Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

-=DmR=- kirjoitti: 03 Helmi 2019, 19:19 Noniin, ensimmäinen Opelin tulossa itselle.. Vaihdoin BMW 520d F11 LCI:stä -> Insignia 1.6T AT Sports Toureriin. Koeajoin 1.6T AT Grand Sporttia ja huomasin siinä nykimistä vakkari päällä about 80km/h nopeudessa, ajattelin että se oli vain joku sen yksilön hetkellinen vika, tms.. Mutta nyt luin tätä ketjua ja täällä monet on raportoinut 1.5 koneissa samaa. Onkos nämä ongelmat nyt tullut siis kuntoon tai saako ne softalla tai muulla korjattua?
Ei todellakaan jaksaisi alkaa painimaan heti tällaisten ongelmien kanssa uuden auton kanssa, kun bemareista juuri sen takia vaihdan pois kun niissä on omalla kohdalla ollut AINA jotain sanomista. Tuo 6pykäläinen loota tuntui todella vanhanaikaiselta ZF:n 8 pyläkäisen jälkeen, mutta auto oli muuten mukava ajettava ja varusteet oli melkein ilmaisia bemarin vastaaviin verrattuna.
Tervetuloa opelistien joukkoon! :D Muistelen noin kymmenisen vuotta sitten omistamaani bemua ja tosiaan niistä teknisten ongelmien määrästä vieläkin näkee painajaisia :( Enkä ollut ainoa tuttavapiirissä samanlaisien ongelmien kanssa. onkin melkolailla käsittämätöntä, että bemulla on onnistuttu pitämään brändikuva kirkkaana kuitenkin. Ainakaan omalla rahalla en enää koskaan heidän tuotettaan tule ostamaan.

Omaa uutta Insigniaani (1.5 turbo aut -18) vaivasi samanlainen nykimisongelma ensimmäiset kolmisen kuukautta, mutta sitten se poistui. Luin jostain, että kun ajaa pitkää matkaa (pari sataa kilsaa) vaihteisto manuaaliasennossa yli 80kmh nopeuksilla, välillä vaihdetta vaihdellen, niin tilanne korjautuu. Mielestäni tuo vinkki auttoi myös itselläni, mutta en voi olla varma. Vika joka tapauksessa poistui ilman huoltokäyntiä. Ohjelmapäivityksiäkin porukka on näihin ongelmiin saanut ja käsittääkseni hyvin tuloksin.

Tämä opelin automaatti on mukava käytössä, vaihtaa pehmesti ja varmantuntuisesti. Jos tämä on vanhanaikaista tekniikkaa, niin hyvä niin :peukku: En kaipaa dsg-vaihteiston äkkinäisyyttä ja näennäistä nopeutta.
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

Antagonisti kirjoitti: 04 Helmi 2019, 17:34 Tervetuloa opelistien joukkoon! :D Muistelen noin kymmenisen vuotta sitten omistamaani bemua ja tosiaan niistä teknisten ongelmien määrästä vieläkin näkee painajaisia :( Enkä ollut ainoa tuttavapiirissä samanlaisien ongelmien kanssa. onkin melkolailla käsittämätöntä, että bemulla on onnistuttu pitämään brändikuva kirkkaana kuitenkin. Ainakaan omalla rahalla en enää koskaan heidän tuotettaan tule ostamaan.

Omaa uutta Insigniaani (1.5 turbo aut -18) vaivasi samanlainen nykimisongelma ensimmäiset kolmisen kuukautta, mutta sitten se poistui. Luin jostain, että kun ajaa pitkää matkaa (pari sataa kilsaa) vaihteisto manuaaliasennossa yli 80kmh nopeuksilla, välillä vaihdetta vaihdellen, niin tilanne korjautuu. Mielestäni tuo vinkki auttoi myös itselläni, mutta en voi olla varma. Vika joka tapauksessa poistui ilman huoltokäyntiä. Ohjelmapäivityksiäkin porukka on näihin ongelmiin saanut ja käsittääkseni hyvin tuloksin.

