Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 246
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Garnd_Old_One kirjoitti: 09 Joulu 2019, 18:39
2. Rengasmelu on aivan hirveä. Suurin osa tulee takapäästä ja sen osuuden kohentaminen onkin varsin helppo rasti 4 mm eristematolla takapenkin alta lähtien ja koko takaluukun pohjan kattaen. Siinä ensikesän rasti.
On myös alustaan ruiskutettavaa massaa Finkorr (tjsp.). En tiedä onko auton pohjaa mitenkään vahattu, mutta jos on, niin estääkö käsittelyn?. Muutaman satasen maksaa, olikohan 300...400€
Pienellä eristyksellä saa jo merkittävän muutoksen.
Itsellä ollut suunnitelmissa vaihtaa A-mallin facelift malli tähän uuteen B-malliin .. mutta, mutta ... aika moni on B mallin rengasmelua valitellut. Pitäisi varmaan käydä itse kokeilemassa niin voisi vertailla mutta onko melua enemmän kuin A-mallin faceliftissa?

Harmi kun auto on muuten tyylikkään näköinen ja tilava. Ei siitä hiljaista ikävä kyllä taida matoilla saada jos melu on luokkaa hirveä.

A malli mielestäni parani selkeästi tässä suhteessa kun vaihdoin perus A-mallin faceliftiin. Kesärenkaat vaihtui samalla Nokian Hakka Blackista GoodYeariin. Molemmat 18" rinkuloita.

B-mallin dieseleitä alkaisi saada jo kohtuuhintaan ja hyvät tilat ja mainiot AGR istuimet tuossa oli kun kävin viikonloppuna koeistumassa. Keli oli niin surkea etten viitsinyt vielä koeajaa.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Garnd_Old_One kirjoitti: 09 Joulu 2019, 18:39
1. A-pilari ja ovipeili todella paha näkemäeste, suojatiellä ihminen katoaa sen taakse, tai risteyksessä se oikealta tulia, kun koko tie jää pimentoon.
Tuo A-pilarin katve on nykyautojen ongelma yleisemminkin. Omasta mielestäni tässä ei ole edes paha vrt esim Kuga tai uudet Volvot. Rengasmelun allekirjoitan - omassa yksilössä melu tuntuu tulevan edestä. Etuoviin asennettu vaimenennusmatot alan liikkeessä.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Ei Insignian rengasmelu mikään hirveä ole. Samaa luokkaa kuin Superb, aavistuksen meluisampi kuin Passat. Rengastuksesta se on kiinni. Jos melu pelottaa, kannattaa ottaa 17" rengastus niin kesäksi kuin talveksi. Eristin itse autosta takaovet, takapenkin alusen ja kontin. Vaikutus ei ollut kauhean merkittävä ja isompi merkitys rengastuksella. Kannattaa Vecculiko käydä itse kokeilemassa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ja nykyään saa ruostesuojauksia äänieriste paketillakin mikä olisi myös autolle hyväksi.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
lukevader
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Marras 2019, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja lukevader »

Kiitos hyvistä arvosteluista, oli niitä plussia ja miinuksia. Päälimmäisenä, kun mersua ei viitsinyt uudelleen hinnan vuoksi ottaa, niin viime aikoina on tuntunut, että ”tämä on kuin viimeistelemätön uusi mersu”. Moni pieni yksityiskohta on Opelilla kuitattu ”se toimii”, ”ei se haittaa”, ”on ominaisuus”. Luultavasti olen vainoharhainen, mutta esimerkiksi, kuinka sulavasti pyyhkijän sulat toimivat, kuuluuko pyyhkäisyääntä ääriasennoissa ja kun käynnistää auton, niin tietyissä tilanteissa, jääkö sulat keskelle tuulilasia virtakatkon ajaksi. Tai kameroiden paikat. Mersussa ne on paikassa, jossa ne ei paskotu tai jäädy. Moni elektroninen näyttöosa on LG:n valmistama, luoteltu ohjekirjassa. Oikeasti noin pienistäkö on pitänyt säästää, että valmistamisen katteet saadaan kohdilleen ja kehitystyötäkin katettua. Ei kai tätä mersuun pitänytkään verrata, Suberbia ja Passattia oli esitetty verrokeiksi. Hintaisekseen erittäin hyvältä liisinghankinnalta tuntuu Executive-versio.
Insignia Grand Sport Executive 1.5T A 2019
lukevader
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Marras 2019, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja lukevader »

