Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Errror kirjoitti: 12 Maalis 2020, 21:42
nupaha kirjoitti: 12 Maalis 2020, 18:54
nupaha kirjoitti: 23 Helmi 2020, 09:39 Onko muuten vinkkejä antaa? Mulla tuo autoandroid on ruvennu puhumaan "siansaksaa" eli kun lukee viestejä, siitä ei saa selevää. Aluksi kun aa:n asensin se puhi selvää Suomea. Asetusjuttu vai mikä ja mistä sais sen taas puhumaan selkosuomea...
Tein tänään havainnon tuosta Auto Androidin viestin lukemisesta. Kun google maps navigointi oli päällä, se luki täydellistä suomea. Kun navigointi ei ollut päällä Suomen kielestä ei saanut selvää.
Ilmeisesti, kun tuo navigointi on päällä google mapsists niin se "osaa" hakea Suomen kielen. 🤔
Mapsissa on suomen kielen tuki ollut jo pitkään, mutta Mapsin ulkopuolella AA käyttää Assistantia, jota ei ole suomeksi julkaistu. Se, että AA on nykyään osa käyttöjärjestelmää ja siten Suomessakin käytettävissä, ei ole tukea tuonut. Itsellä meni hermot Googlen saamattomuuteen tuossa asiassa jo pitkän aikaa sitten...
Tuo kuulostaa selkeältä ja järkevältä selitykseltä.
Kiitos tiedosta. 👍
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

nupaha kirjoitti: 13 Maalis 2020, 07:59
Errror kirjoitti: 12 Maalis 2020, 21:42
nupaha kirjoitti: 12 Maalis 2020, 18:54
nupaha kirjoitti: 23 Helmi 2020, 09:39 Onko muuten vinkkejä antaa? Mulla tuo autoandroid on ruvennu puhumaan "siansaksaa" eli kun lukee viestejä, siitä ei saa selevää. Aluksi kun aa:n asensin se puhi selvää Suomea. Asetusjuttu vai mikä ja mistä sais sen taas puhumaan selkosuomea...
Tein tänään havainnon tuosta Auto Androidin viestin lukemisesta. Kun google maps navigointi oli päällä, se luki täydellistä suomea. Kun navigointi ei ollut päällä Suomen kielestä ei saanut selvää.
Ilmeisesti, kun tuo navigointi on päällä google mapsists niin se "osaa" hakea Suomen kielen. 🤔
Mapsissa on suomen kielen tuki ollut jo pitkään, mutta Mapsin ulkopuolella AA käyttää Assistantia, jota ei ole suomeksi julkaistu. Se, että AA on nykyään osa käyttöjärjestelmää ja siten Suomessakin käytettävissä, ei ole tukea tuonut. Itsellä meni hermot Googlen saamattomuuteen tuossa asiassa jo pitkän aikaa sitten...
Tuo kuulostaa selkeältä ja järkevältä selitykseltä.
Kiitos tiedosta. 👍
Eiköhän naputella palautetta Auto Androidista Googlen suuntaan. Itse aioin ainakin sen tehdä...
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

