Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Errror kirjoitti: 14 Helmi 2020, 18:57
Johnny kirjoitti: 14 Helmi 2020, 08:08
Taikamatto kirjoitti: 13 Helmi 2020, 23:31 Kävi justiinsa ST 1,6T tuulilasinvaihdossa. Tammikuussa kilahti kivi tai nasta lasin reunaan ohituskaistaa pyyhkäisseestä autosta ja naps. Alkoi sitten vielä halkeamaan. Lasivakuutus taisi hankkia hintansa; näin työnjohtajan pöydällä erittelyn loppusummana 1142. Lasi taisi olla siinä jotain 930. Sanoi että ei ole kallein Insignia B:n lasi. Se olisi varmaan sellainen missä on lämmitys.
Alku kuusta napasahti kans jotain lasiin ja pieni halkeama siinä on. Onneksi on myös lasivakuutus, mulla on vielä se lämmityskin siinä.
Meinasin tosin odottaa kesään asti että nastat ja kivet vähenisi, mun tuurilla se napsahtaa kuitenkin heti uudestaan jos nyt vaihtaa. Ehtihän auto jo kuukauden ajossa ollakkin kun tuo kävi.
Mulla sama, eli kuukauden ehti olla ja nasta tai kivi napsahti. Kolo paikattiin ja kaikki sen osalta ok, mutta onkohan tämä ikkuna jotenkin herkempi kuin yleensä?
Eiköhän se ole vaan sitä tuuria. Yksi iskemäkorjaus hyvällä menestyksellä oli siihen aiempaan lasiin tehty, joskus viime syksynä; auto sis MY19.5 toisin olin vahingossa johonkin edeltävään meiliini webastota kirjoittanut. Perheessä kakkosautona VW Golf VII ja onkohan kolmas lasi siinä menossa. High waylla ne kivet ja nastat vaan lentävät.

Eräs aiempi ajamani Inkun kokoluokan auto oli varmaan tuulilasin asennon tms osalta jonkinsortin "kivenkerääjä", suurinpiirtein lasi vuodessa. Vaikka miten yritti turvavälejäkin motareilla pidellä. Eihän siinä tarvii kuin että joku tempaisee vaikka kiihdyttäen ohi motarilla tai rampilta takaa ja kivi tai nasta nousee lentoon, niin siinähän sitä sitten ajat: satasta tai sataa kahtakymppiä.... siihen ilmassa olevaan kiveen/nastaan että naps. Tuurissa mihin kohtaan ja millä kulmalla se sitten osuu. Varmaan osatekijä ehkä lasikin ja sen asento... Anyway, lasivakuutus on hyvä olla.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Taikamatto kirjoitti: 14 Helmi 2020, 21:58
Errror kirjoitti: 14 Helmi 2020, 18:57
Johnny kirjoitti: 14 Helmi 2020, 08:08
Taikamatto kirjoitti: 13 Helmi 2020, 23:31 Kävi justiinsa ST 1,6T tuulilasinvaihdossa. Tammikuussa kilahti kivi tai nasta lasin reunaan ohituskaistaa pyyhkäisseestä autosta ja naps. Alkoi sitten vielä halkeamaan. Lasivakuutus taisi hankkia hintansa; näin työnjohtajan pöydällä erittelyn loppusummana 1142. Lasi taisi olla siinä jotain 930. Sanoi että ei ole kallein Insignia B:n lasi. Se olisi varmaan sellainen missä on lämmitys.
Alku kuusta napasahti kans jotain lasiin ja pieni halkeama siinä on. Onneksi on myös lasivakuutus, mulla on vielä se lämmityskin siinä.
Meinasin tosin odottaa kesään asti että nastat ja kivet vähenisi, mun tuurilla se napsahtaa kuitenkin heti uudestaan jos nyt vaihtaa. Ehtihän auto jo kuukauden ajossa ollakkin kun tuo kävi.
Mulla sama, eli kuukauden ehti olla ja nasta tai kivi napsahti. Kolo paikattiin ja kaikki sen osalta ok, mutta onkohan tämä ikkuna jotenkin herkempi kuin yleensä?
Eiköhän se ole vaan sitä tuuria. Yksi iskemäkorjaus hyvällä menestyksellä oli siihen aiempaan lasiin tehty, joskus viime syksynä; auto sis MY19.5 toisin olin vahingossa johonkin edeltävään meiliini webastota kirjoittanut. Perheessä kakkosautona VW Golf VII ja onkohan kolmas lasi siinä menossa. High waylla ne kivet ja nastat vaan lentävät.