Garnd_Old_One kirjoitti: 09 Joulu 2019, 18:54
GM_Opel kirjoitti: 09 Joulu 2019, 16:24 mulla on päällä auton omat kartat. Naviin pompsahtaa mukavasti ajoissa merkkiteksti + äänimerkki kun valvontakamera on lähellä. Pari kertaa tämä on minut ajoissa herättänyt ja olen kerennyt vauhtia pudottamaan ennen kameraa
Ai, tuolta löytyy ne Palsternakan kamerakin?
En ole vielä viitsinyt tarkemmin tutkia koko aparraattia, mutta kiva tieto heti alkuun.
Puhuukos se muuten Suomea vai Lontoota?
Saakos kartta- ja kamerapäivityksiä muualta kuin marmorilta?
Kun yhdistää wifiin niin tulee Live-liikennetiedotteet (karttanäkymässä kuvake), jotka olen melko hyödyttömäksi havainnut. Wifin avulla asentui myös jokin navi-päivitys, ilmeisesti kartat ja/tai nopeuskamerat. Keskikonsolissa kulkee toistaiseksi mukana wifi-mobiilireititin, mutta voi internetin jakaa kännykästäkin. En jaksa jakaa aina erikseen kännykästä, siksi wifi-reititin. Nopeuskamerat taitaa tulla esille vain jos on valinnut reitin, saatan muistaa väärin. Ja siis jotkin ominaisuudet edelyttää, että on wifissä ja netti.

Navi on melko perinteinen esitys puutteineen miinuksineen plussineen. Kielisyys on sama kuin valittu järjestelmän kielisyys. Puhuu suomalaisia katuja englanniksi, mutta englanniksi ei voi käakyttää naviin suomalaisia katuja/reittiä. Ja ei voi käskyttää suomeksi, kun ei ymmärrä suomeksi puhuttua. Jos haluaa suomeksi puhua, voi laittaa iPhonen usb-piuhalla kiinni ja käskyttää suomeksi Siriä ja karttoja, yms. Ja vastaavasti Androidilla. Nykyään ei ole jaksanut laittaa kännykkää piuhan päähän, kun laitoin langattoman lataustelineen tuuletusritilään. Waze, Applen kartat tai Google Maps, jos kaipaa muunlaista, mutta silloin puhelin pitää laittaa piuhaan, latautuu samalla.
Insignia Grand Sport Executive 1.5T A 2019
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

nupaha kirjoitti: 09 Joulu 2019, 16:55 ...Oma olis noutoa vaille 2,0dsl GS. En oikein ole löytänyt käyttökokemuksia tuosta isommasta dieselkoneesta. Täytyy pökkiä tänne jonkinlainen raportti, kunhan saan auton ja kilsoja kertyy...
Joo - itsekin etsin löytyisikö juttua 2-litran dieselillä tästä b-mallista, mutta taitaapi kaikki ostaneen omansa tuhatkuusatasella koneella. Vaan eipä noita ole juuri nettiautossakaan tyrkyllä, kuin joku esittelyauto.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