nupaha kirjoitti: 14 Maalis 2020, 08:12
nupaha kirjoitti: 13 Maalis 2020, 07:59
Errror kirjoitti: 12 Maalis 2020, 21:42
nupaha kirjoitti: 12 Maalis 2020, 18:54
nupaha kirjoitti: 23 Helmi 2020, 09:39 Onko muuten vinkkejä antaa? Mulla tuo autoandroid on ruvennu puhumaan "siansaksaa" eli kun lukee viestejä, siitä ei saa selevää. Aluksi kun aa:n asensin se puhi selvää Suomea. Asetusjuttu vai mikä ja mistä sais sen taas puhumaan selkosuomea...
Tein tänään havainnon tuosta Auto Androidin viestin lukemisesta. Kun google maps navigointi oli päällä, se luki täydellistä suomea. Kun navigointi ei ollut päällä Suomen kielestä ei saanut selvää.
Ilmeisesti, kun tuo navigointi on päällä google mapsists niin se "osaa" hakea Suomen kielen. 🤔
Mapsissa on suomen kielen tuki ollut jo pitkään, mutta Mapsin ulkopuolella AA käyttää Assistantia, jota ei ole suomeksi julkaistu. Se, että AA on nykyään osa käyttöjärjestelmää ja siten Suomessakin käytettävissä, ei ole tukea tuonut. Itsellä meni hermot Googlen saamattomuuteen tuossa asiassa jo pitkän aikaa sitten...
Tuo kuulostaa selkeältä ja järkevältä selitykseltä.
Kiitos tiedosta. 👍
Eiköhän naputella palautetta Auto Androidista Googlen suuntaan. Itse aioin ainakin sen tehdä...
Muuten naputtelisin, mutta Googlella ei tunneta tuollaisia kanavia, joissa palautetta voisi antaa ja Googlea lähestyä :D Googlen product forum taitaa olla ainoa paikka kommentoida ja siellä itse asiassa onkin jo vuosien varrelta hyvin monia, varmaan kymmeniä tai satoja, kommentteja Suomesta liittyen puuttuvaan kielitukeen.

Googlea ei vaan kiinnosta, suomen kieltä puhutaan varmaan heidän mittareillaan liian pienellä alueella. Ruotsinhan tekivät jo varmaan vuosi takaperin.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Mr.T
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Elo 2019, 14:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Mr.T »

Tuli vedettyä kärryä ekan kerran ja hienostihan se perässä tulee. Arvioisin että n. 600kg massaa perässä, iiiso telikärry jossa ~450kg kuormaa. Vaihteisto toimii täysin eleettömästi ja myös peruuttaminen onnistuu pehmeästi ja hallitusti.

Jos jotain sais muuttaa niin sähkötakaluukku saisi toimia mielestäni myös silloin kun peräkoukku on ulkona. Ja peruutuskamera kun olisi linjassa koukun kanssa niin voisi peruuttaa helpommin kohdalleen, nykyiselläänkin on ihan ok kyllä.
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Mr.T kirjoitti: 14 Maalis 2020, 20:14 Tuli vedettyä kärryä ekan kerran ja hienostihan se perässä tulee. Arvioisin että n. 600kg massaa perässä, iiiso telikärry jossa ~450kg kuormaa. Vaihteisto toimii täysin eleettömästi ja myös peruuttaminen onnistuu pehmeästi ja hallitusti.

Jos jotain sais muuttaa niin sähkötakaluukku saisi toimia mielestäni myös silloin kun peräkoukku on ulkona. Ja peruutuskamera kun olisi linjassa koukun kanssa niin voisi peruuttaa helpommin kohdalleen, nykyiselläänkin on ihan ok kyllä.
Oma kokemus ST 1.6T automaatista ihan samanlainen. Joskin kyllähän peräkärry sitten kulutuksessa näkyy. Flexiride alusta jos on, parempi käyttää sport asetusta niin jäykistää alustaa. Takaluukun suhteen taitaa olla niin että ei se koukun ulkona olo vielä estä sähköisen toimintaa, mutta kun kytkee pistokkeen niin sitten systeemi tulkaa koukun olevan käytössä eikä sähkökäyttö toimi. Kamera kyllä on riittävän kohdallaan että koukkuun tarkkakin peruutus onnistuu. Tosin, eipä se ole iso vaiva viimeista 5 cm hoitaa käsi. Vähenee puskurin kolhimisen riski.
Avatar
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Mites toi kameran korkeus GS kanssa?
Taitaa jäädä kärryn taa piiloon?
Vittu näitä vehkeitä!
mpj
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Tammi 2016, 15:29

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja mpj »

1.5l 165hv bensafarkku, 5541 km takana ja piti soittaa Opel Assistanceen kun auto ei lähtenyt käyntiin. Hinausauto tuli ja laittoi lisävirtaa ja kas kummaa auto käynnistyi. Oli päässyt lataus laskemaan hieman alle 12 voltin eikä lähtenyt käyntiin. Ihmetteli hinausautonkin kuljettaja miten noin vähän ajetulla on päässyt akun lataus tippumaan. Päivittäin kilometrejä tulee n.60-100 km joista suurin osa maantieajoa.