Eräs aiempi ajamani Inkun kokoluokan auto oli varmaan tuulilasin asennon tms osalta jonkinsortin "kivenkerääjä", suurinpiirtein lasi vuodessa. Vaikka miten yritti turvavälejäkin motareilla pidellä. Eihän siinä tarvii kuin että joku tempaisee vaikka kiihdyttäen ohi motarilla tai rampilta takaa ja kivi tai nasta nousee lentoon, niin siinähän sitä sitten ajat: satasta tai sataa kahtakymppiä.... siihen ilmassa olevaan kiveen/nastaan että naps. Tuurissa mihin kohtaan ja millä kulmalla se sitten osuu. Varmaan osatekijä ehkä lasikin ja sen asento... Anyway, lasivakuutus on hyvä olla.
Juu, näin se taitaa mennä. Ja tämä talvi täällä Helsingissä on ollut nastarenkaille aika kohtalokas - porukka ajaa lumen ja jään puutteesta johtuen aggressiivisemmin kuin normaalina talvena ja nastat sekä renkaiden lamelleihin jääneet kivet vaan lentelevät. Itselle tuli tosiaan tämä nykyinen liisari marraskuussa ja kyllä on kaduttanut, että tuli otettua nastarenkailla...
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

nupaha kirjoitti: 14 Helmi 2020, 21:35
GM_Opel kirjoitti: 14 Helmi 2020, 21:11 Kun lukee näitä Grand Sport -mallin omistajien harmituksia, että auton takaluukku ei aukea jalkaa heilauttamalla eikä tavaratilaan mahdu tarpeeksi matkalaukkuja ja täytyy kaivella suksiboxia esille, niin ei harmita yhtään, että itse tuli hankkineeksi Sport Tourer -mallin :P :yes: :peukku:
No, eipä ne laskettelu- ja murtsikkasukset + kamat neljälle taida sopia Sport Toureriinkaan. 😉
Mutta joo, eihän toi GS:n perä kauhean käytännöllinen ole. Eiköhän mökkikamat kesällä kulkeennu kuitenkin suht vaivattomasti.
Itselläni jäi tuo farkku-malli pois niinkin naurettavasta syystä pois kuin ne sivun kromilistat. Ne ei vaan MUM mielestä sovi autoon yhtään. No, ei tämä tietenkään ainut syy ollu ja saa nähdä tuunko katumaan päätöstä GS:n suhteen.
Sama homma, eli Grand Sport on mielestäni heittämällä kokoluokkansa tyylikkäimpiä autoja muotoilultaan kun taas farkkuversio enemmänkin melko perinteinen iso farkku. Jos oma poika olisi vielä vaunuiässä, olisi toki kääntynyt farkkuun, muttei ehkä sitten Insigniaan, vaikea sanoa.

Matkalaukuista, itse juuri ulkomailta palanneena, hienosti tuonne perään meni kaksi Finnairin ruumakoon maksimirajaan osuvaa (yhteismitat max. 158cm) kovaa laukkua. Matalahan tuo perä on aukon päädystä, mutta onneksi kuitenkin ikkunan kanssa aukeava eikä perinteinen sedanluukku...
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Errror kirjoitti: 15 Helmi 2020, 09:22
nupaha kirjoitti: 14 Helmi 2020, 21:35
GM_Opel kirjoitti: 14 Helmi 2020, 21:11 Kun lukee näitä Grand Sport -mallin omistajien harmituksia, että auton takaluukku ei aukea jalkaa heilauttamalla eikä tavaratilaan mahdu tarpeeksi matkalaukkuja ja täytyy kaivella suksiboxia esille, niin ei harmita yhtään, että itse tuli hankkineeksi Sport Tourer -mallin :P :yes: :peukku:
No, eipä ne laskettelu- ja murtsikkasukset + kamat neljälle taida sopia Sport Toureriinkaan. 😉
Mutta joo, eihän toi GS:n perä kauhean käytännöllinen ole. Eiköhän mökkikamat kesällä kulkeennu kuitenkin suht vaivattomasti.
Itselläni jäi tuo farkku-malli pois niinkin naurettavasta syystä pois kuin ne sivun kromilistat. Ne ei vaan MUM mielestä sovi autoon yhtään. No, ei tämä tietenkään ainut syy ollu ja saa nähdä tuunko katumaan päätöstä GS:n suhteen.
Sama homma, eli Grand Sport on mielestäni heittämällä kokoluokkansa tyylikkäimpiä autoja muotoilultaan kun taas farkkuversio enemmänkin melko perinteinen iso farkku. Jos oma poika olisi vielä vaunuiässä, olisi toki kääntynyt farkkuun, muttei ehkä sitten Insigniaan, vaikea sanoa.

