Garnd_Old_One kirjoitti: ↑16 Huhti 2020, 18:35
Mites toi renkaiden vaihto muuten luonnistuu DIY, eli:
Mikä on pyöränpulttien avainväli ja onko erillistä lukkopulttia (vakiona)?
Lähteekö mutterin hatut kärkipihdeillä nyppäämällä, vai tarvitaanko erillinen kalu?
Mikä momentti? Manuskassa mainittiin 140 ja 190 Nm. Auto on 200 hp GS.
Sitten vielä jacking point. Onko erilliset nostokohdat ja nouseeko ylös tollasella parin kympin hinta-alkaen hallitunkilla ja padilla? Autossa on muovihelmat.
Jos ne mutterin hatut on tommosia kun corsassa niin lähtee hyvin polkupyörän muovisilla rengasraudoilla ilman jälkiä, molemmilta puolilta kampeaa yhtä aikaa ja naps irti on.
Olen aiemminkin oman autoni soittimen kommervenkeistä täällä marmattanut, mutta kysytäänpä vielä yksi, koskee nyt erityisesti Apple-puhelimien käyttäjiä: pysyykö auton puhelinmuistio ajan tasalla? Omassa välillä auton listasta löytyy kaikki puhelimen kontaktit, välillä vain osa. Ja kun löytyy vain osa, ei auton näytössä lue puuttuvien kohdalla nimeä puhelun tullessa vaan ainoastaan numero. Hiukka rasittavaa, kun työn puolesta puhelin laulaa kohtuullisen tasaiseen tahtiin.
On paritettu uudelleen, nollattu koko järjestelmän asetukset jne. ja aina samat ongelmat.
Tuli heitettyä kesäpyörät alle. Mulla on kesäpyörissä linkin vanteet 17" koossa. https://www.opel-accessories.com/opel_a ... 1369980388
Nyt 2kpl vanteista pyörii eripäin kuin toiset 2kpl eli eivät ole peilikuvia.
Ei kai edes Ooppelilla ole näin tyhmästi ajateltu vanteita, että ksikki 4kpl on symmetrisiä eikä 2kpl peilikuvia.
Laitoin jo viestiä myyjälle. Katsotaan mitä vastaa, kuinka tämä hoidetaan.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
nupaha kirjoitti: ↑18 Huhti 2020, 15:13
Tuli heitettyä kesäpyörät alle. Mulla on kesäpyörissä linkin vanteet 17" koossa. https://www.opel-accessories.com/opel_a ... 1369980388
Nyt 2kpl vanteista pyörii eripäin kuin toiset 2kpl eli eivät ole peilikuvia.
Ei kai edes Ooppelilla ole näin tyhmästi ajateltu vanteita, että ksikki 4kpl on symmetrisiä eikä 2kpl peilikuvia.
Laitoin jo viestiä myyjälle. Katsotaan mitä vastaa, kuinka tämä hoidetaan.
Onko jossain autossa peilikuvana vanteet toisella puolella? Muutaman tarvikevanteen olen nähnyt tähän mennessä, jossa erilaiset vanteet eri puolille, mutta todella harvinaisia ovat. Tai sitten olen vain jäänyt tämän osalta pimentoon tiedoissani.
ascona_c kirjoitti: ↑18 Huhti 2020, 17:49
Ei taida kustannustehokkaissa massatuotantovehkeissä olla 2+2 vanteita.
Joo, autotehtaan pitää pyöriä kustannustehokkasti, mutta miksi hemmetissä suunnitellaan sitten epäsymmetriset vanteet. Äly hoi...
Varmaan ajatellaan, että eihän niitä näe kuin yhdeltä puolelta kerrallaan .
Tosin itsekin em. syystä valinnut aina symmetriset vanteet, kun tuo asia itseänikin ärsyttää mm. Saabissa oli tarjolla hienot hieman lentokoneen turbiininlapoja muistuttavat puolat vanteissa ja ajattelin, että nuohan voisivat ilmavirrallaan vaikka jarruja jäähdytellä ajaessa, no toisella puolella karisi sitten sekin idea nopeasti... lavat tietysti aivan väärään suuntaan.
usvaa kirjoitti: ↑17 Huhti 2020, 18:45
Tuli ensimmäinen vika autoon kun on vajaa 1000 km mittarissa. Takahelman muovi alkoi repsottamaan etukulmasta. Kai tuon pystyisi itsekin liimaamaan, mutta kai se on huoltoon aika tilattava. En mitään jälkiä nähnyt vaikka on kai se mahdollista, että joku on siihen esim nyrkillä pamauttanut. Kulutus 7,9 mittarin mukaan. Kaupunkiajossa menee paljon ehkä 10 l. Että asiat on niin kuin ennenkin ja turbolle V-Poweri maistuu
Noissa helmalevikkeissä on ollut irvistelyä.