Minulla kiinni erillinen matkapuhelinlaturi "tupakansytyttimessä" joten onko mahdollista, että tuo syö virtaa noinkin paljon kun auto seisoo paikallaa? Onko tietoa tuleeko kaikkiin pistokkeisiin virta myös auton ollessa pois päältä? Todella typerää jos joutuu ottamaan tuon irti joka kerta kun pysähtyy.
Opel Insignia (B) Sports Tourer Innovation Plus 1.5 Turbo Start/Stop 121kW AT6 vm.2019
Opel Insignia (A) Sports Tourer Black&White Edit 1,4 Turbo S/S M6 vm.2013
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 174
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

mpj kirjoitti: 19 Maalis 2020, 15:29 1.5l 165hv bensafarkku, 5541 km takana ja piti soittaa Opel Assistanceen kun auto ei lähtenyt käyntiin. Hinausauto tuli ja laittoi lisävirtaa ja kas kummaa auto käynnistyi. Oli päässyt lataus laskemaan hieman alle 12 voltin eikä lähtenyt käyntiin. Ihmetteli hinausautonkin kuljettaja miten noin vähän ajetulla on päässyt akun lataus tippumaan. Päivittäin kilometrejä tulee n.60-100 km joista suurin osa maantieajoa.

Minulla kiinni erillinen matkapuhelinlaturi "tupakansytyttimessä" joten onko mahdollista, että tuo syö virtaa noinkin paljon kun auto seisoo paikallaa? Onko tietoa tuleeko kaikkiin pistokkeisiin virta myös auton ollessa pois päältä? Todella typerää jos joutuu ottamaan tuon irti joka kerta kun pysähtyy.
Jos autossa on esim. 70Ah akku ja laturi kuluttaisi 1A tunnissa, olisi akku imetty täysin tyhjäksi noin kolmessa vuorokaudessa (unohdetaan tässä se, että akkua ei tosiasiassa tietenkään imetä ihan tyhjäksi jos sen haluaa pystyvän antamaan käynnistyksessä tarvittava virta).

Sinulla ei varmaankaan akkulaturi lataa mitään kun auto on stop, joten tuskinpa se laturin tyhjäkäyntivirta voi olla 100mA suurempi (jos se on ehjä), jolloin akun pitäisi kestää noin kuukauden (olettaen että mikään muu ei kuluta akkua). Jokin muu sulla siellä nyt imi ne mehut akusta.

Minulla on vastaava auto ja pisimmillään tuo oli kuukauden käyttämättä ulkomaanmatkan takia ja hyvin käynnistyi talvella tauon jälkeen.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

⬆️ Samaa mieltä. Ei se matkapuhelinlaturi ole. Tarkistuta laturi, kun taitaa takuuta olla autossa jäljellä, ainakin kilometrien perusteella. Oisko jääny joku piuha laturista löyhälle tms
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
wesqu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Marras 2008, 20:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja wesqu »

Lataako kuitenkin normaalisti?
Jännitteenhän saa näkyviin mittaristoon.
mpj
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Tammi 2016, 15:29