Matkalaukuista, itse juuri ulkomailta palanneena, hienosti tuonne perään meni kaksi Finnairin ruumakoon maksimirajaan osuvaa (yhteismitat max. 158cm) kovaa laukkua. Matalahan tuo perä on aukon päädystä, mutta onneksi kuitenkin ikkunan kanssa aukeava eikä perinteinen sedanluukku...
Näihin kommentteihin voin yhtyä. Farkkuaikaa kesti ihan "riittävän" kauan, kun tenavat oli pieniä.
Aika vähiin jäi lopuksi mallit kun halusin 5-ovisen mutten farkkua, kun työnantaja on rajannut autot tiettyihin merkkeihin. Tällä mennään... 👍
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

nupaha kirjoitti: 15 Helmi 2020, 11:36
Errror kirjoitti: 15 Helmi 2020, 09:22
nupaha kirjoitti: 14 Helmi 2020, 21:35
GM_Opel kirjoitti: 14 Helmi 2020, 21:11 Kun lukee näitä Grand Sport -mallin omistajien harmituksia, että auton takaluukku ei aukea jalkaa heilauttamalla eikä tavaratilaan mahdu tarpeeksi matkalaukkuja ja täytyy kaivella suksiboxia esille, niin ei harmita yhtään, että itse tuli hankkineeksi Sport Tourer -mallin :P :yes: :peukku:
No, eipä ne laskettelu- ja murtsikkasukset + kamat neljälle taida sopia Sport Toureriinkaan. 😉
Mutta joo, eihän toi GS:n perä kauhean käytännöllinen ole. Eiköhän mökkikamat kesällä kulkeennu kuitenkin suht vaivattomasti.
Itselläni jäi tuo farkku-malli pois niinkin naurettavasta syystä pois kuin ne sivun kromilistat. Ne ei vaan MUM mielestä sovi autoon yhtään. No, ei tämä tietenkään ainut syy ollu ja saa nähdä tuunko katumaan päätöstä GS:n suhteen.
Sama homma, eli Grand Sport on mielestäni heittämällä kokoluokkansa tyylikkäimpiä autoja muotoilultaan kun taas farkkuversio enemmänkin melko perinteinen iso farkku. Jos oma poika olisi vielä vaunuiässä, olisi toki kääntynyt farkkuun, muttei ehkä sitten Insigniaan, vaikea sanoa.

Matkalaukuista, itse juuri ulkomailta palanneena, hienosti tuonne perään meni kaksi Finnairin ruumakoon maksimirajaan osuvaa (yhteismitat max. 158cm) kovaa laukkua. Matalahan tuo perä on aukon päädystä, mutta onneksi kuitenkin ikkunan kanssa aukeava eikä perinteinen sedanluukku...
Näihin kommentteihin voin yhtyä. Farkkuaikaa kesti ihan "riittävän" kauan, kun tenavat oli pieniä.
Aika vähiin jäi lopuksi mallit kun halusin 5-ovisen mutten farkkua, kun työnantaja on rajannut autot tiettyihin merkkeihin. Tällä mennään... 👍
Meillä ei työnantaja onneksi ota kantaa automerkkeihin, ja rajatkin melko löyhät ainakin toistaiseksi.

Kävin muuten työasioissa erään erittäin suuren saksalaisen logistiikkafirman Suomen pääkonttorilla Vantaalla. Firman parkissa oli varmaan 10 Insigniaa rivissä, eli siellä ainakin ohjattiin selkeästi tiettyihin merkkeihin :D
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
morbus
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 20:21

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja morbus »

Ihan alusta asti en tätä webastokeskustelua ole seurannut mutta itsekin tuosta omasta dieselistä voin sen verran mainita että oma webasto ei ainakaan itsestään mitenkään automaattisesti omia aikojaan lähde käyntiin, vain jos kaukkarista sen päälle laitan tai jos olen laittanut ajastimen päälle. Autona siis 2020 1,6 diesel
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Pakko kyllä kysyä teiltä kenellä webasto ei automaattisesti lähde, että miten te sen todennatte?