lukevader kirjoitti: 10 Joulu 2019, 00:27
Garnd_Old_One kirjoitti: 09 Joulu 2019, 18:54
GM_Opel kirjoitti: 09 Joulu 2019, 16:24 mulla on päällä auton omat kartat. Naviin pompsahtaa mukavasti ajoissa merkkiteksti + äänimerkki kun valvontakamera on lähellä. Pari kertaa tämä on minut ajoissa herättänyt ja olen kerennyt vauhtia pudottamaan ennen kameraa
Ai, tuolta löytyy ne Palsternakan kamerakin?
En ole vielä viitsinyt tarkemmin tutkia koko aparraattia, mutta kiva tieto heti alkuun.
Puhuukos se muuten Suomea vai Lontoota?
Saakos kartta- ja kamerapäivityksiä muualta kuin marmorilta?
Kun yhdistää wifiin niin tulee Live-liikennetiedotteet (karttanäkymässä kuvake), jotka olen melko hyödyttömäksi havainnut. Wifin avulla asentui myös jokin navi-päivitys, ilmeisesti kartat ja/tai nopeuskamerat. Keskikonsolissa kulkee toistaiseksi mukana wifi-mobiilireititin, mutta voi internetin jakaa kännykästäkin. En jaksa jakaa aina erikseen kännykästä, siksi wifi-reititin. Nopeuskamerat taitaa tulla esille vain jos on valinnut reitin, saatan muistaa väärin. Ja siis jotkin ominaisuudet edelyttää, että on wifissä ja netti.
Jotta inkun oman navin näyttöön saa esille nopeuskamerat, niin ei tarvitse valita mitään reittiä.
Riittää kun on asetuksista valinnut, että liikennekamerat näytetään. Sitten vain pitää navia normaalisti päällä.
Kamera kun lähestyy niin näyttöön pomppaa esille keltainen varoitusikkuna edessä olevasta kamerasta ja samalla kaiuttimista kuuluu voimakas äänimerkki. Mun mielestä toimii hienosti ja pidänkin ajaessa inkun navia päällä, kun aina välillä on omissa ajatuksissaan ja unohtaa tutunkin edessä olevan valvontakameran. Ehtii ajoissa tarkastaa oman nopeuden.
Liikennekamerat saa näkyviin (muistaakseni ne on oletuksena pois päältä) seuraavasti:
Valitse navigointi -> valitse asetukset -> valitse varoitukset -> valitse, että liikennekamerat näytetään
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Tuosta inkun sisään tulevista äänistä piti vielä sanoa muutama sananen.

Mulla on siis Sports Tourer. Jo ostovaiheessa tein päätöksen, että haluan auton takakonttiin tavaratilan kaukalon.
Kun kävin auton hakemassa, niin kaukalo ei ollut laisinkaan sen näköinen kuin tuolla opelin sivuilla oleva kaukalo:

https://www.opel-accessories.com/opel_a ... _ratkaisut

Autossa oli odottamassa paljon tyylikkäämpi kaukalo. Pohja oli kumia, mutta päällinen mustaa velour-kangasta johon oli kirjailtu hienosti Insignia.
Kaukaloa voi käyttää kummin päin vain. Joko kumipuoli taikka kangaspuoli ylöspäin.
Sopii nätisti tavaratilaan, on tyylikkään näköinen ja varmaankin omalta osaltaan vaimentaa jonkin verran tavatilan kautta tulevia ääniä.
(voin laittaa kuvan tänne jos joku haluaa).

Mulla on siis talvirenkaina nastarenkaat (Nokian Hakkapeliitta 9) ja renkaiksi valitsin harkitusti 17" renkaat jotta rengasääniä tulisi vähemmän.

Kesärenkaina mun inkkuun tuli 18" Bridgestonen renkaat ja ne eivät ole kyllä kaikkein hiljaisimmat.
Jos haluaa vähentää kesärenkaista johtuvaa rengasääntä, niin nuo Bridgestonet kannattaa vaihtaa toisen mallisiin.

Tällä palstalla jäsen OTJ on kehunut CrossClimate välikelin renkaita erittäin hiljaisiksi ja on ollut niihin tyytyväinen.
Se voisi olla yksi vaihtoehto hiljaisimmiksi kesärenkaiksi.

Sitten tietysti rengaspaineet vaikuttaa ääniin. Jos on kovemmat paineet (jolloinka polttoaineen kulutus on vähäisempää) niin äänikin on kovempi.
Tuo rengaspaineiden valinta on tuollaista tasapainoilua kulutuksen ja ajomukavuuden välillä.

Ja tietysti on vielä sellainen mahdollisuus, että kesärenkaiksikin valitsee 17" renkaat eikä 18" renkaita.

