto kyseessä, eli asennetaan Saksassa). Arvioitu luovutus heti marraskuun alussa. Toimitusaika tulisi siis olemaan aika tarkalleen 3kk, jos nyt oikeastikin toimitus näin onnistuu.
Uskoisin, että autokaupan hiljennettyä lähes koko Euroopassa, niin toimitusajat tulevat lyhenemään, kun kesälomatkin on pidetty. Itselle ennustettiin marraskuun loppua eli juurikin tuota 3kk odotusaikaa.
Joo, näin varmasti juurikin menee. Kaikkia malleja ei tämä kosketa kuitenkaan - työkaverilla on Combo Life tilauksessa, tilaus taidettu tehdä jo 2018 puolella tai 2019 aivan alussa. Alkuperäinen arvio toimituksesta osui toukokuun alkuun, mutta vieläkään ei autoa näy...
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

nupaha kirjoitti: 14 Loka 2019, 11:13
Janza1985 kirjoitti: 13 Loka 2019, 10:52
Rookeri kirjoitti: 12 Loka 2019, 12:21
nupaha kirjoitti:tseäni kiinnostaa myös softan puukotus eli saako nuo takavalot Inkussa palamaan päiväajovalojen kanssa? Myyjältä en ole tähän vastausta saanut.
Ei saa.
Voishan tuota kuvitella että sais kun pysty jo -11 astrassakin noita muuttamaan opcomilla...
Joo, nuo softapuukottajat mua kiinnostaakin täällä, että löytyykö niitä... Maahantuojan kanta onkin varmaan, ettei saa. Ei saa kuulemma Peugeot 508 kaan ( vm-17 ) huollon mukaan, mutta niin vaan saa, kun on aiheeseen vihkiytynyt "nörtti".
Nyt sain liikkeen vahvistuksen tähän asiaan eli EI saa takavaloja päälle päiväajovalojen kanssa. Liekö maahantuojakaan tätä asiaa tehtaalta edes kysellyt. Euroopassahan ajellaan kokonaan ilman valoja iltahämärille asti eli kulttuuri valojenkäytön suhteen on erilainen.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
stimma
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Loka 2008, 17:42
Paikkakunta: Raisio

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja stimma »

GM_Opel kirjoitti: 14 Loka 2019, 20:15 No niin.
Tilasin siis Insignia 1.6T A Sports Tourer Executive (ilman webastoa) toukokuun lopussa.
Auton luovutus tällä viikolla 4,5 kk tilauksen jälkeen.
On kuulemma jo vuoden 2020 mallia.
En tiedä mitä muutoksia verrattuna 19.5 malliin mutta kun asia mulle selviää, niin ilmoittelen.
Tilasin samanlaisen Insignian heinäkuun alussa ja sain lokakuun puolessavälissä. Odottelin 3.5kk, oliskohan 2020 mallin autot valmistettu vasta kesälomien jälkeen.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Talvirenkaat alle. Nyt taitaa olla CrossClimatet taputeltu, 55500 km ajettu ja pintaa 2-3 mm. Uutena näissä pintaa 6,8 mm. Ei taida keväällä enää mennä alle nuo.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

otj kirjoitti: 21 Loka 2019, 17:13 Talvirenkaat alle. Nyt taitaa olla CrossClimatet taputeltu, 55500 km ajettu ja pintaa 2-3 mm. Uutena näissä pintaa 6,8 mm. Ei taida keväällä enää mennä alle nuo.
Tuossa omassa on alkuperäiset Primacy 3:t alla ja kyllä niillä vielä yhden kesän ajaa. Ajomäärä samaa luokkaa. R3:t ovat aika rajoilla, että kannattaako niitä enää talvirenkaina käyttää, ehkä laitetaan alle kuitenkin. Viime viikolla vanha vaiva ilmoitteli olemassaolostaan, eli jakopään ketjun pärinä startissa. Kaadoin 0,25 litraa Helixiä sisään, öljytaso pari mm yli ylämerkin ja tuntuu taas hiljenevän.. ihme homma. Öljyt siis vaihdettu 90t huollossa. Mittarissa nyt 94t.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