Ja samaan hengenvetoon, tietääkö kukaan miten hanskalokero näissä irrotetaan? Ei taida ihan samoin mennä kuin vanhemmissa tai astroissa. Pääsisi noita johtoja ropaamaan...
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

morbus kirjoitti: 16 Helmi 2020, 12:10 Ihan alusta asti en tätä webastokeskustelua ole seurannut mutta itsekin tuosta omasta dieselistä voin sen verran mainita että oma webasto ei ainakaan itsestään mitenkään automaattisesti omia aikojaan lähde käyntiin, vain jos kaukkarista sen päälle laitan tai jos olen laittanut ajastimen päälle. Autona siis 2020 1,6 diesel
Mielenkiintoista... 🤔 Kyllä mulla webasto pöhäjää joka kauppareissulla. Lumeenkin jää sulakohta, kun webaston pakoputki puhaltaa lämpöä.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Myös 1.6T MY20 webasto pöhisee automaattisesti lyhyessäkin ajossa. Hyvä niin, tulee lämmintä hyttiin nopeasti :)
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Kyllähän tuo Webasto kaikissa lähtee itsestään ajossa päälle, jos moottorinlämmöt eivät ole riittävän korkealla. Jos jollakin ei näin tee, niin silloin ei toimi, kuten on suunniteltu. Eli jos esim. kauppareissulla kylmällä kelillä moottorinlämmöt laskee kaupassa käynnin aikana riittävän alas, niin seuraavan startin jälkeen Webasto lähtee automaattisesti pöhisemään, jotta moottorinlämmöt nousevat nopeasti takaisin ylös.

Se on sitten edelleen toinen juttu, että tuossa toiminnassa ei ole mitään järkeä enkä itsekään ymmärrä, miksi Opel ei ole VAGin tapaan antanut auton omistajalle mahdollisuutta ottaa tuota automatiikkaa pois auton valikoista.
Avatar
=KASSU=
OCF Member 2017
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Loka 2006, 16:30
Paikkakunta: Kangasala

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

Siihen saa huollossa laitettua katkaisijan väliin, en muista paljonko se maksoi, mutta ei jäänyt mieleen että olisi ollut mitenkään kallis.

Toiminta on joko automaatilla, tai katkaisijan ollessa kytkettynä, ei lähde automaattisesti päälle, mutta kaukosäätimellä saa päälle pelkästään moottorinlämmityksen.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Tänään tuli ensimmäistä kertaa ajettua Inkulla pitkä maantieajo 450km.
Auto siis Sports Tourer executive 1.6 bensa automaatti.
Näin aluksi hieman kommenttia yllä olevaan keskusteluun.
Ymmärrän kyllä hyvin jos farkku-malli ei enään kiinnosta jos sellaisella on jo tarpeeksi tullut ajeltua ja tarve ei ole enään ajankohtainen.
Tuo Grand Sport on kyllä hienon näköinen, ei siitä pääse mihinkään.
Mutta mun mielipide on, että ei tämä SportsTourerkaan mikään pahannäköinen ole. Tykkään sen ulkonäöstä.
Mutta hei, loppuen lopuksi nämä ovat makuasioita joista nyt ei ainakaan meikä mandoliini jaksa paljoa enempää väitellä. Kukin tekee omat valintansa.
Farkkun valitsin parista eri syystä. Lapset ja sitten monikäyttöisyys.
Kun farkun penkit pistää kumolleen niin sinne mahtuu vaikka mitä jos tarvetta yllättäen ilmenee. Vaikka jokin iso kuljetus esim. pyykinpesukone taikka muuttokuorma jne.
Tämä muunneltavuus oli minulle tärkeä seikka.

Ja sitten asiaan.
Siis mulle tuli nyt vasta pidempi maantieajo.
Kyytiin mahtui (siis ilman anopin kuljetuslaatikkoa).
Kolmen hengen suksivälineet ja jääkiekkomailat omassa pussissa. Takapenkistä oli "suksiluukku" auki ja pussi oli siitä laitettu läpi. Kolmen hengen luistimet ja matkalaukut, eräretkireppu varusteineen, läppäri, mini biljardi, autojääkaappi, eväsreppu, kolmen hengen monot , luistimet ja kumisaappaat + muuta pienempää roipetta. Ja hyvin mahtui. Tämä yksi syy miksi valintani kohdistui Sports Toureriin.

Etupenkin niskatukiin olin kiinnittänyt näytöt joista matkan aikana muksut katsoivat DVD-leffoja.
Lisäksi lapset latailivat matkan aikana takapenkillä omia kännyköitään joista ei päässyt virta loppumaan.

