Insignia B
Re: Insignia B
Vianorilla anturit noin 50e kpl + ohjelmointi. Hyvin toimii
Re: Insignia B
Osta alkuperäiset erikseen otj:n tarjoamasta linkistä, tai hae marmorilta. Alkuperäiset anturit tunnistaa auton automaattisesti, niin ne on paljon paremmat kuin tarvikeanturit. Vanteet ja renkaat muualta myös, niin säästät vähintään 600€, eikä tarvitse ottaa edes halvimpia vanteita.tekarijee kirjoitti: ↑11 Syys 2018, 13:37 Opel-liike tarjosi uuteen Insigniaan talvirengas-/vannepakettia (17") lisähintaan 2600 euroa. Tuntuu aika kovalta. Jos tuohon hommaisi itse vanteet ja talvirenkaat, niin miten kannattaa tomia TPMS-antureiden kanssa? Paljonko niille voi laskea hintaa, ja johtaako jälkiasenteiset anturit ongelmiin renkaiden vaihtojen yhteydessä puolivuosittain?
Itse tilasin 18’ vanteet Italiasta. Anturit marmorilta ja rengaskaupasta renkaat asennuksineen. Hintaa tuli noin 1900€.
Insignia GS 2018.
Re: Insignia B
https://m.tori.fi/vi/50301990.htm valmis paketti.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Kaupankäynti rompetorinpuolella sääntöjen mukaan kiitos.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Seuraava pohdinnan paikka: olen käynyt ajamassa sekä farkkua että sedania. Jos niiden väliltä on tehtävä valinta, niin millaisia argumentteja omistajilta tulee puolesta/vastaan molempien osalta? Sedan vaikuttaa käyttökelpoiselta peräkontin osalta, mutta siitä puuttuu sähköinen avaus, ja takaistuimilla pääntila on niukempi. Farkussa tilaa on mukavammin, mutta kontti tuntuu ehkä liiankin isolta, hankaloittaako jo käyttöä? Rengasmelussa ei liene suurempaa eroa korimallien välillä. Vaikea valinta, kumpaa suosittelette?
Ja toinen valinta olisi 1.6/2.0 dieselautomaatin väliltä. En ole 8-pykäläistä automaattia päässyt missään koeajamaan. Onko se 6-vaihteiseen verrattuna lisähinnan väärti? Itse moottorin koolla ei ole niin väliä, pienemmälläkin ehtii, mutta vaihteisto kiinnostaa enemmän. Suosituksia tämän suhteen?
Ja toinen valinta olisi 1.6/2.0 dieselautomaatin väliltä. En ole 8-pykäläistä automaattia päässyt missään koeajamaan. Onko se 6-vaihteiseen verrattuna lisähinnan väärti? Itse moottorin koolla ei ole niin väliä, pienemmälläkin ehtii, mutta vaihteisto kiinnostaa enemmän. Suosituksia tämän suhteen?
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Re: Insignia B
tekarijee kirjoitti: ↑13 Syys 2018, 20:29 Seuraava pohdinnan paikka: olen käynyt ajamassa sekä farkkua että sedania. Jos niiden väliltä on tehtävä valinta, niin millaisia argumentteja omistajilta tulee puolesta/vastaan molempien osalta? Sedan vaikuttaa käyttökelpoiselta peräkontin osalta, mutta siitä puuttuu sähköinen avaus, ja takaistuimilla pääntila on niukempi. Farkussa tilaa on mukavammin, mutta kontti tuntuu ehkä liiankin isolta, hankaloittaako jo käyttöä? Rengasmelussa ei liene suurempaa eroa korimallien välillä. Vaikea valinta, kumpaa suosittelette?
Ja toinen valinta olisi 1.6/2.0 dieselautomaatin väliltä. En ole 8-pykäläistä automaattia päässyt missään koeajamaan. Onko se 6-vaihteiseen verrattuna lisähinnan väärti? Itse moottorin koolla ei ole niin väliä, pienemmälläkin ehtii, mutta vaihteisto kiinnostaa enemmän. Suosituksia tämän suhteen?