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja mpj »

nupaha kirjoitti: 19 Maalis 2020, 18:17 ⬆️ Samaa mieltä. Ei se matkapuhelinlaturi ole. Tarkistuta laturi, kun taitaa takuuta olla autossa jäljellä, ainakin kilometrien perusteella. Oisko jääny joku piuha laturista löyhälle tms
Eilisen viestin jälkeen homma kävi uudestaan. Avovaimo (kuten ilmeisesti aika monella muullakin :lol: ) ajelee pääsääntöisesti tuolla "ykkösautolla". Teki eilen etätyöpäivää ja Inkku oli n.24h ajamatta. n.klo 17 yritti lähteä asioille eikä taaskaan käynnistynyt. Opel Assistancen kautta hinausauto ja apuvirralla käyntiin. Varaus oli tippunut 10,8 V ja katsottiin, että auton käydessä lataa normaalisti n.14 V. Nyt oli varmistettu, ettei mitään elektroniikkaa ollut jäänyt päälle ja silti purki tuota latausta. Jännä homma on se, että jarrupolvin on ihan "kovana" kun tuo akun lataus alhainen eikä käynnisty. Eli voisiko liittyä jarrujen elektroniikkaan.

Jokatapauksessa tiistaina Opelille tarkistukseen jos ei pura varausta ennen sitä. Seuraavalla kerralla hinataan suoraan eikä anneta apuvirtaa erikseen.

Pitänee hakea kaupasta laturi/apuvirtakäynnistin vai mikä viralliselta nimeltä onkaan niin saa tarvittaessa kotipihalta ton käyntiin.
Opel Insignia (B) Sports Tourer Innovation Plus 1.5 Turbo Start/Stop 121kW AT6 vm.2019
Opel Insignia (A) Sports Tourer Black&White Edit 1,4 Turbo S/S M6 vm.2013
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Kovasti on renkaista ollut puhetta täällä Inkku B-palstalla.
Laitetaas tänne tällainen tieto:
(Jos joku pääsee lukemaan TM:ää niin Inkun omistajia varmaankin kiinnostaisi nuo rengasmelumittaukset)

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tmn- ... d03d352fff

TM:n kesärengasvertailu: Tutut merkit kärjessä, selvä voittaja ja kiinalaisyllättäjä

Perinteisen Tekniikan Maailman kesärengasvertailun on voittanut varsin selvällä erolla Michelin Pilot Sport 4. Seuraaviksi kärkeen sijoittuivat Continental PremiumContact 6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, Nokian Hakka Black 2.

Testin yllättäjänä voidaan pitää viidenneksi sijoittunutta edullista kiinalaista Maxxis Victra Sport 5:a, jonka vahvuuksiksi luettiin muun muassa vesiliirron vastustuskyky.

Testissä arvioitiin 15 uutta rengasta ja verrokkina kolme iältään ja kulutuspinnaltaan vaihtelevaa käytettyä rengassarjaa. Testirenkaiden rengaskoko oli 225/45R17.

Vertaillut renkaat:
BRIDGESTONE Turanza T005, CONTINENTAL PremiumContact 6, FALKEN Azenis FK 510, GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5, HANKOOK Ventus S1 Evo 3, KUMHO Ecsta PS71, LINGLONG Sport Master, MAXXIS Victra Sport 5, MICHELIN Pilot Sport 4, NEXEN N’Fera Sport SU2, NOKIAN Hakka Black 2, ROTALLA Setula S Race RU01, SAVA Intensa UHP 2, TOYO Proxes Sport A, VREDESTEIN Ultrac Vorti.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Kaikki mitatut Renkaat sai melusta arvosanan 9.
Rengasmelua mitattiin auton sisällä kahden testikuljettajan voimin, joista toinen kuunteli melua kuljettajan paikalta ja toinen takapenkiltä. Melu arvioitiin eri nopeuksilla, ja melutason lisäksi arvosteltiin melun luonnetta ja häiritsevyyttä.
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Testit tehty Etelä Afrikassa testiradalla, eli varmaan hieman sileämmät pinnat kuin Suomen tiet.
vht41
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Touko 2018, 19:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vht41 »

Ihan pakko sanoa että insignia B on raitisilmansuodattimen vaihto mennyt helpoksi.verrattuna A:han."Voi vaihtaa melkein silmät kiinni minuutissa"
Vastaa Viestiin