Hommaa ei yhtään helpota se, että Suomen tiet tuppaa usein olemaan rouheassa kunnossa jolloinka ääntä syntyy siitäkin.

Itseäni ei ihan hirveästi ole nuo rengasääneet vaivanneet.
Hyvin olen pystynyt autossa keskustelemaan, kuuntelemaan radiota taikka kännykän spotifyllä musaa.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Nanocell
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Marras 2018, 09:06

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nanocell »

Masi kirjoitti: 10 Joulu 2019, 00:40
nupaha kirjoitti: 09 Joulu 2019, 16:55 ...Oma olis noutoa vaille 2,0dsl GS. En oikein ole löytänyt käyttökokemuksia tuosta isommasta dieselkoneesta. Täytyy pökkiä tänne jonkinlainen raportti, kunhan saan auton ja kilsoja kertyy...
Joo - itsekin etsin löytyisikö juttua 2-litran dieselillä tästä b-mallista, mutta taitaapi kaikki ostaneen omansa tuhatkuusatasella koneella. Vaan eipä noita ole juuri nettiautossakaan tyrkyllä, kuin joku esittelyauto.
Minulla on kokemusta kyseisestä moottorista (2-litran diesel) reilun 100.000km verran. Itse asiassa minulla on menossa jo toinen moottori samassa autossa. Ensimmäinen kesti tasan 100.000 ja nyt on menossa uuden moottorin sisäänajo parhaillaan. Että sellaista...
Auto Insignia Sports Tourer Aut. MY18
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

Nanocell kirjoitti: 10 Joulu 2019, 11:41
Masi kirjoitti: 10 Joulu 2019, 00:40
nupaha kirjoitti: 09 Joulu 2019, 16:55 ...Oma olis noutoa vaille 2,0dsl GS. En oikein ole löytänyt käyttökokemuksia tuosta isommasta dieselkoneesta. Täytyy pökkiä tänne jonkinlainen raportti, kunhan saan auton ja kilsoja kertyy...
Joo - itsekin etsin löytyisikö juttua 2-litran dieselillä tästä b-mallista, mutta taitaapi kaikki ostaneen omansa tuhatkuusatasella koneella. Vaan eipä noita ole juuri nettiautossakaan tyrkyllä, kuin joku esittelyauto.
Minulla on kokemusta kyseisestä moottorista (2-litran diesel) reilun 100.000km verran. Itse asiassa minulla on menossa jo toinen moottori samassa autossa. Ensimmäinen kesti tasan 100.000 ja nyt on menossa uuden moottorin sisäänajo parhaillaan. Että sellaista...
Auto Insignia Sports Tourer Aut. MY18
Miten tuo eka moottori hajosi? Meni siis korjauskevottomaksi aivan?
Nanocell
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Marras 2018, 09:06

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nanocell »

Masi kirjoitti: 10 Joulu 2019, 11:45
Nanocell kirjoitti: 10 Joulu 2019, 11:41
Masi kirjoitti: 10 Joulu 2019, 00:40
nupaha kirjoitti: 09 Joulu 2019, 16:55 ...Oma olis noutoa vaille 2,0dsl GS. En oikein ole löytänyt käyttökokemuksia tuosta isommasta dieselkoneesta. Täytyy pökkiä tänne jonkinlainen raportti, kunhan saan auton ja kilsoja kertyy...
Joo - itsekin etsin löytyisikö juttua 2-litran dieselillä tästä b-mallista, mutta taitaapi kaikki ostaneen omansa tuhatkuusatasella koneella. Vaan eipä noita ole juuri nettiautossakaan tyrkyllä, kuin joku esittelyauto.
Minulla on kokemusta kyseisestä moottorista (2-litran diesel) reilun 100.000km verran. Itse asiassa minulla on menossa jo toinen moottori samassa autossa. Ensimmäinen kesti tasan 100.000 ja nyt on menossa uuden moottorin sisäänajo parhaillaan. Että sellaista...
Auto Insignia Sports Tourer Aut. MY18
Miten tuo eka moottori hajosi? Meni siis korjauskevottomaksi aivan?
En valitettavasti muista enää tarkkaan mitä hajosi. Sitten vielä kun ei ole mitään koulutusta auton tekniikkaan sinällään, niin en välttämättä edes ymmärtänyt täysin. Selitettiin kyllä korjaamolla...