Helpotan valintaa - Sedania ei ole lainkaan tarjolla Insignia B:nä. Jos olisi, niin olisin ehkä itsekin jo vaihtanut nykyisen Insignia A Sedanini sellaiseen. Insignia A Sedanissa on muuten sähköinen tavarasäiliön luukun avaus vakiona.
Taitanet kuitenkin olla tekemässä valintaa farkun ja luukkuperäisen ns. 5-ovisen välillä - ellei mallisto ole laajentunut sedanilla sitten viime näkemäni?
Re: Insignia B
Jos tilaa tarvitset, ehdottomasti farkku. Ei kait tilaa ole koskaan liikaa? Viistoperässä on kyllä kieltämättä tilava kontti ja on muutenkin erittäin näyttävästi muotoiltu. Rengasmelussa ei ole eroa.
Ja tosiaan tuolla 1.6 dieselillä ehtii vallan mainiosti. Itselläni tuollainen automaattina ja olen erittäin tyytyväinen niin kulkupuoleen, automaatin toimintaan kuin kulutukseenkin. Siinä missä VAGin 1.6 diesel on vähän laiska, tässä on juuri sen verran enemmän tehoa ja vääntöä, että liikkuu kuormattunakin vallan mainiosti. Ei se mikään raketti ole, mutta esim. ohitukset hoituvat ripeästi ja turvallisesti.
Ja tosiaan tuolla 1.6 dieselillä ehtii vallan mainiosti. Itselläni tuollainen automaattina ja olen erittäin tyytyväinen niin kulkupuoleen, automaatin toimintaan kuin kulutukseenkin. Siinä missä VAGin 1.6 diesel on vähän laiska, tässä on juuri sen verran enemmän tehoa ja vääntöä, että liikkuu kuormattunakin vallan mainiosti. Ei se mikään raketti ole, mutta esim. ohitukset hoituvat ripeästi ja turvallisesti.
Re: Insignia B
Ettei vastaukset mene ihan vaan pilkun viilaamiseksi...
Farkun ja sedanin (grand sport/hatcback/fastback/viistoperä) takakontit ovat tuskin merkittävästi erikokoisia pinta-alaltaan, mutta farkkuun kun ottaa flexorganizer -kiskot jne. pystyy niillä hyvin rajaamaan tavaratilaa. Pysyy ostokset hyvin nipussa ilman että leviävät pitkin korttia. Nykyisessä Astrassa itsellä ne ensi kertaa käytössä ja yllätyin positiivisesti hyödyistä, ei tarvi laittaa ostoskasseja enää jalkatiloihin. Eli jos farkun mahdollistamaa korkeamman tavaratilan tarvetta, kannattaa se ottaa.
Tuo GS (sedan ) taas on mielestäni muotoilullisesti todella onnistunut ja pienellä lisävarustelulla saa todella maukkaan näköisen.
Vaihteiston valinnan tekisin itse valitsemalla omaan tarpeeseen sopivan koneen. Jos ei ole rahasta kiinni, niin tietysti tehokkaampi uudella vaihteistolla!
Itse ajanut tuota insigniaa vain 6 vaihteisella automaatilla, enkä siinä mitään hälyttävää puutetta huomannut. Jos on taipuvainen hifistelyyn nyanssien suhteen, kannattaa uhrata aika 8 vaihteisen koeajoon.
Farkun ja sedanin (grand sport/hatcback/fastback/viistoperä) takakontit ovat tuskin merkittävästi erikokoisia pinta-alaltaan, mutta farkkuun kun ottaa flexorganizer -kiskot jne. pystyy niillä hyvin rajaamaan tavaratilaa. Pysyy ostokset hyvin nipussa ilman että leviävät pitkin korttia. Nykyisessä Astrassa itsellä ne ensi kertaa käytössä ja yllätyin positiivisesti hyödyistä, ei tarvi laittaa ostoskasseja enää jalkatiloihin. Eli jos farkun mahdollistamaa korkeamman tavaratilan tarvetta, kannattaa se ottaa.