No niin. Sain uuden Inkun alleni. Tilauksesta luovutukseen meni siis 4,5 kuukautta (1.6T A 200hv Executive Sports Tourer).
Kyseessä tosiaan on jo ensivuoden 2020 malli. Muutoksia tilaamaani 19.5 autoon nähden on seuraavasti:

- Moottoritilan alle lisätty tuulenohjaimia ja ilmeisesti maskia muotoiltu jotenkin jotka yhdessä pienentävät ilmanvastusta jonka takia CO2-päästöt
ovat hieman pudonneet (ehken 2-3%). Tämä vaikuttaa myös verotukseen. Itse moottoritila ei ollut alhaalta kokonaan suojan peitossa, mutta jotain
ilmavirtauksen ohjaimia siellä mielestäsi on. Mulla ei ole vertailukohtaa aikaisempaan malliin, jotenka en osaa sanoa tarkasti tätä.

- Lämmitettävä tuulilasi (tätä en ollut tilannut jotenka sain tämän ikään kuin kaupan päälliseksi)

- Executiveen kuuluu Charging-paketti jossa on: Langaton älypuhelimen lataus, USB-portit takapenkkiläisille, 12-V virtapistoke takakontissa.
Aikaisemmin Langaton älypuhelimen lataus oli erillinen varuste. Tätäkään en ollut valinnut, jotenka tämäkin tuli kaupan päälliseksi minulle. Tosin
mulle sillä ei ole mitään käyttöä

- 1.6 200hv moottorissa oli vielä flexi-ride alusta (Sport ja Touring painikkeet vaihdekepin edessä)

Kuulemma tämä 1.6T 200hv moottori jää pois lokakuusta alkaen. Mutta ne tilaukset jotka on tehty syyskuussa, pitäisi vielä saada tämä 1.6T 200hv moottori jos näin ovat tilanneet.

Kesärenkaina tuli Bribgestone Turanza 245/45R18 100Y

Sain siis kaikki mitä tilasin ja hieman kaupan päälle lisääkin. Kannatti odottaa 4,5 kuukautta :D

Auto tuntuu tosi mukavalta ajaa ja olen siihen tyytyväinen :peukku: .
Hieman rengasäänet tulevat sisälle, mutta mun kipukynnys ei ole asian suhteen ylittynyt.

Jonkin verran ärsyttävänä piirteenä ratin vasemmalla puolella HUDin painikkeet jäävät ratin taakse piiloon ja en meinaa niitä sieltä sokkona kädellä löytää vaan joudun painikkeita aina kurkottelemaan ratin ylitse. Sama koskee ajovalojen käyttöpainikkeita joita ei meinaa myöskään helpolla huomata/löytää. Näille painikkeille olisi mielestäni suunnittelussa pitänyt miettiä hieman paremmat paikat. Mutta toisaalta ei näihin painikkeisiin tarvitse koko ajan koskea.

HUDiin olen erittäin ihastunut ja tyytyväinen. Käytännössä katson koko ajan nopeuden tuulilasista enkä mittaristosta.

Mulle ei tullut Bosea mutta olen tähän perusäänentoistoon kyllä tyytyväinen kun en ole sillä tavalla autohifisti. Pääasiassa kuuntelen radiota.
Mukana tulee taajuuskorjain jolla voi hieman bassoa, keskiääntä ja diskanttia säätää. Hieman bassoa olisin kaivannut enemmän, mutta muuten mulle ihan riittävä äänentoisto. Ja ne jotka bassoa kaipaavat enemmän, voivat valita varusteeksi Boset. Valintakysymys siis.