Tämä opelin automaatti on mukava käytössä, vaihtaa pehmesti ja varmantuntuisesti. Jos tämä on vanhanaikaista tekniikkaa, niin hyvä niin :peukku: En kaipaa dsg-vaihteiston äkkinäisyyttä ja näennäistä nopeutta.
Kiitos kiitos :D No toivottavasti tuota 1.6 versiota ei vaivaisi alkuunkaan tuo nykiminen..
Niin ja ZF8HP-laatikothan ei ole kaksoiskytkinvaihteistoja, vaan ihan "perinteisellä" momentinmuuntimella. Tuossa Opelin laatikossa vaihdot on ihan selkeästi huomattavissa ja paljon hitaampia. ZF:ssä vaihdot huomaa melkeinpä vain kiekkamittarista, vaikka momentinmuunnin lukitaan ensimmäisiltä vaihteilta jo..
Mutta se noista laatikoista - toivottavasti Opel tarjoaa ongelmattomat ja mukavat kyydit. LED valot oli kyllä huikeat, toimi ainakin koeajon aikana kuin ajatus!
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Tuosta 1.6+AT -kombosta ei ole kyllä ainakaan aiemmin raportoitu mitään ongelmia. Lieköhän vaihteiston tyyppi 6T45 vai 6T40. 1.5 koneissa on ollut 6T40, kun taas 1.6 dieselissä on enemmän vääntöä kestövä 6T45.

Vaikka tuo ei DSG:n tai parhaiden momentinmuuntimien vaihtamisnopeuteen yllä, kyllä sen kanssa hyvin pärjää. Eikä nuo vaihdot omasta mielestäni mitenkään häiritsevästi tunnu.
köriläs
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Maalis 2016, 23:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja köriläs »

Onko inkussa yhtä tyhmä liikennemerkkien nopeusnäyttö infotaulussa kun Astrassa?
Eli lukee nopeuden liikennemerkistä ja muuttaa parin kilometrin päästä ilmeisesti navin karttaohjelmasta otetun nopeusrajoituksen näyttöön.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

köriläs kirjoitti: 07 Helmi 2019, 17:16 Onko inkussa yhtä tyhmä liikennemerkkien nopeusnäyttö infotaulussa kun Astrassa?
Eli lukee nopeuden liikennemerkistä ja muuttaa parin kilometrin päästä ilmeisesti navin karttaohjelmasta otetun nopeusrajoituksen näyttöön.
Ihan yhtä tyhmä. Ajelin kerran vuokra-Auriksella ja olipa oikeasti hyvä toiminto, kun siinä homma toimi niinkuin pitikin, eli järjestelmä luotti kameratietoon eikä naviin.

Opelissa tämä on suht turha, toki se sen verran auttaa, että näyttää risteysalueiden kuuskymppiset ja kasikymppiset. Pari kilsaa tieto kuitenkin pysyy.
Juffee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Syys 2016, 10:51

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juffee »

Monessa automerkissä tuon pystyy huolto koodaamaan huollossa pois, että tieto noukitaan kartasta. En tiedä Opelin tilanteesta.

On kyllä hyödytön ominaisuus maissa, joissa on kesä- ja talvirajoitukset erikseen.

Tästä päästään toki taas siihen, että miksi ne rajoitukset pitää olla erikseen. Keski-Euroopassa rajoitus on mitä on tai sitä ei ole ollenkaan ja sitten saattaa olla lisäkilvellä pienempi nopeusrajoitus sateelle/huonolle kelille. Suomessa ei juuri missään asiassa luoteta ihmisten järkeen ja omaan arviointikykyyn...
Opel Astra ST 1.0 Ect Innovation -17
Ford Mondeo 2.0 Tdci Business Titanium -16
Ex:
Opel Corsa 1.4 Enjoy -15
Volvo V40 1.6 TDi Summum -12
Saab 9-5 3.0 TiD Vector -02
vonHertz
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 18:55

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vonHertz »

Arvon Opelistit, täällä nyt myös yksi uusi Opelin omistaja kun noin 3vkoa sitten sain viime heinäkuussa rekisteröidyn Insignia Sport Tourerin käyttööni autoliikkeen myyntipäällikön "hellästä" huomasta. Hieman se uskallusta vaati hypätä VAGn kelkasta, kun ne aikaisemmat ajokit ovat sattuneet välttämään ne pahimmat merkkiviat, mutta ainakin tällä hetkellä ratin taakse istuu aina tyytyväisenä päätöksestä. :peukku:

Kilometrejä on nyt parin viikon käytöllä kertynyt noin 1500, ja 2 litrainen diesel AT8:lla on toiminut hienosti. Ehkä hieman nälkäinen kone vs aikaisempi 2.0 TDI, mutta pidempää ajoa tehdessä ero ei hurjan isoksi jää. Kaupunkiajossa eroa onkin enemmän, mutta on tässä autoakin paljon. Oikeastaan auton koon huomaa vasta kunnolla parkkitalon ruudussa kun ei pituussuuntaan tila meinaa riittää. :D