Tuo GS (sedan ) taas on mielestäni muotoilullisesti todella onnistunut ja pienellä lisävarustelulla saa todella maukkaan näköisen.
Vaihteiston valinnan tekisin itse valitsemalla omaan tarpeeseen sopivan koneen. Jos ei ole rahasta kiinni, niin tietysti tehokkaampi uudella vaihteistolla!
Itse ajanut tuota insigniaa vain 6 vaihteisella automaatilla, enkä siinä mitään hälyttävää puutetta huomannut. Jos on taipuvainen hifistelyyn nyanssien suhteen, kannattaa uhrata aika 8 vaihteisen koeajoon.
Re: Insignia B
Positiivinen yllätys että osat saapuivatkin jo nyt. Näin mielenkiinnosta, että miksi toimitusajaksi sitten spekuloitiin useampaan kuukautta.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Varmaankin lukenut jälkitoimituksessa xxx kappaletta jolloin osien saapumista ei voi ennustaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
No juu.. GS-mallia tarkoitin sedanilla, istuu helpommin suuhun kuin "liftbackit ja grand sportit"
TM:n artikkelin lukaistuani taisin alitajuisesti päätyä 8-vaihteiseen, joten sillä mennään. Ja farkkuna luultavasti. Varustelista onkin jo selvitelty, joten huomenissa lähtee tilaus autosta.
Kiitos kaikille kommenteista!
TM:n artikkelin lukaistuani taisin alitajuisesti päätyä 8-vaihteiseen, joten sillä mennään. Ja farkkuna luultavasti. Varustelista onkin jo selvitelty, joten huomenissa lähtee tilaus autosta.
Kiitos kaikille kommenteista!
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Re: Insignia B
Itselläni kun on uuden Inkun osto vielä edessä, niin mielenkiinnosta kyselisin, että kun hieroitte myyjäliikkeen kanssa omasta inkustanne kauppoja, niin kuinka paljon saitte tingattua inkun hintaa alaspäin?
Prosentteina tai euroina. Saitteko esim. 5% alennusta tai euroina 500, 1000, 1500 tms.
Prosentteina tai euroina. Saitteko esim. 5% alennusta tai euroina 500, 1000, 1500 tms.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Itse kysyin tarjousta niin -5% perusauton verottomasta hinnasta. Eli jos se on jotain 26500e niin siitä lähtee se -5%.
lisävarusteet tulee sitten siihen päälle ja jos on jotain kamppaniaa niin ne jeesaa vähän.Tuo oli siis ilman vaihtoautoa eli suora kauppa. Uskon että -7% on mahdollista saada verottomasta perusautonhinnasta pois.
lisävarusteet tulee sitten siihen päälle ja jos on jotain kamppaniaa niin ne jeesaa vähän.Tuo oli siis ilman vaihtoautoa eli suora kauppa. Uskon että -7% on mahdollista saada verottomasta perusautonhinnasta pois.
Re: Insignia B
Onkohan autoliikkeillä tapana antaa lisävarusteista yhtään alennusta? Lähinnä ajattelin kokonaisuutta. Auton veroton hinta ja sille alennus + kaikki ne lisävarusteet joita autoon haluaa ja niille alennus? Noh, ainahan sitä voi kysyä. Mutta noin yleisesti kiinnostaa kun koetan tässä laskea budjettia itselleni.Pete66 kirjoitti: ↑17 Syys 2018, 18:05 Itse kysyin tarjousta niin -5% perusauton verottomasta hinnasta. Eli jos se on jotain 26500e niin siitä lähtee se -5%.
lisävarusteet tulee sitten siihen päälle ja jos on jotain kamppaniaa niin ne jeesaa vähän.Tuo oli siis ilman vaihtoautoa eli suora kauppa. Uskon että -7% on mahdollista saada verottomasta perusautonhinnasta pois.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
5 % kokonaishinnasta varusteineen taitaa olla aika realistinen. Joistakin varusteista myyjät ei vissiin yhtään mitään, kait vain jostain varustepaketeista, noissa on jotain sellasia kuvioita.