Lapset ihastuivat takapenkkien lämmitykseen ja olivat tyytyväisiä kun saivat kumpikin omat kännykkänsä lataukseen USB-liittimiin.
Alkoi myös matkan aikana painikkeista takaikkunoiden alas/ylös rämpytys jonka keskeytin törkeesti lukitsemalla ohjaajan paikalla olevalla takaikkunoiden käytönesto painikkeella. Totesin, että tästä lähtien minä availen niitä takaikkunoita jos tarvetta siihen ilmenee :D

Auto löysi myös kodin WLAN-yhteyden mutta en tiedä mitä hyötyä siitä vielä on. Onhan tässä paljon toiminteita joidenka kanssa en ole vielä sinut, enkä ole kaikkia asetuksia käynyt vielä läpi. Opeteltavaa riittää vielä paljon.

Kunhan kokemusta ja kilometrejä kertyy, niin kirjoittelen tänne lisää.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Mr.T
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Elo 2019, 14:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Mr.T »

Perkele kun ois tienny tuon langattoman latauksen tulevan paketissa, niin ei olisi siihen väksin tarvinnut euroja käyttää. Just just ois jonkun pintavärin voinut saada lisävarustebudjettiin sopimaan sen sijasta. Kun vielä webastolla varustettuihin ei ilmeisesti tule tuota lämmitettyä lasiakaan, niin tässähän on kairattu molempiin päihin jo ennen kuin auto on alla.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Meinasin kuolla sydämen pysähdykseen. Auto oli onneksi parkissa. Istuin autossa kun liikennetiedotuksen takia radio pamahti päälle ja volumet aivan täysillä. Säikähdin ihan helvetisti. Jos on ajamassa autoa niin tuon takiahan voi ajaa jontkaan. Koetin löytää asetusta jolla saisi esisäädettyä liikennetiedotuksien äänenvoimakkuuden, mutten löytänyt, joten kytkin tiedotukset kokonaan pois.
Onko jollain tietoa saako tuon tiedotusvolumen esisäädettyä sopivalle tasolle?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 174
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Tuntuu, että keskinäytön käynnistyminen olisi ajoittain hidastunut. Esim peruutuskameranäyttö ei aina edes ehdi mukaan kun olen jo pakittanut. Näytön latautuminen kestää joskus viitisen sekuntia (siitä kun laittaa autoon virrat päälle), joskus tulee paljon nopeammin valmiiksi. Onko muilla samoja havaintoja?
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

GM_Opel kirjoitti: 22 Loka 2019, 18:13
Onko jollain tietoa saako tuon tiedotusvolumen esisäädettyä sopivalle tasolle?
Siellä ääniasetusten alla se on.
Katso ohjekirjasta
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

kadett90 kirjoitti: 22 Loka 2019, 19:08
GM_Opel kirjoitti: 22 Loka 2019, 18:13
Onko jollain tietoa saako tuon tiedotusvolumen esisäädettyä sopivalle tasolle?
Siellä ääniasetusten alla se on.
Katso ohjekirjasta
Eipä löytynyt ääniasetusten alta, ainakaan mun versiossa.
Löysin ohjekirjasta ohjeen. Sen mukaan kun liikennetiedotus tulee, pitää volume säätää halutulle tasolle ja järjestelmä tallentaa tuon asetuksen.
Virittelin liikennetiedotusäänimiinan :director: taas päälle.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Mikä radio sulla siinä.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

kadett90 kirjoitti: 22 Loka 2019, 20:08 Mikä radio sulla siinä.
Multimedia Navi Pro. Ja sain siis auton ihan äskettäin. Oisko softaan tullut muutoksia?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Ztrim
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ztrim »

Minkälaisia kokemuksia väellä on 1,5 (165 hv) ja 1,6 (200 hv) moottoreista? Antaako 1,6 niin paljon enemmän potkua että sellainen kannattaa hankkia ja toisaalta onko 1,5 niin paljon taloudellisempi, että se olisi järkevä valinta. Vai onko tehontunteessa tai kulutuksessa ylipäätään merkittäviä eroja?
Vastaa Viestiin