nupaha kirjoitti: ↑19 Maalis 2020, 18:17
Samaa mieltä. Ei se matkapuhelinlaturi ole. Tarkistuta laturi, kun taitaa takuuta olla autossa jäljellä, ainakin kilometrien perusteella. Oisko jääny joku piuha laturista löyhälle tms
Eilisen viestin jälkeen homma kävi uudestaan. Avovaimo (kuten ilmeisesti aika monella muullakin ) ajelee pääsääntöisesti tuolla "ykkösautolla". Teki eilen etätyöpäivää ja Inkku oli n.24h ajamatta. n.klo 17 yritti lähteä asioille eikä taaskaan käynnistynyt. Opel Assistancen kautta hinausauto ja apuvirralla käyntiin. Varaus oli tippunut 10,8 V ja katsottiin, että auton käydessä lataa normaalisti n.14 V. Nyt oli varmistettu, ettei mitään elektroniikkaa ollut jäänyt päälle ja silti purki tuota latausta. Jännä homma on se, että jarrupolvin on ihan "kovana" kun tuo akun lataus alhainen eikä käynnisty. Eli voisiko liittyä jarrujen elektroniikkaan.
Jokatapauksessa tiistaina Opelille tarkistukseen jos ei pura varausta ennen sitä. Seuraavalla kerralla hinataan suoraan eikä anneta apuvirtaa erikseen.
Pitänee hakea kaupasta laturi/apuvirtakäynnistin vai mikä viralliselta nimeltä onkaan niin saa tarvittaessa kotipihalta ton käyntiin.
Sinne lähti hinausautolla Inkku. Viikon sisään 3 kerta. Tänään oli varattu huolto/tarkistus tuon vian takia ja kun piti lähteä ajamaan liikkeeseen niin eipä startannut. Taas antoi vaan 10,8V eli jonnekkin se sitä virtaa purkaa tai akku paskana. Toivottavasti olisi vain akku niin pääsisi helpoimmalla.
Ilmoittelen mikä oli vialla kun homma selkenee.
Opel Insignia (B) Sports Tourer Innovation Plus 1.5 Turbo Start/Stop 121kW AT6 vm.2019
Opel Insignia (A) Sports Tourer Black&White Edit 1,4 Turbo S/S M6 vm.2013
nupaha kirjoitti: ↑19 Maalis 2020, 18:17
Samaa mieltä. Ei se matkapuhelinlaturi ole. Tarkistuta laturi, kun taitaa takuuta olla autossa jäljellä, ainakin kilometrien perusteella. Oisko jääny joku piuha laturista löyhälle tms
Eilisen viestin jälkeen homma kävi uudestaan. Avovaimo (kuten ilmeisesti aika monella muullakin ) ajelee pääsääntöisesti tuolla "ykkösautolla". Teki eilen etätyöpäivää ja Inkku oli n.24h ajamatta. n.klo 17 yritti lähteä asioille eikä taaskaan käynnistynyt. Opel Assistancen kautta hinausauto ja apuvirralla käyntiin. Varaus oli tippunut 10,8 V ja katsottiin, että auton käydessä lataa normaalisti n.14 V. Nyt oli varmistettu, ettei mitään elektroniikkaa ollut jäänyt päälle ja silti purki tuota latausta. Jännä homma on se, että jarrupolvin on ihan "kovana" kun tuo akun lataus alhainen eikä käynnisty. Eli voisiko liittyä jarrujen elektroniikkaan.
Jokatapauksessa tiistaina Opelille tarkistukseen jos ei pura varausta ennen sitä. Seuraavalla kerralla hinataan suoraan eikä anneta apuvirtaa erikseen.
Pitänee hakea kaupasta laturi/apuvirtakäynnistin vai mikä viralliselta nimeltä onkaan niin saa tarvittaessa kotipihalta ton käyntiin.
Vuotovirtojen mittaamiseen on DC pihtivirtamittari kätevä työkalu, jota jokainen osaa käyttää. Leuat vain tutkittavan johdon ympärille ja laite kertoo meneekö siellä virtaa ja kuinka paljon. Esim akun paksun punaisen johdon ympärille kun tuon laittaa niin näkee purkautuuko akku ja kuinka paljon kun sähköt on sammutettu.
Jos pihtivirtamittari on työkaluna outo, tässä yksi esimerkki ihan jotta saatte käsityksen. Kannattaa valita sellainen malli,jossa on mittauskykyä ihan pienillekin virroille.
nupaha kirjoitti: ↑19 Maalis 2020, 18:17
Samaa mieltä. Ei se matkapuhelinlaturi ole. Tarkistuta laturi, kun taitaa takuuta olla autossa jäljellä, ainakin kilometrien perusteella. Oisko jääny joku piuha laturista löyhälle tms
Eilisen viestin jälkeen homma kävi uudestaan. Avovaimo (kuten ilmeisesti aika monella muullakin ) ajelee pääsääntöisesti tuolla "ykkösautolla". Teki eilen etätyöpäivää ja Inkku oli n.24h ajamatta. n.klo 17 yritti lähteä asioille eikä taaskaan käynnistynyt. Opel Assistancen kautta hinausauto ja apuvirralla käyntiin. Varaus oli tippunut 10,8 V ja katsottiin, että auton käydessä lataa normaalisti n.14 V. Nyt oli varmistettu, ettei mitään elektroniikkaa ollut jäänyt päälle ja silti purki tuota latausta. Jännä homma on se, että jarrupolvin on ihan "kovana" kun tuo akun lataus alhainen eikä käynnisty. Eli voisiko liittyä jarrujen elektroniikkaan.