Jakopäähän se jollain tavalla liittyi ymmärtääkseni..?Jokin osa mikä on siis fyysisesti kiinni ja valettuna itse moottorissa lohkesi irti ja tästä syystä moottorista tuli korjauskelvoton. Takuuseen meni kaikki, joten sen puoleen onni onnettomuudessa.
Avatar
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 135
Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Tuossa olisi arvostelu ruostesuojauksesta

Rosttest: Opel Insignia GS (2017)
Bra förutsättningar för att motstå rost, men det finns risk för blästring och fuktfällor. Läs mer i Vi Bilägares rosttest.

Insignia är modernt konstruerad och i grunden bra byggd för att motstå rost. Karossen är av stålplåt, förutom motorhuven som är i aluminium. Limningarna i huv, baklucka och dörrar är välgjorda och invändig behandling finns i dörrarna.

Under bilen finns ett bra slitskydd och balkar samt hålrum är invändigt behandlade. Dessutom är i stort sett alla skarvar bra tätade, med undantag från dem i hjulhusen innanför innerskärmarna. Skärmkanterna bak är bra konstruerade, men täcks av filtinnerskärmar som kan suga åt sig fukt. Dessutom finns risk för blästring i tröskelkanterna fram som saknar skydd för stensprut.

Rostskyddsgaranti: 12 år

Besiktningen gjordes av Rostskyddsmetoder AB
Testinformation
Betyg: 4 av 5

Betyg
5. Materialval, konstruktioner och övriga skyddsåtgärder är effektiva. Rostangrepp bör inte komma inom de första sex åren.
4. Välgjort rostskydd med några tveksamma konstruktionslösningar som på sikt kan orsaka problem.
3. Normalbra rostskydd där någon form av behandling gjorts i fabrik eller i efterhand. Konstruktioner/material kan under en tid rädda sämre behandling.
2. Behandlingen är sparsam eller saknas ofta helt och hållet. Oftast enbart material av stål. Angrepp inom några år, inte alltid synliga för blotta ögat.
1. Undermåligt rostskydd. Bilarna klarar inte en vinter på saltindränkta vägar utan angrepp. Behandling rekommenderas omgående.
Vittu näitä vehkeitä!
Avatar
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 135
Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Tuossa muuta verrokki valoista Insignia, Mondeo ja Sunerb.
https://aijaa.com/5Xfm2X
Vittu näitä vehkeitä!
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Nanocell kirjoitti: 10 Joulu 2019, 11:41
Masi kirjoitti: 10 Joulu 2019, 00:40
nupaha kirjoitti: 09 Joulu 2019, 16:55 ...Oma olis noutoa vaille 2,0dsl GS. En oikein ole löytänyt käyttökokemuksia tuosta isommasta dieselkoneesta. Täytyy pökkiä tänne jonkinlainen raportti, kunhan saan auton ja kilsoja kertyy...
Joo - itsekin etsin löytyisikö juttua 2-litran dieselillä tästä b-mallista, mutta taitaapi kaikki ostaneen omansa tuhatkuusatasella koneella. Vaan eipä noita ole juuri nettiautossakaan tyrkyllä, kuin joku esittelyauto.
Minulla on kokemusta kyseisestä moottorista (2-litran diesel) reilun 100.000km verran. Itse asiassa minulla on menossa jo toinen moottori samassa autossa. Ensimmäinen kesti tasan 100.000 ja nyt on menossa uuden moottorin sisäänajo parhaillaan. Että sellaista...
Auto Insignia Sports Tourer Aut. MY18
Toivotaan, että my20 malliin olis jotain opittu.
No, eka Ooppeli tulossa, katsotaan sitten jääkö viimeiseksi...
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Vastaa Viestiin