Valmistajan takuukorjauksena mulla liimattiin kiinni viime kesänä.
Vaatii yön yli kuivumisen.
Auto GS -18.5
nupaha kirjoitti: ↑18 Huhti 2020, 15:13
Tuli heitettyä kesäpyörät alle. Mulla on kesäpyörissä linkin vanteet 17" koossa. https://www.opel-accessories.com/opel_a ... 1369980388
Nyt 2kpl vanteista pyörii eripäin kuin toiset 2kpl eli eivät ole peilikuvia.
Ei kai edes Ooppelilla ole näin tyhmästi ajateltu vanteita, että ksikki 4kpl on symmetrisiä eikä 2kpl peilikuvia.
Laitoin jo viestiä myyjälle. Katsotaan mitä vastaa, kuinka tämä hoidetaan.
Onko jossain autossa peilikuvana vanteet toisella puolella? Muutaman tarvikevanteen olen nähnyt tähän mennessä, jossa erilaiset vanteet eri puolille, mutta todella harvinaisia ovat. Tai sitten olen vain jäänyt tämän osalta pimentoon tiedoissani.
Ittellä ollu tähän asti symmetriset vanteet niin en oo ennemmin huomannu tuollaiseen kiinnittää huomiota.
Kauan piti elää, että tähänkin asiaan törmäs.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
usvaa kirjoitti: ↑17 Huhti 2020, 18:45
Tuli ensimmäinen vika autoon kun on vajaa 1000 km mittarissa. Takahelman muovi alkoi repsottamaan etukulmasta. Kai tuon pystyisi itsekin liimaamaan, mutta kai se on huoltoon aika tilattava. En mitään jälkiä nähnyt vaikka on kai se mahdollista, että joku on siihen esim nyrkillä pamauttanut. Kulutus 7,9 mittarin mukaan. Kaupunkiajossa menee paljon ehkä 10 l. Että asiat on niin kuin ennenkin ja turbolle V-Poweri maistuu
Tämä pulma saatiin pois päiväjärjestyksestä kun merkkiliikkeen kaveri fiksasi takakulman kuntoon liikkeen pihassa. Oli kuulemma joku metallinen kiinnike väärin päin. Olisiko ehkä mennyt väärin siinä vaiheessa kun autoon asennettiin irroitettava vetokoukku maahantuojan toimesta. Lämpimien kelien myötä kulutus on laskusuunnassa.
usvaa kirjoitti: ↑17 Huhti 2020, 18:45
Tuli ensimmäinen vika autoon kun on vajaa 1000 km mittarissa. Takahelman muovi alkoi repsottamaan etukulmasta. Kai tuon pystyisi itsekin liimaamaan, mutta kai se on huoltoon aika tilattava. En mitään jälkiä nähnyt vaikka on kai se mahdollista, että joku on siihen esim nyrkillä pamauttanut. Kulutus 7,9 mittarin mukaan. Kaupunkiajossa menee paljon ehkä 10 l. Että asiat on niin kuin ennenkin ja turbolle V-Poweri maistuu
Tämä pulma saatiin pois päiväjärjestyksestä kun merkkiliikkeen kaveri fiksasi takakulman kuntoon liikkeen pihassa. Oli kuulemma joku metallinen kiinnike väärin päin. Olisiko ehkä mennyt väärin siinä vaiheessa kun autoon asennettiin irroitettava vetokoukku maahantuojan toimesta. Lämpimien kelien myötä kulutus on laskusuunnassa.