Jokatapauksessa tiistaina Opelille tarkistukseen jos ei pura varausta ennen sitä. Seuraavalla kerralla hinataan suoraan eikä anneta apuvirtaa erikseen.
Pitänee hakea kaupasta laturi/apuvirtakäynnistin vai mikä viralliselta nimeltä onkaan niin saa tarvittaessa kotipihalta ton käyntiin.
Vuotovirtojen mittaamiseen on DC pihtivirtamittari kätevä työkalu, jota jokainen osaa käyttää. Leuat vain tutkittavan johdon ympärille ja laite kertoo meneekö siellä virtaa ja kuinka paljon. Esim akun paksun punaisen johdon ympärille kun tuon laittaa niin näkee purkautuuko akku ja kuinka paljon kun sähköt on sammutettu.
Jos pihtivirtamittari on työkaluna outo, tässä yksi esimerkki ihan jotta saatte käsityksen. Kannattaa valita sellainen malli,jossa on mittauskykyä ihan pienillekin virroille.
Auton ohjainyksiköt alkavat heti seurustella keskenään, kun autoa vain hipaiseekin ja alkuun siinä virtaa hupenee useampikin ampeeri.
Kun on etuluukku ylhäällä, niin vartti siihen joutenoloa, jotta ohjainyksiköt ehtivät hiljakseen nukahtelemaan yksi toisensa jälkeen ja vasta sitten se varsinainen virtamittaus.
Nyt on kesärenkaat alla. Liisari kun on, renkaat ovat aina rengashotellissa, ja koska olin vienyt ne sinne suoraan autokaupasta, en ollut edes katsonut merkkiä Bridgestone Turanza näyttäisi olevan kesärenkaana, ei ole ollenkaan itselle tuttu, kun olen aiemmissa autoissa luottanut Hankookeihin.
Hiljaisemmaksi auto heti kävi, kun sai Nokian Hakka ysit alta pois, eli äänen osalta mentiin parempaan suuntaan selvästi.
Errror kirjoitti: ↑01 Huhti 2020, 17:08
Bridgestone Turanza näyttäisi olevan kesärenkaana, ei ole ollenkaan itselle tuttu, kun olen aiemmissa autoissa luottanut Hankookeihin.
Itselläni myös nuo ,syyskuussa rekisteröidyssä Inkussa Bridgestone Turanzat. Ne on markkinoiden äänekkäimmät renkaat. Kerkesin syksyllä ajamaan niillä parituhatta kilsaa,ja meinaan kohtapuolin käydä ne vaihtamassa joihinkin parempiin renkaisiin. On nimittäin aiempaa kokemusta niiden meluisuudesta
Errror kirjoitti: ↑01 Huhti 2020, 17:08
Bridgestone Turanza näyttäisi olevan kesärenkaana, ei ole ollenkaan itselle tuttu, kun olen aiemmissa autoissa luottanut Hankookeihin.
Itselläni myös nuo ,syyskuussa rekisteröidyssä Inkussa Bridgestone Turanzat. Ne on markkinoiden äänekkäimmät renkaat. Kerkesin syksyllä ajamaan niillä parituhatta kilsaa,ja meinaan kohtapuolin käydä ne vaihtamassa joihinkin parempiin renkaisiin. On nimittäin aiempaa kokemusta niiden meluisuudesta
Tässä kun lumettoman talven ajelin Hakka 9 nastoilla koossa 245/45/18, kuulostivat nämäkin kesärenkaat hiljaisilta
Tilasin just 17" vannesetin. Ens kesäksi tulossa siis Mak Milanojen + 18" Crossclimaten sijaan Dezent Tz black/polished vanteet 17 ja Goodyear Efficientgripit.
Mak Milanot black/polished olis 18" koossa edelleen myynnissä.
Errror kirjoitti: ↑01 Huhti 2020, 17:08
Bridgestone Turanza näyttäisi olevan kesärenkaana, ei ole ollenkaan itselle tuttu, kun olen aiemmissa autoissa luottanut Hankookeihin.
Itselläni myös nuo ,syyskuussa rekisteröidyssä Inkussa Bridgestone Turanzat. Ne on markkinoiden äänekkäimmät renkaat. Kerkesin syksyllä ajamaan niillä parituhatta kilsaa,ja meinaan kohtapuolin käydä ne vaihtamassa joihinkin parempiin renkaisiin. On nimittäin aiempaa kokemusta niiden meluisuudesta