Matrix led valot ovat h****tin hyvät, toki edellisten autojeni yksi suurimmista heikkouksista olivatkin valot. Toki muutkin lisäherkut maistuvat, heijastusnäyttö uusi suosikkini. ACC on hieman rimpuillut näinä lumen vaivaamina päivinä, ja täytyy myöntää, että ohjekirja on vielä jäänyt vähille enkä tiedä olenko edes oikeaa kameraa yritellyt puhdistaa. Kiitokset aiemmista vinkeistä ketjussa, kun tuli tätä ketjua tankattu vuoden vaihteessa päätöstä tehdessä. :worship:

Kerran on jo ehditty hinausauton kyydissäkin oltua, kun moottorivalo syttyi kesken ajon palamaan eilen aamupäivällä ja tuli ilmoitus tehojen hetkellisestä vähentämisestä. Opelin turva ja huolto tuli siis täällä Tampereen seudulla heti testattua, ja Metroauton kanssa hommat sujuivatkin OK. Opelin kautta hinausauto 20min paikalle ja tänään puoleen päivään mennessä vikakoodit luettu ja ongelmat ratkottu sekä useampi kampanja-asia laitettu kuntoon (vaikka vapaata aikaa ei juuri pitänyt olla). Sijaisautokin järjestyi nopeasti paikalle. Mikäli nyt huoltokaverin puheesta sain selvää niin minun ongelma johtui softabugista, johon löytyi tuore päivitys. Anturitiedot (moottori ja jäähdytysneste?) menneet jotenkin ristiin/väärään, ja siten auto luullut omiaan. En ollut kuulemma ainut ja ensimmäinen, joten oli nopeasti pantu kuntoon. Onko muilla tänne kirjoittavilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Kuten aiemmin kirjoitin niin tämän huoltokäynnin jälkeenkin vielä istun tyytyväisenä päätökseeni ja hymyillen ratin taakse. Nyt täytyy toivoa huolettomia ajokilometrejä ja koittaa vielä tutustua kaikkiin auton ominaisuuksiin - toki kattoluukkua vasta keväämmällä auki ettei lumikinokset vaivaa sisälläkin. :lollis: Muutama kummallisuus on ihmetyttänyt, mutta en tiedä onko ominaisuus vai säädöistä kiinni, kun mm. lisälämmitin ei tunnu olevan niin tehokas kuin aikaisemmissa autoissa. Jossain ohjeessa käskettiin manuaalisesti asettamaan lämmöt täysille ja ilmastointi puhaltamaan tuulilasiin ennen autosta poistumista, mutta onko oikeasti niin että normaali 21-22 C & AUTO -säädöillä lisälämmitin ei puske ulos yhtä paljon/lämmintä ilmaa? 18tuuman vanteisiin tuppaa näillä keleillä yön aikaan hieman kasaantumaan lunta, ja jos takavanteita ei muista nopsasti harjalla sutaista ennen lähtöä niin ikävästi alkaa auto täriseen moottoritienopeuksissa. Tämän kyllä sain onneksi tietooni jo autoa koeajaessa, sillä muuten olisi ollut kovasti ihmettelemistä parina aamuna, kun tätä lunta on tullut enemmän kuin tarpeeksi.

Kiitokset vielä kaikille kirjoittajille, ja hyvää talven jatkoa! :bye:
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Tietääkö kukaan Insignian pesunestesäiliön litarkokoa? Perstuntumalta tuntuu pikkuisen alimitoitetulta. Isompi saisi olla. Toinen kehitysidea Opelille olisi lisätä lukuisille tutka-antureille oma lämmityselementti, joka estäisi sen, että joka melkein joka pakkasaamu ei tarvitsisi kuunnella turhia hälyjä joltain puolelta autoa. Myös pissapojan suutin saisi olla lämmitetty.
Xrlf
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Joulu 2018, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Xrlf »

Xrlf kirjoitti: 17 Joulu 2018, 01:02 1) Auto pyytää tällä hetkellä määräaikaishuoltoa ja samanaikaisesti tämän kanssa on mukautuva vakkari lopettanut toimintansa. Onkohan jollakulla tietoa, liittyvätkö nämä mahdollisesti toisiinsa vai kannattaako varata pidempikin aika pajalta? Ajallisen yhteyden vuoksi aloin pohtia, yrittääkö auton huoltomuistutin ehkä pakottaa huoltoon kytkemällä moiset mukavuusvarusteet pois päältä. Aika nyt on joka tapauksessa paikalliselle marmorille Turkuun varattu, ja ohimennen mainittakoot, että 1.6 Cdti:n ensimmäiselle määräaikaishuollolle hintaa kehitettiin 320 euroa, joka vaikuttaa muihin ketjun kommentteihin verrattuna kovalta. Paljonkohan noissa hinnoissa oikeasti on löysää, jos samaa huoltoa toisaalla marmorilla tarjotaan 260 eurolla (kuten aiemmin ketjussa oli mainittu). Ensihuollon mieluusti teen merkkiliikkeessä eikä tuo erotus euroissa suurensuuri ole, mutta muuten ei ole palavaa halua maksaa ylihintaa.