Ajon aikana käytin koko ajan adaptiivista vakkaria. Ja hyvin toimi.
Auton mittarin mukaan keskikulutus oli 6,3l/100km. Olen tähän tyytyväinen.
Kun moottorina on 1.6 bensa turbo, niin ohitustilanteet meni heittämällä.

Ennen ajon alkua, laitoin auton oman navin sekä Wazen päälle. Auton naville olin määritellyt määränpään mutta pidin näytöllä Wazea päällä.
Waze varoitti osuvasti ja hyvissä ajoin nopeuskameroista, myös aivan uusista nelostien kameroista. Mutta kun taustalla oli käynnissä myös auton oma navi, niin kaikki risteysopastukset tuli näppärästi HUD-näytölle.

Siis adaptiivinen vakkari piti huolen siitä, että ei tullut ajettua ylinopeutta. Waze ilmoitteli täsmällisesti liikennekameroista jo 300m ennen kameraa ja HUDista näki riittävän ajoissa ennen risteystä minne suuntaan täytyy seuraavassa risteyksessä kääntyä.

Kolmeen kertaan ajon aikana pistin penkistä hierontatoiminteen päälle, ja hyvältähän se alaselässä tuntui.
Ajo oli rennompaa yllä olevien seikkojen johdosta.
Ei tarvinnut pelätä ylinopeussakkoja painavan kaasujalan takia.
Perillä olotila oli selvästi virkeempi kuin vanhalla koslalla ajettaessa.
Nautin ajosta ja pidempikin matka olisi mennyt helposti.
Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen auton valintaani.
:thumbsup:
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Korjaus. Mittarin mukaan keskikulutus olikin 6.2l/100km eikä 6.3l. Matka siis 450km maantieajoa.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

GM_Opel kirjoitti: 17 Helmi 2020, 17:20 ....

Ennen ajon alkua, laitoin auton oman navin sekä Wazen päälle. Auton naville olin määritellyt määränpään mutta pidin näytöllä Wazea päällä.
Waze varoitti osuvasti ja hyvissä ajoin nopeuskameroista, myös aivan uusista nelostien kameroista. Mutta kun taustalla oli käynnissä myös auton oma navi, niin kaikki risteysopastukset tuli näppärästi HUD-näytölle.
....
Kiitos vinkistä ! Ajo-ohjeet just erilaisissa risteyksissä ovat HUDissa tosi kätevät. Jos auton navia voi pitää taustalla ja wazea tai google mapsia ruudussa, niin sepä hyvä. Pitää pikimmiten testata. Palstalla kun on aiemmin niin manattu android auton hankaluutena HUD-opastusten puuttumista.

Itsekin ajelen ST 1,6AT:llä. Viikonloppuna tuli kolmisensataa km vedettyä vajaan tonnin painoista peräskärryä. Autossa on flexiride alusta ja yleensä pidän ainakin maanteillä confort-asetuksesta, rengaspaineet noin 223 kPa. Mutta perävaunun kanssa sport-asettelu jämäköittää sekä alustaa että ohjausta. Sama juttu avittaa myös kovasti loskaisella tienpinnalla jos huono ajokeli sattuu eteen. No, paremmasta tuntumasta tiehen toki on kyse. Perävaunun kanssa kai lähinnä iskunvaimennuksen tiukennuksesta.
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4672
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Taikamatto kirjoitti: 17 Helmi 2020, 19:36
GM_Opel kirjoitti: 17 Helmi 2020, 17:20 ....

Ennen ajon alkua, laitoin auton oman navin sekä Wazen päälle. Auton naville olin määritellyt määränpään mutta pidin näytöllä Wazea päällä.
Waze varoitti osuvasti ja hyvissä ajoin nopeuskameroista, myös aivan uusista nelostien kameroista. Mutta kun taustalla oli käynnissä myös auton oma navi, niin kaikki risteysopastukset tuli näppärästi HUD-näytölle.
....
Kiitos vinkistä ! Ajo-ohjeet just erilaisissa risteyksissä ovat HUDissa tosi kätevät. Jos auton navia voi pitää taustalla ja wazea tai google mapsia ruudussa, niin sepä hyvä. Pitää pikimmiten testata. Palstalla kun on aiemmin niin manattu android auton hankaluutena HUD-opastusten puuttumista.

Jos käyttää puhelimesta Wazea, pitääkö se olla piuhalla kiinni keskikonsolissa olevassa portissa jotta se näkyy näytöllä?
Johnny, la gente esta muy loca.
Vastaa Viestiin