Kulutuksesta, välillä ihan yllättää, kuinka vähän matka-ajossa menee bensaa. Iso auto kuitenkin ja 200hp. Kaupungissa menee enemmän, mutta on kyllä minunkin mielestäni kohtalaisesti tippunut lämpimillä keleillä.
usvaa kirjoitti: ↑17 Huhti 2020, 18:45
Tuli ensimmäinen vika autoon kun on vajaa 1000 km mittarissa. Takahelman muovi alkoi repsottamaan etukulmasta. Kai tuon pystyisi itsekin liimaamaan, mutta kai se on huoltoon aika tilattava. En mitään jälkiä nähnyt vaikka on kai se mahdollista, että joku on siihen esim nyrkillä pamauttanut. Kulutus 7,9 mittarin mukaan. Kaupunkiajossa menee paljon ehkä 10 l. Että asiat on niin kuin ennenkin ja turbolle V-Poweri maistuu
Tämä pulma saatiin pois päiväjärjestyksestä kun merkkiliikkeen kaveri fiksasi takakulman kuntoon liikkeen pihassa. Oli kuulemma joku metallinen kiinnike väärin päin. Olisiko ehkä mennyt väärin siinä vaiheessa kun autoon asennettiin irroitettava vetokoukku maahantuojan toimesta. Lämpimien kelien myötä kulutus on laskusuunnassa.
Kulutuksesta, välillä ihan yllättää, kuinka vähän matka-ajossa menee bensaa. Iso auto kuitenkin ja 200hp. Kaupungissa menee enemmän, mutta on kyllä minunkin mielestäni kohtalaisesti tippunut lämpimillä keleillä.
Itsellä tuo 2,0dsl eikä kulutusta voi kehua. Lähempänä kuutta kuin 5l/100km. Tuo poltto kun menee päälle niin on pitkään 8-10l/100km kulutuksia. Ohjekirjassa maininta, että aluksi polttoa voi tapahtua enemmän. Nyt mittaris reilu 11000km ja kulutus 5,5-5,9/100km. Ei hyvä.
No, kesärenkaat nyt alla ja sisämelu sentään on nyt suht ok.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
usvaa kirjoitti: ↑17 Huhti 2020, 18:45
Tuli ensimmäinen vika autoon kun on vajaa 1000 km mittarissa. Takahelman muovi alkoi repsottamaan etukulmasta. Kai tuon pystyisi itsekin liimaamaan, mutta kai se on huoltoon aika tilattava. En mitään jälkiä nähnyt vaikka on kai se mahdollista, että joku on siihen esim nyrkillä pamauttanut. Kulutus 7,9 mittarin mukaan. Kaupunkiajossa menee paljon ehkä 10 l. Että asiat on niin kuin ennenkin ja turbolle V-Poweri maistuu
Tämä pulma saatiin pois päiväjärjestyksestä kun merkkiliikkeen kaveri fiksasi takakulman kuntoon liikkeen pihassa. Oli kuulemma joku metallinen kiinnike väärin päin. Olisiko ehkä mennyt väärin siinä vaiheessa kun autoon asennettiin irroitettava vetokoukku maahantuojan toimesta. Lämpimien kelien myötä kulutus on laskusuunnassa.
Kulutuksesta, välillä ihan yllättää, kuinka vähän matka-ajossa menee bensaa. Iso auto kuitenkin ja 200hp. Kaupungissa menee enemmän, mutta on kyllä minunkin mielestäni kohtalaisesti tippunut lämpimillä keleillä.
Itsellä tuo 2,0dsl eikä kulutusta voi kehua. Lähempänä kuutta kuin 5l/100km. Tuo poltto kun menee päälle niin on pitkään 8-10l/100km kulutuksia. Ohjekirjassa maininta, että aluksi polttoa voi tapahtua enemmän. Nyt mittaris reilu 11000km ja kulutus 5,5-5,9/100km. Ei hyvä.
No, kesärenkaat nyt alla ja sisämelu sentään on nyt suht ok.
Minulla oli ennen tätä Insigniaa Octavia 2.0TDI ja siellä 5,5-6.0 tienoilla senkin kulutus pyöri pitkässä juoksussa. Ja se on kuitenkin kokoa pienempi auto.
Tankkasin siihen Nesteen MyDieseliä kun sillä poltto tuli harvemmin eikä haissut pahalle (Skodassa haisee karsealle se poltto ja tulee haju sisään asti). Polttojen takia suurilta osin jätinkin dieselin pois vaihtoehdoista uutta tilatessa, kun ei ollut kiva jättää autoa kärtsäämään autotalliin vähän väliä.
Mikähän on se alkuperäinen pyöränpulttikoko GS 200 hp?
Jos vaihtais nuo kromattuihin, niin ei tarttis sitten pelata muovihattujen kanssa. Biltsussa näyttäis olevan pari kymppiä kahden pyörän setti.