3) Mahdollisesti osin noihin kylmäkäynnistyksiin liittyen olen huomannut autokatoksessa, tarkalleen pakoputken alla maassa öljytippoja. Hetkeen en ole dieselillä ajellut, joten en taas osaa ymmärtää/ suhteuttaa, kuinka normaalia tämä on uudelta autolta vai meneekö tämä jo itselläni paranoian puolelle. Oma arvioni on, että öljyä voisi päästä läpi noiden brutaalintuntuisten käynnistysten yhtedessä, jolloin moottoria on esilämmitetty. Huomionarvoista on se, että auto pyrkii hiukkassuodattimen poltto tapahtuu todella usein. Jos siis merkkinä hiukkassuodattimen poltosta voi pitää korkeampia käyntikierroksia, pörisevää pakoääntä ja huutavaa flektiä, tätä tapahtuu normaaliajossa useamman kerran viikossa.
Kyselin foorumilla taannoin näkemyksiä adaptiivisen vakkarin ja huoltomuistutuksen väliseen mahdolliseen yhteyteen. Tätähän ei totisesti ollut, mutta tuumasin herrasmiehen elkein tulla kuitenkin tunnustamaan, että tässä tapauksessa vika ei suinkaan ollut autossa vaan käyttäjässä. Olin yksinkertaisesti kytkenyt sen ratin säätimistä pois ja jostain syystä mutuillut saavani sen päälle samaisesta napista nopeuden rajoittajan kanssa. Tämän suhteen siis mainetahra ainoastaan keltanokkaiselle Opel-kuskille, ei autolle.

Tämän lisäksi kyselin aiemmin huollon hintoja. Turun Länsiautossa 2018-mallisen 1.6 cdti:n ensihuollon hinnaksi kerrottiin siis alunperin 320 eur. Ennen huoltoon viemistä varmistelin neuvojalta vielä, mikä tuosta huollon hinnasta on öljyn hinnan osuus. Neuvojan mukaan 5 litraa öljyä maksoi 125 euroa, joten marssin Motonettiin ja vein omat lubrikantit mukanani. Tuo marmoritiskin hinta öljylitralle laittoi kieltämättä vähän yskityttämään, mutta antanee laajemminkin viitettä, mikä on merkkiliikkeen hintataso (tiedän toki, että Länsiauto/ Opel ei ole edes pahimmasta päästä, mutta kuitenkin...)

Siunailin aiemmin myös sitä, että oman mutuni mukaan hiukkassuodatin polttelee kuonaa pois melko usein. En ole hetkeen tätä ennen diesel-kulkineella ajanut, joten onko jollakin viisaammalla näkemystä siitä, miten usein tuon hiukkassuodattimen pitäisi nokea poltella? Listasin nyt muutamalta viimeviikolta hiukkassuodattimen poltot

- 26.1.2019 kilometrit 16168
- 31.1.2019 kilometrit 16365
- 4.2.2019 kilometrit 16591
- 7.2.2019 kilometrit 19776
- 10.2.2019 kilometrit 16909

Toisin sanoen vaikuttaa siltä, että auto polttelee nokea kerran-kaksi viikossa, noin 200 kilometrin välein. Kun olen huomannut polton olevan käynnissä, olen ajellut kotimatkan pidempää kiertoreittiä, jotta poltto ehtii loppuun. Vasta kun kierrosluvut ovat laskeneet ja pakoääneet muuttuneet normaaleiksi, olen uskaltautunut kotiin. Polton olen tosiaan päätellyt olevan käynnissä korkeammista kierrosluvuista ja vanhaa 850:stä Volvoa muistuttavista pakoäänistä, mikä ei siis kuitenkaan ole vielä ihan joka päiväistä.

Kuulostaako tuo polttoväli normaalilta ja jos ei, mistä se voisi kertoa? Auto on tosiaan poltellut suodatinta samalla frekvenssillä koko ajan, mutta en ole tähän aiemmin suorittanut suurempaa huomiota. Päivittäinen työmatka on kohtuu lyhyt, mutta auto saa kuitenkin pidemmän siivun moottoriajoakin useamman kerran viikossa. Ajotapa on omasta mielestäni ihan tolkullinen.
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

Xrlf kirjoitti: 10 Helmi 2019, 20:53 Siunailin aiemmin myös sitä, että oman mutuni mukaan hiukkassuodatin polttelee kuonaa pois melko usein. En ole hetkeen tätä ennen diesel-kulkineella ajanut, joten onko jollakin viisaammalla näkemystä siitä, miten usein tuon hiukkassuodattimen pitäisi nokea poltella? Listasin nyt muutamalta viimeviikolta hiukkassuodattimen poltot

- 26.1.2019 kilometrit 16168
- 31.1.2019 kilometrit 16365
- 4.2.2019 kilometrit 16591
- 7.2.2019 kilometrit 19776
- 10.2.2019 kilometrit 16909

Toisin sanoen vaikuttaa siltä, että auto polttelee nokea kerran-kaksi viikossa, noin 200 kilometrin välein. Kun olen huomannut polton olevan käynnissä, olen ajellut kotimatkan pidempää kiertoreittiä, jotta poltto ehtii loppuun. Vasta kun kierrosluvut ovat laskeneet ja pakoääneet muuttuneet normaaleiksi, olen uskaltautunut kotiin. Polton olen tosiaan päätellyt olevan käynnissä korkeammista kierrosluvuista ja vanhaa 850:stä Volvoa muistuttavista pakoäänistä, mikä ei siis kuitenkaan ole vielä ihan joka päiväistä.

Kuulostaako tuo polttoväli normaalilta ja jos ei, mistä se voisi kertoa? Auto on tosiaan poltellut suodatinta samalla frekvenssillä koko ajan, mutta en ole tähän aiemmin suorittanut suurempaa huomiota. Päivittäinen työmatka on kohtuu lyhyt, mutta auto saa kuitenkin pidemmän siivun moottoriajoakin useamman kerran viikossa. Ajotapa on omasta mielestäni ihan tolkullinen.
Opeleista ei ole itsellä kokemusta, mutta kaikki diesel bemmit on itsellä poltellut DPF:fän about 1000km:n välein, että kyllä kuulostaa turhan tiuhalta tahdilta tuo 200km.
Sitä on paha sanoa minkä takia polttaa noin usein - luonnollisesti jos enemmän ajettu auto olisi, niin sanoisin että suodatin olisi menossa tukkoon, mutta en usko että se nyt on syynä. Ilmeisesti kuitenkin jostain syystä vastapaineet nousee sen verran korkealle, että auto näkee polton olevan tarpeen.
Xrlf
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Joulu 2018, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Xrlf »

-=DmR=- kirjoitti: 10 Helmi 2019, 21:04
Opeleista ei ole itsellä kokemusta, mutta kaikki diesel bemmit on itsellä poltellut DPF:fän about 1000km:n välein, että kyllä kuulostaa turhan tiuhalta tahdilta tuo 200km.
Sitä on paha sanoa minkä takia polttaa noin usein - luonnollisesti jos enemmän ajettu auto olisi, niin sanoisin että suodatin olisi menossa tukkoon, mutta en usko että se nyt on syynä. Ilmeisesti kuitenkin jostain syystä vastapaineet nousee sen verran korkealle, että auto näkee polton olevan tarpeen.
Jotain ton suuntaista (1000 km:n) oisin itsekin otaksunut polttoväliksi. Tosta mahdollisesti jää joku lokitieto, minkä perusteella tota voisi huollon kanssa jumpata, jos jaksaa? Mielellään sulkisin pois kaikki potentiaaliset kalliit viat ennen kuin takuu menee umpeen, toki siihen on vielä aikaa. Kallista hommaa kuitenkin, jos siellä sattuis olemaan jotakin teknistä vikaa.
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Onkos kellään tietoa kun OnStar palvelu loppuu, niin mitä tulee tilalle?
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja kjans »

Juuhaa1 kirjoitti: 11 Helmi 2019, 06:50 Onkos kellään tietoa kun OnStar palvelu loppuu, niin mitä tulee tilalle?
Vanhoihin OnStarilla varustettuihin autoihin ei tällä tietoa ilmeisesti mitään, uusiin autoihin joissa on uusi PSA:n laatikko on tulossa Opel Connect alkaen uudesta Corsasta.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

Tuohon OnStariin liittyen kysymys.. Kun se sitten ensi vuonna lopettaa toimintansa, niin lakkaako tuo myOpel-appikin toimimasta?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

My opel appi lienee ihan omalukunsa ja mullakin on se vaikkei onstaria olekkaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin